sellofaani

Tekstejä karkkibuffetiin

16 viestiä aiheessa

Meille tulee ehdottomasti karkkibuffet - mä olen sellainen sokerihiiri, että pitäähän sitä häissäänkin muutama karkki saada nautiskella :)

Haluaisin laittaa valokuvakehyksiin jonkin hauskan lausahduksen buffan kylkeen - tyyliin "Love is sweet – take a treat!" - mutta suomeksi. Lisäksi purkkien yhteyteen olisi hauska lisätä muutama lausahdus lisää.

Jotain hömppiä lausahduksia keksin itsekin, mutta näitä täytyy kyllä viilailla rankasti, ennen kuin ovat esillelaittamiskelposia :D

Rakkauden humala,

sokerihumala

- mikä tunne mukava

Saavutettavissa yhtä kaikki

joten otahan karkki

Huonon päivän se pelastaa,

hyvästä tekee vieläkin makeamman!

Mielesi tekee kuitenkin

Rohkeasti vain

Käteesi ota pussi ja kauha

mukaan vielä yksi nauha

Makeisista vapaasti nauti

kukaan ei määrää tänään vahdi.

Mitä te muut olette käyttäneet tai aiotte käyttää, vai onko karkit olleet vain yksinkertaisesti tai "Karkkibuffet"-plakaatin kanssa esillä? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ajatellut laittaa vain Karkkibuffet- plakaatin pöydälle, mutta kyllä tuollainen runokin voisi olla kiva :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taidan olla ilonpilaaja... Miksi siihen tarvitsee tekstin? Eiköhän ihmiset näe ihan itsekin että kas, tuossa on tarjolla karkkia.

Olen kyllä muutenkin ihan tiukkapipo kun mua ei karkit houkuta, jotenkin ne on musta lasten juttu... Mutta ei siinä mitään, mikäs sen viattomampi ilo, jos karkista tykkää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

cerise: Kieltämättä buffa on varmasti näkyvä ja selväsanainen ihan itsessään: ihmiset osaavat varmasti kauhoa karkkia mukaansa ilman ohjeita :)

Mulle tuossa on kyseessä sellainen hyvän mielen juttu: musta olisi kiva keksiä joku vähän oivaltava teksti. Sellainen, mikä saa ihan kevyesti suupieltä ylöspäin ja hymähtämään ^_^

Vieraskirjaan kirjoitetaan toisinaan joku pieni värssy, hääkutsussa on usein runo, hääkarkeissa jaetaan jos minkälaisia sanomia - kaikkien tarkoitus on kuitenkin selvä ja esillä ilman kaunokirjallisia esityksiäkin :) Runot ja värssyt ovat vaan mukavia! :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni tuo on oikein kiva ajatus.

Itse olen suunnitellut tekstiä "Ota vielä kolmas, ei meillä lasketa.. " (Pongasin tämän täältä jostain aikaisemmin) Tai ehkä hieman muotoilla tuota kolmas.. mutta jotain pientä tekstiä itsekkin suunnittelin. Meillä karkit kuuluvat ehdottomasti häihimme. En voisi kuvitellakaan jättäväni karkkeja pois ja luulen, että vieraat ihmettelisivät jos häissämme ei olisi karkkia sen verran perso makealle kun olen. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee: Pidä verensokeri korkealla, ota toinen kourallinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kaipailisin jonkinlaista runoa, jossa esimerkiksi verrataan rakkautta karkkiin, tai muuta vastaavaa, mutta en ole vielä ainakaa keksiny, mikä se voisi olla?? ideoita!?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuolta Muumi -mietelauseita -ketjusta löysin tällaisen:

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?"

Pikku Myy

Tuo on suloinen ja aion laittaa sen meidän buffaan! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lemppari lapsuudesta Tiitiäisen satupuusta:

Tänään on juuri oikea aika

muurahaisen lentää kuuhun

ja tehdä siellä semmoinen taika

että namusia sataa suuhun

- Veikko Honkanen-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuolta Muumi -mietelauseita -ketjusta löysin tällaisen:

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?"

Pikku Myy

Tuo on suloinen ja aion laittaa sen meidän buffaan! :girl_smile:

Täähän olis hyvä! :)

Meilläkin on buffa suunnitteilla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lemppari lapsuudesta Tiitiäisen satupuusta:

Tänään on juuri oikea aika

muurahaisen lentää kuuhun

ja tehdä siellä semmoinen taika

että namusia sataa suuhun

- Veikko Honkanen-

Tota mä olin ajatellut meidän karkkibuffaan. Bongasin sen meidän lasten kirjahyllyn lorukirjasta. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni pieni runo karkkibuffapöydässä on todella kiva ajatus... jääpähän ihmiset niitä lukemaan hymyssä suin ja ihastelemaan koristeltua pöytää jonka eteen on kuitenkin nähty vaivaa, eikä vain "juokse" hakemaan karkkeja! Itse kun tykkään tehdä koristeita joka puolelle... toivottavasti ei tule liikaa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Runot ja sitaatit (kuten Pikku Myyn :D) kuulostavat minusta ihanilta.

Myös tuo "Ota vielä kolmaskin" kuulostaa kivalta, sitä voisi varioida, esim. "Otahan sie toisellekkin jalalle" tms, esimerkiksi oman alueen murteen mukaan.

Pelkkä "Karkkibuffet" -kyltti kuulostaa tökeröltä, koska kyllähän vieraat näkevät omilla silmillään että kas, tuossapa on karkkibuffet. Mun vinkki on, että laittakaa mielikuvitus laukkaamaan kunnolla, myös hersyvä huumori voisi upota (ainakin minuun :))!

Muokattu: , käyttäjä: My_Dream_Wedding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lukee työpaikan jäkiksen ovessa, että: Pulla päivässä pitää kylkiluut piilossa. Eli voiskohan tuosta varioida, että "Kipollinen karkkia päivässä pitää kylkiluut piilossa". Toinen vois olla Lappareita lainaten, että: "Anna mennä vaan... Kuitenkin haluat... Ei sitä kukaan huomaa!" Sit vois olla kyltti, jossa lukis että: "STOP! Karkkia tarjolla!"

Runoksi keksin tämmösen:

Tässä onkin oiva parkki

Ota itsellesi karkki

Ota yksi taikka kaksi

olo muuttuu paremmaksi

Jos mieli tekee, monta nappaa

Muutkin niitä kuitenkin lappaa.

Ei sun tarvitse esittää kainoa

katso niin huomaat: et ole ainoa.

Tulipa kyllä vähän huono, mutta siitähän voi jotain kehitellä. Sit jos juhlat on ravintolassa niin voi laittaa, että koska alkoholilain mukaan emme saa juottaa vieraita humalaan omilla viinoilla, niin ajatelimme syöttää teidät sokerihumalaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eskimotyttö: hauskan runon olet keksinyt :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hömhöm. Karkkibuffetti. Kuulostaa upeelta! :D Mutta siis mihin ja miten te ootte ajatellu sen toteuttaa? Koko illan saatavilla? Vasta ruokailun jälkeen, ettei yksikään äideistä heristele etusormeaan karkkisiepoille? Yksi iso buffa johonkin vai kaikkiin pöytiin vähän? Vinkkejä ja toteutustarinoitanne kaipailen ja haaveilen omasta karkkibuffasta! Tosin saattas olla morsio aika tiukasti kiinni siinä buffassa koko illan! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään