martsu79

Pöytäkartat

46 viestiä aiheessa

Onko kellään pöytäkartoista kuvia? Meille tulee pöytäkartta, mutta pelkkä paperi on jotenkin tylsä. Olisiko ideoita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja onko kellään ideaa, miten pöytäkartan laittaisi esille, kun seinille ei saa laittaa mitään? Pitäisikö ostaa joku nuottiteline?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ajattelin juuri jotain esim nuotti- tai maalaustelinettä johon kartan saisi kivasti esille (pohjalle sit kartonkia et kestää kasassa), on se vähän tylsää seinään kiinnittää. Tai toinen vaihtoehto on laittaa ne kartongille molemppin puolin,

ja kiinnittää vaikka terassille/eteiseen sopivaan paikkaan? Olisi toki kiva, jos jollain olisi kuvia tai ideoita laittaa erilaisista toteutuksista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee maalausteline ja siihen kehys. Kehykseen sitten alle kuitupaperia tms. ja siihen päälle paperille "pöydät", ja niihin kirjoitetaan nimet. Tämä siksi, että juhlapaikalla ei ole mitään sellaista luonnollista paikkaa seinään kiinnitettävälle istumajärjestykselle, ja tällä tavalla me saadaan pöytäkartta juuri sellaiseen kohtaan, että sen huomaa helposti, ja se on sellaisella paikalla, että sitä on helppo lukea (ettei synny hillitöntä tukkoa oviaukkoon tai muuta ei-toivottavaa). Teline ja kehys saadaan lainaan maalausta harrastavalta sukulaiselta.

JOS meidän juhlapaikalla olisi vaikka tolppia tai pilareita eteisessä, saattaisin tehdä asian niin helpoksi, että tulostaisin siististi istumajärjestyksen paperille, ja kiinnittelisin niitä papereita sitten niihin tolppiin joka puolelle. Pyytäisin tarjoiluhenkilökuntaa tai vaikka kaasoa nyppimään laput sitten pois vähin äänin, kun ihmiset ovat paikkansa löytäneet. Loppujen lopuksi tärkeämpää mun mielestä on se, että homma toimii toivotulla tavalla, kuin se, että näyttää hyvältä. Vaikka mieluummin toki molemmat ;)

Ainiin, niitä kuvia. Ei mulla nyt tähän hätään ole kuin sanallisia selityksiä...

Muokattu: , käyttäjä: ipana

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ajatellut ostaa nuottitelineen; maksoi reilun kympin ja liimata A3 kartonkiin noi pöytäkartat. Seinille ei meidän juhlapaikassa saa mitää laittaa. Tosin voisin vielä varmistaa juhlapaikasta löytyykö heiltä nuottitelinettä, niin säästäisi siinä, kun ei sille telineelle jatkokäyttöä ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tietääkö kukaan saako nuottitelinettä lainata mistään tms.. vai pitääkö sitä varten ostaa jostain?

semmoin perushopee kelpais mulle :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Clas ohlsonilla oli ainakin noit telineitä :)

niin joo nehän onkin maalaustelineitä siellä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua! En löydä mistään kuvia, tai ideoita, miltä pöytäkartan/karttojen pitäisi näyttää... siis että jos koneella sellaisen teen, niin millaisen? Entä tuleeko karttaan nimet, vaiko vain pöytänrot ja nimilistat...? Olisiko kellään laittaa kuvia tekemistään kartoista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yks apua kaipaileva :) Tosin meille onneks tulee vaan pöytäkohtanen istumajärjestys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meinasin kirjoittaa kartongille pöytien numerot ja numeroiden alle ne ketkä siihen pöytään istuu. Pöydässä saavat sitten itse katsoa mikä on oma paikka, kuitenkin jokaisen paikalla on nimilappu ja pöydät on noin 6-8hengen pöytiä.

Nuo kartongit tulevat näkyvälle paikalle ruokasaliin mennessä.

Olen ollut häissä ja muissa isommissa tilaisuuksissa töissä ja aika usein juhlissa joissa on paljon vieraita, on käytetty samaa tapaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meinasin kirjoittaa kartongille pöytien numerot ja numeroiden alle ne ketkä siihen pöytään istuu. Pöydässä saavat sitten itse katsoa mikä on oma paikka

Näin meilläkin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ajattelin tehdä tuolla samalla systeemillä laput, ja teenkin. Kuitenkin meille tulee pari pöytää mihin tulee 16 ihmistä istumaan. Siinä on kapeassa tilassa jo vähän ikävämpi etsiä paikkaansa kun paljon porukkaa pyörii samalla asialla myös viereisissä pöydissä. Tietysti vois laittaa noihin isompiin pöytiin useemman lapun ja jotenkin eriyttää ne, mutta pitää vielä miettiä sitä.

Sitten myös haluttaisiin, että kaikki halutessaan saisivat selville kuka kukin on -kun emme kovin laajaa tutustumisalustusta pidä- ilman, että joutuvat menemään kyselemään. Eihän nyt kukaan halua häissä mennä ottamaan kontaktia kehenkään :grin:

Näiden kahden jutun takia mietin, että tekisin yhdelle seinälle ihan tarkan kartan josta näkyy kuka missäkin ainakin alunperin istuu. Onko kukaan tehnyt tällaista-> oisko kuvaa? Aion lisätä aina kustakin porukasta meille lähimmän ihmisen perään "selityksen" esim. "morsiammen veli". Siksipä ois vielä hyvä jos saisin perhekunnat/parit yhdistettyä jotenkin, että samalla näkisi helposti kuka on kenenkin meidän "linkkihenkilön" avokki tai lapsi etc. Sukunimiä ei haluta laittaa. Väritulostimella vois tietty jotain tehdä, mutta ei sellasta omisteta/tiedetä kellään.

Vinkkejä? :girl_wink: Jättimäinen kartonki mulla jo on :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ajattelin tehdä niin, että laitan kartongille näkyviin pöydän numerot ja kuka istuu aina missäkin pöydässä. Sitten viereen toinen kartonki, missä on merkitty missä päin juhlatilaa sijaitsee mikäkin pöytä. Meillä näin koska vieraat jakautuu kolmeen eri huoneeseen, ettei vieraiden täydy kierrellä joka huonetta läpi, että mistä löytyy oma pöytä vaan osaavat suunnistaa oikeaa suuntaan heti... :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juuri pohdin tätä asiaa :)

Meille ei tule pöytänumeroita vaan joka pöydällä on oma tatuointi aiheinen kuvansa (häiden teeman mukaan). Ajattelin laittaa ne kuvat kartogille ja siihen alle aina kuka missäkin pöydässä istuu. En usko, että me tarvitaan erillistä karttaa pöytien sijainnista sillä meidän juhlatila on aika pieni ja oikean pöydän löytäminen ei pitäisi olla ongelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pöytäkarttaan pöytänumerot ja nimilistat. Samanlaiset laput myös pöytien päähän, on siis määrätty vaan pöydät, ei istumapaikkoja. Paitsi lähipiirille eli meille, kaasoille, bestmanille ja molemmille appiksille.

Amerikkalaisilla The Knot ja Martha Stewart Weddings sivustoilla on hääsuunnitteluun muistilistoja, vieraslistoja ym ja pystyy myös piirtämään pohjapiirroksen ja tekemään istumajärjestyksen juhlatilaan. Tuollaisen sitten kun saisi isokokoisena tulostettua..

Yksissä häissä toi 'esittäytyminen' oli hoidettu siten et nimikortin toisella puolella luki esim. hääparin ystävä, sulhasen serkku jne joka selitti kyseisen henkilön yhteyden hääpariin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Hyviä vinkkejä tuohon mun ongelmaan. Kiitoksia! :girl_smile: Ehkä tässä saa jonkun hyvän toteutuksen keksittyä kunhan saan paneuduttua asiaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä kuvia pöytäkartoista, joita olen täältä foorumilta bongannut:

aimgp9191.th.jpg

istumajrjestyskuva.th.jpg

pytkartta2.th.jpg

pytkarttakuva.th.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kiitos tästä! Pieniä muutoksia tekemällä pari noista on hyvinkin hyödyllisiä tuohon mun tarkoitukseen ja säästää multa paljon vaivaa siihen verrattuna mitä olin suunnitellu. Jonkun noista oonkin saattanut foorumilla nähdä aiemmin, mutta en ole tajunnut niiden neroutta omia suunnitelmiani ajatellen. Nyt sitten kolahtaa kun on ajankohtaista ja malttaa keskittyä.. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alan nyt pikkuhiljaa pakertaa Wordilla pöytäkarttaamme. Kokeneemmat hoi, kuinka se tehdään?

Piirsin ensin tällaisen pöytäkartan: http://www.aijaa.com/v.php?i=003938061766.png

Huom, meillä on vain pöytäkohtainen istumajärjestys, eli vieraat saavat itse päättää oman istumapaikkansa.

Miten sitten istumajärjestys pitäisi kirjoittaa? Nimiluettelo erilliselle A3:lle aakkosjärjestyksessä (oma nimi löytyy nopeasti selaamalla)? Vaiko pöytäkohtainen lista tyyliin "Pöytä 1" "Pöytä 2" jne?

Olisiko pelkkä nimiluettelo helpompi?

Joskus pöytäkarttojen lukeminen on niin hankalaa, että voi mennä tovikin ennen kuin löytää oman nimensä. Ja onko kiva, kun vieraat parveilevat minuutteja istumajärjestyslapun ympärillä kun omaa paikkaa ei tahdo löytyä...

Eli vinkkejä loogiseen ja nopeasti, helposti luettavaan karttaan otetaan vastaan! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään