SofiaS

Hyviä ohjeita häätarjoiluiksi!

9 viestiä aiheessa

Minä oon varmasti kovin vanhanaikanen kun en siedä noita voileipäkakkuja hää juhlissa. Ne on enemmän sellasta synttäri, ristiäis ruokaa. Toki jos häät siinä samassa yhteydessä olisi ni mikäs siinä, mutta omaan hääjuhlaani en voileipä kakkuja laittaisi. Eikä yksissäkään häissä missä olen ollut ole ollut tarjolla voileipäkakkuja..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä oon varmasti kovin vanhanaikanen kun en siedä noita voileipäkakkuja hää juhlissa. Ne on enemmän sellasta synttäri, ristiäis ruokaa. Toki jos häät siinä samassa yhteydessä olisi ni mikäs siinä, mutta omaan hääjuhlaani en voileipä kakkuja laittaisi. Eikä yksissäkään häissä missä olen ollut ole ollut tarjolla voileipäkakkuja..

En minäkään häissäni voileipäkakkuja tarjoaisi, mutta etköhän Camotar ole enemmän uudenaikainen kuin vanhanaikainen. :D Ainakin mun käsityksen mukaan niitä kyllä on tarjottu häissä ennen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En itseasiassa minäkään aio tarjoilla voileipäkakkua häissäni. Tuo pastasalaatti ja suolaiset piirakat sekä vadelmakakku kiinnostaa eniten (jos nyt itse uskallan alkaa kakkua koristelemaan...). Sivuilla on myös todella runsaasti muita ohjeita (esim. paljon hyviä salaatteja). Olen joitakin kokeillut ja tykännyt.

Meille on tulossa tosi pienimuotoiset ja "epäviralliset" häät ja tarjoilut kotona, joten teen suurimman osan tarjottavista itse :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

meillä taas mies nimenomaan vaatii saada häihin anopin voileipäkakkua =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mites joku ihana täyteläinen lihapata? Esim. kreikkalaistyylinen lihapata stifado, joka on nopea valmistella ja vain paranee hautuessaan (vaatii vähintään 2 h uunissa). Stifadoon ei tule edes mitään kasviksia jotka voisivat lössähtää. Sen voi tehdä edellisenä päivänä ja lämmittäessä ei todellakaan tarvitse pelätä että on liian kauan uunissa. Toinen hyvä pataruoka on burgundinpata, mutta se on vähän isotöisempi. Lasagne voi olla haastava, koska se saattaa kyllä kuivua uudestaan lämmitettäessä.

Stifadoon tulee kai perinteisesti lampaanlihaa, mutta olen itse tehnyt naudan kulmapaistista ja HYVÄÄ tuli! Riisi sopii lisukkeeksi. Aika halpakin, kun kulma- tai ulkopaisti ei ole sieltä kalleimmasta päästä, ja muuten tarvii lähinnä punkkua (halpa kelpaa), tomaattimurskaa ja joitakin mausteita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kirjoitan nyt tännekkin.. =)

Meillä kanssa mietintämyssyssä nuo tarjottavat, koska emme ota pitopalvelua. Hääjuhla pidetään uutena vuotena ystävien ja muutamien sukulaisten seurassa. Juhla tulee olemaan rento ja tunnelmallinen. Hyvä ystäväni on luvannut tehdä tarjottavat, koska on loistava ruuanlaittaja :-X Yritämme poimia ideoita ns. helppoon, tyylikkääseen ja maittavaan tarjottavaan. Olemme miettineet, että tarjottavat olisi pieniä suolaisia, salaattia yms. Juomina perussetti, mutta ei booleja tai muita väkeviä. Olisi hyvä jos osan tarjottavista voisi tehdä jo etukäteen ja että ne olisi helposti sitten laitettavissa esille..

ehdotuksia??? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee jostain syystä uudesta vuodesta mieleen blinit. Niitä ei kyllä oikein voi tehdä etukäteen, mutta riippuen juhlatilasta niitä voisi tehdä yhteistuumin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään