Guest Egenc

Käytettynä ostettu hääpuku

58 viestiä aiheessa

Minäkin olen ajatellut käytettyä pukua. Olen joka tapauksessa ajatellut myydä hääpukuni häiden jälkeen (inhoan tilaavievää turhaa tavaraa, ja hääpuku on NIMENOMAAN sellainen - jotain on kyllä pahasti vialla jos tuntee tarvetta pukeutua hääpukuun häiden jälkeen) joten hinnan lisäksi myös puvun jälleenmyyntihinta on hyvä huomioida. Esim. jos ensimmäinen ostaa puvun 1.500 eurolla ja myy sen esim. minulle puoleen hintaan 750,00 euroa, niin alkup. omistaja on maksanut puvusta siis 750 euroa. Kun minä myyn pukuni taas puoleen hintaan 375,00 euroa, olen maksanut siitä tuon saman verran. Jne. Ihan mahtavan kätevää säästöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: JennyH

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tähän ketjuun vinkkini sopinee parhaiten. :)

Löysin sattumalta internetsin ihmeellisestä maailmasta tämmöisen sivuston, käytettyjen hääpukujen myyntitapahtuma:

http://www.jotainkaytettya.fi/

 

Harmi, että pääkaupunkiseudun tilaisuus on suunnitteilla vasta ensi syksyksi. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin löysin hääpukuni käytettynä täältä naikkareiden kirpparilta. Häihin on aikaa vielä yli 2 vuotta, mutta pakkohan se oli ostaa, kun oli niin täydellinen. Itsellänikin oli ollut käytettyjä mekkoja katsellessani sama ongelma kuin jollain muulla täällä eli se, että ne tuppasivat aina olemaan liian lyhyitä. Sitä ehti aina innostua, kun huomasi myynnissä vaikka jonkun ihanan Pronoviaksen ja sitten pettymyksekseni huomasinkin, että kyseinen mekko on lyhennetty 160 cm pitkälle morsiolle. Se olisi siis auttamatta liian lyhyt tällaiselle neidolle, jolla pituutta on 175 cm ilman korkokenkiä. Pelkäsin tuon ostamani hääpuvunkin kohdalla sovittamaan mennessäni, että mekko saattaisi olla liian lyhyt. Mekko oli kuitenkin onnekseni juuri sopiva, vaikka nyt pitääkin tyytyä olemaan balleriinoilla tai vain erittäin matalilla korkokengillä. Säästyypä jalat samalla eikä mekko ainakaan laahaa maata pitkin. Olen erittäin tyytyväinen, että löysin itselleni käytetyn puvun vaikka olinkin alunperin suunnitellut ostavani puvun uutena. Säästin yli 1000 euroa ja nyt on hyvä motivaatio pysyä hoikkana, kun mekko istuu vyötäröltä juuri sopivasti. Pukuun itseensä ei ole suunnitteilla mitään muutoksia, mutta voi olla, että sitä pitää hieman kaventaa rintojen kohdalta ennen hääpäivää. Säästö on silti huikea verrattuna liikkeestä ostettuun mekkoon eikä pukua ole käytetty aiemmin kuin kerran   :girl_in_love:

Muokattu: , käyttäjä: hunajamuru

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miekin löysin tori.fi sivuilta käytettynä pukuni. Vielä samalta paikkakunnalta kuin minä. Ja se on aivan täydellinen, ei tarvitse tehdä mitään korjauksia!

Maksoikin huimat 130e ja kaupanpäälle sai hiuskoristeen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tipzilla, olet kyllä ihan nimesi mukainen, ihan uskomaton. Wow. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ voi kiitos, ihanhan tässä punastuu tälläinen häähömppäilijä-weddingplanner-wannabe :blush:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei tiedättekö, millon tuo Lovebirds avaa? Ajattelin ostaa puvun käytettynä ja koska häihini on 1,5 vuotta aikaa, laskeskelin, että minulla on vuosi aikaa metsästää unelmapukua käytettynä. Jos ei sitten sinä aikana satu kohdalle, niin marssin liikkeeseen tilaamaan. Jos Lovebirds laittaisi vaikka kuvat kaikista myyntiin tulevista puvuista verkkoon, ei tarvitsisi sitten ravata siellä vuoden ajan joka päivä tutkimassa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei tiedättekö, millon tuo Lovebirds avaa? Ajattelin ostaa puvun käytettynä ja koska häihini on 1,5 vuotta aikaa, laskeskelin, että minulla on vuosi aikaa metsästää unelmapukua käytettynä. Jos ei sitten sinä aikana satu kohdalle, niin marssin liikkeeseen tilaamaan. Jos Lovebirds laittaisi vaikka kuvat kaikista myyntiin tulevista puvuista verkkoon, ei tarvitsisi sitten ravata siellä vuoden ajan joka päivä tutkimassa :D

Sivuilla lukee, että huhtikuun aikana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

AngelicaBrides Turussa myy myös käytettyjä morsiuspukuja. Ostin omani käytettynä sieltä viime vuonna ja olin valintaani hyvin tyytyväinen. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päädyin sitten minäkin käytettyyn pukuun. :) Ei kyllä huomaa mitään jälkiä yhden päivän käytöstä. Mikä parasta, puku istuu jo nyt kuin hansikas, joten mitään muutoksia ei tarvitse tehdä.

 

Kävi tuuri, kun löysin Stockmannilla sovittamani puvun naikkarin kirppikseltä. Hurraa! :D

 

Ei tarvinnut edes miettiä, että käytetty puku olisi ollut joku kompromissi. Olin jo valmistautunut ostamaan sen uutena. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

THE dress löytyi tänään Lovebirdsistä! Näin niiden nettisivuilla kuvan ihanasta Pronoviaksen puvusta ja kävin sitä sovittamassa tänään. Olin todella tyytyväinen palveluun ja puvun kuntoon. Se istui täydellisesti, eikä mitään muutoksia tarvita. Olin varautunut jo ostamaan hääpuvun uutena kun en oikein myynti-ilmoituksista mieluista löytänyt, mutta onneksi kuitenkin tärppäsi! Jos hääpuku on mieluisa ja sen kunto hyvä, niin mielestäni ei ole väliä kuinka monen morsiamen päällä se on jo ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näköjään tässä miettii oman puvun myymistä, kun tällaisia tuli taas googleteltua..

 

I love me -messuilla käytettyjen pukujen myyntiä, Helsingissä nyt lokakuussa, Jyväskylässä tammikuussa.

 

http://www.jotainkaytettya.fi/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä varmaan laitan kans omani myyntiin. Vähän väliä sitä tuntuu joku etsivän. Tuntuu vaan hassulta suunnitella jo myyntiä, kun itse pidän pukua vasta kesäkuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on käytettynä ostettu puku, tosin ei ole varsinainen hääpuku vaan iltapuku (kun en ole ensimmäistä ns. pappia kyydissä). Täydellinen sininen ja istuu kuin hanska. Kotimaista suunnittelua ja käsityötä, maksoi kirpparilla muutaman kympin. THE Löytö.

Muokattu: , käyttäjä: hiippu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin hääpukuni tämän foorumin kautta, hintaa mekolla oli 300e. Ensimmäinen ja viimeinen mekko jota sovitin, ja se on juuri sellainen mistä haaveilin. Mekko istuu täydellisesti joka kohdasta ja on muutenkin just mun näköinen  :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vierastin yhtenä päivänä käytettävän asun ostamista uutena, joten suunnitteilla oli äiteen kanssa ommella mulle pellavasta valkoinen leveähelmainen hame ja sininen yläosa, joille on käyttöä myöhemminkin, mutta ykskaks naikkareiden kirppiksellä osui sopiva puku vastaan niin sehän käytiin sitten naapurikunnasta hakemassa :girl_in_love: Olin budjetoinut pukuun 200e ja se maksoi 110e, todnäk muutama kymppi tulee vielä lyhentämisestä. Lyhennyksen "ulkopuolelle" jäävistä koristeista aion ommella kaasoille vyöt, kun käyttävät omia mekkojaan niin meidän asuista löytyy sitten kuitenkin pieni yhdistävä tekijä :girl_dance:

 

Lisäys: Taidan olla harvinaisempi morsian kun olen selaillut myytäviä pukuja periaatteella hinta -> koko -> sijainti -> ulkonäkö :D Eli omanikin löysin tällä periaatteella, ilman mitään WOW-fiiliksiä. Tosin olen päivä päivältä iloisempi puvun hankinnasta, on se niin hitsin nätti :girl_sigh:

Muokattu: , käyttäjä: FelineStripe

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä kuuluuko asiani tänne, mutta laitan silti :)

Olen harkinnut käytettyä pukua ja katsonkin ahkerasti täällä myytäviä pukuja. Mutta olen todellakin ihmeissäni joidenkin pukujen myyntihinnoista...

Jos puku on ostettu uutena ja hinta on ollut 1500e, niin minusta on hurjaa pyytää siitä käytettynä ja parhaimmassa tapauksessa helmojen vähän revettyäkin 900-1000€.

Toki ostaja sen lopulta päättää maksaako tuommoista hintaa vai ei. Mutta tässähän tämä ensimmäinen morsian kuka on ostanut puvun, saa sen 500-600€:llä ja uusi omistaja maksaa suolaisemman hinnan jo käytetystä ja kenties vähän kärsineestä puvusta...

Kävin helsingissä katsomassa käytettyjen pukujen liikkeessä pukuja(oli todella kiva palvelu!) ja kyselin mielenkiinnosta miten he neuvovat sinne omia pukujaan tuovia hinnoittelemaan puvut. Myyjä sanoi että he suosittelevat pyytämään maksimissaan puolet ovh-hinnasta ja hieman allekin jos puku on helmasta kärsinyt ym. Käytetyllä puvulla kun ei voi oikein voittoa tehdä.

Mutta siis hyvässä hengessä tämän kirjoitan, eikä ole tarkoitus mollata ketään. Ja tosiaan ostajahan sen hinnan sitten lopulta määrittää. :)

Itse en vaan ole valmis maksamaan käytetystä puvusta niin suuria hintoja ovh:n nähden ja tuntuu hassulta että uutena puvun käyttänyt on myynnin jälkeen maksanut siitä paljon vähemmän kuin se kuka ostaa sen käytettynä. :)

Täytyy varmaankin ruveta katsomaan liikkeistä ihan uutta pukua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja siis toki täällä myydään todella edullisesti myös ihania pukuja :) ja en tarkoittanut että niitä pitäisi myydä pilkkahintaankaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään