Jump to content
Naimisiin.info

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta


Recommended Posts

Sofia, itse halusin weddingon sivuilta mallin,josta laahus poistettiin ja se onnistui ihan loistavasti kirjallisen pyynnön avulla.Uskon,että jos kuvailet pukua ja otat mitat,mistä kohti haluat helman alkavan,he tekevät sinulle sellaisen.Itse en kehtaisi lähettää kilpailevan firman puvun kuvaa toiselle ja pyytää sitä,mutta varmasti sitäkin paljon tapahtuu.Tuo minun puku oli sekä weddingon että millybridalin sivuilla,joten varmasti tuota "vaihtoa" on runsaasti.Millyltä en tilannut siksi, että korkeamman hinnan lisäksi olisi pitänyt maksaa n 100 e postitusmaksuja.Siihen sitten tulli ja verot päälle.Tuo on kyllä hassua,miten jotkut puvut jäävät tulliin ja niistä pitää maksaa verot ja osa tulee kotiin suoraan....Tullin sivuilla oli,että alle 43 e ostoista ei mene maksuja.Mutta kuka saa puvun alle tuon hinnan...No,veroja tai ei,puku oli silti väh kolmasosa hinnaltaan miyä suomesta ostetaessa vastaavaa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kiitos vastauksesa!

Päädyin nyt Weddingoon, koska sieltä tuli vastaus eilen nopeasti ja he lupasivat, että mekko on minulla 40 päivässä. Annoin myös kuvat haluamastani mekosta ja muutoksista ja he sanoivat, että se onnistuu vallan mainiosti. Mutta koska mekot ovat tuolla yleensä _alunperin_ jonkun aivan muun suunnittelijan, niin ajattelin että ei se ehkä ole niin törkeää. Ja en itsekertaisesti löytäny juuri täydellistä weddingon sivuilta..

Hintaa itse puvulle tulee 189$ ja siihen vielä ehkä postimaksut? Ja ehkä jopa tullikin, jos ''huono tuuri'' käy.

Itse olen tähän mennessä ollut todella tyytyväinen. Olen saanut vastauksen parhaimmillaan 15 minuutissa.

Nyt vain toivotaan, että he käsittivät haluamani muutokset miten ne ajattelinkin! Sanoin, että haluan ''lantion'' alkavan ylempää, eli helma lähtee levenemään about 6 cm ylempää, joten eiköhän se ihan perille mennyt. Tein vieläpä jonkun paint töherryksen mukaan..

No nyt vain toivon parasta. Odotan maksupyyntöä parhaillaan Pay paliin ja siitä kai se lähtee sitten kunnolla etenemään.

Oletteko te muuten saaneet Weddingolta mitään kuvia mekosta valmistuksen aikana?

Link to comment
Share on other sites

Weddingolla lähettäminen suomeen on ilmaista,joten todnäk joudut maksamaan vain tullin.Millyllä läheytysmaksu olisi tullut hinnan päälle. Itse en edes pyytänyt kuvia kesken valmistuksen,luoyon siihen että mittojen mukaan tekevät.Ja näin kävi.:-)

Link to comment
Share on other sites

Kiitos luuttu infosta :)

Vautsi, nyt päästiin vieläki halvemmalla!

Just pistin maksun ja mitat menemään.

Hieman pelottaa, että tuliko noista mitoista oikeat.. Mutta joihinki kriittisiin paikkoihin(lantio, vyörätö) lisäsin sentin pari varmuuden varalta, koska mielummin hieman reilu, kuin että jäisi pieneksi! Tuttu ompelija voi sitä tarvittaessa pienentää.

Korostin kyllä vielä viestissä, että haluan nimenomaan nyörityksellä, eli jos mitat nyt sattuvat pari senttiä heittämään sinne tänne, niin eipä se luultavasti haittaa mitään.

Nyt vain toivotaan parasta! Ja koska en häämekkoa ollut tilaamassa, niin värin valitseminen oli kyllä vaikeaa. Värikarttojen värit olivat niin pieniä, joten ei niistä oikein kokonaiskuvaa saanut. Pyysin kyllä jos heillä olisi kuvaa jostain mekosta, jossa on käytetty sitä väriä jonka ajattelin ottaa. Mutta saa nähdä!

Anteeksi kun tällä tavalla kyselen, mutta onko kukaan teettänyt mekon kuvan mukaan? Eli ko. firman sivuilta ei ole löytynyt halumaansa mekkoa, joten kaavoja ei ole luultavasti ollut valmiina. Eli onko kaikilla tullut sellaista mekkoa kuin ajattelikin?

Eli täällä tähän mennessä vain positiivista Weddingolta.

Päivän sisäään saanut tilauksen ja käytännön asiat hoidettua.

Link to comment
Share on other sites

8622027.jpg

Tässä vielä minun puku Millyltä, hinta 245 euroa, tulleja en joutunut maksamaan. Ostettuna himpun verran liian iso (p*rkeleen mies, tiesin että otti liian löysät mitat) mutta olen lihonut 3 kiloa, joten kun nyörityksen vetää aivan tiukalle, puku kyllä pysyy päällä :D

Link to comment
Share on other sites

onko kukaan teettänyt mekon kuvan mukaan? Eli ko. firman sivuilta ei ole löytynyt halumaansa mekkoa, joten kaavoja ei ole luultavasti ollut valmiina. Eli onko kaikilla tullut sellaista mekkoa kuin ajattelikin?

Minä tein niin: nappasin kuvat alkuperäisen valmistajan sivuilta ja lähetin sähköpostilla Weddingoon. Olin äärimmäisen tyytyväinen työn laatuun.

* kuva pois *

Muokattu: , käyttäjä: Pixie
Link to comment
Share on other sites

.Millyltä en tilannut siksi, että korkeamman hinnan lisäksi olisi pitänyt maksaa n 100 e postitusmaksuja.Siihen sitten tulli ja verot päälle.Tuo on kyllä hassua,miten jotkut puvut jäävät tulliin ja niistä pitää maksaa verot ja osa tulee kotiin suoraan....Tullin sivuilla oli,että alle 43 e ostoista ei mene maksuja.Mutta kuka saa puvun alle tuon hinnan...No,veroja tai ei,puku oli silti väh kolmasosa hinnaltaan miyä suomesta ostetaessa vastaavaa.

Millyllä "peruspostarit" ovat $49,28 eli ~36€ (toimitusaika viikosta kahteen viikkoon) ja nopeampi postitus $70,40 (3-7pv) eli ~51€. Itse maksoin tuon alhaisemman, ja puku tosiaan tuli reilussa viikossa aloittamisen jälkeen. Mistä toi 100€ tulee? Yleisesti weddingolla tuntuu olevan millya korkeammat hinnat, minulle ainakin ihan sama onko postarit jo sisällytetty hintaan vai maksanko ne erikseen, jos lopputulos on kutakuinkin sama. Ja yleinen kinkkikäytäntö on merkata paketti $20 arvoiseksi lahjaksi, joten harvemmin jäävät tulliin (mikä ei tietenkään ole oikein, mutta eivätpä liiemmin kysele asiakkaan kantaa asiaan). Maksoin siis puvusta 180€ ja ne 36€ postareita, that's it.

Link to comment
Share on other sites

Pixie, on kyllä nätti mekko!

Hyvin kyllä onnistunut :)

Toivottavasti itselläkin käy yhtä hyvä tuuri.

Itsellä mekko on tälläinen http://www.millybridal.com/media/catalog/product/Q/2/Q250_2.jpg (erivärisenä), eli hieman monimutkasempi,mutta eiköhän siitäki hyvä tule.

Toivottavasti voit laittaa kuvan kun puku tulee koska toi on aika just sen näköinen minkä mä haluan :) (pienillä eroavaisuuksilla) Jos tänne et halua laittaa voin antaa myös sähköpostiosoittee sulle jos mulle laitat ;)

Link to comment
Share on other sites

neuwi, kysyin sähköpostitse ems:ltä, mitä maksaa suomeen lähettäminen, ja tuon satasen tienoille veikkaivat. sama puku kuin weddingolla olisi ollut myös millyllä, 20 dollaria halvemmalla, mutta tuon postimaksu-arvion vuoksi en sieltä tilannut. siitä siis se sata euroa. mutta hyvä, jos ei maksanutkaan niin paljoa.

Link to comment
Share on other sites

Pixie, on kyllä nätti mekko!

Hyvin kyllä onnistunut :)

Toivottavasti itselläkin käy yhtä hyvä tuuri.

Itsellä mekko on tälläinen http://www.millybridal.com/media/catalog/product/Q/2/Q250_2.jpg (erivärisenä), eli hieman monimutkasempi,mutta eiköhän siitäki hyvä tule.

Toivottavasti voit laittaa kuvan kun puku tulee koska toi on aika just sen näköinen minkä mä haluan :) (pienillä eroavaisuuksilla) Jos tänne et halua laittaa voin antaa myös sähköpostiosoittee sulle jos mulle laitat ;)

Joo yritän muistaa pistää kuvaa tänne!

Link to comment
Share on other sites

Ääni Light in the Box:lle!

Tilasin kaason mekon + boleron koossa 8, tulivat suomeen kolmessa viikossa. Puku on ihan yhtä upea (ellei vieläkin upeampi) kuin kuvassa, sen sijaa 3/4osa hihainen bolero on hiukan kummallinen mittasuhteiltään. Ei mikään mahdoton päällä kuitenkaan, luulen että olisin saanut istuvamman mittatilauksena, mutta teettämiseen ei ollut aikaa.

Hinnat todella edulliset, 113€ posteineen suomeen. Tulleja jouduin maksamaan 38€ UPS:lle laskulla. (He toimittivat puvun ja hoitivat tullauksen puolestani)

Onneksi tilasin nyörityksellä olevan mekon, sivustolla ilmoitetut mitat on nimittäin hiukan reilut. Oma kokoa 8 oleva mekkoni vastaa reilua 36 kokoa. Mietin kokojen 6 ja 8 välillä, mutta tilasin isomman kun ajattelin että voin nyöreillä kuroa sitä sopivammaks, mutta liian pienelle mekolle on vähän paha tehdä mitään.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Moi!

Tilasin itselleni mekon tuolta dinodirectistä. Vähän aluksi epäilytti koska en löytänyt yhdeltäkään suomenkieliseltä foorumilta kokemuksia häämekon tilaamisesta tuolta ja lähestulkoon kaikki englanninkielisetkin google-löydökset kyseisestä paikasta eivät olleet kovinkaan mairittelevia. Ajattelin kuitenkin olla rohkea ja kokeilla! :D Ja kun mekon hinta ei päätä huimannut (66€ ja joitain senttejä) niin jos olisikin ollut ihan surkea niin eipä olis NIIIIN hirveästi haitannut.

Tilaus tehtiin 26.7. ja tilasin vielä mittatilauksena joten ajattelin että tilauksessa saattaa kestää. Pistin kuitenkin hääpäiväksi jo syyskuun jonkun päivän vaikka häät ovatkin vasta ensi vuoden puolella. Maksu onnistui PayPalin kautta.

10.8. tuli viestiä että paketti on lähetetty Hong Kongista.

13.8. se oli saapunut Suomen tulliin.

16.8. tein tulliselvityksen ja maksoin ALVit (tilauksessa oli myös avomiehen puku n.50€ joten alveja meni n.30€)

17.8. paketti tuli kotiovelle kahdeksan aikaan aamulla! :D

Eli ihan supernopeaa toimintaa!!

Ja häämekko.... Se on TÄYDELLINEN! En ymmärrä miten on voinut mitat mennä noin kohdilleen sillä tuolle mekolle ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään (paitsi ostaa alushame)! Mekko istuu aivan täydellisesti ja pituuskin on juuri sopiva! Ja kun koot piti vielä ilmoittaa tuumina niin niissä olikin pyörittely että menee varmasti oikein.

Ainoa mikä tuossa tilauksessa meni "vikaan": DinoDirectin sivulla oli kuva mekosta ja siitä ihan selkeästi näki että siinä on nyöritys mutta kuvailussa luki että siinä olisikin vetoketju. Mekko oli kuitenkin muuten niin ihanan näköinen että ajattelin että otetaan sitten vetoketjulla vaikka olisin halunnut nyörityksen. Kysyttiin vielä asiakaspalvelu-chatissa että onnistuuko vaihtaa vetoketju nyöritykseen, vastasivat että ei onnistu. Mekossa nyt sitten kuitenkin on nyöritys ja sehän on hyvä se! Eli tämä virhe ei hirveästi minua haitannut! :D

En tiedä oliko minulla sitten niin uskomattoman hyvä tuuri että sain aivan täydellisen häämekon ihan sokkona ja vielä ihan todella edulliseen hintaan!

Ai niin, vielä avomiehen puvusta: tilattiin hänelle pitkä takki&housut, sieltä tulikin lyhyt takki (mikä istui kyllä ihan täydellisesti, housut oli vähän pitkät mut lahkeita on helppo lyhentää). No nyt kun asia selviteltiin puljun kanssa niin sanoivat että lähettävät sen pitkän takin, pitäkää se lyhyt! :) Eli kaksi puvun takkia yhden hinnalla.

Miinuspuoli tuossa paikassa on se että asiakaspalvelu on vähän nihkeää. Kielitaito ei ole ihan paras heillä joten asioita saattaa joutua vääntämään rautalangasta. Mutta jos jaksaa olla kärsivällinen ja haluaa päästä halvalla niin uskaltaisin jopa suositella! :)

Pistän tähän loppuun vielä linkin mekkoon jonka tilasin, saamani mekko vastaa kyllä täysin tuota kuvaa (paitsi että itse tilasin mekon ivoryn värisenä, kuvassa se on ihan vitivalkoinen) : http://www.dinodirect.com/wedding-dress-gown-draped-ball-currency-EUR.html

Hih, mekon hinta on näköjään noussut noin eurolla siitä kun tilasin! :)

Moi!

Itsekin halusin tilata hääpuvun dinodirect.com sivustolta mutta luettuani kaikenlaista kommenttia sivuston huonoista puolesta...vähän huolestutti tilaus...Itselläni häät ois tossa helmikuun alusta vähän huolestuttaa että saapuko puku riittävän ajoissa ja ym. Mitä sä itse maksoit puvut lisäksi, "shipping cost" ja muuta maksettavaa kuten tullimaksut ja ym. lisämaksua? Mihin otit yhteyttä että missä vaiheessa puku saapuu kotiin... Mitä sen asiakaspalvelun suhteen kannattaa tehdä jos se tilaus on menny pilalle tai ettei puku ehdi ajoissa...Saisiko puvun palauttaa jos sitten ei ehdi tulla siihen hääpäivään asti...ja miten ne sit suostuu maksamaan takaisin rahat onko mitään tietoa?

Link to comment
Share on other sites

Tilasin lyhyen puvun dino directistä ja pitkän lightintheboxista. Molemmat puvut olivat laadikkaita ja kuvan mukaisia. Lightintheboxin puku jäi tulliin ja siitä tulee siis verot ja tullimaksu. Dinodirect tuli suoraan kotiin ilman ylimääräisiä kuluja. Otin valmiit koot, en mittatilausta. Puvut tuli parissa viikossa. Olen erittäin tyytyväinen! :girl_haha:

Hei!

Miten paljon veroja ja tullimaksua kerty kaiken kaikkiaan tilattuasi dinodirectiltä?

Link to comment
Share on other sites

No niin, nyt vihdoin ja viimein sain päätökseni tehtyä ja rahatkin lähti eteenpäin. Puku tilaus Millylle laitettu.

Ainoa ongelma enää on koko. Kilojani kun en onnistunut juurikaan karistamaan (anemia on kiva kaveri), on edessä muokkausta puvun saavuttua. Toivon mukaan!! Kaasoni on onneksi lahja joltain korkeammalta taholta, hän on luvannut hoitaa mahdollisen muokauksen. <3

Nyt jännittää ihan pirusti!! :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Hui ui tänään tuli Weddingolta viesti, että mekko on valmis ja lähetetty matkaan!:)

Tilasin siis puvun Vanhojen tansseihin. En löytäny Prom mekoista yhtään mallia mistä oisin tykänny, niin tilasin sitten värillisen hääpuvun ilman laahusta. Tähän asti kaikki mennyt ihan loistavasti ja viesteihinkin on vastailtu vuorokauden sisään. Nyt jännitellään vaan, että millanen mekko sieltä putkahtaa:)

Weddingolta tilanneet, kauanko teillä on toimitus kestänyt ja onko puku jäänyt tulliin?:)

Link to comment
Share on other sites

Nyt on sitten haita juhlittu 1luckybriden haapuvussa ja se oli kylla hieno! Eli voin suositella. Puku oli juuri sellainen kuin toivoin ja haluamani muutokset oli tehty. Postimaksua 1luckybride ei veloita. Tassa kuva puvusta

Sara, olen tilannut puolisen tusinaa cocktail pukua dinodirectilta, eika yksikaan ole jaanyt tulliin. Eli sen dinon hinnan lisaksi en joutunut maksamaan mitaan muuta.

Link to comment
Share on other sites

Tilasin Taobaosta (kuin kiinalainen ebay) hääpuvun, joka on nyt tullut seurantanumeron mukaan Suomeen, tilasin tavallisessa postissa. Maksoi vähän päälle 100e postareineen. Ostin nyöritettävän, kun pelkäsin, että en osaisi mitata itseäni oikein. Postaan kuvan, kun sen saan... voi kunpa se olisi kiva.

http://item.taobao.com/item.htm?id=12669028888

post-36863-1324411857,9548_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

^^Ellinora, aivan ihana puku! Haluan itsekin suht samanvärisen puvun, mutta värikartoista on hirmu hankala saada selvää mitkä värit todellisuudessa ovat..muistatko mikä värikoodi sinulla puvussa oli?

Link to comment
Share on other sites

Ihana on puku ja värikin juuri se mitä olen itsekin kartoista haarukoinut. Oli tosi kiva nähdä kuva puvustasi, auttoi kovasti minua jatkamaan suunnittelua :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pakko hehkuttaa, KAUAN odotettu puku tuli Tidebuy.com:lta tänä aamuna suoraan työmaalle!! Puku oli hieno mutta kokeillut en tietenkään vielä ole.. Toivotaan että se sopii ja on hyvä niin ompahan sitten valinnan vaikeutta hääpäivän aamuun :girl_cray:

Puvulle tuli kaiken kaikkiaan hintaa 142€ tulleineen ja veroineen. TNT:n kautta tuli puku ja olen kyllä tyytyväinen heidän toimintaan smile.gif

Toki täytyy kyllä myöntää, että aikas tiukille meni tuo puvun tulo, kun hääthän ovat jo ensi viikon lauantaina... Että kehotan kyllä olemaan ajoissa liikenteessä, jos aikoo puvun tilata ulkomailta! Säästyy pahimmalta stressiltä sen suhteen. :flirt:

Nyt voikin sitten keskittyä kaikkeen muuhun järkkäilyyn :gpari:

Olit siis tyytyväinen tidebuyn kautta tilaamiseen?

Onko muilla kokemuksia?

Tidebuy on huomattavasti halvempi kuin muut paikat esim. milly tai weddingo. Onko kuitenkin luotettava? Miksi siellä on niin paljon halvemmat hinnat?

Tuosta en osaa sanoa että miksi on niin paljon halvemmat hinnat, mutta palvelu oli kohtalaista ja sähköposteihin vastattiin kylläkin muutaman päivän viiveellä. Minähän en tilannut ns. oikeaa hääpukua vaan iltapuvun. Puku ainakin tuntui laadukkaalta ja painoi ihan rutosti.. Käsin on kirjailut tehty ja mitatkin luulisi pitävän paikkaansa, en kylläkään tilannut mittatilaustyönä koska kokona tilatessa mitat oli juurikin sopivat.

JOS tilaat tuolta, muistutan nyt vielä, että älä laita tilaukseesi hääpäivääsi (kuten minä) vaan se päivä jolloin haluat puvun olevan suomessa. Nuo toimitusajat eivät ihan pidä paikkaansa, mutta oikein kun hiillostin niin hyvin hoitivat loppuun asti. smile.gif

EPÄONNISTUI tidebuy:ltä tilaus kokonaan, puku tuli nopeasti kotiovelle kuukauden sisällä, muttei yhtään vastannut netin kuvia vaan oli aivan halppis-versio ja eri mallia, lisäksi liian iso. Paljon yksinkertaisempi kuin oli kuvissa ja täynnä hopeisia kirjailuja, joita ei pitänyt olla. Varoitan kaikkia tilaamasta tuolta ja pettymästä pahasti!

Link to comment
Share on other sites

^ Olis ihan mielenkiintosta nähdä kuva "epäonnistuneesta" puvusta ja vaikka linkki pukuun, jonka tilasit.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...