Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Huomio rakkaat kanssariskeeraajat :girl_wink:

Itse laitoin mailia Weddingo:lle (osaksi koska halusin nähdä vastaavatko lainkaan :girl_haha: ) he sanoivat että puku kannattaa tilata 5-6 kuukautta ennen bileitä! Tätä neuvua oikeasti kannattaa noudattaa. Koska jos puku esim. ei tulekkaaan :hysteric: Tai jos luulee, ettei se tule ja pelkää ettei ehdi jne. ja ehtii jo ostaa uuden.

Itse mietin tilaisinko jo nyt, vai odotanko ruuhkan vähenemistä. Mitä mietä olette? Mikä olisi järkevin aika tilata?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tilannut Weddingolta itselleni ja kaverilleni mittatilauspuvut, kuvan perusteella, heidän "oman" mallistonsa ulkopuolelta. Kaikki meni niinkuin pitikin, aikataulut pitivät, kankaiden ja työn laatu oli erinomainen. Tottakai sitä on huolissaan, kun lähettää monta sataa euroa maapallon toiselle puolelle, mutta esim. Weddingo on toiminut jo kauan (ainakin 10 vuotta) ja sieltä on naikkaritkin onnistuneesti tilanneet pukujaan jo vuosikausia, joten kyseessä ei todellakaan ole mikään huijarifirma. Että jospa nyt lopetettais täällä turha kauhukuvien lietsominen. Joka ikinen sähköposti ja väliaikatietojen kysely ja hoputtaminen ruuhkauttaa ja hidastaa asiakaspalvelua entisestään. Patience, dear patient!

MattiS: jos sulla on pukumalli jo valittuna, niin voit aivan hyvin laittaa tilausta menemään vaikka samantien. Jos haluat odottaa tämän alkuvuoden ruuhkan yli, niin loppukesästä sitten. Varaisin ehdottomasti ainakin 4 kuukautta aikaa puvun valmistamiseen, kuljetukseen ja mahdollisesti tarvittaviin Suomessa tehtäviin korjausompeluihin (helman pituus yms).

Tässä vielä ehkä noin biljardinnen kerran oma pukuni vs. mallikuvat jotka Weddingolle lähetin. Puvun väri ivory, tehosteet Weddingon värikartan nro 59.

specialdaykiva.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joka ikinen sähköposti ja väliaikatietojen kysely ja hoputtaminen ruuhkauttaa ja hidastaa asiakaspalvelua entisestään. Patience, dear patient!

specialdaykiva.jpg

Itsekin haluaisin Weddingo:lta tilata, koska olen kuullut siitä esim. täältä paljon hyvää. Minulla vain oli ongelmia saada firmaan yhteyttä. Lähetin heille kysymyksen eräästä puvusta (tarviiko sen kanssa alushametta ja jos tarvii niin mikälainen kannattaa tilata, niin osaan tilata samalla kuin puvun) mutta en saanut vastausta. Taisin laittaa yhteensä jotain neljä kertaa saman viestin varmaan kuukauden aikana. Kun viestiin ei vastattu, kysyin tekevätkö he enää pukuja ollenkaan.

Kun olin jo luopunut toivosta ja luulin että koko firma on lopetettu, sain yllättäen mailia. Olivat kuulemma "kadottaneet" aijemman viestin/viestit.. :huh: (Hillankukka, huom. näinkin voi kai siis käydä) Siksi tein nyt vähän "tikuista asiaa", mutta tähän uuteen kysymykseeni vastattiin noin päivässä :-X

Luultavasti tilaan puvun siis toukokuussa, koska haluan olla ajoissa ja hajauttaa vähän kuluja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tilannut mittatilaustyönä unelmieni puvun Juhlapukuliike Bellan kautta. Kaikki on sujunut todella hyvin ja minulla ei ole mitään valittamista kyseisestä yrityksestä, mutta nyt pukuni on kadonnut matkalla kiinalaiselta tekijältä Suomeen. Ei ole selvää, missä vaiheessa puku on hävinnyt ja minne (ilmeisesti rutiinitarkistuksen yhteydessä Kiinassa lentokentällä paketti on ainakin avattu), mutta osa puvuista on yksinkertaisesti kadonnut. Häihin on aikaa kolme viikkoa ja nyt yritetään teettää siinä ajassa uusi puku, mutta juuri nyt ahdistaa ja stressaa koko tilanne. Kaiken piti olla valmista hyvissä ajoin, ja sitten käy jotain tällaista. :(

Muokattu: , käyttäjä: Sadovsky

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole syyttänyt PayPalia siitä ettei myyjä vastaa mulle. Samoja asioita vaan pohdittiin eräällä toisella kotimaisella foorumilla hyvinkin kriittiseen sävyyn. (Jos joku ei tiedä mitä kriittisyys tarkoittaa tai ymmärtää sen mustamaalaamiseksi, voi ottaa paremmin asiasta selvää).

Jos olet pohtinut PayPalin luotettavuutta toisella foorumilla, niin emmehän me voi sitä tietää. Ei kriittisyydessä ole koskaan mitään pahaa, mutta selvässä mustamaalauksessa on. Ja tuo esimerkkisaittisi on ihan selkeästi mustamaalaussaitti eikä mikään kriittisyyssaitti, koska tuo selkeästi mainostaa muita vaihtoehtoja, ei kerro mitään siitä kuka saittia ylläpitää jne. Yleensä luotettavilla sivustoilla lukee kuka sivuston on tehnyt, jotain yhteystietoja jne. Itse uskon edelleen, että PayPal on yksi luotettavimmista vaihtoehdoista hoitaa nettikauppojen maksuja.

Edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/PayPal

Wikipediassa on ihan hyvin tietoa PayPal kriittisyydestä ja palvelun ongelmista. Eihän mikään nettipalvelu ole koskaan täysin aukoton.

Muokattu: , käyttäjä: rockon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Wikipediahan on todella "luotettava" tiedonlähde ;)

Eipä ole kokemusta PayPalista, mutta eikös se ole amerikkalainen firma...? Mietin vaan kumpi tapa on parempi kaupantekoon, PayPal vai luottokortilla maksu. Luottokunnan kanssa kai voi selvitellä asioita ihan SUOMEKSI jos tavara ei esim. tulekaan? Kyllä pitää jollain olla tosissaan mielikuvitusta ja aikaa että jaksaa tuulesta temmata jotku PayPal-vihasivut (?).

Painotanpa nyt vielä kerran että EN TIEDÄ eikä omakohtaista kokemusta ole, kunhan mietiskelen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä ole kokemusta PayPalista, mutta eikös se ole amerikkalainen firma...? Mietin vaan kumpi tapa on parempi kaupantekoon, PayPal vai luottokortilla maksu. Luottokunnan kanssa kai voi selvitellä asioita ihan SUOMEKSI jos tavara ei esim. tulekaan?

Jep PayPal on amerikkalainen firma.

En ole ihan varma Luottokunnan ehdoista, ne kai vaihtelevat korttiehtojen mukaan?

Itselläni on Mastercard ja sen ehdoissa lukee näin:

Mikäli myyjä tai palveluntarjoaja ei täytä omia sopimusvelvoitteitaan, kuluttaja voi esittää sopimusrikkomukseen perustuvaa rahasuoritusta koskevan vaatimuksensa myös luotonantajalle, joka on

rahoittanut kaupan tai palveluksen. Vaatimus on esitettävä kohtuullisessa ajassa ilman aiheetonta viivytystä. Kuluttajan vaatimus luotonantajalle voi koskea maksusta pidättäytymistä, hinnan palautusta, vahingonkorvausta tai muuta rahasuoritusta. Luotonantaja ei ole kuitenkaan velvollinen maksamaan kuluttajalle enempää

kuin on tältä saanut maksuina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaisiko nämä pohdinnat PayPalin käytöstä, mahdollisesta epäilyttävyydestä/pelottavuudesta ja muista maksutavoista, sekä maksamisen ohjeista, siirtää jonnekin muualle? Nyt nämä keskustelut maksamisesta, PayPalin käyttöohjeista ja ties mistä täyttävät koko ketjun PUKUJEN TILAAMISESTA.

Ja ihmiset, tässä on tarkoitus kehua, arvostella ja ohjeistaa ulkomailta pukujaan tilaavia, joten mainitkaa ihmeessä aina se ostospaikka. On tuskastuttavaa metsästää käyttäjän kommentteja taaksepäin ja etsiä se ensimmäinen viesti, mistä ostopaikka ehkä löytyy..

Ja vielä PayPalin "vihasivusta": netti on täynnä saitteja, jotka on tehty näennäisesti asia/kritiikki/blogisivuiksi, mutta jotka ovatkin oikeasti mainos jostakin palveluntarjoajasta. Näin sivuston todellinen luonne naamioidaan ja mainos menee läpi kuin häkä, koska "eihän se ole mainos, vaan luotettavaatietoa/kritiikkiä". Eli muistakaa aina kriittisyys, myös kritiikissä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Eikö turvallinen maksaminen netissä ole oleellinen osa keskustelua, kun kuitenkin kyseessä on keskustelu hääaiheisten tuotteiden tilaamisesta netin kautta?

Toki, jos joku haluaa niin uuden keskustelun voi perustaa esim. yleistä puhetta häistä - osastolle? Tai mikä nyt olisikaan sopiva osasto sille?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Suunnittelen hääpuvun tilausta millyltä. Tietääkö kukaan, missä vaiheessa he lähettävät pyynnön mitoista? Vasta sitten kun olen maksanut tilauksen paipalin kautta?

Olen kertonut minkä puvun haluan ja lähettänyt kuvat. Ovat luvanneet tehdä, mutta kokoani eivät ole kyselleet, ainoastaan laittaneet tilauslomakkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin. Viikko sitten lähti tilaus Millylle. Nyt jännittää ihan hulluna. :) Hei miten pitkään olette odotelleen vahvistusta valmistajan puolelta, että ovat saaneet rahat ja homma ok? Katselin paypalin sivuilta että maksu on veloitettu luottokortiltani ja vastaanottajalle mennyt. Pyysin Millyltä vahvistusta, mutta eivät vielä ole ainakaan vastanneet.. Toivottavasti valmistusprosessi alkaa pian, en malta odottaa!

Hei!

Tilasitko mittatilaus puvun?

Missä vaiheessa tilausta millylle lähetetään omat mitat? Vasta maksun jälkeenkö?

Kiitos vastauksesta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, tänään tuli täysin yllättäen postista saapumisilmoitus. Weddingolta tilattu pukuni oli noudettavissa postista! Eli ei tullia, ei veroja! Myöskään tilauksen lähtemisestä tehtaalta ei ollut tullut mitään tietoa sähköpostiini. Tilasin pukun 25.1., eli en sitä edes vielä osannut odottaa.

Kävin sinne hakemassa kolttuni, ja en meinannut uskaltaa avata koko pakettia. Vihdoin sitten uskalsin avata, ja puku näytti heti ensisilmäyksellä TODELLA laadukkaasti tehdyltä, ja olihan se painavakin. Kangas on erittäin laadukkaan ja paksun oloista, ja kirjailut kauniit. Puku myöskin vastasi melko hyvin sivuilla olevaa (Maggie Sotteron) kuvaa. Ja se on kyllä todella näyttävä, en tiedä mitenköhän meikäläinen sen puvun pystyy täyttämään..

Sitten kokeilin pukua. Pituus oli juuri oikea, ja istuvuus vyötäröltä hyvä. Puvussa on vetoketjukiinnitys, jote tämä asia on tärkeä. Rintojen kohdalle pitää varmaan tehdä pieniä modauksia, en osaa sanoa riittääkö pelkkä niskalenkin (pukuni on halterneck) lyhennys vai kannattaako ottaa kainaloiden alta hieman sisään ettei malli kärsi. Ja koska laahus ei myöskään ole vaatimattomimmasta päästä, täytyy myös lisätä jonkinnäköinen kiinnitys sille, että saa nostettua ylös.

Mutta on se kyllä melkoinen puku, ja hintaansa nähden kyllä ihan ilmainen, kun jäi nuo tullit ja verotkin pois. Laitan kuvaa jossain vaiheessa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Puvun mitat ja yksityiskohtien varmistus lähetetään Millylle vasta maksun krijautumisen jälkeen.

Mun mielestä paypal-keskustelu on ihan asianmukaista täällä, kunhan ei täytä koko ketjua. Ja komppaan lumirinsessaa. Ei kannata uskoa netistä löytyvää informaatiota kyseenalaistamatta! Toi on ihan yleinen propagandakeino, että luodaan "kritiikkisivu" joka haukkuu kilpailijaa ja mainostaa omaa palvelua/tuotetta parempana tai edistää omaa aatetta, mahdollisuudet on rajattomat... :skilletgirl:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

DHL:n seurannan mukaan minun LandyBridal pakettia on tänään yritetty jakaa meille kotiin, jännitys siis tiivistyy mitä sieltä tulee :)

Nopea toimitus vielä, kun paketti on lähtenyt torstaina tehtaalta, eli toistaiseksi kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsian 8/11: Milly lähettää mittakyselyn vasta kun ovat vastaanottaneet maksusi. Jos meinaat tilata puvun, laita heille viesti että lähettävät maksutiedot. Jos maksat paypalin kautta, he lähettävät suoran linkin paypaliin. Ilmoitat sitten maksaneesi, ja kun he ovat maksun vastaanottaneet, tulee mittakysely. :girl_smile:

Kiitos vastauksesta!

Tässä on nyt pohdittava, että uskaltaako tilata pukua millyltä. olen ollut heidän kanssaan jo yhteydessä, ovat lähettäneet tilauslomakkeen, mutta vielä en ole uskaltanut tilata. Pelkona, että rahat menevät hukkaan jos puku ei olekaan mieluinen tai jos siinä on jotain virheitä.. :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko jollakin kokemuksia nettikaupasta nimeltä WEDDINGEAST.COM ??

Siellä oli yksi aivan ihana mekko, mutta googlettamalla en löytänyt kokemuksia kaupankäynnistä kys. firman kanssa.

Mietityttää tuo kuljetusfirma, mihin uskaltaisi luottaa ja pistää rahaa. TNT, EMS, DHL.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkennukseksi tuohon minun kritiikkin: jos maksaminen, paypal jne alkavat saada kovasti tilaa tällä palstalla, niin yleinen keskusteluketju voisi olla hyvä. Mutta jos sanottava on jo tullut esille, niin mikäs siinä (tärkeimmät on jo sanottu). Kunhan ei levähdä käsiin :) Tietysti maksaminen ja muut on tärkeä osa tilaamista ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnistuuko paipalille maksaminen suoraan oman verkkopankin kautta omalta tililtä paipalille. Ja sitten paipalin kautta hääpukufirman tilille?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnistuuko paipalille maksaminen suoraan oman verkkopankin kautta omalta tililtä paipalille. Ja sitten paipalin kautta hääpukufirman tilille?

Juu pystyt maksamaan ns. balancea sinne PayPal tilillesi, se menee kuin normi verkkomaksu. Mutta tuolloin raha ei välttämättä näy siellä heti.. Tiedot maksamisesta löytyy PayPalista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen tuli myös minun pukuni Weddingolta. Eikä voi muuta kuin kehua. Kaikki on juurikin noin kuin porcupine mainitsi! Kangas on todella paksua ja laadukkaan oloista, kirjailut ovat hyvin ommeltu. Pituus on juuri oikea. Ja mikä parasta, puku ei jäänyt tulliin :) Ainoa miinus on, että minäkin joudun myös lyhentämään hieman halternek-lenkkiä, tosin olen joutunut tekemään niin tähän mennessä muissakin vaatteissa joissa on halternekyläosa. Puvusta koitan saada kuvaa, kunhan saan jonkun auttamaan puvun pukemisen kanssa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauanko Millyltä tilanneilla on puvun toimitus kestänyt? Entä muilla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

http://www.weddingeast.com/2010-newest-and-popular-bridal-dress-hs0331-p2228.aspx

Osaisiko joku sanoa, että mitä 40%/20% off tarkoittaa, kun kirjoittaa Suomi-kohtaan "estimated shipping" ja siihen tulee noita kuljetusfirmoja? Tyhmä ei tajua, onko siinä mitään alennuksia vai onko ne muka jo alennettu?

Mietin uskallanko tilata kys. mekon firmasta, josta en löydä tietoja! Tosin on tullut huomattua, että samalla firmalla saattaa olla useampi eri niminen nettiosoite, sisältö lähestultoot sama.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.