Jump to content
Naimisiin.info

Millainen on häiden kokonaisbudjetti?


rizie

Recommended Posts

Meillä n.50 vierasta ja mietittiin ehkä sellaista 5000e budjettia. Kaveripariskunnalta kyselleenä voisi olla realistinen ja me kun vielä paljon tahdotaaan tehdä itse! Mutta tulenpas kertoilemaan lisää kunhan asiat edistyy. Ainoat mitä tiedän ni juomiin tulee menemään semmoiset 450e -haetaan tallinnasta ruokaviinit, kaljaa, siideriä, longeroa ja boolitarpeet. Ja jos haluamamme paikan nyt saamme niin sen vuokra 500-600e.

Link to comment
Share on other sites

Meidän ensimmäinen suurpiiteinen budjettilaskelma oli sellaisen 10 000 euroa. :girl_impossible:

Päädyttiin sitten käyttämään hiukan enemmän aikaa ja vaivaa tuon budjetin tekemiseen ja nyt toiveena on, että selvittäisiin n.6000 eurolla (ei sis. häämatkaa). Suunnitelmissa siis reilun 100 hengen häät.

Hirmuiselta summalta tuo 6000 euroakin musta tuntuu. Varsinkin, kun se pitää kaikki alusta asti itse säästää... Tuossakin budjetissa on jo pihistetty kaikessa mahdollisessa. Tuntuu, että juuri ne suurimmat menot (ruoka, juhlatila ja bändi) on sellaisia missä on mahdoton säästää. Ne maksaa sen minkä maksaa eikä sille voi oikein mitään. Kun sitten taas ne muutaman kympin säästöt, mitä esim. koristeluissa tai puvuissa on mahdollista tehdä, tuntuu kokonaisbudjetissa tosi pieneltä. :(

Link to comment
Share on other sites

Meidän budjetti oli noin 9000 euroa, mutta näyttää ainakin vielä siltä, että saattaapi mennä lähemmäksi kymppitonnia (herranjestas mikä summa!!). Vieraita on tulossa noin 130 ja pelkkä pitopalvelu on 30e per henki, joten siihenkin uppoaa lähes 4000 euroa, puhumattakaan hääpaikasta, bändistä, juomista, puvuista, sormuksista jne jne...!

Link to comment
Share on other sites

Kyllä meillä taidetaan myös ainakin hyvin lähelle sitä 10 000 euroa mennä, vaikka se jotenkin kauhealta kuulostakin.. toisaalta, asun Amerikassa ja suhlanen on amerikkalainen, ja sikäläisiin hääbudjetteihin verrattuna tämähän on pieni summa :)

Mieleinen paikka on nyt todennäköisesti löytynyt, tila 800 euroa ja 120 hengelle pitopalvelusta ruoat, siihen päälle tarjoilijoiden liksat ym. niin pitopalvelu on jo lähes 5000 euroa, ellei yli. Meillä satsataan paikkaan ja palveluun, ja yritetään muualla säästellä - itse yritän tuoda amerikasta halvemmalla niin paljon tavaraa, vaatetta ja tilpehööriä kuin vain laukkuihin mahtuu!

Ei tämä halpaa lystiä ole.. toisaalta, tietysti halvemmalla pääsisi. Mutta kun nyt häät järjestetään ja vieraita tulee Amerikasta asti, niin juhlista halutaan mieleiset ja oman näköiset!

Link to comment
Share on other sites

Mo hei järki mukaan tuohon hommaan.

Onko oikeesti olemassa 100 niin läheistä sukulaista, joita haluut syöttää ja juottaa?

Maksaisitko 50-100€ siitä, kun tulevat käymään kylässä?

Ihanat häät saatiin aikaan 3000€.

Ja oli ruokaa ja juomaa niin, että jäi kotiinkin asti seuraavana päivänä tuoda.

Paikka oli tosi kauniisti koristeltu ja kaikilla vierailla oli hyvä fiilis.

Siis pääasiassahan häät ovat vain kahden ihmisen välinen asia, ei mikään sirkus johon täytyy kuluttaa omat ja muidenkin rahat.

Ihanat juhlat, mutta pitäkää nyt järki päässä hyvät ihmiset, järjestäkää sellaiset juhlat, joihin on varaa, eikä sellaisia, joita maksetaan vielä kymmenen vuoden päästä.

Link to comment
Share on other sites

Täällä yritetään myös mennä pienellä budjetilla :)

Alustava laskelma näyttää tältä:

Hääpuku - 150€ (vuokrattu)

Sulhasen puku - 150€ (vuokrattu)

Juhlapaikka - 300€

Hääauto - 0€

Koristeet - 50€

Kukat - 0€

Kutsut - 50€ (itse tehdään)

Pitopalvelu - 500€

Juomat - 500€

Kampaus ja meikki - 0€

Valokuvaus - 0€

Yht. 1700€

Budjetti on noin 2000€, eli vielähän tuosta jää ^_^

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin koetetaan mahdollisimman halvalla päästä, itse kun vielä opiskelen ja unelmana olisi päästä taloa rakentamaan pian häiden jälkeen. Tässä kuitenkin alustavia laskelmia ensi kesän häistä:

Morsiamen hääpuku: MAX. 500 euroa (haluaisin vuokrata, ja tulee luultavasti vuokrattuna tätä halvemmaksi. Pääsen testaamaan pukuja vasta ensi vuoden alussa, joten sittenhän se selviää paljon puku maksaa)

Morsiamen sormus: niin ikään max. 500 euroa (Tietty sormus mielessä, mutta jos löytyy halvempi ja yhtä kaunis niin se varmasti otetaan. Miehelle ei tule vihkisormusta)

Morsiamen kampaus ilmainen, meikki n. 70 euroa. Kimppu n. 50 euroa.

Miehen puku: n. 150 euroa

Juhlapaikka: 500 euroa

Pitopalvelu: n. 600-650 euroa

Koristeet (kukat mukaan lukien): max. 100 euroa

Juomat: n. 300 euroa

Valokuvaus: 0 euroa

Hääauto: 0 euroa

Bändi: n. 100 euroa

Kutsut: n. 50 euroa

Yhteensä n. 3000 euroa.

Tämäkin melkolailla yläkanttiin heitetty, ja uskon (tai ainakin toivon!) että päästään halvemmalla. Tällä hetkellä säästössä vajaa 3000 euroa ja juhlapaikan ennakkomaksukin (120 e) on maksettu :girl_smile: hyvältä siis näyttää! Laitamme kuitenkin vielä ensi kesään asti häihin säästöön rahaa, ja ylimääräiset rahat käytetään sitten häämatkaan.

Link to comment
Share on other sites

Guest LeisKuujokaeijaksakirjautu

Minä tiirailin budjeteistanne lähinnä kutsujen hintoja. Mainitsin jo tuolla Kesähäät 2011 - ketjussa että tekisi mieli tilata valmiit kutsut painatuksineen kun en ole askarteluihmisiä. Hintaa noille tulisi noin 2,90e/kpl kirjekuorineen. Onko se paljon vai vähän? Jos niitä vielä koristelisi itse (leimaamalla ja nauhoilla),niin hintaa toki tulisi yhdelle kutsulle hieman lisää. Vieraita alle 100 ollaan kaavailtu, kutsuja varmaan tarvitsee mun karkean arvion mukaan laittaa noin 50-60. Katselin vain kun osalla kutsuihin on budjetoitu 50e ja mietin mitä niihin sisältyy.

Postimerkkeihin pyrin laittamaan mahd vähän rahaa ja viemään kutsut itse henk.koht ihmisille.

Link to comment
Share on other sites

Guest Leiskuujokaeijaksakirjautu

Minä tiirailin budjeteistanne lähinnä kutsujen hintoja. Mainitsin jo tuolla Kesähäät 2011 - ketjussa että tekisi mieli tilata valmiit kutsut painatuksineen kun en ole askarteluihmisiä. Hintaa noille tulisi noin 2,90e/kpl kirjekuorineen.

Painatukset tarkoittaa siis kutsutekstiä valmiiksi painettuna :)

Link to comment
Share on other sites

Täällä yritetään pärjätä 2000 eurolla, saa nähdä kuinka käy, mutta nyt näyttää melko hyvältä, että ei ainakaan hirveesti olla yli menossa suunnitellusta summasta. Ja siis vieraita 40-50

Hääpuku + vannehame 200e

Ruuat (n. 45:lle hengelle alkumaljoineen) 1400e

Kampaus 0e (jos tuttu suostuu tekemään)

Juhlapaikka 0e

Kukat max. 50e

Sormus 200e

Lisäähän kustannuksia tulee vielä, esim. talvimorsiamena jostain pitäis löytää jonkun sortin viitta/takki päälle ja alusasut ym.. mutta huomattavimmat rahanviejäthän ovat juuri ruuat, sormus ja puku ja yllätyksekseni, melko halvalla päästiin kaikissa

Muokattu: , käyttäjä: -Bride-To-Be-
Link to comment
Share on other sites

Meillä oli ajatuksena selvitä 80 vieraan häistä 5000 eurolla. Nyt tehtiin budjettia, ja laskuri näytti 7200e! En ymmärrä, mistä tuo summa tulee :girl_impossible: Kaikessa yritetään säästää: mekossa (Kiinasta), meikissä (ei tule), koristeluissa ja muissa hörhellyksissä, kukissa (luonnonkukat), jopa sormuksissa, mutta silti budjetti venyy ja paukkuu. :girl_mad: Pitopalvelu nielee leijonanosan, 3000e. Olen ihmeissäni lukenut foorumilta, kuinka ihmiset saavat pitopalvelun tarjoiluineen 25e/hlö. Itse kun kyselin tarjouksia 15:ltä pitopalvelulta, halvin oli 27 euroa, eikä menu ollut kovin kummoinen. En tiedä, missä nämä halvat ja hyvät pitopalvelut on. Ei auta muu kuin laittaa juustohöylä edelleen laulamaan...

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät heinäkuussa 2011. Vieraita on listalla max.160 henkilöä. Pelkkä pitopalvelu maksaa jo melkein 3500€, bändi 850€, paikan vuokra 400€ ja kaikkea muuta päälle. Katsotaan millä rahamäärällä selviämme, juuri pari päivää sitten puhuimme, että jos 8000€ riittäis! Ei oo halpaa puuhaa, mutta sen jo tiesikin ;)

Link to comment
Share on other sites

Mä oon laskenu ympäripyöreesti meidän hääbudjettia, ja n.60-80hlö häihin menisi meidän maun mukaisesti n. 7000-8000€, riippuen siis siitä vieraiden määrästä, mikä vaikuttaa pitopalveluun...

ns. vakiokulut taitaa olla juhlapaikka, bändi, vaatetus... vierasmäärä vaikuttaa taas juomiin, kutsujen määrään, pitopalvelun laskuun...

Mistä Tiina_O saa bändin 100€:lla? ...tietty jos on joku tuttu bändissä soittamassa, mutta yleisesti kai hääbändit veloittaa n.500eurosta ylöspäin illan soittokeikasta...

Link to comment
Share on other sites

Meidän budjetti noin 35 hengelle

- juhlapaikan tilavuokra 500€

- pitopalvelu noin 1400€ (noin 40€ per henk.)

- alkoholijuomat ja limsat (ruokajuomat kuuluu ruokaan) ehkä 150€

- somistus (kultaiset ehkä organzakaitaliinat, viininpunaiset ruusunlehdet, kynttilät) 100€

- karkkibuffet 150€

- saippuakuplat vieraille 11€

- kutsukortit 20€ (yritetään antaa mahd. moni kutsuista itse ettei tarvi postimerkkiä)

- paikkakortit ja ohjelmat 20€

- wc-korit 0€ (olettaen että kaikki löytyy kotoa)

- kakkukoriste Viivi ja Wagner 50€

- morsiuskimppu ehkä 50€

- kukat 0€ (kuuluu juhlapaikan vuokraan)

- morsiuspuku ja pukupussi 388€

- tiara, kengät, alusvaatteet ehkä 100€

- sulhasen vuokrapuku ehkä 100€

- kampaus ja meikki 140€

- yksi sormus 300€

- hääkarkit tms. 50€

- yöruoka Hotdog -kärry 300€

- musiikki 0€ (luovuttiin bändi-ideasta, kun menis melkein tonni)

- valokuvaus, viralliset hääkuvat ehkä 100€

- hääyö sviitissä 140€

Toivottavasti tuohon tuli nyt kaikki.. Häämatkalle lähdetään äkkilähdöllä mutta sitä ei ole budjettiin laskettu.

YHTEENSÄ: 4069 euroa, viis tonnia oli alunperin ajatus mut hyvä vaan jos pääsee noin halvalla :D

Link to comment
Share on other sites

Haluan tehdä mahdollisimman paljon itse johon kuuluu askartelu ym. Vielä en ole päättänyt leivonko kakun itse(harrastus), meikin teen myös itse koska se kuuluu ammattiin. Mieheni bändin pojat tulevat soittamaan, hänen paras ystävä valokuvaa, yhtiökumppani(serkkuni) laittaa hiukseni... Hääpukua olen myös suunnitellut itsetehtäväksi koska kummitätini on ompelija joka avustaisi sen teossa.. Eli budjetista karsiutuu todella todella paljon asioita pois.. Eikä myöskään juhlissa tarjoilla kuin muutaman lasillinen alkumaljan lisäksi alkoholia, ystävät ja sukumme osaavat kyllä juhlia ilmankin ja meistäkään ei kumpikaan kyseistä ainetta käytä.

Link to comment
Share on other sites

Vietämme häitämme elokussa 2011. :-X Meillä hääbudjetti on n.5000€ ja vieraita kutsutaan n.75. Budjettiin ei kuulu sormusta, eikä häämatkaa.

-Hääpaikka vuokra 300€

-Bändi 1000€

-Pitopalvelu 26€/aikuinen ja lapset puoleen hintaan

-Auton vuokra 50€

-Kutsut noin 35€

Kutsut olen päättänyt askarrella itse, kuten myös menu-ja ohjelmakortit. Mahdollisimman paljon koristeita teen itse. Ja häidenvietto paikkamme on kaunis, eikä tarvitse paljoa koristeita.

Morsiuspukuakin olen netistä jo katsellut ja mieluisa ei maksa kuin 600€, joka mielestäni on ihmeen halpa! :o

Link to comment
Share on other sites

Kun pääsiskin noin halvalla kun osa on laskenut... Meidän budjettia hieman tässä;

- hääpuku 250e

- kengät, hiuskoriste, alusvaatteet 200e

- juhlatilan vuokra 550e

- pitopalvelu 60 hengelle 2000e

- juomat Tallinnasta 350e

- sormus 250e

- hääauto 50e + koristeet 20e

- hotelli 100e

- valokuvaaja 300e

- äänentoiston vuokra 100e

- dj 0e

- kampaaja, meikki 140e

- askartelut, koristelut, muut tilpehöörit 200e

- kukat 200e

Tässä vaiheessa jo 4710e, eli jos ees 5000e riittäis. En tajua, miten jotkut pystyy järjestämään juhlat 2000 eurolla, vinkkejä siis otetaan vastaan.. :) Ruuasta ja paikasta ei pysty enää tinkimään, pitopalvelut on kilpailutettu moneen otteeseen. Yks juttu tässä tietenkin on tuomassa lisää hintaa; sijainti pääkaupunkiseudulla. Ollaan mielestämme kuitenkin koitettu kaikessa miettiä halvempaa vaihtoehtoa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...