AbFab

Sri Lanka / Malediivit

449 viestiä aiheessa

^ Kiitos, kuulostaa kyllä helpolta! TUIn sivuilla olikin mainittu jotain "rajoitetuista vaihtoehdoista" jos ei asu Saksassa ja kehoitettiin kääntymään oman maan toimiston puoleen. Näin siis lyhyen saksan ymmärryksellä :) Toivottavasti tuolta toimiston kautta saa yhtä hyvät hinnat, TUIlla näyttää olevan jotkut kohteet huomattavasti edullisemmin kuin esim. Expedian sivuilta saisi hotellipaketin.

Muoks. Tässä vielä teksti TUI Germanyn sivuilta vastauksena kysymykseen voiko heiltä ostaa matkan vaikka ei asu Saksassa. En löytänyt tietoa, mitkä luottokortit hyväksytään.

"Eine Buchung über www.tui.com ist grundsätzlich möglich, wenn Sie über eine gültige Kreditkarte oder eine deutsche Bankverbindung verfügen.

Unsere Reisen werden überwiegend mit Abflug ab/bis Deutschland angeboten. Das internationale Angebot ist eingeschränkt. Besuchen Sie dazu auch gerne die internationalen Websites der TUI Gruppe. Sie erreichen diese über die entsprechenden Landesflaggen unten auf dieser Seite."

Muokattu: , käyttäjä: Anukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli ei varmaan hyväksytä kuin saksalaiset luottokortit. Jos mä mun hiton vanhalla pitkällä saksalla jotain ymmärrän :P

Kyllä ne hinnat samat on netissä ja ton toimiston kautta, ainakin meillä kun oltiin viimeksi Neckermannilla. Neckermann-Reisen ja ThomasCook on kuulemma halvemmat firmat kuin TUI. Näin ainakin kertoi meille edellisellä reissulla eräs saksalaismies.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä en koskaan kykene käsittämään millainen ihminen voi antaa tollaisia arvosteluja :rolleyes: Mutta kaipa joka paikkaan muutaman kerran vuodessa noita kummajaisia osuu.

Mutta joo, älä huoli, noissa arvosteluissa ei ole mitään perää ;)

Huh, kylläpä helpotti. :) Ilmeisesti toisille ei riitä mikään? Muistan viime syksyn reissulta sen, kun pari n. 50-vuotiasta naista valitti koko ajan. Liian kuuma, liian paljon aikaa, liian sitä tätä jäkäjäkä.

Ai niin, siirtyyköhän muuten laukut automaattisesti jatkolennolle vai pitääkö käydä ite kopasemassa laukku hihnalta ja taas uudestaan lähtöselvitykseen? Lennot on Hki-Frankfurt Lufthansa ja Frankfurt-Male Condor, sama takaisinpäin tullessa. Mie oon vähän pihalla näistä....

Ite vertailin muuten vähän aikaa sitten mm. Ruotsin Fritidsresorin hintoihin tuota matkaa ja siellä olisi maksanut n. 200 eur enemmän + matka Suomesta Arlandalle. Jatkossa voisi kyllä kysellä Keski-Euroopasta hintoja, jos säästö on huomattava.

Muokattu: , käyttäjä: snorkkeli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ai niin, siirtyyköhän muuten laukut automaattisesti jatkolennolle vai pitääkö käydä ite kopasemassa laukku hihnalta ja taas uudestaan lähtöselvitykseen? Lennot on Hki-Frankfurt Lufthansa ja Frankfurt-Male Condor, sama takaisinpäin tullessa. Mie oon vähän pihalla näistä....

Meillä oli viimeksi samalla tavalla lennot, Lufthansalla ja Condorilla. Me otettiin mennen tullen laukut välillä hihnalta, mutta me haluttiinkin tehdä niin, sillä mennessä tehtiin Frankfurtissa kentällä vielä pientä uusinta pakkausta ja tullessa oltiin yö Frankfurtissa. Meneekö se jotenkin niin, että jos on saman yhtiön lento, niin sitten laukut laitetaan menemään suoraan sinne lopulliseen määränpäähän eikä niitä tarvitse käydä noukkimassa välillä pois? Mä en kyllä tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ite vertailin muuten vähän aikaa sitten mm. Ruotsin Fritidsresorin hintoihin tuota matkaa ja siellä olisi maksanut n. 200 eur enemmän + matka Suomesta Arlandalle. Jatkossa voisi kyllä kysellä Keski-Euroopasta hintoja, jos säästö on huomattava.

Mä olen joskus huvikseni katellut noita Finnmatkojen Malediivien matkoja ja aika usein niissä on hinta ilmoitettuna puolihoidolla ja silloin se on sama kuin Saksan kautta all inclusivella. Kohtuullinen säästö siis :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Frankfurt-Male-lento lennetään Boeing 767 -koneella. En ole ikinä kyseisellä mallilla matkustanut, joten kuinka ahtaasti siellä istutaan? Kattelin samalla Condorin sivuilta istumapaikan varaamista, olisiko hyviä ehdotuksia paikoista? Exit-paikkoja ei näköjään voinut varata online, miksiköhän. :o Puoliso on pitkä, joten jalkatilaa saisi olla. Itekään en pienenä ihmisenä tosin tykkää siitä sillit purkissa -ahtaudesta, josta on saanut nauttia mm. Finskin lomalennoilla.

Mitenkähän nuo keskieurooppalaiset matkatoimistot pystyy muuten myymään niitä matkoja niin paljon halvemmalla? Laskin tuossa, että matkan hinnaksi tulisi suunnilleen sama kuin Finnmatkojen kautta, jos hommaisi itse lennot Suomesta Maleen + air taxi, Kuredu.comin kautta suoraan majoitus Garden Bungalowissa ja AI. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mitenkähän nuo keskieurooppalaiset matkatoimistot pystyy muuten myymään niitä matkoja niin paljon halvemmalla?

Voisko se liittyä jotenkin siihen, että esim. saksalaisille tuo Malediivit on vähän sama kun suomalaisille Thaimaa? Siis että sinne on ihan hitosti matkustajia, koneita lähtee joka päivä ja hotellit on buukattu täyteen. Esim. tuolla missä me viimeksi oltiin, Velidhulla, lähes kaikki oli saksalaisia. Varmaan nuo matkatoimistot saa halvemmalla kun varaa periaatteessa koko saaren. Näin mä olen päätellyt.

Mun käsittääkseni Englannista noi Malediivien matkat on jopa vieläkin halvempia kun Saksasta. Joskus vuosia sitten vaan oli niin, että sieltä ei myyty matkaa ulkomaalaisille kun asiaa kyselin.

Mua vaan nyt nyppii ja vähän ihmetyttääkin se, että miten on mahdollista, että ensi talven matkojen (marraskuu->) hinnat vahvistuu Saksassa vasta kesällä. Viimeksi me varattiin matka joulukuun alussa seuraavalle lokakuulle ja hinta oli sillon jo vahvistunut. Nyt se sitten vahvistuisi vasta 4kk ennen matkaa :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
"Eine Buchung über www.tui.com ist grundsätzlich möglich, wenn Sie über eine gültige Kreditkarte oder eine deutsche Bankverbindung verfügen.

Unsere Reisen werden überwiegend mit Abflug ab/bis Deutschland angeboten. Das internationale Angebot ist eingeschränkt. Besuchen Sie dazu auch gerne die internationalen Websites der TUI Gruppe. Sie erreichen diese über die entsprechenden Landesflaggen unten auf dieser Seite."

> "Varaus TUI:n kautta on periaatteessa mahdollista, kun on käytettävissänne voimassaoleva luottokortti tai saksalainen pankkiyhteys. Matkamme ovat etupäässä matkoja, joissa lentojen lähtö-/kohdemaa on Saksa. Kansainvälisiä matkoja (~matkatarjontaa) on rajoitetusti. Vierailkaa myös kansainvälisellä TUI Groupin nettisivustollamme. Etusivulta pääset muiden maiden sivuille klikkaamalla ko. maan lippua."

Kunnon saksalaiset käyttöohjeet nettisivuille. :girl_haha: Tosiaan luottokortista ei muuta sanota, mut olettaisin, että kaikki kansainväliset luottokortit käy.

*Edit: Ja tuo "periaatteessa" on tässä siis merkityksessä "on (yleisesti ottaen) mahdollista".

Muokattu: , käyttäjä: Malssi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos! Täytyy katsoa jos varaisimme TUIn sivulta suoraan. Laitoin meiliä Rayllen antamaan osoitteeseen, ja sieltä tuli tarjous eri päivälle kuin pyysimme :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Laitoin meiliä Rayllen antamaan osoitteeseen, ja sieltä tuli tarjous eri päivälle kuin pyysimme :(

Jos sun pyytämälle päivälle ei ole matkoja? Pyydä uusi, sitä varten ne siellä on ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Snorkkeli. Condorin Boeing 767 on aika ahdas. Sivuilla on kahdet penkit ja keskellä kolme penkkiä vierekkäin. Itse istuin molemmilla lennoilla keskirivissä keskellä. Siinä ei juuri asentoa vaihdettu, mutta kaikki oli sen vaivan arvoista! Kuredu on todellinen paratiisi. Oltiin siellä marras-joulukuun vaihteessa ja mun sydän jäi sinne. Sanoin en pysty kuvailemaan, kuinka hieno paikka se on. Se pitää itse kokea! Mut ehdottomasti All Inclusive -maksaa itsensä takaisin monin verroin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saksasta varanneet, oletteko ottaneet matkan suoraan tuolta sivustolta? Tiedättekö, voiko siellä esim. maksaa suomalaisella luottokortilla ja lähettävätkö liput sitten Suomeen? Olin päättelevinäni että olisitte pyytäneet tarjousta jonkun toimiston kautta.

Mä varasin eilen suoraan Thomascook.de sivuilta matkan Lombokille. Aiemmin en ole noita Malediivien reissuja varannut sieltä suoraan, mutta ainakin Thomascookilla näyttää onnistuvan Suomessa asuviltakin. Maksu hoituu laskulla, joka tulee noin viikon kuluttua. Ensin maksetaan 20% matkan hinnasta ja kuukautta ennen lähtöä loput.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ootteko te muuten hommanneet lentosukkia pitkille lennoille? Me ollaan lennetty tähän asti max 6 h, eikä ole sukkia ollut, mutta tuo Mallun lento on jo melko pitkä.

On kyllä ihan malttamaton olo, puolisen vuotta pitäisi vielä jaksaa odottaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytän lentosukkia pitkillä lennoilla. Turvotus on tällöin hyvin vähäistä lennon jälkeen. Pitkän lennon jälkeen voi jalat muutoin olla parikin päivää turvoksissa. Lyhyemmillä lennoilla en yleensä käytä sukkia. Lentosukissa on eroa, mulla on kahdet erilaiset sukat. Toiset on ostettu mittojen mukaan (tosi hyvät) ja toiset Stockkalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pääsiäisenä on tullut huvikseen laskeskeltua kodin ja He-Van välisiä kustannuksia. Meiltä on n. 600 km He-Valle. Aiempina vuosina ollaan aina ajettu etelään ja yövytty Sokos hotelleissa (ollaan asiakasomistajia). Törmäsin nyt hintaseuranta.fi sivustoon, jossa tarjottiin Sokos hotel Flamingosta huonetta hintaan 89 eur/yö (varaus menee Octopustravel.comin kautta). Jos katson suoraan Sokkarin sivuilta hotelliyön hintaa, hintahan sitten pompsahti - asiakasomistajahinta 162 eur/171 eur ei-as.omistaja. Karmee hintaero! Onkos muilla kokemuksia tuosta Octopustravelista, onko luotettava paikka? Viime syksynä Flamingon hinnat oli vielä kohtuulliset, maksettiin alle 90 eur/yö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Me käytetään aina Octopustravelia. Viimeksi varattiin hotelli sitä kautta Sharjahista ja sitä ennen jokaisella Euroopan keikalla ollaan käytetty samaa firmaa. Kaikki toimii aina täysin moitteetta ja asiakaspalvelukin on ollut ihan huippuluokkaa. Sähköposteihin saa vastauksen yleensä saman päivän aikana ja mm. hotellien vaihdotkin on hoitunut asiakaspalvelun kautta tosi kätevästi. Ja tosiaan hinnat tuntuu olevan siellä usein kaikkein alhaisimmat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun käsittääkseni Englannista noi Malediivien matkat on jopa vieläkin halvempia kun Saksasta. Joskus vuosia sitten vaan oli niin, että sieltä ei myyty matkaa ulkomaalaisille kun asiaa kyselin.

Juu, ainakin omien vertailujen kautta täältä Englannista saa Malediivien lomat vielä halvemmalla ku Saksasta. Matkojen myyminen ulkomailla asuville riippu varmaan toimistosta. Me varmaan tehdään varaus Brittiläisen toimiston kautta ku täällä asutaankin. Meillä on häät Suomessa heinäkuussa 2011 ja ollaa kaavailtu että lennettäis sitten päiväksi kotiin ja seuraavana päivänä Malediiveille :girl_smile:

Tuolla edellisessä ketjussa kyselin Malediivejen heinäkuun sään epävakaudesta, ku siitä oltiin niin paljon huhuja kuultu. Käytiin eilen Thomas Cookin toimistolla ja ystävällinen neuvoja kertoi ettei heinäkuussa pitäisi sataa enemmän kun muulloin, ja jos sataa niin se kuivaa nopeasti. Mua vaan jotenkin mietityttää nuo tilastot, ku jotkut niistä sanoo että heinäkuussa sataa enemmän ku muulloin, ja jotkut että ei. Onko teillä kokemusta heinäkuun sääolosuhteista? Ei se pieni sade haittaa mitään, mutta ei ole kiva jos joka päivä joutuu leikkaamaan auringosta nautiskelun lyhyeen siitä syystä että sataa.

Meillä on vertailussa noussut tuo täälläkin mainostettu Kuredu hyväksi ehdokkaaksi hinta/laatusuhteeltaan. Nyt lähinnä mietityttää se majoitus. Eli minkä majoitus vaihtoehdon olette kokeneet parhaimmaksi? Garden Bungalow, Beach Bungalow, Jacuzzi Beach Villa vai Water Villa? Kuinka paljon nuilla Beach Bungalolla ja JBVlla on eroa muuta ku se että toinen on vähän isompi ja siellä on Jacuzzi? Kumpi on parempi, perus AI vai AI Gold? Hinnassa on kuitenkin aika iso ero, eli kantsiiko AI Goldista maksaa? Mistä tietää minne puolelle saarta tulee majoittumaan? Ja kumpi puoli saarta on teidän siellä lomaillen mielestä se 'parempi puoli'. Ollaan luettu raportteja tuolta TripAdvisorista ja mielipiteet tuntuu jakautuvan aika tasaisesti.. Muistan että vanhassa ketjussa niistä taidettiin jo puhua, mutta viitsisittekö vielä muistuttaa minua?

Onko kukaan muuten yhdistänyt lyhyttä kaupunkilomaa Malediivejen matkaan?

Ah, mää sulan ku aattelinki niitä kuvankauniita rantoja, puhdasta vettä, lämpöä ja meitä siellä :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Tota Kuredun majoitusasiaa on tosiaan ruodittu aika tarkasti aikaisemmassakin ketjussa, mutta lyhyesti...

Kuinka paljon nuilla Beach Bungalolla ja JBVlla on eroa muuta ku se että toinen on vähän isompi ja siellä on Jacuzzi?

Bungalowit ovat saaren meren puoleisella rannalla (villat laguunin puolella), joka on korallinen ja toisten mielestä se "huonompi" puoli. Tosin mä tykkäsin enemmän siitä meren puoleisesta osasta saarta sen rauhallisuuden vuoksi. Villojen puolella on enemmän porukkaa uimassa ja snorklaamassa ja meren puolella saa ehkä enemmän pitää rannan omanaan. Tosin ei se väen "paljous" vaivaa missään osassa saarta.

Mulla ei ole kokemusta Malediivien heinäkuisesta säästä, mutta edellisellä Kuredun matkalla lokakuussa meille sattui yksi tosi sateinen viikko ja siitä ei kyllä sitten enää kamalasti nauttinut. Vettä tuli lähes koko ajan ja sää oli pilvinen. Jos sää on samanlainen heinäkuussa, niin en itse silloin lähtisi. Syyskuun matkalla Kuredulla taas sadetta tuli pari kertaa päivässä, kuuro kesti muutaman minuutin ja joka paikka kuivahti hetkessä. Oliskohan se ihan tuurista kiinni se heinäkuun sääkin vaikka sadekauttahan se onkin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitti vastauksesta Rayelle! Pitää käydä ajan kanssa kahlaamassa tuo edellinen ketju läpi :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkki Saksan kautta ensi talveksi tilaaville...

Meillehän tehtiin siis etukäteisvaraus Jahn Reisenille ja Neckermannille. Virkailija kertoi matkojen hintojen vahvistuvan vasta heinä-elokuussa ja sanoi, ettei matkoja voi vielä varata lokakuusta eteenpäin. Netissähän nuo matkat kuitenkin olivat myynnissä. Edelleen asiaa tivatessa virkailija sanoi, ettei se ole mahdollista, oli jopa kuulemma itse tarkistanut asian muualta.

No, mä nyt sitten kuitenkin soitin Thomas Cookille ja kysyin, voidaanko varata jo joulukuulle ja jos matkojen hinnat nousevat tässä kesän aikana, niin vaikuttaako se meidän matkan hintaan. Eipä kuulemma vaikuta, me maksetaan matkasta vain se, minkä kone varatessa ilmoittaa. Olikohan toi Neckermannin ja Jahn-Reisenin edustajalta saatu vastaus siis kusetusta että oltaisiin odotettu hintojen nousevan ja varattu vasta sitten lopullisesti?

Noi Neckermannin hinnat nousi viime viikosta n. 300 euroa/hlö (joulukuun matka) eikä enää ole meidän ulottuvissa. Mä sitten varasin Thomas Cookilta 15 vrk matkan Summer Island Villageen 13.-28.12.2010 all inclusivella hintaan 2179e/hlö. Aika lailla ilmaista. Neckermannin matkat oli jo etukäteisvarausta tehdessä n. 150e/hlö kallimmat.

Eli jos joku mielii Saksan kautta Malediiveille ensi talven aikana, niin matka kannattaa varata nyt. Thomas Cookin virkailija sanoi, että hinnat tulevat kyllä nousemaan kevään ja kesän aikana. Nyt matkoja oli myynnissä ainakin helmikuun lopulle saakka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Terve!

Onko eläminen malediiveillä mitä tasoa, sama kun suomessa tai ?

Kiitos etukäteen. =D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paikka on kallis, hinnat ylittää Suomen hinnat. Saarilta tehtävät retketkin ovat arvokkaita. Saarien kaupoissa on myös kalliit hinnat. Pelkästään juomavesi on jo kallista.

Syömiseen ja juomisiin kannattaa ottaa all inclusive. Saarella ei välttämättä ole montaa ravintolaa (samassa omistuksessa yleensä)eikä kilpailua ole, joka laskisi hintoja.

All inclusivea on Malediiveilla eri tasoisia vaihtoehtoja, ilmeisesti eri saarilla on erilaisia systeemejä. All inclusive voi sisältää muutakin kuin syömiset ja juomiset. Siihen voi sisältyä juomiset eri tasolla, ala carte syömisiä, jonkin sortin retki, hierontaa jne...Kannattaa tutustua oman matkakohteen all inclusiveen.

Itsellä on kokemusta Kuredusta, Komandoosta ja Malesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme seuranneet tätä foorumia vuosia, muttemme ole ottaneet osaa kirjoitteluun. Nyt on iskenyt matkakuume Malediiveille, joten kaikkien jo siellä käyneiden kokemukset ovat varmasti tarpeen. Onko kukaan teistä käynyt Raa Atoll´illa? Olemme menossa sinne ensi joulukuussa ja hotelliksi olemme valinneet Meedhupparun (All inclucive -paketilla).

Odottelemme innolla vastauksia!

Ottovon + vontar

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin kertoa hiukan häämatkastamme Komandoolle, kun Komandoosta on ollut puhetta ketjussa. Komandoo on tosiaan pieni ja erittäin intiimi saari, jossa näkyikin oikeastaan pelkästään vain pariskuntia muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Komandoo on viime vuonna valittu Tripadvisorissa maailman seitsemänneksi romanttisimmaksi kohteeksi ja Aasian kaikkien romanttisimmaksi kohteeksi. Sitä se todella olikin. Olimme ensin tilavassa vesivillassa kuusi yötä. Oli ihanaa mennä uimaan ja snorklaamaan omalta parvekkeelta sekä nauttia villan ja parvekkeen yksityisyydestä. Villa oli todella siisti ja hyväkuntoinen, vesivillathan ovat uusimpia villoja Komandoolla.

Seuraavaksi olimme kuusi yötä jacuzzi rantavillassa, vaikka olimme varanneet ihan tavallisen rantavillan. Kaippa tavalliset ja eudllisimmat rantavillat olivat buukattu täyteen, joten otimme kyllä ilolla vastaan hiukan tilavamman villan. Rantavillatkin ovat hyväkuntoisia, mutta ovat inasen pienempiä kuin vesivillat. Rantavilloissa oli hauska ulkokylppäri: WC, suihku ja tuplalavuaarit olivat katoksen alla, mutta ulkona. Samassa tilassa oli myös poreamme ja aurinkosohva. Kylppäri oli siksi todella tilava.

Komandoolla on yksi buffetravintola ja yksi a la carte -ravintola. Saimme All Inclusive -paketin mukana kuponkeja a la carte -ravintolaan, mutta emme käyttäneet niitä ollenkaan, koska tavallisessa ravintolassa oli niin hyvää ruokaa. Ravintolassa oli joka päivä eri teema päivällisellä, joten ruokaan ei kerennyt kyllästyä. Mua ilostutti se, että monesti tarjolla oli suussa sulavia fileepihvejä, joita kokit paistoivat asiakkaan maun mukaan kokkauspisteessä. Ruoka oli älyttömän hyvää ja tuoretta, ja valikoimaa oli paljon. Baarissa tuli myös juotua drinkkejä oikeastaan jokaisena iltana paitsi tuloiltana, jolloin menimme aikaisin nukkumaan. Saarella on myös sukelluspalveluita, vesiurheilupalveluia ja kauneushoitola. AI-pakettimme antoi kaksi kuponkia per vierailija kauneushoitolaan, jossa kävimme kaksi kertaa tunnin kokovartalohieronnassa. Myös erilaisia retkiä järjestettiin paljon, mutta valitettavasti monen mielenkiintoisen retken hinta oli liian suolainen. Paikalliseen kulttuuriin tutustumista esti myös se, ettei mulla ollut mitään vaatetta, joka peittäisi olkapäät ja polvet niin kuin olisi ollut tarve, jos olisi mennyt paikallisten asuttamille saarille.

Vaikka Komandoo onkin pieni, eikä siellä ole järjettömästi palveluita tai ravintoloita, viettäisin häämatkaa ehdottomasti Komandoolla tai jollain muulla pienellä saarella kuin suuremmalla saarella, jossa on enemmän palveluita sekä paljon enemmän muitakin ihmisiä. Komandoon tunnelma on todella rauhallinen, ehkä senkin takia, että saarella on 12 vuoden ikäraja ja koska saari on häämatkalaisten suosiossa. Komandoolta puuttuivat känniääliöt sekä muut remuporukat kokonaan. Oli niin ihanaa olla rannalla oman rantavillan edessä ja oikeastaan kaikkialla saarella, kun ei tarvinnut kuunnella muiden ihmisten hölinää, vaan sai olla ihan omassa rauhassaan. Yllättävän hyvin pieneen saareen upposi useampi villa ja ihminen, joten tunnelma oli koko ajan intiimi, sellainen Robinson Crusoemainen.

Meille Gold All Inclusive oli rahansa arvoinen. Sillä sai lomaan hiukan ylimääräistä virikettä (kanoottien ja purjelautojen käyttö), hierontaa, esittelyn laitesukellukseen ja a la carte -syömingit. Mie varsinkin tykkäsin hieronnasta, mies taas kokeili purjelautailua useamman kerran. Minibaariakin käytimme ahkerasti.

Päivää rytmittivät mukavasti aamiainen, lounas ja illallinen, ja aika meni turhankin nopeasti nauttien tuoreen aviopuolison kans turkoosista merestä, auringosta, syömisestä, juomisesta ja vain hengaamisesta. Itse en kaivannut mitään lisävirikkeitä, tekemistä tai palveluja, tekemistä oli kyllä tarpeeksi näinkin. Oli todella ihanaa vain rentoutua häästressin jälkeen. Saarta ei ole turhaan rankattu Aasian romanttisimmaksi saareksi, sen verran mahtava tunnelma ja kokemus Komandoo on. Suosittelen kyllä siis todella lämpimästi. Malediivit kyllä varasti mun sydämen, ja sinne on pakko päästä uudelleen. Kohde on varmaankin eri seuraavalla kerralla, mutta uskon, että pitäydymme edelleenkin pienessä ja intiimissa saaressa.

Edit: piti vielä lisätä, että säät suosivat meitä aika hyvin heinäkuussa. Vettä kyllä satoi useastikin, varsinkin yöllä, ja joskus vettä tuli aamupäivällä ja päivälläkin, mutta onneksi koko ajan oli lämmintä, vaikka aurinko ei aina täydeltä terältä paistanutkaan. Selvästi pilvisempiä päiviä oli lomamme alussa muutama, mutta ulkoilmasta ja merestä sai silti nauttia. Vähän pelkäsimme millainen sää Malediiveillä on heinäkuussa, koska siellähän on talvi meidän kesäaikaan, mutta onneksi säät olivat hyvät lomamme ajan.

Muokattu: , käyttäjä: nellen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saarilta tehtävät retketkin ovat arvokkaita.

Hmmh... Osaako joku sanoa, että pitääköhän Kuredun nettisivuilla olevat retkien hinnat ollenkaan paikkansa?

Kahden kuukauden päästä ollaa jo Kuredulla. Voi elämä että odotan sitä, kun pääsee läpsyttelemään avojaloin hiekalle, snorklaamaan kirkkaaseen veteen jne. Löhöilyä, lukemista, rennosti ottamista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään