Guest Metrumia

Birdcage-huntu

22 viestiä aiheessa

Himoitsisin kovasti birdcage-huntua, mistä niitä voisi ostaa? Mustia olen jo nähnyt kylillä, mutta valkoisia vain kuvissa.

Olen myös ajatellut itse tekeväni sellaisen valkoiseen hiuskoristeeseen, mistä löytyisi materiaalia? Siis sitä verkkokangasta ja vielä valkoisena? Auttakaatten morsiota pulassa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin Kaunis Morsian Helsingissä tekee erilaisia birdcage-huntuja käsin, käsittääkseni myös toiveiden mukaan. Ostin sieltä omani :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi, sieltähän niitä löytyisi! Kiitos! :girl_smile: Tuota verkkokangasta ois kyllä vielä kiva löytää, jos itse aluksi koittais ähertää...

Juu huomasinpa, että niitä löytyy tuolta Etsystä :)

Muokattu: , käyttäjä: Metrumia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hattuateljeessa voi teettää oman ihan mittojen mukaan ja päättää itse materiaalit.

Teetin omani Helsingissä ja hintaa tuli n. 60 EUR.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sori OT, mutta Serene kuka tuossa siun avatarissa on? Miuta kiinnostaa tuon kuvan kampaus....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sori OT, mutta Serene kuka tuossa siun avatarissa on? Miuta kiinnostaa tuon kuvan kampaus....

Näyttää mun mielestä Dita Von Teeseltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee hunnun korvikkeeksi pikkuhattu, jossa on tuollainen birdcage-harso silmillä. Puku on merenneitohelmainen mustilla napeilla ja vyöllä, yläosa vedostettu ja olkaimeton. Muutenkin haetaan häätyyliin jotain menneiden vuosikymmenten glamour-meininkiä, niin birdcage oli melkoisen itsestään selvä vaihtoehto :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo mullekin on tulossa merenneitomallinen puku :) Hiukset on tummat ja lyhyet, joissa toispuoleisesti leikattu otsis, niin että puolelle kasvoille tulee semmoinen pidempi osio. Ajattelin, että semmoseen pukuun ja tämmöseen tukkaan passais kivasti birdcage, mutta nyt mietityttää, haluanko kuitenkin pelkistetymmän tyylin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on pitsinen yläosa, joka tuo muuten moderniin pukuun romanttista ja vanhanaikaista tyylikkyyttä, mihin birdgage mielestäni sopii hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on Etsystä tilattu birdcage-huntu kukkakoristeella, vaikka ei mulla kyllä vielä sitä pukuakaan ole! :) Katsotaan millainen tulee kun on kuvista yhdistetty kompinaatio.. Otin kyllä hunnun ja koristeen erikseen jotta hunnun voi ottaa hääjuhlassa pois ja käyttää pelkkää hiuskoristetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen kävin hakemassa paketin postista eli ilmeisen nopeasti huntu ja koriste matkasivat Jenkkilästä tänne.. Hiuskoru oli ihana, samoin huntu. Jälkimmäisen asettelua päähän pitää hieman harjoitella :) Mies kyllä ihmetteli että mikä tuo on?! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen päätynyt birdcage-huntuun ja omani Etsyn kautta olen tilannut.

Puku on hyvin yksinkertainen hieman merenneitomainen, mielestäni siihen sopii BC-huntu hyvin, kun ei ole mitään kirjailuja viemässä tyyliä eri suuntaan.

Tämmöinen härsötys siis minulla :-X

Pitää vielä harjoitella tuota asettelua ja silitysrautaakin hunnulle täytyy vielä näyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi, sieltähän niitä löytyisi! Kiitos! :girl_smile: Tuota verkkokangasta ois kyllä vielä kiva löytää, jos itse aluksi koittais ähertää...

Juu huomasinpa, että niitä löytyy tuolta Etsystä :)

Tilasin tuota verkkokangasta www.millinerwarehouse.co.uk :sta. Verkkokangas oli todella edullista per metri (alle £3/metri) ja löyty kaikissa sateenkaaren väreissä. Tosin nettikaupasta piti tilata vähintään £20, mutta heillä oli myös paljon birdcage huntuihin sopivia koristehöyheniä tai koruja sekä kiinnityspinnejä ym niiden kiinnittämiseen tarvittavaa tavaraa myynnissä, joten kaikki tarvittava oli mahdollista tilata samasta paikkaa. Posti tuo tavarat Englannista. En ole vielä saanut tuotteita, mutta uskoisin niiden tulevan kohtuu nopeasti.... innolla jään odottamaan pakettiani, että pääsen askartelemaan omaa birdcage huntuani. :P

Joku kyseli millaiseen pukuun ihmiset aikoo yhdistää birdcagea, niin minulla on ihan moderni hääpuku myös. Olkaimeton/hiaton yläosa, joka on tyköistuva lantiolle saakka, josta helma levenee reippaasti. Helma on kokopitkä ja vannealushame alla. Kangasta on melko runsaasti käytetty, mutta muuten puku on yksinkertainen ja hörhelötön.

Ukson kuitenkin, että birdcagen voi yhdistää monenlaisiin ja mallisiin pukuihin tyylikkäästi. Rohkeasti vaan kokeilemaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

BIRDCAGE! :D Itse olen höpissyt kaiken maailman kotikutoisilla ihmenimityksellä juurikin samaisesta asiasta! Kiitos kun muistutitte tätä tolloa tuosta nimestä! :girl_haha:

Mäkin haluaisin birdcagen! Käsityötaitoja ei vaan ole, joten itseväkertäminen ei ole vaihtoehto. Pitänee katsella läpi nuo teidän antamanne vinkit!

Ootteko pohtinu/kokeillu sitä verkkoa silmien edessä? Häiritseekö? Ite en siedä edes sivuotsista osittain silmillä, niin mitenköhän onnistuu birdcageily? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka monella morsiolla on ollut hiusasusteena birdcage (mikähän tämä on suomeksi?)? Eli tällaista tarkoitan http://img1.etsystatic.com/il_fullxfull.297898765.jpg

Saakohan tuollaisen istutettua vapaana oleviin hiuksiin, itse kun aion laittaa vain isot kiharat, jakaus keskelle. Noissa on ilmeisesti jonkunlainen klipsi jolla sen saa ainakin kiinniolevaan hiuksistoon hyvin kiinnitettyä. Onko kukaan nähnyt vapaana olevissa hiuksissa? Nämä ei taida kovin yleisiä muutenkaan olla... En oikein uskalla tilata ennen kuin on varmuus että sitä pystyy käyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin hommata kans birdcagen, se on sopivan kevyt, pitkää huntua en vois kuvitellakaan itselleni. Tykkään kaikesta retrosta joten se vie morsiustyyliäni sopivasti vintagen suuntaan olematta sitä kuitenkaan liikaa. En halua siihen hirveesti kuitenkaan kukkaa tai höyhentä ja huntuosa pitää saada irti. Mä varmaan teetän omani, veikkaisin että pääsee helpommalla :)

Tukka mulle tulee osittain ja toispuoleisesti kiinni joten hunnun saa klipsillä tai kammalla kiinnitettyä luontevasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Netistä löytyy paljon ohjeita birdcage veilin tekemisestä, ja minä ainakin aion tehdä huntuni itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Etsystä tilanneetta!

Joissakin noissa birdcage hunnuissa on esim. jonkinlainen kukkakoriste mukana, kuuluuko se hintaan vai onko se tilattava erikseen, jolloin tulee vain se verkko osa hunnusta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Etsystä tilanneetta!

Joissakin noissa birdcage hunnuissa on esim. jonkinlainen kukkakoriste mukana, kuuluuko se hintaan vai onko se tilattava erikseen, jolloin tulee vain se verkko osa hunnusta?

Löytyy sekä että. Siitä mainitaan kyllä tuotteen kohdalla. ;) Voit tehdä hunnun helposti myös itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään