Bride08/2011

Kankaisten tila (Hämeenlinna)

33 viestiä aiheessa

Kankaisten tilan morsiamet (myös jo häitään viettäneet) hoi.. ! :) Kokemuksia, kuvia ja vinkkejä kaivataan.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin Kankaisten tila varattuna vuoden päästä joulukuussa. Alkuun olin sitä mieltä, että missään nimessä ei mennä naimisiin siellä, koska musta tuntuu että kaikki hämeenlinnalaiset menee siellä naimisiin. Mutta näitä juhlapaikkoja tuntikausia netistä katseltuani ja paria käytiin paikan päällä katsomassakin, tajusin kyllä miksi se Kankainen on niin suosittu! Siis nöyrryin ja valittiin se juhlapaikaksi, koska onhan se upea paikka! Ja omistaja on vaikuttanut tähän asti ihan loistavalta tyypiltä, on myös neuvonut joissain yleisissä hääasioissa, mikä on ollut tosi kiva, hän kun on varmaan muutamat häät siellä nähnyt. :)

Meille on tulossa noin 80 vierasta ja näin vuotta ennen häitä on mun mielestä just oikea aika ruveta stressaamaan pöytäjärjestyksiä ja sitä, että missä ihmeessä se bändi on ja entä sitten morsiusparin pöytä? :girl_haha: Se koroke siinä kylmiön oven edessähän olis tosi hyvä paikka jommalle kummalle, mutta kun siellä kylmiössä tarttis ravata niitä juomia hakemassa. Jos siis näihin asioihin heruis vinkkejä tai jos olis mahdollista saada valaisevia kuvia sähköpostiin niin olisin kyllä tosi iloinen! :)

Ja vinkkinä niille jotka eivät tienneet, Kankaisten facebook-sivuilla on aika paljon kuvia siellä järjestetyistä häistä, koristeista ja vähän saa osviittaa pöytäjärjestyksestäkin, niitä kannattaa käydä katselemassa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut viime vuonna kahdissa ystävieni häissä Kankaisten marjatilalla.

Ensimmäisissä häissä oli noin. 100 henkeä ja ahdasta oli! Nätti kortistelu hääparilta, tunnelmaa oli luotu pylväisiin asennetuilla valoilla.

Itse olen työskentelen ravintola-alalla ja kiinnitän itse siihen väkisinkin huomiota, kun asunkin hämeenlinnan alueella.

Ensimmäisissä ystäväni häissä oli Rengon pitopalvelu. Hyvää,maittavaa ruokaa, mutta ihmetyksekseni jotkin ruuat olivat valmiita, eikä itse valmistettu.. :(

Olen kuullut ''juoruja'' että kyseisen pitopalvelun palvelun taso ei ole ollut hyvää. Tarjoilijoilta ei paljoa hymyä tippunut!

 

Toimin näissä toisissa häissä kaasona, joten osaan hieman enemmän kertoa :) Toisissa häissä oli noin. 60 vierasta ja tilaa oli loistavasti! iso tanssilattia oli alatasanteella :)

Juhlaliinat kuuluivat pitopalvelun( Nylanderin ruoka ja herkku ) tarjoukseen ja he liinoittivat meille pöydät. Teema värinä meillä oli tummansininen ja tietty valkoinen. Tummansinen sopi hyvin juhlatilan sisustukseen.Bändinä oli popkorni, hyvin tanssittavat juhlaväkeä!

Näiden häiden pitopalvelu jäi mieleeni! Kysyin heiltä myös käyntikortin omia häitä varten :D

Ruoka oli ihanan perinteistä ''kotiruokaa'' ja näki että henkilökunta on nähnyt vaivaa! Meillä oli teemavärinä tummansininen ja ruokavadeissa oli samaa tummansinistä!  ihastuin :)

Mieleeni kuitenkin jäi ihanat Emännät. He kertoivat paljon omia ideoita neuvottelussa ennen häitä, mutta kuunteli myös morsiusparin toiveita. Oli ihana nähdä kuinka he pitivät työstään ihankuin he olisivat suunnitelleet  omia häitä, vaikka taitavat molemmat olla jo itse naimisissa :D Selvisinkin että he ovat äiti ja tytär!  Kummatkin emännät ammattitaitoisen oloisia ja mikä jäi mieleeni; Nuorempi emäntä tarjoili hääparille henkilökohtaisesti juomat yms :)

Ruokailu ja siihen tarvittavat järjestelyt sujuivat kaason(minun) ja morsiammen näkökulmasta todella vaivattomasti :)

 

Onko kenelläkään lisää kokemuksia Hämeenlinnan seudun pitopalveluista? Omat häät lähenenevät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kankaisten tilasta kuulisin mieluusti lisäkokemuksiakin. :) Ollaan harkittu tätä vaihtoehdoksi juhlillemme. Muutaman mutkan kautta päädyimmekin jo virallisesti avioitumaan hieman etuajassa, mutta juhlat pidetään vielä erikseen loppuvuodesta. Jos ihmisiä on vain noin 40, onko tila jo liiankin autio vai vaan mukavan väljä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä, onko minulla "lupaa" vastailla tänne puolelle - ylläpito poistaa, mikäli viestini rikkoo sääntöjä!

 

Olen kuvaillut Kankaisten tilalla n. kymmenet häät, joiden perusteella voisin sanoa, että maksimivierasmäärä tuohon tilaan on n. 70 (-80) vierasta, jos mielii, että kaikilla on tilaa, eikä haluta olla kuin sillipurkissa. Tietysti kesäaikaan vieraat viettää aikaa ulkosalla jne, jolloin asia ei ole niin kriittinen, mutta etenkin kylmempinä aikoina vuodesta ottaisin itse tuon huomioon.

 

40 vierasta on oikein passeli tuolle juhlatilalle, saatte koko alakerran vain tanssilattiakäyttöön, ylätasanteelle mahtuu aikalailla kaikki vieraat syömään. Näissä häissä oli n. 40 vierasta: http://valokuvaajanne.fi/blog/2014/04/huhtikuun-haat-kankaisten-marjatilalla/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän kolmen viikon takaisista häistä ei ole kankaisten tilan facebook-sivuilla kuvia, joten ajattelin laittaa tänne pari kuvaa. vieraita meillä oli 60 ja hääparin pöytä oli ylhäällä keskellä, musavehkeet kylmiön viereisellä korokkeella. pelkäsin kyllä, että 60 henkeä on tilaan liian vähän ja paikka näyttää puolityhjältä, mutta itse asiassa tuo oli todella hyvä vierasmäärä tuohon tilaan.

 

meidän koristelu poikkesi jonkin verran niistä monista maalaisromanttisista teemoista, joita olen kuvissa nähnyt, mutta omasta mielestäni nuo meidän musta-puna-blingit sopi tuonne

aivan yhtä hyvin kuin herkät pitsit ja vaaleanpunaiset koristeet :) . näissä kuvissa ei olla vielä ihan valmiina, mutta varmasti jonkinlaisen käsityksen lopputuloksesta saa.

 

c9050a13-33a5-4d44-825b-604c737155a8_zps  602e6631-86bd-4721-835e-a91c16a23d43_zps

 

6b0e9e60-3f74-451e-9321-92395e0d3a0b_zps

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät loppukesästä Kankaisten tilalla, vieraita oli maksimimäärä eli 92 + pari syöttötuolia. Huoletti vähän etukäteen miten ahdasta tulee, mutta ihan hyvin mahduttiin olemaan. Alaosassa oli vielä tilaa tanssimiselle, tosin ruuhkaisempien valssien kohdalla osa siirtyi jo automaattiovien eteen ulkopuolelle tanssimaan :D Suosittelen lämmöllä, paikka oli ihana! Omilla verhoilla ja lisävalaistuksessa juhlatila muuntui vielä upeammaksi, tykkäsin todella. Harmittaa vaan etteivät omistajat ehtineet nappaamaan kuvia koristeluista nettisivuilleen, omissa kuvissa näkyy hieman huonosti koristelut kun kuvat ovat juhlien aikana otettuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Enemmän kuin vierasmäärää, kannatta miettiä istumajärjestystä. Sitä kuinka lähekkäin pöydät ovat toisistaan, kuinka pitkiä pöydät ovat, miten ne sijoitetaan. Ahtauden tunnun saa ihan pienelläkin porukalla, mikäli tässä epäonnistutaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään