Guest Poppis.

Kaason "ensiapupakkaus" / "selviytymispakkaus"

25 viestiä aiheessa

Hei,

Onko teistä kukaan tehnyt kaasolle ea-pakkausta jonka antaisitte juhlapäivän aamuna?

Ajattelin lähinnä mm. dödöä - jos tiukka tilanne yllättää, nenäliinoja tietenkin herkkään hetkeen, hiuslakkaa villiin menoon, pikku pullo konjakkia tai muuta vastaavaa siihen hermoromahdukseen, kynäähän saattaa tarvita aina ym ym

Ottaisin mielelläni ideoita vastaan että mitä muuta tarpeellista kaaso voisi tarvita?! Jos olet ollut kaasona mitä huomasit että olisi tarvinnut olla lähistöllä?

Kiitos lahja ois sitten asia ihan erikseen.

Ideoidaan sisaret. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tämä on tosi hyvä idea. siinähän vois olla tyyliin:

*sisuja

*se deuska

*hiuslakkaa

*lanka&neula

*viinaksia

*vaikka huulirasva/kiilto tai jos tietää kaason sävyn niin puna)

jne.. taidankin ruveta pikkuhiljaa visioimaan tuollasta. Kaason lahjaksi ajattelin koruja ja nekin vois periaatteessa samassa syssyssä antaa tai sit ihan erillään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli morsiamen kanssa jo puhetta, että mä otan sille mukaan ainakin:

- buranaa tms

- xylitolipastilleja

- suklaata -ensiavuksi ennen vihkimistä, jos sitä alkaa pyörryttää ;)

- huulirasva, huulipuna ja puuteri

- laastaria, myös jotain rakkolaastareita jos kengät alkaa hiertää (harkittiin varakenkiäkin, mutta pitää nyt katsoa...)

- rommia

- nenäliinoja

- käsien desinfiointiainetta

Häät ei siis vielä tänä vuonna, joten lista ehtii varmaan kasvaa aikalailla ennen hääpäivää :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ensiapupakkaus ei ollut mitenkään kaasolle varattu, vaan olisi tarvittaessa voitu käyttää itsekin tai jopa auttaa vieraita tarvittaessa:

- särkylääkettä

- rakkolaastaria

- tavallista laastaria

- hakaneuloja

- nenäliinoja

- vanupuikkoja

- kynsiviila

- kirkasta kynsilakkaa

- yksittäispakattuja deodoranttipyyhkeitä

- kurkkupastilleja

- miniompelupakkaus

- sakset

Ja mulla toki oli erikseen oma beauty boxini meikkeineen, kampoineen ja hiuslakkoineen ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso oli ihan ite osannu hoitaa homman ja varautunut juurikin "ensiapupakkauksen" tyyliin kaikkeen.

Yks tärkee kuitenkin, mikä häneltä puuttui, ja mitä noissakaan listoissa ei ollut on.

VESIPULLO!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ensiapupakkaus ei ollut mitenkään kaasolle varattu, vaan olisi tarvittaessa voitu käyttää itsekin tai jopa auttaa vieraita tarvittaessa:

Hmmm, eiköhän tuossa alkuperäisellä kysyjällä ollutkin se idea, että ensiapupakkaus on kaason hoidossa ja sieltä löytyy apua vaivaan kuin vaivaan, tarvitsi sitä sitten kuka vaan. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Tuota tuota, ei tainnut olla. Alkuperäisen listaamista asioista päätellen hän nimen omaan etsi kaasolle sopivia juttuja. Toki olisihan se mukavaa jos kaasolta voisi häävieraat tarpeen tullen mennä pyytämään konjakkiryyppyä. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä ymmärsin ekan viestin niin et mitä kaason pitää kantaa mukana jos morsian tarvii, musta ainaki olis muuten noloa antaa esim. dödöä et jos satut tarviimaan niin täs on

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Edelleen väittäisin, että alkuperäinen kyselee nimen omaan juttuja, joita kaaso - ei morsian tai muu juhlaväki - voisi tarvita päivän aikana. Tuskin hän muuten mainitsisi lopussa, että kiitoslahja on sitten vielä erikseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No SUKKAHOUSUT tietenki pitää olla, ainahan ne hajoo!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Munkin mielestäni tämä on hyvä idea, oli käyttäjänä sitten kaaso, morsian tai anoppi. Hyvä olla tuollainen pieni pakkaus mukana, jossa on kaikkea mahdollista laastareista kynsisaksiin. Taidanpa tällaisen tehdä kun itse toimin kaasona ystävälleni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis minä itse sain kaasona ollessani tälläisen "ensiapupakkauksen" noin reilua puolta vuotta ennen häitä. Se sisälsi: laastaria, pienen likööripullon, nenäliinoja, sisuja, suklaata ja vihkon, jossa oli morsiamen kaverien yhteystiedot polttareita varten ja tietoja ortodoksivihkimisesta.

Itse tein nyt myös pakkauksen kaasoilleni. Se sisältää:

- Suklaata (kun menee hermo)

- Alkoholia (kun todella menee hermo)

- Deodoranttia (hikisiin paikkoihin)

- Nenäliinoja (toivottavasti onnen kyyneleisiin)

- Muistivihko (ideoihin ja pilakuviin morsiamesta)

- Panadol (kompurointeihin ja v*****spääkipuun)

- Liikennevalot (morsmaikun hillitsemiseen)

- Desifiontipyyhkeitä (jotta muistaisitte minut)

- Kurkkupastilleja (äänen hoitoon puhetta varten)

- Kampa (villiin menoon ja aamujen laskemiseen)

Eli siis tuohon vihkoon kirjoittelin alkuun pienen kirjoituksen kaasolle, sitten laitoin yhdelle sivulle kaasojen ja bestmanien yhteystiedot ja yhdelle sivulle polttareihin mahdollisesti kutsuttavien kavereiden yhteystiedot. Ja nuo "liikennevalot" tein niin, että liimasin vihreälle kartongille pystyssä olevan peukalon kuvan, keltaiselle sanan HILJENNÄ ja punaiselle sanan STOP.

Häiden ensiapupakkauksesta huolehdin varmaan itse eli otan meikkilaukkuun jokusen särkylääkkeen ja laastaria. WC:hen meille tulee myös joitain tykötarpeita.

Muoks. Niin tuo desifiointilappujen perässä oleva teksti ei meinaa sitä, että tuoksahtaisin usein alkoholille vaan sitä, että satun olemaan hieman neuroottinen käsien hygienian suhteen. :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Peikkis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^OT, pienenä huomautuksena, että parasetamolia sisältävän Panadolin kanssa ei pitäisi edes satunnaisesti käyttää alkoholia, joten olisiko kaasolle parempi särkylääke esim. Ibumax? Suositeltavaa ei ole toki sitäkään käyttää alkoholin kanssa, mutta satunnaiskäytössä siitä ei ole vastaavaa haittaa kuin Panadolista ja alkoholista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo. Siis no nuo alkot ja Panadolit ei olleet mielellään tarkoitettukaan samalle illalle. :girl_wink: Vaan särkylääke oli tässä vuoden aikana sattuviin kipuihin ja kolotuksiin. Ja alko eli siis n. desin pullo kermalikööriä oli laitettu muuten vaan. Laitoin Panadolia sen takia, että kaasoni ovat hieman herkkävatsaisia. Häihin toki otan mukaan ibuprofeenia, koska siellä on tarjolla alkoholia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällähän on aivan loistavia listoja :) Pitääkin vinkata omalle kaasolle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ollut järjestämässä erilaisia tapahtumia (en kuitenkaan häitä, mutta yo-juhlista urheilukisoihin)ja pakista löytyy aina:

*Hakaneuloja - jos jollain vaikka repee hame tai nappi irtoaa

*Jesaria (jeesusteippi/roudarinteippi/ilmastointiteippi)- hätäratkaisuna moneen ongelmaan, esim johtojen kiinnittäminen lattiaan

*Maalarinteippi - koristeiden korjaukseen

*Musta tussi - en tiedä käyttötarkoitusta, mutta varmasti tarpeen

*Tulitikut - kynttiöiden sytyttämiseen

*Kumilenkkejä - jos tarvitsee niputtaa jotain

*Särkylääkettä

*Rakkolaastareita

*Sakse - ne yleensä aina hukassa, kun niitä tarvitaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuommonen boksi ei oo käynyt edes mielessäkään, onneksi täältä löytää kaikkea tarpeellista tieto kuten tuokin :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse morsiamena toivoisin että olisi varalla sukkahousut!! saan hepuliraivarit ku mulla on tapana aina rikkoa ne ekaan kahteen tuntiin... :girl_hide:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta vessakori ja kaason ensiapupakkaus kuulostaa epailyttavan samankaltaisilta :girl_haha: Mutta onhan se hyva olla pieni arsenaali mukana, jos sattuu trvitsemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä ketjussa kun on jo iloisesti mennyt sekaisin varmaankin ainakin Eskimotytön tarkoittama "kiitos kun suostuit kaasoksi, näillä pärjäät kanssani suunnittelussa" -paketti sekä hääpäivän selviytymispaketti hätätilanteita varten jota Mollina, syyskuu09 ja rouvautuva listasivat, niin menköön: :grin: hääpäivän ensiapupaketti-listaan lisäisin vielä pienen peilin, puuteripaperin, hammaslankaa/purkkaa/pastilleja, lääkkeitä, hiuspinnejä, palveluntarjoajien yms. puhelinnumerot sekä vähän käteistä.

Kaason "alkulahja"pakettiin ehdottomasti nuo liikennevalot tai veto-oikeuskortteja Monopoli-tyyliin eli "vapaudut juuri oikean väristen serviettien jahtaamisesta" jne. Ja kirje, jossa annetaan lupa ryhtyä toimenpiteisiin (vaikka siteerata kirjettä), jos/kun morsiamella lähtee lapasesta. Eskimotytöllä hyvä lista :)

Tästä ketjusta voisi kanssa löytyä jotain ideoita.

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäivän ensiapupakettiin tuli aika hyvin jo listattua, mutta kaikki joilla on napit morsiuspuvussa suosittelen kaasolle mukaan virkkuukoukkua! Nopeuttaa hurjasti puvun riisumista ja pukemista. Tosin yhtä hyvä tai parempi on jos kaasolta löytyy stilettomalliset rakennekynnet :D Toimii!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehkä näistä listoista itelle vois olla hyödyllisintä juuri ainakin tuo kipulääke (tosin oma äitini aina kantaa 10kpl 400mg Buranoita mukana) ja laastarit. Kaasot meinaa jo väsätä kaunistautumiskorit juhlapaikan vessoihin, niin niitä ei tarvi miettiä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäivälle (eli puolenvuoden päähän) en ole vielä suunnitellut ensiapupakettia.

 

Ensimmäisessä hääkokouksessa annoin kuitenkin kaikille kolmelle kaasolleni samanlaiset selviytymispakkaukset, jotka pitivät sisällään suklaata, pinkin vihkosen ja kynän, korvatulpat ja särkylääkkeitä, sekä tietenkin hyvällä huumorilla kirjoitetut käyttöohjeet :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen kyllä ajatellut sitten hääpäiväksi vessaan näiden tyylistä ensiapupakettia, mutta tuo kaasolle etukäteen annettava "näin kestät minua" paketti on loistoidea! Pakko laittaa käytäntöön :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos muistelen mitä itse kaasona tarvin oli lähinnä kynä, särkylääke, huulirasva, varasukkahousut (kaikki olivat omasta takaa enkä siis saanut mitään pakettia) Lisäksi viina olisi ollut hyvä jos olisin voinut juoda, paljastui aluillaan oleva raskaus nopeasti juhlaväelle kun kaaso ei juonut edes onnittelukuoharia :D Ja vaikka onkin kuinka kiva keksiä vaikka mitä koriin niin itse ainakin olisin toivonut ettei mitään oikeasti turhaa tarvitsisi kannella ympäriinsä juhlapäivänä :) Ja näillä meinaan keksiä omille kaasoilleni jotain ;) Ajattelin kyllä ehkä semmoista ensiapu reppua josta myös vieraat voisivat kaasolta saada apua ja perinteinen vessakori varmaan kanssa tulee :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään