Jump to content
Naimisiin.info

Minkälainen viesti lähimmäisille salaa avioitumisesta?


Maatu

Recommended Posts

Hys hys..

Saamme toisemme salaa neljän todistajan läsnäollessa perjantaina Helsingin käräjäoikeudessa, jonka jälkeen ajattelimme lähettää tekstiviestin sukulaisille, että nyt ollaan naimisissa ;)

Minkälaisella viestillä asian ilmoittaisi? Kokemuksia?

Minkähänlainen puhelinrumba ilmoituksen jälkeen alkaa?

Link to comment
Share on other sites

Mä varmaan laittaisin viestin "Rouva ja herra xx perheineen toivottelee mukavaa ja lämmintä kesää" tai jotain muuta vastaavaa.

Kokemusta ei valitettavasti ole, me kun ei olla vieläkään kerrottu meidän kohta vuosi sitten solmitusta avioliitosta ;)

Link to comment
Share on other sites

Tähän asiaan tartteis jonkinlaisia vinkkejä itsekin. Me ollaan astelemassa avioliiton auvoiseen satamaan syyskuussa salaa läheisiltä ja sukulaisilta.

Tiedän, että minun äitini sekä sulhaseni äiti tulevat molemmat suhtautumaan asiaan erittäin voimakkaasti kunhan siitä kuulevat. Olisi kiva, jos jotenkin se tapa, jolla kertoo, pehmentäisi iskua :)

Link to comment
Share on other sites

Jos kus aikoinaan saatiin exän kanssa kaveripariskunnalta postikortti jossa luki jotain tyyliin "päätimme kaikessa hiljaisuudessa lopettaa seurustelun ja sanoimme toisillemme tahdon (päivämäärä)"

Link to comment
Share on other sites

Mulla ei oo muuta kokemusta, kuin veljeni osalta. He menivät muutama vuosi sitten naimisiin maistraatissa, läsnä olimme minä, äitini, veljeni vaimon veli, hänen äitinsä ja isänsä. Muille (lähinnä kavereille kai) he lähettivät sähköpostia, jonka liitteenä oli valokuva heistä, jossa he molemmat näyttävät vasenta nimetöntä, joissa on sormukset. Mutta tämä toimi siis kavereille, sukulaiset kai saivat tietää sitten äitien aloittamasta viidakkorummusta.

Itse saattaisin kirjoittaa jonkun ihan tavallisen oloisen "mitäpä kuuluu" -tyyppisen viestin, jonka loppuun sitten laittaisin vaan jotain "terveisin rouva X".

Link to comment
Share on other sites

Jos kus aikoinaan saatiin exän kanssa kaveripariskunnalta postikortti jossa luki jotain tyyliin "päätimme kaikessa hiljaisuudessa lopettaa seurustelun ja sanoimme toisillemme tahdon (päivämäärä)"

Tämä kuulostaa hyvältä!! H-hetki lähestyy.. nyt alkaa vähän jännittää.

Link to comment
Share on other sites

Päivä oli ihana, vaikka uhmaikäinen esikoinen hieman aiheuttikin häslää touhuillaan.. huoh..

Viesti kuului näin: Päätimme yhdessä päättää 10 vuotta kestäneen seurustelun, kun sanoimme tänään Helsingin käräjäoikeudessa toisillemme TAHDON!!

Jo alkoi tulla viestejä ja puheluita. Monet eivät olleet lukeneet viestiä kunnolla ja luulivat meidän eronneen ;) mutta ilahtuivat sitten kun asian oikea laita selvisi.

Link to comment
Share on other sites

Päivä oli ihana, vaikka uhmaikäinen esikoinen hieman aiheuttikin häslää touhuillaan.. huoh..

Viesti kuului näin: Päätimme yhdessä päättää 10 vuotta kestäneen seurustelun, kun sanoimme tänään Helsingin käräjäoikeudessa toisillemme TAHDON!!

Jo alkoi tulla viestejä ja puheluita. Monet eivät olleet lukeneet viestiä kunnolla ja luulivat meidän eronneen ;) mutta ilahtuivat sitten kun asian oikea laita selvisi.

Tämä on hieno, meilläkin on suunnitelmana jokin pieni ilmoitus ilman suuria kikkoja.

Link to comment
Share on other sites

Mä oisin aikanaan halunnut laittaa kavereille viestin "Naitiin eilen". Mies hannas. :grin:

Me laitettiin varmaan sukulaisille ja kavereille joku "meidät vihittiin eilen, rouva ja herra x." En nyt muista. Perheenjäsenille soitettiin.

Link to comment
Share on other sites

Saatiin miehen kanssa pari vuotta sitten tekstiviesti kaveripariskunnalta joka oli mennyt salaa kavereiltaan ja perheiltään naimisiin maistraatissa kahden ulkopuolisen todistajan läsnäollessa.

Viesti meni näin:

Rakkaat sukulaiset, lähimmät ja ystävät. Olemme vihdoin päättäneet hääpäivämme, se oli eilen. Terveisin, herra ja rouva X

Link to comment
Share on other sites

Viesti meni näin:

Rakkaat sukulaiset, lähimmät ja ystävät. Olemme vihdoin päättäneet hääpäivämme, se oli eilen. Terveisin, herra ja rouva X

Tää oli hyvä :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Saatiin miehen kanssa pari vuotta sitten tekstiviesti kaveripariskunnalta joka oli mennyt salaa kavereiltaan ja perheiltään naimisiin maistraatissa kahden ulkopuolisen todistajan läsnäollessa.

Viesti meni näin:

Rakkaat sukulaiset, lähimmät ja ystävät. Olemme vihdoin päättäneet hääpäivämme, se oli eilen. Terveisin, herra ja rouva X

Tää on aivan loistava! Tätä käytetään varmaan mekin tulevaisuudessa. Voiskohan tuota muokata jotenkin kihla-muotoon?!!?

Link to comment
Share on other sites

Saatiin miehen kanssa pari vuotta sitten tekstiviesti kaveripariskunnalta joka oli mennyt salaa kavereiltaan ja perheiltään naimisiin maistraatissa kahden ulkopuolisen todistajan läsnäollessa.

Viesti meni näin:

Rakkaat sukulaiset, lähimmät ja ystävät. Olemme vihdoin päättäneet hääpäivämme, se oli eilen. Terveisin, herra ja rouva X

Tää on aivan loistava! Tätä käytetään varmaan mekin tulevaisuudessa. Voiskohan tuota muokata jotenkin kihla-muotoon?!!?

AIka paha pähkinä, mutta mietitäänpäs...hmmm...

Rakkaat sukulaiset, lähimmät ja ystävät. Olemme vihdoin päättäneet kihlapäivämme, se oli eilen. Terveisin, herra ja neiti X

Link to comment
Share on other sites

^Tuo kyllä olisi sellainen viesti jota itsekin tekisi hieman mieli käyttää, mutta jotenkin tuntuu niin kuluneelta kun täällä moneen kertaan mainittu. Toisaalta taas en ole "tositoimissa" tuota lausetta koskaan nähnyt, joten kai sitä voisi suunnitella...

Link to comment
Share on other sites

^^ Musta tuo ei oikein sovi kihlaviestiksi. Kihlapäiväähän ei periaatteessa päätetä vaan se on se päivä, kun kositaan tai yhdessä päätetään naimisiinmenosta. Toisin sanoen, kihloihin ei mennä vaan kihloissa ollaan. :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Ihanaa kun löysin muitakin salaa naineita. :D Meillä on ollut koko ajan suunnitelmissa mennä naimisiin huhtikuussa kirkossa sukulaisten ja ystävien läsnäollessa. Päätimme kuitenkin pitkällisen harkinnan jälkeen, että haluamme tehdä tästä itsemme näköistä, eli painumme muutaman päivän päästä (31.joulukuuta) maistraatiin ja sanomme toisillemme Tahdon. Lähdemme muutama päivä tämän jälkeen häämatkalle ja pidämme hääjuhlan tuolloin huhtikuussa. Kuulostaako kamalalta? Täytyy myöntää, että muutamien sukulaisten reaktiot pelottaa, joten mietin mitenköhän tuon sitten kertoisi. Täällä on kyllä aivan mahtavia viestejä lähetelty, vau! :blush:

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin on suunnitelmissa mennä "salaa" maistraatissa naimisiin, ja hääjuhla on sitten erikseen. Olemme mieheni kanssa sopineet ettemme kerro kenellekkään milloin virallinen vihkipäivä on, vaan ilmoitamme vihkimisen jälkeen ystäville ja perheille uutisen. Ihania ideoita täällä kuinka ilmoittaa vihille menosta! Kertokaa lisää :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hahah, toi oli kyllä hyvä toi "olemme päättäneet hääpäivän, se oli eilen" :D

 

Meidät vihitään aprillipäivänä ja siitä tietää vaan todella harva. Olen jo ajatellut, että asian voisi ilmoittaa tyylillä "Mentiin juuri naimisiin. PS. Hyvää aprillipäivää!"

Link to comment
Share on other sites

Mun toinen siskoni meni naimisiin salaa maistraatissa ja laittoi vaan viestin sitten että "Olemme menossa häämatkallemme. Sanoimme tänään toisillemme tahdon .. Terveisin.." Jotenkin noin se meni.

Toinen sisko teki saman tempun paitsi niiden oli tarkoitus paljastaa kaikille lapsen ristiäisissä. Ei onnistunut kun äitini meni katsomaan vauvaa sairaalaan ja huomasi vauvan sukunimen sängyssä. Jaa te olette menneet naimisiin, oli reaktio :) Sen jälkeen taisivat kertoa kaikille muillekin.

 

Minä olen siis isäni ainut toivo taluttaa alttarille, onneksi haluankin sen juuri niin :)

Link to comment
Share on other sites

Me pistimme hääkuvan menemään postissa ja mukaan kortti jossa luki "Pssst... hipsimme kaikessa hiljaisuudessa samomaan toisillemme 'tahdon' 30.10.2013. Terveisin mies ja CC *yhteinen sukunimi*" :)

Link to comment
Share on other sites

Vähän OT, mutta minun on ollut aina vaikea ymmärtää ilmaisua "salaa naimisiin". Suomessa ainakaan ei noin vaan mennä naimisiin, kun on esteeellisyyksien  tutkinta ym.  "Salaa naimisiin" kai tarkoittanee enemmänkin "ilman  vieraita" tai" kahden kesken".  Oikeasti tuo vähäeleisesiti avioitumisen ja sen piilottelun painoarvo on varmasti hääparille isompi juttu kuin muille. Kahden privaatististi todistajien läsnäollessa on kaunista, mutta en minä sitä minään salaa naimisiin menemisenä kyllä voi nähdä.

 

Nim. Ikävä ihminen?

Muokattu: , käyttäjä: Suli
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...