Emiliii

Millaiset olisivat omat unelmapolttarisi?

103 viestiä aiheessa

näkisin itsellä rennot polttarit, läheisimmät ystävät mukana, mökki, sauna, hyvä ruoka&juoma, karaokea tms...nautittaisiin ja rentouduttaisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tärkeintä olisi saada lähimmät ystävät kokoon ja viettää kivaa aikaa yhdessä niin, että ehtisi myös jutella. Morsiussauna olis myös kiva, ja mitään julkista nöyryytystä ja suukkojen kaupittelua kadulla en halua. Mutta en aio esittää mitään vaatimuksia, koska luotan ystävieni hyvään makuun ja ideointikykyyn. Oon vaan sanonut, että haluan polttarit :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä haluaisin polttarit, johon ensinnäkin osallistuisivat kaikki läheisimmät ystäväni. Ohjelmana voisi olla jotain urheilullista esim. joku lattaritanssitunti (lattarit on niiiiin kivoja) ja mökillä rentoutumista. Hemmottelua, hyvää ruokaa ja juomaa, "maailman parantamista", morsiussauna ja ihan vaan sitä yhdessä oloa. Olis aivan huippua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Illalla ei tullut uni silmään, niin tuli tätäkin mietittyä :D Unelmapolttarieni kulku:

Neljä läheisintä ystävääni tulisi yllättäen kaappaamaan minut kesken kesäisen/keväisen päivän perjantaina töistä (okei, unelmointi näkyy jo tässä, meille on töihin hankala päästä ulkopuolisten). Illaksi olisi varattu yhteistä kokkailua, vaikka joku teemaan sopiva leffa sekä ehdottomasti morsiussauna kaikkine taikoineen, ja järveen uimaan. Paria saunasiideriä enempää ei nauttitaisi, vaan mentäisiin "ihmisten aikaan" nukkumaan, jotta jaksaisi koko seuraavan päivän. Seuraavana päivänä  yhdyttäisimme esim. piknik-lounaan/brunssin merkeissä loput polttarivieraat (n. 5 muuta) ja lounaalla olisi jokin tutustumisleikki (vaikka se tuo-esine-morsian-arvaa-tuojan), jotta kaikki vieraatkin tuntisivat toisensa. Koko porukalla olisi jotkin edulliset yhtenäiset asut tai asusteet, itselleni haluaisin myös asun, viim. illaksi meikin ja kampauksen (ei mitään noloa, vaan niin, että olisin nättinä, mutta kävisi selväksi mikä porukka ollaan). Lounaan jälkeen voisin kerätä esim. hyvän avioliiton vinkkejä tai suorittaa vaimokokeen, rastikisan (vaikka teemalla maailman ympäri) yms. Ei kuitenkaan mitään kaupustelua tai yksin haahuilua, tahdon viettää joka hetken vieraideni kanssa! Eikä älytöntä ryypiskelyä, kuuppa ei kestä koko päivän tissuttelua.

 

Iltapäivästä haluaisin liikunnallisen jutun koko porukalle, menisimme erilaiselle ryhmäliikuntatunnille, esim. tankotanssia, afrikkalaista tanssia, tai seinäkiipeilemään, laskemaan koskea yms. Illalla taasen ruokaa, juomaa ja tietysti oikein perinteinen tyttöjen baariinlähtö: muistelmia, sovittelua, meikkausta, hiustenlaittoa, vinkkejä, nostalgisia biisejä, kikattelua, juoruilua :D Yökerhoon ja kovaa biletystä (=tanssia). Tietysti joku mieleinen keikkakin olisi kiva. Seuraavana aamuna kuntoon sopiva aamiainen ja rentoa yhdessä oloa.

 

Tärkeintä olisi saada nämä pitkin Suomea olevat läheiset naiset paikalle ja vielä niin, ettei kenenkään tarvitsi poistua keskenkaiken tai jättää välistä (taloudellisten tai muiden syiden takia, ei esim. sellaista mitä yksi porukasta pelkää / on allerginen yms). Mikäli aktiviteetiksi olisi haluttu jotain kalliimpaa vain minulle, hemmottelua tai vaikka laskuvarjohyppy, sulholta olisi voitu pyytää osallistumista (tällaista kuluavustusta olen miettinyt molempien polttareihin). Päivän aikana otettaisiin PALJON valokuvia, ja saisin niistä ja muusta härpäkkeestä kootun polttarikirjan terveisin.

 

EDIT, pakko tehdä lisäys, EI-lista (vaikka sille onkin oma ketjunsa):

- mustelmia yms. aiheuttavat lajit (splättäys, rämäpääpyöräily, paini yms.) ja muu "sairastuttava" (kylmässä vedessä lilluminen ja tietyt ruoka-aineet)

- ratsastus (issikkavaelluksilla käyty usein ihan muuten vaan, ei ois kovin spessua, eikä hevosen selästä voi jutella kuin ehkä kahdelle ihmiselle)

- viini- ja juustomaistiaiset (plääh)

- hunksien keikka (hyi!! onko ällölimaisempia miehiä olemassakaan!)

 

alkaako jo mennä bridezillailuksi.. :D

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä asiaa onkin täällä mietitty lähiaikoina  :rolleyes: ongelmaksi itsellä tulee tällaiset seikat 1) Perinteiset jenkkipolttarit on meikästä kauheaa ripulikakkaa.Ja polttarit itsessään jonkinlaisena "irroitteluiltana ennen avioliittoa" tuntuu tosi turhalta. Kyllä sinne baariin tulee mentyä mieluummin aina tuohon miehen ja kavereiden kanssa, eikä yksin ja kavereiden kanssa. 2) Mulla on reippaasti enemmän läheisiä mieskavereita kuin naispuolisia. 3) Musta on muutenkin aina kauhean turhauttavaa kun ajatellaan että pitäisi mennä jonnekkin vain tyttöjen- tai poikien kesken. 4) Miehellä ja mulla on täällä hyvin yhteinen ystäväpiiri, joten tuntuu tyhmältä erotella porukkaa puoliksi sen takia että molemmat saisi polttarit. 

 

Oon siis ajatellut että kun me molemmat tykätään vaan silloin tällöin viettää illanistujaisia silleen rennosti kaveriporukalla, tehden asioita mistä tykätään, niin pidetään sellainen rauhoittumisilta sitten lähempänä häitä. Tämä korvatkoot meillä polttarit. Meistä kumpikaan ei tykkää krebata/bilettää/bailata (mikä termi kelläkin käytössä :) ) vaan aina kun mennään ulos niin eksytään rauhallisempiin, rokahtaviin baareihin joissa mieluusti pääsee pelaamaan biljardia. Plus musta on turhauttavaa mennä baariin ilman sulhoa kun inhoan sitä että tiskillä tullaan iskettämään  :girl_to_take_umbrage2: oon huono jotenkin näissä tilanteissa, ja jotenkin siitä syystä sitten aina joku yrittää vähän enemmän aloittaa jutun juurta tiskillä. Eli unelma "polttarini" ovat illanvietto jossa meikä ja sulho saadaan kavereiden kanssa rauhoittua häähulinan keskeltä sitten ainakin yhdeksi illaksi  :girl_hide:

Oonko kauhea kun toivon tällaista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ no et tietenkään ole kauhea!! Miten nyt tuollaista edes kysyt! Polttareiden (ja muidenkin juhlien) pointtihan on nimenomaan tuottaa iloa ja kivat muistot juhlittavalle ;)  Varmasti monilla on ollut yhteiset polttarit eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Minusta kuitenkin illasta kannattaisi tehdä jollain tavalla "spesiaali" että se eroaisi tavallista illanvietosta kavereiden kanssa siis. Ja se tietysti teidän maun mukaan, esim. koko porukalla splättäämään, karaoke, miehet vs. naiset bilisturnaus, tai teille vaimo-aviomies-koe tms..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ no et tietenkään ole kauhea!! Miten nyt tuollaista edes kysyt! Polttareiden (ja muidenkin juhlien) pointtihan on nimenomaan tuottaa iloa ja kivat muistot juhlittavalle ;)  Varmasti monilla on ollut yhteiset polttarit eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Minusta kuitenkin illasta kannattaisi tehdä jollain tavalla "spesiaali" että se eroaisi tavallista illanvietosta kavereiden kanssa siis. Ja se tietysti teidän maun mukaan, esim. koko porukalla splättäämään, karaoke, miehet vs. naiset bilisturnaus, tai teille vaimo-aviomies-koe tms..

 

Hei toi bilisturnaus ja vaimo-aviomies-koe on ihan mahtavia ideoita  :girl_smile: jes nuo tullaan toteuttamaan. Kaljanjuontikierros ois myös tosi kiva ottaa naiset versus miehet mutta oon kaveriporukan ainoa olutta juova nainen tällä hetkellä  :P Ja se miksi kysyin onko tää nyt ihan kauhea toive oli ikäänkuin pikku vitsillä, oon nyt saanut vaan kuulla parilta tosi tyttömäiseltä kaveriltani että heistä olisi kiva juhlia polttareita, mutta enpä ole jaksanut korvaani lotkauttaa tälle  :rolleyes: laitan avustamaan mua korttiaskartelussa jos välttämättä haluaa naisten kesken iltaa viettää ennen häitä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos sais toivoa mitä vaan eikä tarvis miettiä rahaa, niin tälläinen olisi mun unelmien polttarit:

Polttarit kestäisivät koko viikonlopun, porukka yllättäisi mut hakemalla mut kotoa tai vaihtoehtoisesti mulle olisi järjestetty jokin "tehtävärata" jonka perusteella löytäisin polttariporukan.
Polttareissa olisi jotain äksöniä, esin paintball, megazone, ralliautoilua... Tän jälkeen voisi olla vaikka ihan vaan mökki varattu jossa voitaisiin viettää aikaa. En halua mitään morsiussaunoja taikoineen vaan ihan tavallinen

saunominen riittää. Ja mukavaahan olisi jos sitten toisellekin päivälle olisi vielä jotain yllätys-ohjelmaa tai vaikka lähdettäisiin laivalle jytäileen.

Mutta saa nyt nähdä kun on polttarien aika, niin kuinka lähellä unelmia polttarit ovat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei toi bilisturnaus ja vaimo-aviomies-koe on ihan mahtavia ideoita  :girl_smile: jes nuo tullaan toteuttamaan. Kaljanjuontikierros ois myös tosi kiva ottaa naiset versus miehet mutta oon kaveriporukan ainoa olutta juova nainen tällä hetkellä  :P Ja se miksi kysyin onko tää nyt ihan kauhea toive oli ikäänkuin pikku vitsillä, oon nyt saanut vaan kuulla parilta tosi tyttömäiseltä kaveriltani että heistä olisi kiva juhlia polttareita, mutta enpä ole jaksanut korvaani lotkauttaa tälle  :rolleyes: laitan avustamaan mua korttiaskartelussa jos välttämättä haluaa naisten kesken iltaa viettää ennen häitä

No polttarithan ne ovatkin! :)  Sama sana tarkoittaa eri asioita eri ihmisille (itse en ymmärrä miksi suurin osa tuntuu luulevan, että polttarit = jenkkileffojen sekoilua :skilletgirl: )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tahtoisin jotain aktiviteettia kuten tankotanssi, ratsastus, joku kurssi esim. drinkkien valmistus. No jotain hauskaa mitä en oo vielä kokenu. Sitten hyvää ruokaa ja saunomista ystävien kaa. Baareilua ja karaokea ois kiva kokeilla ku en muuten koskaan uskalla. Ja tahdon et polttarit alkaa heti aamulla :D

 

 

 

Tämä myö minun mieleen !  :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No jos mä saisin päättää niin en haluais ollenkaan polttareita :D En oo ikinä ollu semmonen ihminen että haluaisin olla keskipisteenä, hääpäivänä saa olla keskipisteenä ja se on mulle ihan tarpeeksi :D

 

Sisko ei kuitenkaan tähän suostu ja aikoo kuulemma järjestää mulle polttarit. Onneks sisko tuntee mut läpi kotaisin niin tietää että mistä en pidä ja mistä tykkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omiin polttareihin voisin sisällyttää pari hauskaa juttua, kuten benjihyppy/seinäkiipeily/ralliautoilu, sekä joku tankotanssi tai vastaava. Illan ja yön vois sitten olla vaikka mökillä hyvässä seurassa syöden hyvää ruokaa, juoden, saunoen ja paljussa istuskellen, taustalla hyvää musiikkia :) Kaupungilla hääriminen ei ole ollenkaan minun juttu, eikä illallakaan olis pakko minnekään baariin mennä jos nuo em. asiat toteutuisivat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ainakin toivoisin että polttarien ajankohta pysyisi yllätyksenä, minulle kun ei koskaan ole järjestetty mitään yllätysjuhlia :D Olen sanonut kavereille etten halua mitään nolausjuttuja. Kaasoni varmaan haluaisi ns. "maksaa potut pottuina" mutta sillon kun hänen polttareitaan aikanaan järkkäsin niin oltiin nuorempiakin jne. Esim. mitään liian pieniä ja tiukkoja vaatteitahan mulle ei päälle laiteta (en ole missimitoissa :) ). Sen sijaan joku hassu/hölmökin asu on ihan ok.

Toivoisin että polttarit alkaisi heti aamusta. Tuskin onnistuu niin että suoraan sängystä haettaisiin koska olen aina hereillä jo kukon laulun aikaan :D Jotain rentoa ja mukavaa yhdessäoloa hyvällä porukalla. Koska häihin ei minimaalisen budjetin takia pysty kaikkia ystäviä kutsumaan, olisi mukavaa jos haluaisivat tulla polttareihin kuitenkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Unelmapolttareissa:

  • Järjestäjien ei tarvitsisi stressata järjestelyistä ihan liikaa
  • Eivät tulisi osallistujille liian kalliiksi
  • Kaikilla osallistujilla olisi kivaa
  • Olisi jotain extremeä (esim. benji-hyppy)
  • Saisi olla esiintymistä, tyhmiin vatteisiin pukeutumista ja mitä kaikkea, sillä en juuri nolostu mistään
  • Ehtisin jutella porukan kanssa
  • Minua ei juotettaisi heti aamusta känniin, koska siitä seuraisi nukahtaminen aikaisin
  • En joutuisi ajamaan mitään ajoneuvoa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä haluaisin lähteä laivalla Tallinnaan päiväksi, en siis ajattele mitään yli yön kestävää ryyppäysreissua. Hyvää seuraa, ruokaa, ehkä vähän skumppaa.

 

Ehdoton "ei" tulee kenenkään nolaamiselle. Sille sanon "kyllä", että seurueen pukeutumisessa on jotain, mistä näkee, että seurue viettää polttarit, kunhan sekin tehdään edes kohtalaisen tyylikkäästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle unelmapolttarit olisivat vaikkapa viikonloppureissu jonnekin kolmistaan kaasojeni kanssa, itse asiassa olen jo toisen kaasoni kanssa jutellut, että lähdetään viikonlopuksi Tukholmaan  :girl_haha: Ollaan sulhon kanssa käyty Tukholmassa vuosittain siitä asti kun alettiin seurustelemaan, ja Tukholmasta on tullut meille tärkeä ja merkityksellinen kaupunki.

 

Ajatus isommasta polttariporukasta ei vaan tunnu omalta, ja sulho on kyllä samoilla linjoilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En osaa päättää unelmpolttareitani. Toisaalta haluaisin ihan rauhallisen mökkiviikonlopun läheisten kaasojen kanssa, mutta toisaalta... Tekisi mieli lähteä vieraaseen kaupunkiin, varata hotelli ja tutustua toiseen kaupunkiin missä voisikin toteuttaa noloja morsianrasteja, sekä illalla syödä ja juoda hyvin. 

 

Onneksi ystävät, jotka tulevat polttareihin, ovat niitä kaikkein läheisimpiä, jotka tuntevat mut hyvin. Porukka on kuitenkin tosi erilaista, joten veikkaan kulisseissa tapahtuvat pientä tahtojen taisteluita, mutta sitä voi odottaakin ystäviltäni. Ollaan tulista porukkaa toisinaan :D 

 

Itse haluaisin molemmat kummitätini, toisen kummitätini siskon sekä oman äitini osallistuvan ainakin morsiussaunaan. Se olisi ihanaa, saisi vähän vanhempien rouvien elämänviisautta  :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole oikeastaan mitään kriteerejä polttareille, enempi mua jännittää että pääseekö niihin kukaan kun kaikki kaverit asuu ihan muualla kuin Kuopiossa. Harmittaa, kun omat häät on niin myöhään vuodesta, koska Mikkelin Xon-puisto ois ollut musta ihan mahtava paikka polttareille :D Laivalla pidettävät polttaritkin voisi olla kivat, tosin kaverit veikkailivat ettei mua uskalla päästää tuiterissa huitelemaan ympäri mitään, mikä on hukkumissyvyisessä vedessä :lol: (juu mulla on huono viinapää). Ehkä ainut, mitä polttareihin en haluaisi, olisi joku pusujen, dildojen tai kortsujen myyminen hoitsunasussa Sokoksen kongissa.

 

Heh, oli ihan pakko kommentoida kun hoksasin tänne joskus kirjoittaneeni, että pääsin mä sinne Xon-puistoon polttareihin! :lol: Kaaso oli muistanut mun haaveen ja polttarit oli nyt paria kuukautta ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tuskin polttareita kukaan järjestää, mutta jos näin kävisi, toivoisin hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa kavereiden kesken ja vaikka omakustanteisesti. En viihdy baareissa tai massatapahtumissa ja nolaaminen pukeutumalla joksikin on mielestäni kamalaa. Jos oikein revittelemään alkais, niin issikkavaellus olis kiva. Tai värikuulasota. Tai laskettelureissu johonkin isompaan hiihtokeskukseen.

 

Mä taidan olla aika boooring.  :grin:

Muokattu: , käyttäjä: fru

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan mahtavia unelmia! En malta odottaa! :) Mun toive olisi juurikin ne hyvät ystävät ympärillä, viiniä, musiikkia ja leppoisaa yhdessäoloa. Varmasti tulee ohjelmaakin, luotan että osaavat järjestää juuri omannäköistäni. Tärkeintä olisi, että kellään ei olisi kiire ja saataisiin vain olla ja nauraa :) Muistella kaikkia uskomattomia tarinoita nuoruudesta ja haaveilla tulevaisuudesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Unelmapolttarin ainekset:

-Kaikilla on hauskaa ja kukaan ei stressaa

-Morsiussauna pitkän kaavan mukaan. Eli sauna on somistettu (morsiamen istuin tehty) ja on hyvä ja paha vihta, kaikki runot ym. taiat kuuluu asiaan myös. Pesu jauhoilla, suolalla ja kananmunalla. Hiusten letitys, juusto ja kosu jälkkäriksi. Hyvän vihdan heitto saunan katolle jne. Eli koko helahoito  :-X

-Alkoholia saa ja pitää olla, mutta kukaan ei örveltäisi oksennuskuntoon.

-Hyvää ruokaa

-Yhteistä hemmottelua ja hassuttelua

-Lauluakin saa olla

 

Mulle toi sauna on ehkä se tärkein homma ja ehkä joku mökkeily yhdessä. Muuten on ihan sama, vaikka ei tehtäis mitään muuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin miehen ja muksujen kanssa viime kesänä Särkänniemessä ja mietin, että olisi kiva viettää polttaripäivää siellä. Oon sellanen "hurjapää" ja tykkään kaikista kieputtimista, olisi hauska jakaa se hyvien kavereiden kanssa. :) Joku hemmottelu ja prinsessailu ois kiva päivän päälle ja jonnekin ulos syömään ja tanssimaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Unelmapolttarit... Hmm :)

 

Minä haluaisin rennot polttarit, joissa kenenkään pipo ei kiristäisi ja joissa kaikilla osallistujilla olisi mukavaa. Niin, että niitä voisi sitten muistella myöhemmin hymyssä suin ja todeta, että kylläpä mulla vain olikin mukavat polttarit.

 

Haluan paikalle niitä, joiden kanssa minulla oikeasti on kivaa ja joiden seurasta nautin - en haluaisi että mukana on ns. satunnaisia ihmisiä jotka nyt on vain pitänyt kutsua kun ei ole muitakaan keksitty pyytää :D

 

Ohjelmassa voisi olla morsiussauna, kenties jotain muutakin hemmottelua. Alkoholi voisi kuulua mukaan, sopivissa määrin. Ei ns. nolauspolttareita, vaan rauhallista ja kivaa olemista hyvässä seurassa, kohtuu pienellä porukalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omissa unelmapolttareissani olisivat mukana lähimmät ystäväni ja tunnelma olisi mukava. Päivällä voisi olla jotain menoa ja meininkiä, jossa kaikki saisivat olla mukana. En siis halua, että minut yksin pistetään vaikka hyppäämään benji-hyppy vaan jotain hauskaa tekemistä porukalla. Pientä nolaamista saa olla, mutta olisin erittäin pettynyt mikäli se olisi suuri osa polttareita. Mielummin esimerkiksi joku "rastitehtävä".  Illalla yhdessä mökkeilyä, saunomista hyvän ruoan kera. Olisi aivan mahtavaa jos mökissä olisi palju, mutta saunakin riittäisi! :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään miehen kanssa ensi kesänä maistraatissa vihille, ihan kahdestaan, ilman mitään juhlallisuuksia. Arki meillä on ihanaa, mutta melko totista puurtamista molemmilla töissä ja treeneissä. halusin järjestää miehelle kivan yllätyksen, hupipäivän, missä voimme yhdessä tehdä jotain hauskaa, mitä emme normaalisti tekisi. Suunnittelin ensin itsekseni kaikenlaista aktiviteettiä; Viininmaistelua, kuumailmapalloilua, vesiurheilua... Kerroin miehelle suunnitelmastani järkätä meille "yhteiset polttarit" ts tuon hupipäivän. Ensin olin ajatellut tehdä siitä täydellisen yllätyksen, varata ohjelmat, hotellin ja kaiken, mutta sitten ajattelin, että ehkä hänellä olisi jotain omia ideoita ja toivomuksia. Kyllä hän ilahtuikin suunnitelmistani ja aloimme pohtia ohjelmaa yhdessä.

 

Laadin tässä juuri omaa tulevan kesän kisakalenteriani ja vastaan tuli Väriestejuoksutapahtuma. Kysyin mieheltä, miltä se kuulostaisi. Ei hän heti lupautunut lähtemään siihen, mutta lopulta ilmoitin meidät molemmat siihen. En nyt vielä tiedä, onko tuo sitten ne "meidän polttarit", mutta odotan sitä kovasti, jotain erilaista ja kivaa tulossa ja laatuaikaa tietty yhdessä! Katsotaan kunhan kevät tässä etenee, että mitä muuta me vielä keksimme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään