Guest Justus

Kosiminen ilman sormusta

119 viestiä aiheessa

Morjens.

Miehet tänne taitaa harvemmin kirjoitella mutta ajattelimpa kysäistä teiltä neuvoa kun varmaankin osaatte auttaa...

Eli pikkuhiljaa on alkanuta ajatuksissa pyörimään tuo kihlautuminen. Tässä vaan on yksi ongelma. Tuleva morsiammeni on aika selvästi aikoinaan sanonut että hän haluaa itse olla valitsemassa kihlasormusta (niinkun muitakin koruja jotka lahjaksi saa) jos/kun joskus kihloihin mennään. Mutta haluaisin kuitenkin pitää tämän häneltä salassa viime hetkeen saakka...

Eli onko siis vuosituhannen moka kuitenkin kosia ilman sormusta?!?!?!

Osaiskos joku jeesata hukassa olevaa miestä????

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morjens.

Miehet tänne taitaa harvemmin kirjoitella mutta ajattelimpa kysäistä teiltä neuvoa kun varmaankin osaatte auttaa...

Eli pikkuhiljaa on alkanuta ajatuksissa pyörimään tuo kihlautuminen. Tässä vaan on yksi ongelma. Tuleva morsiammeni on aika selvästi aikoinaan sanonut että hän haluaa itse olla valitsemassa kihlasormusta (niinkun muitakin koruja jotka lahjaksi saa) jos/kun joskus kihloihin mennään. Mutta haluaisin kuitenkin pitää tämän häneltä salassa viime hetkeen saakka...

Eli onko siis vuosituhannen moka kuitenkin kosia ilman sormusta?!?!?!

Osaiskos joku jeesata hukassa olevaa miestä????

Kannattaa kosia ehdottomasti ilman sormusta, ja mennä sitten yhdessä sormusostoksille. Näin morsian saa mieleisensä ja oikean kokoisen sormuksen. Itse kosinta, eli sen THE kysymyksen esittäminen ei vaadi sormusta, ja asia pysyy yllätyksenä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva kun miehetkin uskaltavat tulla kysymään neuvoa täältä! :girl_wink:

Itse olen aina miehelleni painottanut, että mulla on sellainen maku esim. korujen suhteen, että tahdon itse kyllä valita ne. Eihän se tietenkään ole niin "pullamössöromanttista", mutta kosinta on minun mielestä muutakin kuin se sormus! Romantiikkaa voi luoda kaikella muullakin! Kuitenkin tuleva morsiamesi on itse sanonut, että tahtoo valita sormuksen, joten miten siihen voisi pettyä, jos sinulla ei ole sormusta valmiina? Voithan askarrella jostain "sormuksen", jos on helpompaa kosia sen kanssa.. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ei todellakaan ole. Varsinkin, jos tuleva morsian on asiasta jo joskus vihjannut, niin kosi ilman sormusta tai askartele vastaava symboli vaikka tuohesta tai puusta tai paperista tms.

Nykysin otetaan ihan turhia ja liikoja paineita elokuvien osoittamien esimerkkien vuoksi. Ei kosinnan tarvi olla mitään elämää suurempaa teatteria, jossa kaikilla on vuorosanat ja rekvisiitan tulee olla kunnossa. Kaksistaan vietetty herkkä hetki sohvalla yhteisestä tulevaisuudesta sopien voi olla paljon romanttisempi.

Onnea hyvästä ja onnellisesta päätöksestä :-X Toivottavasti mysö vastaus on toivottu ja oikea, kun kysymyksen esittämisen aika tulee :girl_smile: Tsemppiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kosia ilman sormusta. Eihän se yllätystä pilaa, koska itse kysymys tulee kuitenkin yllätyksenä. Sormuksen on parempi olla jotain muuta kuin yllätys, jos et täysin varmasti tiedä, millaisen sormuksen kumppanisi haluaa. Ehkä hän ei tiedä sitä välttämättä itsekään. Hauskinta ja romanttisinta mielestäni onkin lähteä sormusostoksille yhdessä ja valita sormuksensa itse, sovittamalla huolellisesti eri vaihtoehtoja. Näin mekin teimme mieheni kanssa. Jos tuleva morsiamesi on jo vihjannutkin, että ei halua kosintaa sormuksen kanssa, ei todellakaan kannata sormusta lähteä ostamaan.

Perinteinen suomalainen tapa onkin, että sormukset ostetaan yhdessä, koska Suomessahan kihlasormusta kantavat yleensä molemmat, sekä mies että nainen. Kihlakumppanit ostavat perinteen mukaan toisilleen sormukset. Nykyään toki monet toimivat kuten jenkeissä (= mies ostaa kihlan yllätyksenä ja vain nainen kantaa kihlaa, mies saa sormuksen vasta häissä), mutta tämähän on ihan silkkaa leffojen vaikutusta.

Onnea matkaan! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mutta tämähän on ihan silkkaa leffojen vaikutusta.

Tai monikulttuuristen liittojen :D Suomalaisethan ovat lähes ainoita kansoja, joissa miehilläkin on kihlasormus. Ei siis ole vain jenkkien juttuja.

Se OT:stä. Hyvin voi kosia ilman sormustakin. Ihan muut jutut tekevät siitä hetkestä ihanan ja ikumuistettavan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan loistavasti voi! Minä ainakin olen aina ollut kovin valikoiva korujeni suhteen ja haluan itse olla päättämässä omat koruni. Tämä siksi, etten ole mikään suuri korujen käyttäjä ja jos koru ei tyyliini sovi, se usein jää käyttämättä (luonnollisesti kihlasormus olisi tässä tehnyt poikkeuksen!). Joka tapauksessa arvostin kovasti sitä, että avokkini oli todella kuunnellut mitä sanoin ja pääsin itse valitsemaan sormuksen. Meillä tosin kosinta tuli sitten vasta tämän jälkeen :girl_smile: , mutta kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siitä vaan kosimaan, itse ainakin kosin ilman sormusta ja yhdessä haettiin sormukset. Täällä ei taida tosiaan paljoa äijiä olla, mutta eipä ole oikein sopivia osastojakaan :) Eihän nykyään mitään juhlia pidetä ilman sopivaa tekniikkaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti voi kosia ilman sormusta. Minua näin kosittiin, ja oli ihanaa että kosinta tuli yllätyksenä mutta oli myös ihanaa että sain itse olla valitsemassa sormustani. Vaikka mies jälkikäteen totesi, että jos olisi itse ostanut sormuksen olisi samantyyliiseen päätynyt. Kuitenkin siinä on aina se vaara, että mies olisikin ostanut jotain ihan muuta kuin haluamaani. Parempi siis näin :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuakin kosittiin ilman sormusta ja en ollut pettynyt, päinvastoin! Liikkeessä mies näytti etukäteen katselemiaan muutamia sormusmalleja ja yksi niistä olikin sitten ihan täydellinen :) Mitään ei oltu kuitenkaan ostettu etukäteen, ja se oli hyvä se, pääsin sitten valitsemaan mieleiseni. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miua kosittiin myös ilman sormusta, enkä todellakaan ollut pettynyt, ihan päinvastoin :girl_in_love: Kosinta tapahtui spontaanisti ihanan yhdessä viettämämme päivän iltana ja kävimme muutamaa viikkoa myöhemmin kaksin ostamassa kihlasormuksetkin. Varmasti sulho olisi osannut itsekin hankkia sormukset, koska halusin kihlaksi yksinkertaisen kultaisen rinkulan, mutta oli oikeastaan aika älyttömän kiva käydä hankkimassa nekin yhdessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama täällä, eli kosinta tapahtui ilman sormusta ja yhdessä käytiin sitten sormukset ostamassa :girl_smile: Tuli ainakin mieluinen, olen nimittäin aika tarkka käyttämieni korujen suhteen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä olisi tosi romanttista mennä yhdessä hakemaan sormuksia kosinnan jälkeen! Tunne siitä, kun perhoset lepattavat vatsassa, kun yhdessä kokeilette sopivan tuntuista ja kokoista sormusmallia. Varsinkin jos sormukset hankitaan pienestä putiikista, joka on intiimin rauhallinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä kannatusta ilman sormusta kosimiselle!

Meillä tapahtui juuri näin ja samasta syytä kuin aloittaja asiaa pohtii. Eli tuleva mieheni arveli minun haluavan valita itse sormukseni ja oli siinä oikeassa! Kysymyshetki oli meillä kyllä erittäin romanttinen ilman sormustakin. Seuraavana päivänä käytiin yhdessä valitsemassa sormukset ja samalla kävelyretkellä keskusteltiin hääjuhlan ajankohdasta ja kihlajaisten pitämisestä. Ja mukavaa oli! Eli älä aloittaja turhaan stressaa sormusasiassa. Päin vastoin, tuleva puolisosi on varmasti otettu siitä, että tunnet hänet hyvin ja otat huomioon hänen toiveensa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua kosittiin ilman sormusta; omasta toiveestani. Sain ihan itse valita sormuksen, jota pidän loppuelämäni :) Muuten kosinta sormuksen kanssa olisi varmaan ollut ihan jees, mutta tunnen tuon miehen ja sen, että hänellä ei ole paras maku korujen suhteen;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kosittiin tuohisen sormuksen kanssa ja kihlat käytiin sitten yhdessä valitsemassa myöhemmin. Tuohisormuskin on kyllä edelleen hyvässä tallessa :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä sitä voi hyvin kysyä ilman sormusta, kuten muutkin edellä ovat sanoneet. Jos haluaa panostaa niin miettii etukäteen jonkin mukavan yhdessäolo päivän ja sen lopuksi esittää kysymyksen. Tämän jälkeen sitten on hauska yhdessä käydä läpi sormuksia ja löytää se oma sopiva sieltä kaikkien joukosta.

Omalla kohdalla kosinta ei ollut mitenkään suuresti suunniteltu vaan erittäin mukavan päivän päätteeksi tuli vain erittäin hyvä fiilis ja kysyin nykyiseltä morsiammeltani viettäisikö hän loppuelämän kanssani. Siihen sain myöntävän vastauksen ja sitten myöhemmin käytiin yhdessä ostamassa sormukset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oikein hyvin voi kosia ilman sormusta, ei siinä mitään virheellistä ole. Ei kosinnalle ole mitään tiettyä etikettiä. Jos itsestäsi tuntuu hölmöltä kosia täysin ilman, niin askartele vaikka joku puu- tai paperisormus tms ja kosi sen kanssa.

Itsekään en olisi missään nimessä halunnut että mies valitsee sormukset yksin ja sanoinkin sen kyllä. En kuitenkaan olisi halunnut mitään perusrinkulaa ja yhdessä sitten löysimmekin täydelliset Kalevalasormukset. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kosittiin tuohisen sormuksen kanssa ja kihlat käytiin sitten yhdessä valitsemassa myöhemmin. Tuohisormuskin on kyllä edelleen hyvässä tallessa :-X

Sama täällä!

Sormukset käytiin siis ostamassa seuraavana päivänä ja pujotettiin sormiin juhlallisesti kahden kesken liikkeestä lähdettyämme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kosittiin tuohisen sormuksen kanssa ja kihlat käytiin sitten yhdessä valitsemassa myöhemmin. Tuohisormuskin on kyllä edelleen hyvässä tallessa :-X

Sama täällä!

Sormukset käytiin siis ostamassa seuraavana päivänä ja pujotettiin sormiin juhlallisesti kahden kesken liikkeestä lähdettyämme.

Sama myös täällä :) Ja niinkin tehtiin samoin, että pujotettiin sormukset toistemme sormiin, kun lähdettiin liikkeestä. Olin itse asiassa helpottunut, ettei mulle ostettu sormusta etukäteen..oon todella tarkka korujen suhteen ja miehellä ei oikein ole silmää näihin juttuihin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse suoritin kosinnan vuosi sitten myös ilman sormusta ja tulihan se "kyllä" vastaus sieltä... =)

Eli tälläinen oli se "The kysymys" mulla: Teetin kaffemukin jossa, jossa oli iso Sydän ja luki "Kulta, tuletko vaimokseni?" ja hommasin NominatioN:n koottavaan rannekoruun "Wedding Ring" -palan, jossa siis kaksi kihlasormusta yhdistetty yhteen.

Sitten kuin nämä saapuivat niin yksi kaunis sunnuntaiaamu teikin rakkaalleni aamiaisen ja tarjoilin aamukaffen tästä mukista... meinas siinä mennä morsiolta kaffet väärään kurkkuun kun huomas kysymyksen... =) Noh kun tästä oli toivuttu ja saatu se "kyllä, kyllä, kyllä...." vastaus niin nappasin vielä sormusrasian laukustani ja sieltä sen sisältä paljastuukin tämä rannekorunpalainen... =)

Sormukset käytiin sitten ostamassa yhdessä ja nyt sitten suunnitellaan häitä kesälle 2011... =)

Muokattu: , käyttäjä: brwzzard

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

brwzzard: Olipa aivan loistava idea toi NominatioN korun palanen!! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ennen tämän hetkistä miestäni olin 100% sitä mieltä, että minua täytyy kosia sormuksella ja tästä ei neuvotella. Mutta nykyään haluan, että mieheni kosii minua ilman sormusta ja menemme sitten yhdessä kauppaan ostamaan mieluisat sormukset molemmille :) Meitä on monenlaisia ja joidenkin mielipide saattaa matkan varrella muuttua!

Olisihan se ehkä mukavaa jos kosimistilanteessa saisin esimerkiksi ruusuja, mutta en haluaisi kuitenkaan mitään muuta korua sillä haluan, että ainoa koru joka on suoraan yhdistettäessä kosimistilanteeseen on nimenomaan se kihlasormus. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään