Morsiusjuhlat?


Aisha_

Recommended Posts

Onko kukaan koskaan järjestänyt/osallistunut Suomessa morsiusjuhliin? En oikein innostu polttareista tyyliin "hassu asu päällä kaupungille nolaamaan itsensä". Olen ajatellut ennemminkin, että tahtoisin parhaat ystävät koolle, ehkä kylpylään, kauneushoitoihin, syömään hyvin, eli ehkä enemmän amerikkalaiseen tyyliin..?

Kokemuksia, ehdotuksia? Ja pitäisikö mun silloin järjestää ne itse vai pyytää mahdollisesti kaasoa järjestämään ne? Tosin etikettiä tähän ei taida Suomessa olla :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan koskaan järjestänyt/osallistunut Suomessa morsiusjuhliin? En oikein innostu polttareista tyyliin "hassu asu päällä kaupungille nolaamaan itsensä". Olen ajatellut ennemminkin, että tahtoisin parhaat ystävät koolle, ehkä kylpylään, kauneushoitoihin, syömään hyvin, eli ehkä enemmän amerikkalaiseen tyyliin..?

Kokemuksia, ehdotuksia? Ja pitäisikö mun silloin järjestää ne itse vai pyytää mahdollisesti kaasoa järjestämään ne? Tosin etikettiä tähän ei taida Suomessa olla :girl_smile:

No, mun mielestä noi "morsiusjuhlat" kuulostaa ihan polttareilta. Tuollaiset polttarit järjestetään nykyään aika monelle, tuo pukeminen ja nolaaminen on ehkä enemmän jäänyt sinne 1990-luvun alkuun. Eli ihan perinteisesti voit vaikka pyytää kaasoa järjestämään ne ja antaa hänelle nimilistan kutsuttavista ystävistä, ihan niin kuin polttareidenkin kanssa yleensä menetellään.

Link to comment
Share on other sites

Mä järkkäsin tämäntyyppisen jutun itse. Eli ystäväporukalla käytiin keilaamassa ja sitten syömässä hyvin ja istuttiin vielä hetki baarissa iltaa. Kävin vielä itsekseni kauneushoitolassa saman päivän aamuna omalla kustannuksella. Ihan hyvin voi myös pyytää kaasoa tai jotakuta muuta järkkäämään tämmöisen, jos innokas järjestäjä vaan löytyy. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Järjestin kuvailemasi tyyliset polttarit siskolleni 2001. Saunoimme, söimme hyvin ja vietimme iltaa siskoni kavereiden kanssa. Missään vaiheessa ei polttareita järjestäessä ollut ajatuksena, että puettaisiin typerästi ja nolattaisiin. Mitään ei myyty tai kenellekään tyrkytetty ja kustannuksetkin pysyivät kohtuullisina n. 30 mk/ hlö.

Link to comment
Share on other sites

Guest hilda siviä

Mulle järjestettiin ihan vaan polttarit, joissa ohjelmana oli just kauneushoitolaa, viininmaistelua, hienossa ravintolassa syömistä, saunomista jne. Ei mulle tullut mieleenkään kutsua niitä miksikään muiksi kuin polttareiksi vaikkei hassuja asuja tai typeriä leikkejä ollutkaan. Jos kaaso(t) on huolella valittu, kyllä niiden luulisi tietävän minkä tyyliset polttarit kyseiselle morsiamelle sopii. Voihan sitä varmuuden vuoksi sanoakin jos on jotain tiettyjä asioita, joita ei missään nimessä halua polttareissaan joutua kokemaan.

Link to comment
Share on other sites

Mun polttarit tulee olemaan tuommoiset, kerroin kaasoille et morsiussaunan haluan muut saattee päättää :) Niinku moni muukin sanonu et pukemiset yms alkaa olemaan jo vähän historiaa, onneks :girl_haha:

Niin voisin laittaa et päivän ohjelmaa en tiedä mut sit mennään mun miehen porukoiden mökille syömään, juomaan ja saunomaan. Kaikki jotka haluaa saa myös jäädä yöksi :) Et ihana päivä ystävien kanssa :-X

Muokattu: , käyttäjä: Jane2010
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...