rizie

Millainen on häiden kokonaisbudjetti?

997 viestiä aiheessa

Edit. poistettu

Muokattu: , käyttäjä: Daliya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän alkuperäinen budjetti oli 4500 e. Kutsuvieraslistalle on tullut 20 henkilöä lisää ja budjetti on pompannut reilulla 2000 eurolla ylöspäin. Suunnitelmien edettyä on ollut helpompi laskea budjettia. Toivottavasti päästään alle 7000 euroon :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei haluttu (eli uskallettu :D ) miettiä mitään budjettia, mentiin tyylillä "se menee mikä menee" ja jos alkaa vaikuttaa siltä, että rahat ei riitä niin sitten muutetaan suunnitelmia. Tiedettiin kuitenkin, että kun ei mitään erikoisuuksia olla järkkäilemässä eikä meille ole muutenkaan niin tarkkaa - kunhan hyvät bileet saadaan aikaiseksi - niin pysytään varmasti omien varojen puitteissa. Maksettiin kaikki mahdollinen järkkäilyjen aikana mahdollisimman aikaisin ja etukäteen pois, jotta on helpompi pysyä kartalla missä mennään. Lopullinen häihin ja kaikkeen siihen liittyvään (mm. korttien uusiminen jne.) kulunut summa oli sitten lopulta noin 15000 e, tarkemmin eriteltynä täällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häitämme vietetään syksyllä 2013. Noin 80 hengen häihin on budjettimme näin alkuun noin 6000e. Tuo summa tulee varmastikin vielä matkan varrella muuttumaan (ja todennäköisemmin kasvamaan), mutta tarkoituksemme on kuitenkin päästä alle 9000e. Budjettimme ei sisällä häämatkaa, jonka tulemme todennäköisesti tekemään sitten hieman myöhemmin. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät elokuussa 2013, tällä hetkellä alustava budjetti n. 11 000 sisältäen myös vihkisormukseni ja häämatkan. Meillä ei ole alkoholitarjoilua muuten alkumaljojen lisäksi. Silti vähän tuo loppusumma hirvittää. :D Tai itse asiassa aika paljonkin kun opiskelijoita ollaan... Eli kaikkia säästövinkkejä otetaan vastaan! :D Ja vieraita siis kutsutaan n. 130!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät toukokuussa 2013. N.45:n henkilön juhlat ja budjetti tällä hetkellä 7000. Ravintolahäät tulossa :girl_smile: Häämatkaa ei tuossa ole mukana. Kaupunkilomalle ollaan mietitty lähtevämme pian häiden jälkeen. Kohteena todennäköisesti Italia. Suurimmaksi osaksi maksamme häät itse, mutta vanhemmat haluavat myös sponsoroida.

Muokattu: , käyttäjä: marsipaanimakeinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laskin taas uudemman kerran tuon budjetin, jolla ei siis ole mitään tekemistä enää alkuperäisen kanssa ja kertokaas hyvät ihmiset, ollaanko me vielä normaalin rajoissa. Vieraita tulossa n. 60, ei ravintolassa, ei pääkaupunkiseudulla, sormukset ja viikon häämatka mukaan luettuna yhteishinta olisi 12 000 €. Häämatka ja sormukset ei halvat, mutta eivät mikään hawai'i tai Tarkkanenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääbudjetti on noin 26 000 euroa. Häämatkaan menee noin neljä tonnia ja itse häihin kuluu noin 22 000 euroa. Emme halunneet alkaa kitsastelemaan suunnitelmissamme ja vieraitakin on noin 150. Häitämme vietetään Helsingissä. Vaikka olisimme voineet kustantaa häät kokonaan itse, niin vanhempamme halusivat tukea häitämme 5000 eurolla, sillä he eivät itse viettäneet juuri minkäänlaista hääjuhlaa silloin muinoin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei mitään konkreettista ole paperille laskettuna, kun tarkoituksena on vaan mielessä pitää, et mihinkään ylimääräiseen ei panosteta.

Mut näin äkkiseltään laskeskeltuna häihimme varmaan uppoaa noin 8 000 €. Tästäkin suurimman osan vie juhlapaikka (reilu 5 000 €). Vieraita luultavasti 100-120 henkilöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei mitään konkreettista ole paperille laskettuna, kun tarkoituksena on vaan mielessä pitää, et mihinkään ylimääräiseen ei panosteta.

Mut näin äkkiseltään laskeskeltuna häihimme varmaan uppoaa noin 8 000 €. Tästäkin suurimman osan vie juhlapaikka (reilu 5 000 €). Vieraita luultavasti 100-120 henkilöä.

Siis ilman häämatkaa, joka on tarkoituksena tehdä sit sen mukaan kuinka paljon häämatkakassamme karttuu häälahjoista. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kokonaisbudjetti tällä hetkellä näyttäis asettuvan 7000€ tienoille.. Toki on paljon muuttuvia tekijöitä vielä joten toivottavasti päästäis tuon alle. Häät on elokuussa 2013. Kirkko jo varattu ja tällä viikolla pitäisi pari juhlapaikkaa katsastaa.. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli alunperin hääbudjetti n.5000 euroa. Meillä on häät heinäkuun loppupuolella. Tällä hetkellä seuraavat asiat/hinnat on jo selvillä:

minun hääpukuni kaikkine asusteineen n.350 euroa. (puku teetetty mulle mittatilaustyönä Kiinassa ja on upea)

kukat (sisältäen hääkimpun,vieheet ja hääpaikan&kirkon kukat) n.250 euroa

hääpaikan vuokra to-su 350 euroa (sisältää liinat,viini/kuohuviinilasit)

pitopalvelu (ruuat ja kakku) 1000-1500e (sisältää tarjoilijat ja yöpalan)

minun sormus n.300 euroa(1800-luvulta oleva perintösormus,jota pienennetään ja upotetaan siihen pari timanttia)

koristeet/kutsukortit 400 euroa (kutsut ja hääkarkkirasiat on tilattu muualta) loput koristelut tehdään itse

alkoholijuomat haetaan Saksasta n.400-500 euroa (kuohuviinit,ruokaviinit,konjakit,oluet,siiderit ja lonkerot)

häämeikki ja kampaus itselle ja äidille n.300 euroa (tähän kuuluu myös mun kynnet)

kaaso ja bestmanilla puvut omasta takaa

oman pojan puku Usa:sta tilattuna 70 euroa

hääyö sviitissä kaikilla herkuilla n.300 euroa

Tässä hinnat jotka jo tiedossa. Toki niitä tulee vielä lisää. Budjettiin ei ole laskettu häämatkaa. Mun äiti on luvannut maksaa meidän häistä n.2000 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljonko häissänne on vieraita?

Minun pitää nyt alkaa vieraslista käymään kunnolla läpi että onko se ok, en halua että se paisuu. On paisunut jo 60hlö:stä 70hlö:n...

Noin 2500€ maksimissaan saisi rahaa mennä.

Pukuuni olen varannu 250€ ( näyttäisi menevän 100€ + jotkut halvat kengät )

Miehen pukuun 50€ ( uusi paita + kraka, kengät lainataan tai vuokrataan mikä on +€ tähän )

Juhlapaikka tällä hetkellä 300€ to-su mutta sen hinta nousee ensi vuodeksi. Katsoo sitten otetaanko se vai vaihdetaanko paikkaa erääseen toiseen 300€ maksavaan. olen valmis 450€ paikasta maksamaan

Ruoat ja kakut tehdään itse, ruoat kaikki kesprolta tukkuhintaan arviolta 300€ ( iltapala, ei lämmintä ruokaa )

Juomat viinitukusta 200€

Booliin menee ehkä noin 100-150€

Kukat 50-60€ , koristelukukat omasta pihasta

Sormus 150-200€ ( en halua tuon kalliimpaa, olen kauniin jo löytänyt ja menee tuohon hintahaarukkaan )

Auto on ilmainen

Kampaus 60 -80€ , meikki 20€ / tulee lahjaksi en tiedä vielä, kaverini meikkaa.

Lasten mekot 80€ / 0€ jos menee tämän vuotiset puvut jotka hieman reilut.

Hotelli 150€

Koristelut + kutsut 100€

Mitähän tuosta nyt puuttuisi?? Jotain taisi unohtua..

Niin no jos lompakko antaa myöten, bändi tulee eli 500€

Tuon kustantaa kyllä varmaan isäni, miehen vanhempien osallistuminen selviää sitten ensi vuonna varmaankin.

1000€ laitetaan säästöön ja kaikki minkä voin, ostelen vuoden aikana etukäteen.

Tällä jos pääsen niin tyytyväinen olen!

Tulee juuri meidän näköiset rennot ja lämminhenkiset & ennenkaikkea hauskat häät! ♥

Muokattu: , käyttäjä: elo2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja unohdin tuohon viestiin laittaa,että meidän häissä vieraita on n.90,joista lapsia n.20-25. Ja meillä ei ole bändiä,vaan serkun mies soittaa tietokoneen kautta musiikkia ja sen lisäksi on mahd. karaoke tulossa vetämään ammattilainen,joka onneksi on hyvä ystävä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä ei ole vieraslistaa vielä suunniteltu eikä tietoa paljonko porukkaa olisi tulossa. Se tiedetään että 2-päiväiset niistä halutaan, ei lyödä sukujuhlia ja kaverijuhlia samalle päivälle ja saadaan sitten viettää hääyökin niin kuin sen tarkoitettu olisi eli ei tuhannen plekseissä aamuyöllä nukkumaan ja odottamaan ensimmäistä päivää rouvana posliinia halailemalla. (en halua yleistää mut näkyy sellainen kaava toistuvan kumman usein.)

Hotelli-ravintolassa töissä olleena löytyy pieni käsitys mitä mikäkin hinta sisältää. Toiselle päivälle olisi kavereille tarkoitus tarjoilla cocktail-herkkuja ja hyvää musiikkia.

Häämatkakin on tavallaan 2-osainen. Heti häiden jälkeen pari yötä aivan kahden muutamien satojehn kilsojen päässä sivistyksestä ja sitten keväämmällä taitaa kutsua jenkkilä pariksi viikoksi. (häät tammikuussa siis)

Budjettikatto taidettiin heittää 20 000e joka hirvitti minua todella paljon. Tosin jos musiikillinen anti vie jo kolmanneksen/neljänneksen ja kahden päivän evästys ja viinat siihen vielä lasketaan isoina kustannuksina niin alkaahan sitä kertyä. Onneksi tällä tulevalla morsiolla on aika pettämätön ale-silmä. :blink::D

Toisaalta, elämänsä yhtä hienoimmista päivistä tässä yritetään suunnitella joten ehkä se on sen väärti. Meillä sulhonen on kyllä kovasti sitä mieltä että sellasta tehdään mikä hyvältä tuntuu ja onkin varsin innokkaana suunnittelemassa mukana jo nyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Arvio ois 1600e. Kyseessä on kahvitilaisuudet. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Budjetti on suunnilleen 8500 euroa. Vieraita on kutsutaan noin 140 (näistä noin 30 on lapsia). Häämatkaa ei tuohon sisälly. Pitopalvelumme on mielestäni melko edullinen ja juomat haetaan Tallinnasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpaikka & pitopalvelu yht. 39 e/aikuinen, 19 e/lapsi = yhteensä n. 1850 e

Oluet ja siiderit + alkoholittomat iltajuomat sekä iltapalasyömiset max. 200 e

Heppakyyti kirkosta juhlapaikkaan 220 e (niiiiin turha, mutta pakko saada :D)

Bändi 500 e

Miehen puvun vuokra n. 140 e

Minun puku + korut + alusvaatteet + kengät jne. yhteensä noin 150 e

Kampaamo n. 50 e

Sormus 216 e alesta

Hääkimppu n. 70 e

Kutsukorttien materiaalit, postimerkit, pöytäkoristeet karkeasti vaikka 150 e

Yhteensä n.3500 e (hups! sulhasen mielestä 2500 e oli tavoitebudjetti)

Vieraita n. 45

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ollaan laskettu 5000 euron budjetti ja vieraita olisi noin 140.

Budjetin pienuus selittyy sillä, että aika paljon tehdään itse, esimerkiksi ruokailut hoidetaan osittain talkootyönä ja hääauto taidetaan saada päiväksi lainaan siten, että menemme tekemään talkootöitä sitä vastaan (aidan maalausta yms.). :D Hääkuvat ottaa valokuvaamiseen hurahtanut ystävä lähes ilmaiseksi ja häämeikin tekee käly, joka osaa asiansa. Muutenkin mennään osittain säästölinjalla. Alkoholi tarjoilua ei tule ollenkaan, sillä kumpikaan meistä ei juo, ja suurin osa häävieraista on samoilla linjoilla alkoholin kulutuksen suhteen. Eli muunmuassa tällaisilla valinnoilla olemme saaneet hääbudjetin kohtuulliseksi. :)

Vielä lisäyksenä, että budjetti sisältää pienen häämatkan ja uuden parisängyn. :)

Muokattu: , käyttäjä: Onnen hanhi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tässä eilen alustavasti mietimme, kuinkakohan paljon meillä tulee häihin uppoamaan (mikä ei tietenkään ole vielä ollenkaan varmaa, kun häät ovat vielä parin vuoden päässä), mutta tulokseksi saimme sellaisen 7000-8000 euroa. Minä kun toivoin, että päästäisiin 5000:lla, mutta eipä taida onnistua, ellemme tahdo mistään suunnittelemastamme luopua. Lisäksi sulho tahtoo ehdottomasti bändin, koska on "sellainen kultakorva" (kuten hän itse asian aina ilmaisee), eli on todella tarkka hyvästä musiikista ja äänentoiston laadusta. Ehdotukseni valmiista cd-listoista ja soittimista meni kuuroille korville, mutta kyllä hänkin saa jotain päättää, kun on luvannut, että minä saan ihan rauhassa huolehtia koristelut sun muut. :D

Ainiin ja vieraita tulee n. 80, maksimissaan 100.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän n. 80 hengen häiden budjetiksi on ajateltu 3500 - 4500€ Tämä selittynee sillä, että teemme mahdollisimman paljon itse ja pyrimme säästämään asioissa, jotka tuntuvat meistä ei-niin-tärkeiltä. :) Mieheni sisko meni naimisiin viime kesänä ja heidän budjettinsa oli n. 3500€. Vieraita oli saman verran kuin meille on suunniteltu, joten ehkä tuossa budjetissa pysymme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä budjetti on n. 4000e, joka on aika iso raha työttömille-kohta-opiskelijoille :D Vieraita on tulossa vajaa 80. Mekin teemme aika paljon itse ja käytämme ystäviä hyödyksi. Bändi, dj, kuvaaja ym löytyvät lähipiiristä joten niistä ei juurikaan kustannuksia tule. Emme myöskään mene häämatkalle kuin vasta myöhemmin syksyllä ja silloinkin todennäköisesti reissaamme Suomen rajojen sisäpuolella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häihin menee noin 5000 euroa. Suurin osa menee tilavuokraan (1400e, koko viikonloppu) ja pitopalveluun, vieraita noin 50. Häämatka ei sisälly tuohon hintaan, on vielä hieman auki että minne päin maailmaa lähdetään ja kuinka pian häiden jälkeen. Yllättävän monella kyllä tuo 5000 e budjettina! Mielenkiintoista lukea, mihin ihmiset panostaa ja mistä taasen pihistää, kun on sama budjetti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt sitten voisi kaikki antaa vinkkejä miten ja missä voi säästää!!

Budjetti on sellainen, että MAHDOLLISIMMAN VÄHÄN! tai maksimi suurinpiirtein 2000€.

Ensimmäinen ongelma tuli heti vieraslistaa tehtäessä..miten voi karsia rakkaista ystävistä tai sukulaisista ketään pois? Jätimme jo osan sukulaisista sillä varjolla pois, että emme ole heidän kanssaan olleet juuri missään tekemisissä..onko mielestänne ihan ok peruste?

Toinen ongelma..paikallinen kirkkomme on remontissa ja mietimme että pappi vihkisi meidät juhlapaikalla..onko tämä nyt jotenkin tyhmää?

Ruoka puolta ajattelimme silleen, että saamme ison säästön jos vietämme ns iltahäät ja tarjoilemme tukevan iltapalan plus juomat jne..tämä tulisi kutsussa ilmi ettei kukaan sitten nälissään lähde juhlistamme.

Kutsukorteissa ilm. voi myös säästää?..mutta entäpä jos on yhtä onneton askartelia kuin minä? En oikeasti saisi ainuttakaan kivan näköistä korttia tehtyä..

hääkarkkit on mielestäni kiva juttu, mutta ei kai ole pakolliset? Nekin kun jättäisi pois niin muuan kolikko säästyisi.

Kampaukset ja meikit maksaa myös ja en oikeen tiedä, että tekisinkö kaasojen kanssa ne ja säästäisin siinäkin.

Pukuni on tällä hetkellä sellainen, että siihen menee noin 200..plus kengät ja muut härpäkkeet..ja piheyksissäni mietin jo tuotakin, että jos siinäkin voisi säästää...

Oikeasti ainut asia missä en tahdo säästää on sormukset! Ne kuitenkin tulevat olemaan meillä loppu elämän! Mutta onko jotenkin hölmöä kutsua vieraita ja sitten suurinpiirtein kituuttaa kaikessa? Vai ymmärtääkö ihmiset että ei kaikilla ole varaa jne...huoh...

Juhlapaikkain on auki, jos ei paljon koristeluja tarvitse tehdä niin säästöä tulisi siinäkin..mutta ne kauniit paikat on sellaisia ettei sinne saa omia juomia viedä ja sehän tulisi paljon kalliimmaksi kun kaikki joisi meidän piikkiin..

Osaako joku tehdä sellaisen tiukan budjetin listan?? Olisin hyvin iloinen jos sellaisen saisin..tai sellaisen listan että mitkä on ne asiat mitkä oikeasti on oltava ja mitkä ovat vaan boonusta ja eivät ole pakollisia..

-köyhä morsian-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään