rizie

Millainen on häiden kokonaisbudjetti?

997 viestiä aiheessa

Tipzillan kanssa samoilla linjoilla.Ei mee mullakaan jakajaan se,että hääpäivänä tärkeintä on se että se on MUN päiväni prinsessana ja että kaiken on oltava ah niin ihanan kallista.Meille on tärkeintä että mennään naimisiin eikä ne bileet ja kulissit,josta syystä budjettikin on maltillinen.Ilmaiseksi ei päästä kun vieraita on 120 mutta 5000e voi olla lähellä todellisia kustannuksia.Fiksuilla valinnoilla ja suhteita käyttämällä ollaan säästetty paljon.Ainiin,ja vaikka bileet ei meille ole tärkeintä niin hyvät sellaiset olisi silti tarkoitus järkätä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä budjetti oli alunalkaen 5000-7000 euroa noin 100 hengen juhlille, mutta on kyllä kustannukset nousseet ihan valtavasti. Nyt budjetti on tämä;

-Juhlatila 1500e + lisätunti 100e= 1600e

-mun pukuni 550e + asusteet n. 200e

-miehen puvun vuokra 200e (?)

-DJ koko päiväksi 600e

-kuvaaja 600e

-kukat 150e + tukusta loput 100e = 250e

-koristeet 70e

-kutsut 100e

-viinat 700-800 e

-minun hiukset ja meikki 200e

-ruoka ja tarjoilijat 2500-3000e

-lasten vaatetus 50e

-pöytäliinat 120e

 

Noin 8350e siis tämän hetkinen toteutunut budjetti. Onneksi vanhemmat avustavat 3000 eurolla, joten ruokakustannukset menee heille. Mut silti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

n.3500€, 80 henkilön häät ensi marraskuussa, juhlatilan suhteen punnitaan vielä kahden välillä...mutta erittelenpä hieman :)

 

 

Pitopalvelu : 1400

Juhlatila: 200

Alkoholi: 500

Morsiamen puku: 200

Sulhasen puku:100

Morsiuskimppu + kaason ja morsiusneitojen kukat: 150

Kampaus ja meikki:100

Ilotulituspaketti:100

Kertakäyttökamerat: 18

Iltapala: 30

Lastenpöydän tarvikkeet: 15

Ulkotulet:20

Paikkamerkit,pöytäkartta kutsut 30

Pöytäkoristeet 50

Alkumalja,pommac 10

bändi 200

 

Väljää on siis vielä, ja sormuksia tähän ei sisälly mutta niistä ei tule suurtakaan kustannusta :)

 

Ja on siis ihan kunnon ruoka ja kauniit häät kaikin puolin tulossa, pitopalveluun sisältyy tarjoilu.

Muokattu: , käyttäjä: 231113

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät on 2014 loppukesästä. Voimme tarvittaessa joustaa päivästäkin. Tämän hetkinen säästösuunnitelma olisi 4000€, mutta nyt kun täällä lueskelee niin varmaan pitää kertoa tuo kahdella. :) Häät olisi tarkoitus pitää pääkaupunkiseudulla, ihaninta toki Helsingissä. Ei taida kyllä raha riittää siihen joten olemme valmiita katsomaan paikkoja myös Nurmijärvi, Vantaa, Espoo, Järvenpää, Klaukkala, Tuusula alueelta. Miehen perhe osallistuu häihin maksamalla tilavuokran, se saa olla n. 1000-1500€ maximissaan. Kokonaisbudjetti olisi sitten 5500€, niin ja vieraita olisi tulossa 80-100. Yritetään kyllä pienentää vieras määrä, mutta kun on niin suuri suku...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Untuvikko: todella halvalla tunnutte pääsevänne kustannuksissanne! Onko nämä kustannus erät varmat vai toiveajattelua? Suosittelen varautumaan että muutamat asiat voivat maksaa oletettua enemmän. Ainakaan minun kotiseudullani ei esim. pitopalvelua tuolle määrälle todellakaan saa alle 2000 euron. Tai bändiä alle 500 euron. Mutta onnea häihin ja toivotaan että selviätte noin edullisesti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Sarah13 esitti kysymyksen varmaan SarahS:lle?

 

Ruokakustannukset per henkilö vaihtelevat paljon jo pelkästään menun sisällöstä riippuen (ja lapset syövät halvemmalla/ilmaiseksi usein), joten suoraa vertailua ei oikein voi tehdä..

 

Nyrkkisääntönä voisi varmaan pitää n. 25-35e/hlö, ja siihen taitaa aika moni täälläkin kirjoitellut osua. Mutta esim. 231113:n budjetissa näyttäisi olevan 17,50e/hlö :)

 

Jotain ketjujakin aiheesta on kirjoiteltu tuolla Pitopalveluiden puolella, ja menugallupista löytyy myös hintoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuakin kiinnostaisi tietää mistä noin halvalla saa. Meillä 80 hengen juhlissa pitopalvelu on noin 4000€, joten aika suuri ero tuohon 1400€:hen... Myös esim bändi on 1500€ ja alkoholiin (Tallinnasta) laskin tälle vierasmäärälle kuluvan ainakin 800€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös menee 9-10 tonniin kokonaisbudjetti ja se on musta ihan liikaa varsinkin kun muutenkin on rahat tosi vähissä ja ite kaikki maksetaan. Ei vaan pysty enää säästämään missään, kun ruokaan ja juomisiin menee suurin osa, uuttakaan paikkaa ei viitsi näin myöhään alkaa etsimään. On kyllä tosi ahdistavaa ja tuntuu mulla vievän osan koko järjestelyn ilosta :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo 4000€ on siis se mitä säästösuunnitelmalla tulee säästettyä. Tuolla pitäisi saada puvut, meikit, kampaukset, alkoholi, koristelu ja pitopalvelu. Sormus tulee suvusta, joten siihen tarvitsen vain kaiverruksen. Tilavuokran maksaa miehen vanhemmat. Toki pyritään säästämään enemmänkin, mutta tuohon pitäisi saada kaikki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ravintolahäät pääkaupunkiseudulla ja vieraita tulee alle 50. Panostimme juhlapaikkaan, hyvään ruokaan, juomiin, kukkiin ja morsiuspukuun. Iltahäihimme kuluu kaikkine järjestelyineen noin 9 000 euroa. Häämatkalle emme lähde, sillä olemme olleet molemmat matkalla ennen häitä. Onneksi päivä tallentuu valokuviin ja muistoihin ja saamme jakaa sen läheisten kanssa. Summa tuntuu silti isolta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näillä näkymin 120 hengen häihin Helsingissä n. 12 500 eur. Omat juomat juhliin (Virosta) mutta ruuat cateringista. Lahjavaihtoehtona esitämme häämatkakassamme kartuttamista. Kyllähän sitä muutakin käyttöä tuolle summalle keksisi, mutta rahaa saa tekemällä lisää! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä n. 70 vierasta ja budjetiksi olen laskeskellut n. 6000e ja tähän ei ole laskettu häämatkaa, minne lähdemme heti häiden jälkeen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päivitystä budjettiin: Häihin tulossa n. 90-96 vierasta ja budjetti tällä hetkellä 6500€ ja se näyttäisi olevan riittävä, ehkä hieman jopa yläkanttiin. Häämatka ei sisälly budjettiin, koska teemme matkan myöhemmin, mikäli teemme ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lähtöbudjetti on 0 :) Häät tulevat ns. extempore joten esim. mitään säästöjä ei jemmassa ole. Toistaiseksi on tiedossa vain juhlapaikan (löydettiin sentään vapaa, kaunis paikka vaikka näin pikaisella aikataululla!) vuokra 200€, johon kuuluu astiat ja pöytäliinat ym. Tarkoituksena on mennä yksinkertaisella menulla ja tehdä kaikki itse. Vieraiden lukumääräkään ei vielä selvillä mutta ainakin 70 henkeä tulee varmaankin "väkisin" :) Koristelut yksinkertaisen kauniisti luonnonmateriaaleista lähinnä ja muutenkaan ei mitään prinsessameininkiä meillä toiveissa. Onneksi on lähipiirissä paljon innokkaita ja eri alat taitaivia henkilöitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieraita tulossa n. 80 ja budjetti on max. 8000e johon sisältyy kaikki muut paitsi häämatka :DD Meillä häät pienellä paikkakunnalla joten tilat sun muut tulee halvaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häiden budjetti on noin 14 000 ... Vieraita tulossa noin 110 ja häät Helsingissä, joten kyllähän kaikki maksaa. Vähän kyllä hirvittää tällainen rahamäärä, mutta onhan tässä vuosi aikaa säästää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieraita 70, budjetti tällä hetkellä noin 9500€, varauduttu siihen että maksimissaan nousisi 10 000€. Isoimman siivun ahmaisee juhlapaikan vuokra ruokineen, n. 4300€. Sormuksista ja bändistä en ole valmis tinkimään, kaikki muu yritetään mennä halvimman kautta. Esim. pukua metsästän ensisijaisesti käytettynä/alelaarista. Häämatkaa ei tähän vielä kuulu, sen toivomme pystyvämme kuittaamaan häälahjarahoilla.

 

Rahanmeno hirvittää ihan törkeästi, ennen asiaan paneutumista toivoimme pärjäävämme 5000€ budjetilla :/

Muokattu: , käyttäjä: wedsy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieraita n. 60, budjetti 5000 €. Tulossa ravintolahäät. Budjetin ulkopuolelta maksetaan tosin morsiamen sormus, kummankin pukeutuminen asusteineen ja morsiamen kaunistautuminen (meikki + kampaus + koeversiot, lisäksi kaasojen (2 kpl) kampaukset), joten täydellistä kokonaisbudjettia en edes halua laskea. :D Häämatkalle emme lähde ennen kuin aikaisintaan ensi kesänä, joten sitäkään ei lasketa mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieraita n. 60, budjetti 5000 €. Tulossa ravintolahäät. Budjetin ulkopuolelta maksetaan tosin morsiamen sormus, kummankin pukeutuminen asusteineen ja morsiamen kaunistautuminen (meikki + kampaus + koeversiot, lisäksi kaasojen (2 kpl) kampaukset), joten täydellistä kokonaisbudjettia en edes halua laskea. :D Häämatkalle emme lähde ennen kuin aikaisintaan ensi kesänä, joten sitäkään ei lasketa mukaan.

Eli tässä budjetissa on vuokra, ruuat ja juomat? Mitä juomia? Onko tähän laskettu muuta? Meille tulossa n. 50 vierasta ja vietämme häämme a-oikeudellisessa paikassa. Budjetti on (tällä hetkellä) 7000e sisältäen kaiken paitsi sormuksen, joten en voi kuin ihmetellä miten jotkut saavat saman kokoiset häät aikaiseksi esim. puolet halvemmalla. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ravintolan lasku tulee olemaan n. 4000 €, sisältäen ruoan, iltapalan, viinit, boolin, lyhyen bussikuljetuksen vieraille, tarjoilun, astiat... Ei erillistä vuokraa paikasta. Lisäksi paikan musiikkivehkeet ovat käytettävissä ilman erillistä maksua. 1000 €:lla pitäisi saada kahvipöydän tarjoilu, vihkiminen (siviili), kuvaus (meille edullinen), kukat, somistus... Ja pitäisi riittää. Mutta kuten sanoin, paljon maksetaan yhteisen budjetin ulkopuolelta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääbudjettiin lasketaan kyllä normaalisti kaikki häihin uppoavat kulut.. Mutta kaipa tuonkin voi tulkita eri tavoin..

Itse lasken mukaan myös kulut jotka esim vanhemmat ovat hoitaneet, näin tietää mitä häihin kokonaisuudessaan on kulunut rahaa.. Kaikki puvut, asusteet, kampaukset, sormus jne jne juhlapaikan ja ruuan lisäksi, liittyy mielestäni hääkuluihin, kun ei noita normaalisti tulisi tehtyä..

Häämatka oli ainoa jonka me jätimme budjetin ulkopuolelle, kun toivomme että vieraat hoitavat tästä suurimman osan ;) (lisäksi käymme joka tapauksessa aina kesällä jollain reissulla, joten ei ole suoranaisesti normaalista poikkeava kulu)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä noin 10 000 sis häämatka vieraita ollaan kutsumassa noin 130... viinat virosta ruuat pitopalvelusta. tilpehööriä hankitaan pikkuhiljaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääbudjettiin lasketaan kyllä normaalisti kaikki häihin uppoavat kulut.. Mutta kaipa tuonkin voi tulkita eri tavoin..

Itse lasken mukaan myös kulut jotka esim vanhemmat ovat hoitaneet, näin tietää mitä häihin kokonaisuudessaan on kulunut rahaa.. Kaikki puvut, asusteet, kampaukset, sormus jne jne juhlapaikan ja ruuan lisäksi, liittyy mielestäni hääkuluihin, kun ei noita normaalisti tulisi tehtyä..

Häämatka oli ainoa jonka me jätimme budjetin ulkopuolelle, kun toivomme että vieraat hoitavat tästä suurimman osan ;) (lisäksi käymme joka tapauksessa aina kesällä jollain reissulla, joten ei ole suoranaisesti normaalista poikkeava kulu)

 

Niin, tiedän, mutta jotenkin itselle tuntuu helpoimmalta ajatella noin (eikä totaali loppusumma järkytä kun sitä ei laske.. ;) ). Yhteisesti siis sovittu, että juhlaan kulutetaan x-määrä rahaa joka yhdessä säästetty. Loput tilpehöörit kumpikin maksaa omasta pussistaan ja käyttää rahaa niin kuin parhaaksi näkee. Tokihan nekin hääkuluja ovat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä budjetti näyttäisi laskujeni mukaan olevan hieman yli 9000 euroa, mutta toivomme kovasti, että säästöjä syntyy ja loppusumma pienenisi ainakin 1000 eurolla. Vieraita tulossa n. 100. Eniten rahaa kuluu morsiuspukuun (jonka löydänkin toivottavasti aleista), sormuksiin sekä pitopalveluun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään