aliina84

Mihin aikaan vihkiminen?

285 viestiä aiheessa

meillä vihkiminen on klo 15.00. Kuvaus on heti vihkimisen jälkeen mut onneksi kuvaus on samassa paikassa kuin vihkiminen, ja juhlapaikkakin on lähellä eli vieraat ei liian kauan joudu odottelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Auttakaahan kanssamorsiamet!! Kirkko, jonka haluamme vihkikirkoksemme on jo varattu haluamallamme paivalle klo 14-15, ja 15-16! Ja haat siis syyskuussa 2009.....

Mietimme nyt, etta kannattaisiko ottaa klo 13 vai kello 16 vihkimisajaksi? Juhlatila on n. puolen tunnin ajomatkan paassa kirkolta. Onko kello 13 liian aikaisin? Tai kello 16 taas toisaalta liian myohaan???

Mita mielta itse olette?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kannatus tuolle myöhemmälle ajalle eli klo 16. Täällä samaan aikaan vuodestä häät ja mietittiin kellonajaksi joko 15 tai 16. Lopputulos meillä tuo klo 15. Tosin jos vieraita vallan mahdottoman paljon niin sitten ehkä harkitsisin jo tuota aiempaa kellonaikaa...

Selkeä vastaus?!? :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Täällä kannatus tuolle myöhemmälle ajalle eli klo 16. Täällä samaan aikaan vuodestä häät ja mietittiin kellonajaksi joko 15 tai 16. Lopputulos meillä tuo klo 15. Tosin jos vieraita vallan mahdottoman paljon niin sitten ehkä harkitsisin jo tuota aiempaa kellonaikaa...

Selkeä vastaus?!? :P

Paljon selkeampi kuin nopea tekstiviestikierros kaveiden mielipiteista, joista tuli juuri "toisaalta, mutta toisaalta" -vastauksia! :P

Vieraita ei ole kuin 80-100, eli enemman kallistumme ehka mekin siihen kello 16:sta. Jaapahan vahemman odotteluaikaakin ehka sitten juhlapaikalle?

Kokemuksia keneltakaan, jolla on jo haat ollut? Tai jos joku on ollut vieraana haissa, jotka alkanut myohaan tai aikaisin......

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko teillä kuvaus ennen vai jälkeen vihkimisen? Jos on ennen ja haluaa nukkua, niin suosittelisin ensimmäistä aikaa, jos vasta jälkeen, niin tuota klo 16. Meillä oli samat vaihtoehdot ja päädyimme klo 13, koska kuvaus on vasta vihkimisen jälkeen (vieraille on järjestetty ohjelmaa ja pientä purtavaa tähän väliin). Lisäksi meillä syödään monta ruokalajia pöytiin tarjoiltuna eli ruokailu vie noin 3 h ja kahvit tämän jälkeen. Näin meillä ei tule kiire vaan aikaa jää myös seurustelulle ennen kuin juhlatilasta pitää poistua puolenyön jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Klo 15.00 astellaan alttarille ja sitä ennen käydään kuvassa :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kannatan kello 13 aikaa :)

Olin juuri häissä, joissa vihkiminen alkoi kello 16 ja illan ohjelma venyikin sitten pitkälle. Moni lasten kanssa tullut, vanhus tai pitkämatkalainen ei sitten jaksanut enää jäädä seuraamaan valssia, joka alkoi vasta klo 23... Ja ohjelman "aikataulutus" oli siis todella hyvä (eli ei venytetty myöhään iltaan)! Muutoinkin huomasi ihmisten väsymyksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulee tosiaan kuvaus vasta vihkimisen jalkeen, sulhanen on kieltaytynyt nakemasta hametta ennen kuin vasta alttarilla.....

Apua, kaikilla on niin hyvia kommentteja taalta, etta myos kaveripiirista kumpaankin suuntaan, etten tieda edelleenkaan mita pitaisi tehda! :o Suurin osa kuitenkin kannattaa klo 16:sta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiminen klo 16.00

Halusimme aamuun aikaa (kiire tulee siltikin), ehtii sitten kampaajalle ja kuvaan suht rauhassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

klo 14.00 on vihkiminen. Olisimme halunneet klo 15 mutta se oli jo mennyt :(

Eipähän ole sitten iltasella kiire, kun 00.00 pitää juhlien loppua juhlapaikalla ja bändi soittaa kuitenkin 4x45min :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiminen klo 14.45. Tämä on hyvä aika, koska osalla vieraista on pitkä matka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kannatan klo.13. Itellä oli juuri viikonloppuna häät ja meillä oli vihkiminen klo.14. Sen jälkeen otettiin kuvia kirkolla ja vieraat ajoivat sillä välillä juhlapaikalle n. 8km päähän. Päivän aikana on niin hirmuisesti "tekemistä" että ainakin minusta tuntui että päivä loppui kesken. Ruokaan menee se pari tuntia, sitten kahvit ja kakun leikkaaminen, muutamia hääleikkeijäkin (kuten morsiammen ryöstöä ja legolinnan rakentamista..=)) oli ja siten tanssiminen venyi ja venyi joten osa lapsista ja isovanhemmista olivat jo lähteneet nukkumaan. Myös moni odotti että me avaisimme itse lahjat paikanpäällä.. Sitten vielä pyrin juttelemaan jokaisen vieraan kanssa koska olimmehan heidät juhlimme halunneet niin halusin heidän kanssaan myös pari sanaa vaihtaa.

Lopulta lopetimme juhlinnan yöllä 3:n aikaan :D

Itse olisin halunnut vielä päivän jatkuvan koska nautin siitä niin paljon!

Siis tosiaan pointtini olis se että se aika juhlapaikalla menee todella nopeasti kun on hauskaa ja nauttii. Kun aloittaa aikasemmin niin ei tarvitse "kiirehtiä" minkään kanssa. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli vihkiminen klo 16.30 ja hyvin ehdimme juhlia, vaikka jäimme vihkimisen jälkeen vielä puoleksi tunniksi kuvattavaksi. Juhlapaikalle oli n. 10 min. matka. Juhlapaikka oli varattu klo 24 saakka.

Myöhemmässä vihkimisessä etuna, että saa rauhassa valmistautua juhlaan. Aikaisemmassa ajassa on etuna, että saa olla rinsessana hieman kauemmin. Pohdimme itse kyllä, että olisi pitänyt melkeimpä olla kaksi ruokailua, jos olisi ollut noin pitkät juhlat. Joten säästimme tilavuokrassa ja ruokakuluissa. Toivottavasti tästä oli apua.

muoks. Olen kyllä samaa mieltä morsi08:n kanssa siitä että aika kuluu kuin siivillä eikä jokaisen vieraan kanssa ehtinyt juttelemaan.

Muokattu: , käyttäjä: JuLi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli vihkiminen klo 13 ja valokuvaus 1 h tämän jälkeen, suosittelen ehdottomasti tuota aikaisempaa ajankohtaa. Ilta loppui aivan kesken vaikka aloitimme noin aikaisin, lähdimme kylläkin jo ennen puolta yötä hotelliin sillä miksi sitä muuten olisi edes varannut. Joka tapauksessa ilta menee yhdessä hujauksessa eikä sitä ehdi edes tajuamaan että kaikki onkin sitten jo ohi! Ainoa huono puoli oli suht aikainen herätys aamulla kun kampaus ja meikki piti ehtiä saada kuntoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiminen klo 16. Olen tyytyväinen kyseiseen aikaan, koska todellakin on aamusta vielä runsaasti aikaa kampauksiin, meikkaukseen ja kuvaukseen. Meillä on juhlapaikka melkein kirkon vieressä, joten siirtyminen tapahtunee aika sukkelasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkiminen klo 16 ja mielestäni riittää todella hyvin.

Haluamme muutenkin juhlista iltapainotteiset, hyvä bändi ja hyvää ruokaa ja juomaa. Itsekin syön illallisen vasta myöhään ja muutkin juhlat alkavat usein vasta illalla,miksi häiden pitäisi alkaa jo päivällä? Uskon että iltahäissä on ei tarvitse keksiä ylimääräistä ohjelmaa eikä vieraiden tuijotella kelloa ja haukotella. Toki kaikki riippuu siitä minkätyyliset häät aikoo pitää, jos on mielekästä ohjelmaa ja tekemistä niin voi sitä jo aikaisemminkin aloittaa.

Itse en jaksaisi herätä niin aikaisin että olen klo 13 jo astelemassa alttarille. Mukavuudenhaluinen, hih

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kirkko varattu klo 16, mutta ajattelin itse vaihtaa sen klo 15.. jos vielä onnistuu. Meillä myös puolen tunnin ajo juhlapaikkaan.. ajattelin, että ruokailu menisi ainakin klo 18.. jos vihkiminen on klo 16.. Mutta jokainen tavallaan. Klo 13.00 on minu mielestäni kyllä aika aikaisin, tulee todella pitkä päivä, sinuna valitsisin noista ajoista klo 16.00 kuitenkin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kanssa samanmoinen ongelma.

Asutaan pienellä paikkakunnalla jossa on kolme kirkkoa, ja tietty halutaan kirkoista kauimmaiseen. Juuri soittelin kirkkoherranvirastoon ja sain vastaukseksi että toivomaamme klo 15 vihkimisaikaa ei ole mahdollista saada

(Ellei sitten sattumalta joku muukin halua vihkimistä samassa kirkossa klo 14 tai klo 16).

Syynä tähän on että kun suositummat kaksi kirkkoa sijaitsevat samalla suunnalla ja meidän kirkko kaukana niin tulisi liikaa kiirettä ja juoksutusta kanttorille ja suntiolle.....

että näin....

Nyt pitäisi sitten päättää kumpi aika otetaan 13.30 vai 16.30

Liian aikainen vai liian myöhäinen. :girl_sad:

Kirkolta juhlapaikalle on noin puolentunnin matka ja kyllä tuo myöhäisempi aika taitaa vaan olla liian myöhään. Tietysti kun ilta tulisi nopeammin, niin olisi ehkä enemmän tunnelmaa...

Mutta tuo 13.30 Siinä voi tulla liian kiire kun studiokuvaan olisi tarkoitus mennä ennen vihkimistä, ja kun tarvitsee aamulla sitoa vieheet ja kimput ja tehdä kampaukset itse. Mutta sitten tuleeko hääjuhlasta liian pitkä jos alkaa jo noin aikaisin.......

Voi voi näitä pähkäilyjä..... :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä oli mattimyöhäisenä liikenteessä ja haluamamme ajat klo14 tai 15 olivat jo varattu. Eli sama pähkäily oli edessä, otetaanko klo13 vai 16. Päädyttiin sitten klo 13 aikaan. Meillä on tulossa paljon lapsiperheitä häihin, ja itselläkin lapsia, joten mietittiin, että näin itse juhlaohjelma ei veny kamalan myöhäiseksi (sitten kyllä jatketaan aikuisten voimin). Meillä myös ruokatarjoilu sekä kahvitus, jotka venyisivät mielestämme liian myöhäisiksi jos tuon myöhemmän ajankohdan oisi varannut.

Nyt tosin minun kampaamo ja meikki on vasta klo 9, joten kiirettä tulee varmasti pitämään sitten tuon aiemman vihkiajan puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
:-X Täällä yksi todella onnellinen morsio. Tänään käytiin kullan kanssa varaamassa kirkko! Näin ollen vihkiminen tapahtuu 19.9.2009 klo 16:00 :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkiminen kello 15.00, jotenkin jännittää, että onhan varmasti kirkko meille tuolloin varattuna, kun jo viime keväänä se varattiin ja nyt vuoden alusta pitää varmistaa ja varata pappi ja kanttori.. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkiminen myös klo 15. Yrityksenä olisi saada kuvaus vielä ennen vihkimistä, mutta jos se ei onnistu niin sitten heti vihkimisen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän seremoniamme alkaa klo 13. Aamusta voi tulla melko kiireinen, koska haluan kuvauksen ennen vihkimistä, mutta voimmepahan sitten juhlia rauhassa pitkän kaavan mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään