Jump to content
Naimisiin.info

Kukattomat häät, ei kimppua


Guest GSM

Recommended Posts

jotenkin tunnen itseni hirvittävän omituiseksi, kun en tahdo kukkia häihin. en tahdo kimppua, en mitään härpäkettä käsiini, en tahdo morsiustytöille kimppuja, en halua pöytiin kukkia.. monille kukkaset tuntuu olevan tosi tärkeitä, enkä minäkään niitä tietenkään inhoa, mutta en jaksa katsella jos kukkaset nuutuu päivän mittaan, joku tiputtaa kukkaset tms.

olen suunnitellut, että pöytiin ennenmmin koristekiviä, lilaa kaitaliinaa, ehkä kaiteille laittaisin köynnökset (ihan muovia vaan..).

ehkä tahdon vain tehdä asiat tosi yksinkertaisiksi.. :D mutta, kertokaa muut, että kuulostaako ns. kukattomat häät kummallisilta..?

Link to comment
Share on other sites

Hei, ei kuulosta ollenkaan oudolta!

Meille tulee kyllä vieraspöytiin yhdet ruusut ja tarjoilupöytään joku asetelma, mutta minä en haluaisi morsiuskimppua. Äitini mielestä tämä on hyvin outoa ja "pitäähän sen kimppu nyt olla..."

Mutta todennäköisesti en kimppua itselleni ota.

Toimikaamme niin kuin itse haluamme :)

Link to comment
Share on other sites

Ei kuulosta omituiselta! Meidänkin häissä mulle tulee joku pieni ja yksinkertainen kimppu, sulhaselle yksinkertainen viehe ja mahdollisesti kaasoille ja bestmanille pienet kukat myös, mutta ei muuta. Pöydät koristetaan kynttilöin.

Sen verran kyllä sanon, että en usko että kukat ehtisivät lakastua päivässä, jos ne olisivat kunnolla tehdyt. Kestäväthän tavalliset leikkokukatkin kotona maljakossa monta päivää vaikka ei jaksaisi edes uusia imupintoja leikkoa. Jos asetelmat kuitenkin ehtisivät pilaantua tuon yhden päivän aikana, olisi se mielestäni rahojen palautuksen paikka kukat myyneeltä liikkeeltä. (Tietty rahojen palautus ei kauheasti lohduta sillä hetkellä kun huomaa kukkien kuolevan käsiin omissa häissä.)

Toinen "anteeksi mielipiteeni mutta" -tyyppinen pointti koskee sitä muoviköynnöstä. En käyttäisi. Ne näyttävät yleensä melko tökeröiltä, IMHO. Mutta tämä on siis vain minun mielipiteeni; mieluummin ei-kukkia kuin tekokukkia. :) Jos jotain pitäis jollain köynnöstyyppisellä koristaa tai peittää, käyttäisin mieluummin vaikkapa tylli- tai organzasuikaletta tai silkkinauhaa tms.

Link to comment
Share on other sites

Ei kuulosta omituiselta! Meidänkin häissä mulle tulee joku pieni ja yksinkertainen kimppu, sulhaselle yksinkertainen viehe ja mahdollisesti kaasoille ja bestmanille pienet kukat myös, mutta ei muuta. Pöydät koristetaan kynttilöin.

Sen verran kyllä sanon, että en usko että kukat ehtisivät lakastua päivässä, jos ne olisivat kunnolla tehdyt. Kestäväthän tavalliset leikkokukatkin kotona maljakossa monta päivää vaikka ei jaksaisi edes uusia imupintoja leikkoa. Jos asetelmat kuitenkin ehtisivät pilaantua tuon yhden päivän aikana, olisi se mielestäni rahojen palautuksen paikka kukat myyneeltä liikkeeltä. (Tietty rahojen palautus ei kauheasti lohduta sillä hetkellä kun huomaa kukkien kuolevan käsiin omissa häissä.)

Toinen "anteeksi mielipiteeni mutta" -tyyppinen pointti koskee sitä muoviköynnöstä. En käyttäisi. Ne näyttävät yleensä melko tökeröiltä, IMHO. Mutta tämä on siis vain minun mielipiteeni; mieluummin ei-kukkia kuin tekokukkia. :) Jos jotain pitäis jollain köynnöstyyppisellä koristaa tai peittää, käyttäisin mieluummin vaikkapa tylli- tai organzasuikaletta tai silkkinauhaa tms.

oi kiitos, ihana idea :) kun olin ajatellut ns. viiniköynnöksen näköistä kaiteille, koska kaiteet juhlatilassa on kovin mustat, että ne peittäisi, mutta ehkä ennemmin juuri silkkinauhaa esimerkiksi vaikka samaa sävyä kuin pöytäliinojen päälle tulevat kaitaliinat :)

Link to comment
Share on other sites

Mielestäni kukattomuus ei kuulosta oudolta, vaikka itse rakastan kukkia ja meille on tulossa niitä niin paljon kuin budjetti antaa myöden.

Tuli mieleen tuosta, että ei tule morsiuskimppua... Itselleni voisi tulla outo olo alttarille kävellessä kun toiselle kädelle ei ole tekemistä. Siis en ole ennen ollut vastaavassa tilanteessa, ja tämä hypoteesi pohjautuu täysin siihen, että minulla on muutenkin käsieni kanssa ongelma. En pidä siitä, että en tiedä mitä teen käsieni kanssa, erityisesti jos olen huomion keskipisteenä. Monesti olenkin kädet puuskassa, mikä saattaa näyttää muista kiukkuiselta. Mutta silloin käsilläni on jokin "paikka" ja "jotain tekemistä". Tätä kannattaa miettiä siis etukäteen, onko itsellä taipumuksia tällaiseen, jotta ehtii miettiä mitä sillä toisella kädellä sitten tekee. Voihan sitä tietenkin iskän tai muun saattajan kädestä pitää kaksin käsin kiinni, käsi toisen käden päällä. :girl_smile:

Satiininauhojen käytössä kannattaa huomioida sen hinta. En tiedä paljonko teillä on koristettavaa kaidetta, mutta jos nauhaa kietoo kaiteen ympärille, menee sitä yllättävästi metritolkulla. Tietenkin kukista säästyneet rahat voi käyttää näinkin, mutta ihan huomautuksena vain... Ja kaikki keinokukat eivät ole luonnottomia ja rumia, kannattaa niitäkin katsella avoimin silmin (rumiakin luonnollisesti löytyy...) :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Minulla ei ollut morsiuskimppua lainkaan, eikä kenelläkään miespuolisista viehettä rintapielessä. Korvasin kimpun punaisella sydämenmuotoisella laukulla, ja näytti kuvissakin ihan luontevalta. Ja laukulle on varmasti käyttöä vielä paljon myöhemminkin :)

Kukkia piti alun perin tulla vain buffapöytään, mutta pitopalvelu olikin improvisoinut ja levittänyt toisen ison maljakollisen pitkävartisia valkoisia kukkia (pahoittelut, en tiedä nimeä) ruokapöytiin. Näytti hyvältä ja tyyliimme sopivalta.

Link to comment
Share on other sites

Kaukaisessa menneisyydessä menin vihille ilman ainuttakaan kukkaa. Tosin ei ollut paikalla sulhasen ja papin lisäksi, kuin kaksi todistajaa ja yksi pikkulapsi. Olisin kyllä ilahtunut kukista, mutta silloisella asuinpaikkakunnalani ei ollut kukkakauppaa ja toisaalta ajattelin, että ellei mies hommaa minulle ainuttakaan horsmaa, niin olen sitten ilman. Koulutukseni liittyy nimenomaan kukkiin ja minulle oli iskostettu, että morsiuskimpun hankkiminen on sulhasen tehtävä, eikä morsiamen. Tällaistahan ei enää nykyään kuule missään, mutta näin siis opetettiin 70-luvun lopulla...

Tulevaisuuden vihkimiseen olen suunnitellut kerääväni luonnonkasveja ja sitovani niistä itse omannäköiseni kimpun. Olen sen verran hippi luonteeltani ja ulkoiseltakin olemukseltani, että luonnonkukkakimppu sopii minulle paremmin.

Mutta jokainen tekee omia ratkaisujaan. Jos joku haluaa ilman kukkia vihille, niin se on hänelle hyvä ratkaisu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Olen pyöritellyt mielessäni ajatusta kukattomista häistä. Luonnonkukat ovat ainoita mitä voisin harkita, mutta kesähäät eivät tule kysymykseen, joten luonnonkukat lienevät mahdoton vaihtoehto. Mikä voisi "korvata" kukat?

Luin jostain muusta ketjusta kukattomista kimpuista, mutta blingit ja härpäkkeet eivät oikein ole minun juttuni.

Päässäni lentelee villejä ideoita... olisiko outoa (vaarallista?) mennä vihille kynttilä kädessä? Kynttilöitä nyt ainakin pöytiin voi laittaa kukkien korvikkeiksi, mutta... :D

(Toivottavasti tällaista ketjua ei jo ollut, yritin vähän etsiskellä mutten oikein löytänyt.)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...