keijukaneli

Sukunimet hääkutsuun?

6 viestiä aiheessa

Olen tässä miettinyt, että tarviiko kutsussa olla myös meidän sukunimet vai riittääkö vain etunimi?

Tuntuu vaan jotenkin hölmöltä laittaa kavereille ja sukulaisille joita näkee melkein viikoittain jotenkin niin ylivirallisen tuntuinen kutsu..Mä kuitenkin oletan, että kaikki nekin sukulaiset jota näkee harvoin niin muistais kuitenkin etunimen perusteella...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin sukunimemme kutsuun. Mä en kokenut sitä mitenkään yliviralliseksi. Olen kuitenkin nähnyt myös kutsuja, joissa pelkät etunimet. Tuskin ne sukunimet pakolliset on, jos kaikki vaan varmasti tietää keistä on kyse. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin kanssa sukunimemme kutsuun..mietin tätä samaa asiaa myös kun kutsut olivat tekovaiheessa mutta näin nyt kun kutsut ovat jo postissa niin ihan tyytyväinen olen että niistä tuli "viralliset"..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä suosittelen laittamaan sukunimetkin. Ukkini kerran ihmetteli, kenen hääkutsun oikein sai, kun ei muisti enää raksuttanut niin että olisi etunimien perusteella onnistunut päättelemään tämän. :lol:

Mutta oikeastaan tuo riippuu teidän nimistänne. Jos nimenne ovat tavallisia, esim. Mari ja Ville, niin sukunimi kannattaa laittaa. Monet kun tuntevat useita Mareja ja Villejä. Jos etunimenne ovat erikoisia, ei sukunimellä ole niin väliä.

Itse en vielä tiedä laitetaanko kutsuun sukunimet, kun en ole tuota asiaa vielä ajatellut yhtään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme laittaneet sukunimiä kutsuihin, koska kutsuimme vain niin läheisiä sukulaisia ja kavereita, että kaikki todellakin tiesivät, ketkä olivat naimisiin menossa - varsinkin kun kaikki kutsutut tiesivät tulevista häistämme jo kauan ennen kutsujen tipahtamista postilaatikkoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tästä aiheesta meilläkin keskusteltiin kutsujen suunnitteluvaiheessa. Emme halunneet kutsuista virallisentuntuisia, kun kuitenkin kutsumme vain lähisukua ja läheisiä ystäviä, joten kutsujiksi laitoimme vain etunimemme.

Kun nimemme (tai erityisesti sulhasen nimi) ovat kohtuu yleisiä, halusimme varmistaa, että kaikki ymmärtävät heti ensisilmäyksellä, keneltä kutsu on tullut. Laitoimme sen vuoksi vastausta pyydetään -kohtaan puhelinnumeroidemme yhteyteen myös sukunimemme. Sukunimet halusimme mainita kutsussa myös sen vuoksi, etteivät kaikki sulhasen sukulaiset ja ystävät tiedä minun sukunimeäni ja taas minun puolen kutsutut eivät taas tiedä sulhasen sukunimeä. Monet ihmisethän ovat kiinnostuneet siitä, minkä nimisen kanssa sitä ollaan menossa naimisiin, vaikkei se sukunimi ennen olisikaan niin kovasti kiinnostanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään