Millainen on häiden kokonaisbudjetti?


rizie

Recommended Posts

Meillä budjetti oli alunperin 8000, sitten 10 000 ja nyt näyttää että 11 000. Jotenkin sitä rahaa menee ja menee vaikka ei olla pröystäilty. Vieraita tulee 80-90 ja haluttiin panostaa juhlapaikkaan, ruokaan, juomaan ja hyvään meininkiin.

-Juhlapaikka 1600

-Ruuat sis. tarjoilijat, astiavuokrat jne n. 4500

-Juomat 800 tallinnasta

-Bändi 1300

-Sormus 650

-Molempien puvut ja asusteet yht. n. 800

-Potretit 300

-Kaikki koristeet ym. tehdään kierrätystavaraa käyttäen, joten niihin ei mee paljoa

-Kutsukorttien, menu- ja ohjelmakorttien materiaalit n. 200

-Lisäksi lukuisia pikkukuluja mitä ei oo osannu ennalta laskea...

Link to comment
Share on other sites

Meillä on budjetti 6000 €

Hääpuku 200€ tilasin jenkeistä.

Miehenpuku 200€

Ruuat 2000€

Koristelun teen itse 200€

Hääkutsut 100€

Kukat hoidan itse joten n. 200€

Paikka 500€ pe-su

Vihkiminen paikan päällä 140€

Juomat 500€

Valokuvaus ilmainen (kaverin häälahja)

Bändi ilmainen (kaverin häälahja)

Sormus on jo ostettu eli sitä ei lasketa budjettiin. Ja häämatkalle emme lähde..ku vasta sitten kesän jälkeen.

Muokattu: , käyttäjä: -InLove-
Link to comment
Share on other sites

Guest Köyhä mutta onnellinen

Meillä oli pienet 55 vieraan häät, mutta rahaa paloi silti ihan kiitettävästi. Pientä säästöä yritettiin saada aikaan esim. sillä, että molempien puvut olivat vuokrapukuja.

Alkoholibudjetti karkasi käsistä ja monessa muussakin kohdassa alkuperäinen budjetti ylittyi sadoilla euroilla (esim. morsiamen alusvaatteet :rolleyes: ...). Kuitenkin kaikki oli tämän arvoista!

Juhlapaikan vuokra 1000

Pitopalvelu 2880

Morsiamen vuokrapuku ja ostettuna huivi, laukku, kengät ja korut 600

Morsiamen alusvaatteet 300

Sulhasen vuokrapuku 127

Morsiamen ja kaasojen kampaus & meikki 300

Hotelli 245

Kukat 190

Siviilivihkiminen juhlapaikalla 216

Juomat 700

Bändi 600

Sormukset 550

Rekvisiitta 150

Kaasojen ja bestmanin lahjat 170

Yhteensä 8028

Huomenlahjoja en ole laskenut mukaan ja niihin meni useita satoja euroja. Lisäksi häämatka puuttuu laskelmasta kokonaan.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on tulossa noin 55 - 60 hengen häät, riippuen muutaman kutsutun voinnista matkustaa juhlapaikkakunnalle. Tällä hetkellä budjetti näytää 5 700 €, josta puuttuu vielä häämatka sekä hääyön kustannukset.

Suurimmat menoerät ovat:

- Juhlapaikka ruokineen ja juomineen (ravintola) ~ seisova pöytä ja alkumaljat plus avecit kahvin kanssa

- Morsiammen puku ja sormus

- Valokuvaus ja bändi ~ Valokuvauksen hinta ei ole äärettömän paha, sillä sulhon ystäväpiirissä on monia ammattitason kuvaajia (ja lisää amatööriharrastelijoita). Myös bändiin olisi tarkotus hyödyntää kaveripiiriä.

Link to comment
Share on other sites

Tämä ei todellakaan ole mikään trolli eikä tarkoitus ole loukata ketään. Ihan oikeasti olen yrittänyt vääntää ja kääntää meidän budjettia, mutta emme pääse alle 15 000 euron. Millä ihmeellä te muut järjestätte häät alle tuon summan, saati alle 10 000 euron?

En ymmärrä miten 10 000 euroon pystyy mahduttamaan juhlapaikan, ruokailun, juomat, puvun, sormukset, bändin, valokuvaajan, pitopalvelun henkilökunnan, kaiken oheistilpehöörin etc.

EDIT: Se piti vielä mainita, että meillä lähipiiri rajautuu noin 100 henkilöön. Ehkä siis pienemmällä henkilömäärällä saisi jotain karsittua, mutta meillä tuo 100 henkilöä on jo karsittu määrä.

EDIT2: Tiedän myös, että naimisiin pääsee hyvinkin halvasti; maistraattissa käynti ja kahvit huoltoasemalla. Minä tässä nyt yritän silti tarkoittaa häitä, joissa on juhlat mukana.

Muokattu: , käyttäjä: Kaley
Link to comment
Share on other sites

Mä laskeskelin eilen budjettia ja pääsiin noin 10 000 euroon. Vieraita kutsutaan noin 50 aikuista (+lapset, joita tuskin kovin montaa tulee). Budjetti ei sisällä häämatkaa ja mun vihkisormusta (miehelle ei vihkisormusta tule).

Että kyllä sitä rahaa vaan saa palamaan. Onneksi ei itse tarvitse ihan koko summaa maksaa, molempien vanhemmat osallistuu jonkin verran kustannuksiin.

Link to comment
Share on other sites

Pakko sen verran kommentoida Kaleyn ihmettelyyn että kyllä ne häät onnistuu pienelläkin budjetilla.

Meillä oli vieraita 60 ja ravintolahäät. Tarjottiin alkujuomat, ruuan kanssa viinit ja kahvin kanssa avecit. Meillä oli bändi ja kuvaaja.. alle 5000€ riitti.

Pyydettiin tarjouksia kaikesta mahdollisesta ja saatiin esim. bändi ilmaiseksi, oli bändiltä häälahja meille.

Ehkä suurin syy miksi päästiin niin edullisesti oli kylmästi se että ei maksettu hulluja summia sormuksesta, hääpuvusta, kuvaajasta, kukista ja kaikesta muusta mahdollisesta sälästä mitä kyllä myydään..

Meillä oli mielettömän upeat juhlat, mistään ei tingitty, mutta mitään turhaakaan ei hankittu :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Häiden hintaan vaikutta TODELLA paljon missä päin Suomea ne järjestää. Esim. meillä hääpaikka peri ei lainkaan tilavuokraa (kesällä se taitaa olla 200 e) ja menun hinta 34 euroa sisältää paikan koristelun, kukat, tarjoilun jne.

Eivätkä kaikki suinkaan palkkaa bändiä eivätkä valokuvaajaa, kyllä häät voi järjestää myös ilman niitä.

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät oli Helsingissä. :girl_smile:

Kun pyysin tarjouksia esim. kuvaajista niin se skaala oli aivan käsittämätön. Varmasti on eroja ammattitaidossa mutta onhan se aika ero ottaako kuvaajan joka maksaa 350€ vai sitten sen 1600€ kustantavan vaihtoehdon.

Meillä tuli säästöä monessa pienessä asiassa, ei maksettu kakkukoristeesta 60€, löysin netistä kympillä ihanan ja meidän näköisen koristeen. Me ei myöskään ostettu 70€ maksavia skumppalaseja, juotiin ihan normaaleista ravintolan tarjoamista laseista.

Hääpuvun tilasin netistä, maksoi alle 300€ ja puku oli täydellinen.

Hääautona oli oma uusi auto, en tajua miksi siitäkin pitää maksaa monta sataa euroa että pääsee kirkosta juhlapaikalle..

Nämähän on vain tietysti minun mielipiteitä.. kyllähän häihin saa uppoamaan vaikka kuinka paljon, en vain näe järkeä tuhlata yhteen päivään uuden auton hintaa. Meille ainakin tärkeintä oli se että juhlat on rennot ja hauskat, siinä onnistuttiin vaikka ei oltu maksettu älyttömiä summia koristelusta ja kaikesta muusta mahdollisesta. :girl_wink:

Ps. Ja se kuvaaja oli ottanut ihan mielettömän mahtavia kuvia, eli halpakin voi olla hyvä :grin:

Link to comment
Share on other sites

Tämä ei todellakaan ole mikään trolli eikä tarkoitus ole loukata ketään. Ihan oikeasti olen yrittänyt vääntää ja kääntää meidän budjettia, mutta emme pääse alle 15 000 euron. Millä ihmeellä te muut järjestätte häät alle tuon summan, saati alle 10 000 euron?

En ymmärrä miten 10 000 euroon pystyy mahduttamaan juhlapaikan, ruokailun, juomat, puvun, sormukset, bändin, valokuvaajan, pitopalvelun henkilökunnan, kaiken oheistilpehöörin etc.

EDIT: Se piti vielä mainita, että meillä lähipiiri rajautuu noin 100 henkilöön. Ehkä siis pienemmällä henkilömäärällä saisi jotain karsittua, mutta meillä tuo 100 henkilöä on jo karsittu määrä.

EDIT2: Tiedän myös, että naimisiin pääsee hyvinkin halvasti; maistraattissa käynti ja kahvit huoltoasemalla. Minä tässä nyt yritän silti tarkoittaa häitä, joissa on juhlat mukana.

Valitettavasti se on tosiaan se paikka varmasti mikä tuo lisähintaa jonkin verran, ja myös se jos juhlat järjestää sesonkiaikaan eli kesällä. :( Jonkin verran voi sitten oman halun ja maun mukaan joustaa sormuksessa (me saatiin sormus -10% kun ostettiin esittelytilaisuudesta), puvussa, hakemalla juomat itse Tallinnasta (vrt. ravintolajuomat ja esim. avoin baari) jne. mutta kyllähän niistäkin tulee hintaa. Bändi ja valokuvaaja nostavat hintaa usein yllättävän paljon, tai sanotaan niin päin että jos jomman kumman tai molemmat löytää edullisesti vaikkapa kavereiden tai sukulaisten kautta niin siinä voi säästää pitkän pennin. Me saatiin kuvaus ilmaiseksi kaverilta lahjaksi ja bändinä oli opiskelijabändi joilla oli erittäinkin kohtuullinen liksa. Koristelut meillä oli minimissä eli muuta ei tainnut mennä kuin mitä kutsuja+samalla teemalla toteutettuja menulappuja ym. varten meni Sinooperista sekä itse kukkatukusta ostetut ruusut+harsokukat jotka mun äiti ja sisko jalosti pieniksi pöytäasetelmiksi. Silti meni se kymppitonni pl. häämatka eikä juhlittu pääkaupunkiseudulla. :girl_sigh:

Pienistä jutuista voi löytää paljonkin säästöä kuten Hilippa yllä totesi. Mutta kyllähän sitä osataan valitettavasti myös rahastaa millä vaan mihin voi liittää sanan hää- tai morsius- eteen.

Link to comment
Share on other sites

Me olemme asettaneet kipurajaksi 10.000 euroa. Toivottavasti, toivottavasti kuitenkin jäädään sen alle (optimistisena tavoitteena 8.000 euroa). Meillä suurimpia kulueriä ovat (ruoan lisäksi) juhlapaikka ja bändi. Juhlapaikan valinnassa yksi tärkeimpiä kriteereitä oli sen esteettömyys (eräs läheisimmistä vieraistamme käyttää pyörätuolia), joten aivan mitä tahansa juhlatilaa emme voineet varata. Bändin halusimme soittamaan, ja heidän hintansa on normihinta pk-seudulla.

Se, mikä minut on yllättänyt, on valokuvauksen hinta. Olin alun perin ajatellut dokumentaarista hääkuvausta, mutta luovuin siitä aika nopeasti juuri hinnan takia. Tuntui hullulta että valokuvaus olisi tullut maksamaan enemmän kuin musiikki. Ymmärrän toki, että valokuvaajien on saatava toimeentulonsa ja mielelläni maksan laadusta, mutta valitettavasti meidän budjettimme ei kestä koko päivän kuvausta. Koetamme nyt etsiä jonkinlaista kompromissia - itse haaveilen mahdollisimman laajasta valokuvauksesta, sulhaselle taas riittäisi vähempikin. Todennäköisesti tyydymme vihkimisen, potrettien ja osan juhlasta kuvaamiseen.

Minusta on aivan upeaa, että jotkut saavat luovuuden ja näppäryyden avulla järjestettyä häänsä edullisesti! Meillä ei valitettavasti ole realistisia mahdollisuuksia tehdä esim. ruokia itse, mutta pyrin koko ajan vertailemaan hintoja ja pohtimaan, onko jokin tietty asia aivan välttämätön. Näin asuntovelkaisena jokaiselle säästetylle pennoselle kun löytyy muutakin käyttöä.

Onnea ja tsemppiä kaikille budjettipähkäilyissä! :grin:

Muoks: Näin häiden jälkeen voi todeta että niin vain se 10.000 € meni. Se, missä olisimme voineet säästää, olivat bändi ja pianisti, mutta toisaalta olimme niin tyytyväisiä häiden musiikilliseen antiin (kirkko + juhla), että kustannus ei harmita yhtään, päinvastoin, musiikki oli joka pennin väärti! Yllättävän paljon rahaa meni kuitenkin pieniin "ekstroihin", kuten viime hetken koristeluihin (joista osan olisi aivan hyvin voinut jättää pois, juhlapaikka oli kuitenkin sen verran kaunis itsessään). Vieraita meillä oli noin 70.

Muokattu: , käyttäjä: Marjasin
Link to comment
Share on other sites

Meillä budjetti on tällä hetkellä noin 3500 euroa.

Me ollaan säästetty seuraavista jutuista:

-vieraita kutsutaan todella harkitusti (alle 40)

-minun hääpuku vuokrataan (todennäköisesti myös miehen puku)

-valokuvaus jätetään kokonaan väliin samoin bändit yms.

-minun sormus ei todellakaan tule olemaan mikään unelmien sormus, vaan joku kohtuu hintainen rinkula, josta minä tykkään

-hääauto on ihan tavis Passat

-häämatka jätetään tekemättä

Toisaalta rahaa menee useampi satanen minun alusvaatteisiin ja kakkuunkin saattaa eksyä 50 euron koriste...

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät 5.5.2012 ja täytyy sanoa että hurjalta nuo budjetit kuullostaa.. Meillä vieraita kutsutaan 120 eikä silti päästä lähellekkään kymppitonnia. Mahdollisimman paljon tehdään itse ja otetaan sukulaisten ja kavereiden "taidot" huomioon :) Mies henkeen ja vereen auton rassailijana osti 70-luvun volkkarin bussin meille hääautoksi, jonka itse laittaa pikkuhiljaa pelikuntoon.. Itse lupasin verhot ommella takaosaan :D

Mutta ymmärtäähän sen että Helsingin seudulla kaikesta kiskotaan tuplahinta. Meillä päin (JKL) sai juhlapaikan viikonlopuksi 200 eurolla ja saa tuoda omat viinakset ja ruoat.. Eikä ole tarvetta monen tonnin timanttisormukselle. Puvun teetän, auto on tosiaan oma, bändi on tilattu ja silti budjetti n.4000-5000e.. Eikä ole tarkoitus "pihistellä"..

Koristelut hoidetaan akka-porukalla ja ruoat hoidan anopin ja isäni kanssa kondikseen :)

Mutta pointti oli se, että en ikänä raaskisi maksaa 10 000 euroa yhden päivän juhlista. Vaikka kerranhan sitä vaan naimisiin mennäänkin :) Jotenkin vaan uskon, että pystyy siinä budjetissa vähän nipistämään vaikka asuis missä..

Joku täällä olikin kirjoittanut, että talovelkaisena löytää rahalle niin paljon parempia kohteita.. Yhdyn samaan :)

Link to comment
Share on other sites

Pakko kommentoida. Minä tässä myös olen lueskellut ja ihmetellyt että minne sitä rahaa oikeen saa palamaan niin paljon. Me kun meinattiin kanssa pärjätä tolla alle 5000 budjetilla. Asuntovelallisen ja opiskelijan kun on pakko tehdä kompromisseja. Silti aion järkätä unelmahääni.

Hääpaikan vuokrassa onneksi säästetään, kun sen saimme suhteilla ilmaiseksi. Samaten hääauto. Tosin suunniteltavaa ja hankittavaa löytyy...onneksi on vielä aikaa :)

Link to comment
Share on other sites

Mä voin vähän avata meidän alustavaa budjetti laskelmaa ja kertoa mihin saa menemään sen 10 tonnia ja ylikin :)

Häät ovat pääkaupunkiseudulla ravintolassa, laskelma tehty sadalle vieraalle (todellinen lukema on todennäköisesti hiukan alle)

Ruoka (sis. myös hääkakun) 5000 e

Juoma (alkumalja, 2 kaatoa viinia ja kahviavec) 3200 e

Vaatteet (morsiuspuku, sulhasen asu, bestmanien asut ja isien asut) 1750 e

Kampaus 120 e

Kukat 200e

Kuvaus (kaveri, jolle kuitenkin myös maksetaan eli halvalla mutta ammattilainen) 500e

Bändi 1000e

Askartelu 400 e

Kuljetukset (häävieraat kirkolta juhlapaikalle) 300 e

Hääyö 350 e

Muuta (esim. kaasolle ehkä avustusta pukuun tms. ja avustajien kiitokset) 200 e

Kokonaisuuteena siis 13 020 euroa :blush:

Summat on laskettu kaikki yläkanttiin hihavakioilla, jottei tulis ylläreitä, mutta tältä tää nyt näyttää. Eli ihan helposti menee :wacko: Ruoka on meillä ehkä yks kalleimmista osista, mutta myöskin se mistä ei suostuta tinkimään. Hääpukuuni on laskettu 1100 euroa, minkä alle toivon toki pääseväni, mutta pahalta näyttää. Teen itse meikin ja kaikki muut tarpeet, kuten kengät ovat vanhat eli ei tartte uusia. Juhlapaikka hoitaa pöytäkukat, joten meidän ostettavaksi jää vain kimppu (ei tehdä heittokimppua) ja vieheet. Mutta niin sitä rahaa vain menee. Häämatkan toivomme saavamme lahjaksi.

Muokattu: , käyttäjä: Termis
Link to comment
Share on other sites

Meillä menee hääkuluihin todennäköisesti n. 4000 €, ja kutsuttuja on 73 hlö joista 8 on lapsia.

-Tarjoilut(Ruuat,booli,alkumaljat,iltapala)+Hääpaikka n. 2500€

-Morsiamen hääpuku+korut+kengät n. 270€ (Puku ja korut ostettu käytettynä)

-Sulhasen puvun vuokra n. 120€

-Kampaus+meikki n.180€

-Kutsut n.100€

-Kalevala Korun sormukset n. 80€ (Halvaksi tulee kun minä olen hopean ystävä ja mies pronssin)

Tuohon tulee sitten vielä lisäksi lastemme asut, karkkibuffetin kustannukset ja kiitoskortit, voi olla että jäädään jopa alle 4000€. Kaikki koristelut ja kukat tulevat hääpaikan puolesta, ja eivät ota niistä lisähintaa. Valokuvaajana on isän naisystävä, joka on ammattikuvaaja, ei ota maksua ollenkaan. Vihkiminen ei maksa mitään, käydään etukäteen maistraatissa. Hääyöksi mennään sulhasen vanhempien mökille, ei maksa mitään. Jos halutaan hääauto, saadaan minun isäni porche lainaan.

Häämatkaa tuohon ei ole laskettu, mutta se tehdäänkin sitten joskus myöhemmin kun lapset ovat vähän isompia.

Link to comment
Share on other sites

Pyydän jo näin valmiiksi anteeksi, ehkä hieman tökeröä tapaani ilmaista asioita. Mutta pisti silmään tuo kaleyn ihmettely siitä, miten joku voi päästä alle 10 000 euron.

Ja riippuu siis tosiaankin ihan siitä, missä juhlat järjestää ja miten. Meillä ei ole budjettia edes laadittu, vaan hommataan ja järkätään häihin sitä mitä halutaan/kaivataan. Makso mitä makso. Tarkoitus on toki päästä mahd. halvalla, mutta tarkoitan siis hyvää laatua halvalla. Ns. Prinsessahäät ovat kuitenkin tulossa, että mikään ei ole sekundakamaa eikä tarjoustalosta ostettua.

Tässä juuri laskeskellessani meidän 70 vieraan kokonaisbudjetti huitelee tällähetkellä 6000-7000 euron välissä.Siitä puuttuu vielä jotain pieniä koristejuttuja, muttei mitään sen suurempaa. Voin kertoa, ettei esim. hääpaikka ole rumimmasta päästä, vaan pk- seudulla keskellä kauniaista sijaitseva keltainen jugend-kivilinna, joka on taatusti lähes yhtähieno paikka, vaikka pienempi, kuin vaikkapa melko lähellä sijaitseva Espoon kartano.

Se miksi ollaan päästy "niin halvalla" on se, että olen nähnyt aivan VALTAVASTI aikaa ja vaivaa kaiken eteen. Olen kilpailuttanut lähes kaikki mitä voi ja vertailen hintoja toden teolla, ennen kuin teen päätöksiä. Olen myös suunnitellut ja tehnyt kaiken lähes yksin, vaikka töissäkäyvä, 2 pienen lapsen äiti olenkin. Ja teen toki myös säästöjä niissä, missä se kannattaa. Esim. Miksi turhaan maksaisin kampaajalla käynnistä 100-200 euroa, kuin on suhteita ystävieni kautta päästä ilmaiseksi. Tai miksi maksaa morsiusmeikistä pk- seudulla yli 100 euroa, kun on kaveri joka on ammattimeikkaaja ja lupasi tehdä meikin häälahjaksi.

Muokattu: , käyttäjä: J<3S
Link to comment
Share on other sites

^Tää onkin varmaan se ero monesti budjeteissa. Eli niin sanotusti "halvallakin" pääsee, jos tekee varsinkin itse tosi paljon työtä. Sillekin työlle on toisaalta hinta, tämän laskenta onkin ihan siitä kiinni miten itse haluaa tehdä. Meillä esim. lähdettiin siitä, että ostetaan kaikki mahdollinen valmiina. Esim. juhlapaikalle käytänössä tarvitsee vain kävellä sisään, he hoitavat kynttilät ja sun muut paikalleen. Kutsut teen varmaan itse ihan siksi, että haluan, mutta muuten mennään linjalla "mitä vähemmän itse tehdään sen kivempi meille" :)

Kukin taaplaa tyylillään (ja rahoillaan) ja ymmärrän kyllä, että varmaan särähtää korvaan, jos joku ihmettelee sitä, miten muka voi järkätä häät alle 10 000 eurolla. Mutta aina pitää kuitenkin muistaa, että kaikki haluavat toteuttaa eri juttuja sillä rahallaan, minkä häihin pistävät, joten summat on hiukan hankalasti vertailukelpoisia. On etenkin tosi vaikea "arvottaa" ihmisten häiden eteen tekemän työn määrää, toisille se tehty työ on ilo ja toiset haluavat vain minimoida sen. Ja sitten tulee tietty myös se asia, että tutuntuttu diilit on tottakai jees, mutta eivät välttis aina mahdollisia kuitenkaan.

Siis loppupointiksi vaan, että tärkeintähän olisi, että hääpari rahallaan (oli sitä "paljon" tai "vähän") sen aikaiseksi mitä haluaa.

Link to comment
Share on other sites

^ Termiksen sanat ovat kyllä aivan totta, en olisi itse osannut toin hyvin ajatuksiani sanoiksi pukea.

Olen miettinyt kommenttejanne ja tullutkin siihen tulokseen, ettei minulla ole aikaa tai haluja tehdä kaikkea mahdollista itse. En halua suunnitella tai toteuttaa kutsuja itse, sen tekee puolestamme graafikko. Näin saan varmasti tyylikkäät kutsut. (Itse olen aivan käsi kaiken "taiteellisen" suhteen). Sama graafikko toteuttaa myöhemmin paikkakortit, menut, ohjelmakortit etc.

Mitä kilpailuttamiseen tulee, en usko että sitäkään halutaan kovin harrastaa. Olen yrittänyt lukea paljon eri pitopalveluiden, valokuvaajien ja bändien arvosteluja, ja lähden liikkeelle laadusta enkä hinnasta. En siis halua valita palveluita hinnan perusteella, vaan ensisijaisesti laadun ja muiden kokemusten perusteella. Toki sitten kilpailutan top3.

Kiitos kaikille pohdiskeluun osallistuneille. Täältä olen saanut muutaman täsmäneuvon, jota varmasti tulen hyödyntämään :)

Link to comment
Share on other sites

Me ei olla budjettia tehty etukäteen, mutta kirjasin äsken ylös kulut ja itse juhliin kutsuineen, paikkavuokrineen, ruokineen, juomineen jne. menee noin 1300 euroa. Juhlijoita 25 me mukaan lukien. Sormukset ja vaatteet tuovatkin sitten lisää noin 600 euroa. Ohjelmassa ensin maistraattiin meno ja sukulaisten kahvitus. Sitten lähimpien ystävien kanssa juhlat, jotka kestävät aamuyöhön ja ohjelmassa mm. savusaunaa. :)

Paljon enemmän kuin joskus mietin, mutta en laskenutkaan koskaan vaatteita ja sormuksia mukaan. Puvut ovat sellaisia että pakko ostaa kun ei ole sopivia jo valmiina ja käyttöä löytyy jatkossakin. Ensin olin tekemässä kaikki ruuat itse, mutta päätin satsata rahaa siihen ettei tarvitse aamulla herätä salaatteja tekemään ja juhlapaikalla uuninlämmössä touhuta vähän ennen vieraiden tuloa.

Niin ja joo, eiköhän siihen sukulaistenkin kahvitukseen noin 100 euroa mene. :girl_haha: Itse kyllä teen kaiken, mutta listalla parit voileipäkakut, makeat kakut ja pikkuleivät, niin lähelle päästään kyllä.

Link to comment
Share on other sites

^ Termiksen sanat ovat kyllä aivan totta, en olisi itse osannut toin hyvin ajatuksiani sanoiksi pukea.

Olen miettinyt kommenttejanne ja tullutkin siihen tulokseen, ettei minulla ole aikaa tai haluja tehdä kaikkea mahdollista itse. En halua suunnitella tai toteuttaa kutsuja itse, sen tekee puolestamme graafikko. Näin saan varmasti tyylikkäät kutsut. (Itse olen aivan käsi kaiken "taiteellisen" suhteen). Sama graafikko toteuttaa myöhemmin paikkakortit, menut, ohjelmakortit etc.

Mitä kilpailuttamiseen tulee, en usko että sitäkään halutaan kovin harrastaa. Olen yrittänyt lukea paljon eri pitopalveluiden, valokuvaajien ja bändien arvosteluja, ja lähden liikkeelle laadusta enkä hinnasta. En siis halua valita palveluita hinnan perusteella, vaan ensisijaisesti laadun ja muiden kokemusten perusteella. Toki sitten kilpailutan top3.

Kiitos kaikille pohdiskeluun osallistuneille. Täältä olen saanut muutaman täsmäneuvon, jota varmasti tulen hyödyntämään :)

Toki se on noin, että monet eivät tahdo tehdä suunnitteluja, askarteluja ymsyms itse. Mä taas ajattelen niin, ettei kukaan hääsuunnittelija tai muu ulkopuolinen hlö voi, eikä osaa suunnitella kaikkea just prikuulleen niinkuin mä itse tahtoisin, joten vaikka mulla ei kirjaimellisesti olis aikaa itte järjestää niin mä mielummin nukun pari tuntia lyhyempiä yöunia, kuin stressaisin alati siitä osaako joku tehdä just MUN HÄISTÄ nim. omaan mun laiset häät.

Ja En mäkään ole mitään pitopalveluita yms. valinnut sillä perusteella, että se on halvin mahdollinen. Päinvastoin otan mahdollisimman tarkkaan selville HINTA/LAATU- suhteen. En viitsisi tuhlata siis montaatuhatta euroa paskaan, vaan mielummin otan parasta mahdollista, parhaalla (huom ei kalleimmalla) mahdollisella hinnalla. Pitopalvelu hommista mulla sattuu olemaan niin laaja kokemus, että monissa häissä/juhlissa on tullu syötyä YLIYLIYLI hintasta sapuskaa ( raaka-aineet halvimmasta päästä mitä tukusta saa) ja palvelukin ollut erittäin tylyä ja alaarvoista hintaansa nähden, että tiedän mistä puhun.

Link to comment
Share on other sites

Kaley, musta tuntuu et yli 10000€ budjetti teidän vierasmäärälle on ihan normaali. Meidän häissä oli noin 40 vierasta, ja rahaa paloi noin 6000€. VAIKKA yritettiin säästää mahd. monessa asiassa! Ruoassa tosin ei säästelty, meille se oli tärkeä (maksoi 45 euroa/henkilö ja yöpala maksoi 300€ yhteensä koko porukalle).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...