marppu

Mistä löydän? (hunnut, sukkanauhat tms.)

76 viestiä aiheessa

Tietääko kukaan luotettavaa nettikauppaa tai oikeaa kauppaa, josta saisin tilattua bitsiboleron? Pitäisi olla vintagehenkinen eikä mitään alkkaripitsiä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpukuni on pitsinen puku johon tuli puvun mukana sellainen musta vyö jossa kukka. Haluaisin ostaa uuden vyön, mutten löydä mistään mitään vöitä muuta kuin ulkomailta tilattuna! Haluaisin siis vaalean tai ruskean vyön (esim satiinia tai jotain) jossa iso kukka. Saman henkinen kuin linkissä:

 

http://rusticweddingchic.com/vintage-rustic-style-wedding

 

Mistä näitä löytää??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua kaivataan nopeasti. Mistä löydän leveälestiset (korko 2,5 cm - 3,5/4 cm) leveälestiset kengät hääpuvun kanssa. Väri mielellään joko hopea, vaaleanpunainen... hätätapauksessa kai valkoinenkin käy. Yleensä esim. Vagabondin kengät ovat minulle sopineet, mutta tällä hetkellä heilläkään ei ole mitään sopivaa värien puolesta.

 

Kaikista vinkeistä kiitollinen jo etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan morsiamista löytänyt itselleen hääboleroa esim. netistä?? Joillakin ulkomaisilla (USA) sivuilla on tosi nättejä boleroita, mutta hinnat on tietysti dollareissa ja jotenkin muutenkin epäilyttää että kuinka sieltä uskaltaa mitään tilata.. Kotimaisilla sivuilla tietysti löytyy myös mutta ovat sitten hieman kalliimpia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ks. esim. Etsy.com-ketju, siellä ainakin oli eräästä bolerosta kuvia. Katso myös ketjut tällä osastolla liittyen netistä ostamiseen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ajattelin tilata Ebaysta. Sieltä noita pitsiboleroja löytyy niin edullisesti, että jos tuote jostain syystä ei saapuisi/olisi sitä mitä pitää, niin eipähän ainakaan menisi kovin isoa summaa rahaa hukkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olenko ymmärtänyt oikein, siis ulkomailta tilatessani tulee mahdollisesti tullimaksu maksettavaksi? Tuleeko mulle siis kotiin/sähköpostiin lasku? Ja jos en maksa sitä niin lähteekö tilaukseni takaisin vai mitä? Sorry jos vähän tyhmiä kysymyksiä, ei ole tällaisesta tilailusta aikaisemmin kokemusta....

 

Sappelino, tosi ihana tuo tilaamasi bolero, hyvä malli!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olenko ymmärtänyt oikein, siis ulkomailta tilatessani tulee mahdollisesti tullimaksu maksettavaksi? Tuleeko mulle siis kotiin/sähköpostiin lasku? Ja jos en maksa sitä niin lähteekö tilaukseni takaisin vai mitä? Sorry jos vähän tyhmiä kysymyksiä, ei ole tällaisesta tilailusta aikaisemmin kokemusta....

 

Sappelino, tosi ihana tuo tilaamasi bolero, hyvä malli!

 

Tässä linkki tullin oppaaseen: http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf

 

Lyhyesti:

- EU:n vero- ja tullialueelta tilattaessa ei tullimaksuja eikä alv:ia (myyjä maksaa sen), EU:n ulkopuolelta (yksityiset myyjät ja firmat) esim. vaatteissa tulli 12 % + ALV 24 %.

- "Tuontitullittomuus myönnetään, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150 euroa. Tätä arvorajaa ei kuitenkaan sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin, hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin. Arvonlisäverotuksessa vastaava lähetyksen arvoraja on 22 euroa."

 

Maksuvaihtoehdoista myös esitteessä.

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Etsin kuumeisesti petrolin eli tumman turkoosin värisiä kenkiä ja koruja.

Olen sovittanut jo vaikka missä ja tilannut Zalandosta jne. mutta sopivia ei ole löytynyt.

 

Olisiko kellään antaa vinkkejä, mistä voisi löytyä. Kokoni on 41 ja en halua ihan hirvittävän korkeita kenkiä, mutta korut puolestaan saisi olla aika näyttävät.

 

Kiitos jo etukäteen!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entäpä Ebay?

 

Oletko kokeillut Millaiset kengät -ketjua? Muistan ainakin, että kauppa nimeltä zappos oli mainittu. Bubbleroom? Bootz? Brandos? Heppo?

 

Nettihän on pullollaan kenkä- (pikagoogletuksella esim. tämä tai tämä  )  ja varsinkin korukauppoja...

 

Millaista materiaalia ja hintaluokkaa korujen tulisi olla? Pukukoruja löytyy jo kulmamarketistakin.

 

Yhtenä vaihtoehtona tietysti sitten värjättävät kengät, saa juuri sen sävyiset kuin haluaa, esim. rainbow club tai ebay.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko joku tietoinen mistä löytyisi valmiita olkaimia hääpukuun? Jotain koristeellisia, helmiä tms...

Vai pitääkö alkaa askartelemaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuntuu toivottomalta tämä etsintä, josko täältä löytyisi vinkkauksia.. :)

 

Haluan pukea häihini open toe-kengät ja sukkanauhaliivit. Suurin osa sukista on kuitenkin kärkivahvikkeella ja sekös rumalta näyttää noiden kenkien kanssa. Apuva, mistä löydän?

Haluan että sukka on ihonvärinen. Changessa oli valkoisia mutta en halua valkoisia koipia :) Kaikkein onnellisin olisin jos sukassa olisi lisäksi musta (pitsi)reuna ja takana sauma mutta se lienee jo sula mahdottomuus.

 

Tässä esikuvaa! Näissä vaan on ne hemmetin kärkivahvikkeet...

 

f9e8f3eb.jpg

http://www.agentprovocateur.com/hosiery/stockings/info/seam-%3Dand%3D-heel-stockings~champagne--black

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitokset vastauksesta. Toi UK Tights olikin hyvä sivusto kun pystyy hakemaan eri kriteerien perusteella sukkia. Sais tosiaan olla ilman sitä stay-upin liimapintaa kun sukkanauhojen kanssa tulee käyttöön. Ajattelin ihan kärkivahvikkeettomia mutta näköjään on tollasia ihan paljaiden varpaiden versioita myös...

 

Hyviä malleja oon löytänyt myös stockingshq.com:ista. Hakusanalla "sheer toe stockings" rupee löytymään mutta hirmu huonosti noilla on kuvia muista kuin mustista versioista mallin päällä. Olen aika vaalea enkä halua sen ihonvärisen olevan mikään kamalan ruskea, mahdollisimman luonnollinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko kukaan sanoa löytyykö Suomesta jostain tällaisia:

Glamour Motif Black

Toki voisin tuoltakin tilata, mutta hiukan arveluttaa...

 

Niin, ja osaako joku sanoa että mikä on "lace motif" eli tuollainen "pitsikoriste" suomeksi? Olen koittanut googlettaa vaikka millä sanoilla, mutta suomenkielisiltä sivuilta en ole löytänyt samanlaisia kuin mitä löytyy hakusanoilla "black lace motif"...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli etsiskelen solemates (googleta) tyyppista korkosuojusta kenkiini, joissa on ohuehkot korot.. Häät ovat pihalla ja en löydä suomessa myytäviä kuin tanssikaupoista, joissa ne ovat ohuita alhaalta ylös asti... Uskon, että sellaisista ei ole hirveästi apua. Pitäisi löytää sellaiset, jotka hieman levenevät maata kohti. Osaisko kukaan vinkata. Solemates tukee jenkeistä asti ja sellaiset eivät enää ehdi meidän häihin!

 

Kiitos :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako kukaan sanoa, mistä löytäisin yksinkertaisen sinisen satiinivyön? Tai edes n.4-5 cm leveää satiininauhaa, josta voisin itse askarrella vyön. Joka paikasta, josta olen satiininauhoja etsiskellyt, löytyy vain jotain sentin levyisiä nauhoja. Alkaa jo epätoivo iskeä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Minkä värinen sininen? Oletko käynyt missä ompelu- ja askarteluliikkeissä? Saako olla netistä?

Sinellissä on ainakin ollut 4 senttistä, tämän tyylistä tai tummansinistä tällaista. Satiininauhaa löytyy ainakin googlella 50 mm/ 40mm + leveä satiininauha .. esim1(turkoosi/v.sin) tai esim2 pomppasivat ekana. Sitten vaikka esim3, esim4esim5 (25mm).

Vöiden suhteen kannattaa aloittaa ebay (vaikka blue satin belt), amazon, etsy (vaikka tämä) ym. ja huutonet, tori ja asusteliikkeet. Noista em. löytyy tietysti myös nauhaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kiitos! Tuo Sinellin tummansininen vaikuttaisi sopivalta. Täytyy kokeilla sitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin hääpuvun, jonka yläosaa on tarkoitus muokata toisen malliseksi ja koristella paljettipitsikoristeella. Ompelijani mukaan koristelun piti olla helppoa, koska on olemassa irtonaisia "lätkiä", joissa koristelut on valmiiksi ommeltuna tyllissä ja jotka sitten vain ommellaan pukuun oikealle kohdalle. Ja hääpuvuissa tosiaan usein koristeet ovatkin tällaisia. No nyt kun koristeen ostaminen on ajankohtaista, ei sellaista löydy kirveelläkään. Olen ollut yhteydessä useampaan hääpukuliikkeeseen, kangaskauppaan sekä nauha ja nappi-tyyppiseen liikkeeseen. Olen etsinyt Helsingistä ja Tampereelta.

Jos joku on koristeen jostain joskus löytänyt, kertokaa ihmeessä mistä onnistuitte sellaisen hankkimaan, asialla alkaa olla jo vähän kiire... Tai jos olet yrityksen edustaja, ota yhteyttä [email protected]

Tämä tulee tietenkin myöhässä mutta jos joku tuleva morsian painii saman asian kanssa niin Helsingin Kaunis Morsian liikkeestä löysin näitä "lätkiä" tai "pukukoruja". Etsin itsekin ihan kaikkialta ja toistaiseksi ainoa paikka, josta olen löytänyt. Jos muilla on muita vinkkejä, kuulisin mieluusti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään