Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Kiitokset :girl_smile: Itsekin vähän yllätyin puvun laadusta, kun olin käynyt lukemassa sen naikkareiden etusivuilla olevan artikkelin "Kopiohääpuku Kiinasta" :girl_haha: Todella provosoivat kuvat artikkeliin on ainakin löydetty :D Ostin tuon puvun tosiaan hääkuvausta varten, että saamme hiukan persoonallisempia ja nuorekkaita kuvia. En olisi voinut mitenkään maksaa tonnia kyseisestä puvusta, jota pidän ainoastaan pari tuntia (ja etenkin kun työ on noin laadukasta tässäkin versiossa). Tosin itse kaipailin kovasti jotain konkreettisia kuvia näistä kiinalaisista puvuista kun pohdin puvun hankintaa - toivottavasti kyseiset kuvat nyt auttavat muita pähkäilijöitä, että tilatako vai ei ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos yanette kuvista! Puku näyttää todella kauniilta! Onnea!

Minusta se ei häpeä ainakaan kuvissa yhtään "inspiraatiopukuaan". Varsinkin yläosa näyttää laadukkaalta, tukevalta ja nätisti tehdyltä -minua eniten pelottaa näissä kopiopuvuissa pitsit/kirjailut/helmet yms. Vastikään eräs naikkari esitteli hääboleroaan -en muista oliko tämä vai joku toinen ketju- ja siinä leikellyt pitsinpalat oli vain ryntätty kankaan päälle :skilletgirl: Kysyisin kuitenkin vielä, että mitä eroavaisuuksia näet itse?

Eihän tämä oma pukuni täysin samanlainen ole, mutta onneksi osasin varautua pieniin eroavaisuuksiin, ne eivät minua haittaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eroavaisuutta löytyy lähinnä koristeiluiden koosta ja sävystä. Sotterossa on paljon enemmän tuota hopeakoristelua ja enemmän kimallusta (etenkin tuossa vyötärössä olevassa koristelussa), kun taas tämä minun pukuni on yleisilmeeltään ehkä "herkempi", kun ei ole yhtä paljon blingiä vaan koristeluissa on käytetty enemmän puvun sävyä ja hopeaa löytyy ainoastaan paljeteista ja lasihelmistä. Hameosan päällimmäinen kerros on organzaa ja pitsikirjailut on tehty tylliin, leikattu reunoja myöden ja ommeltu organzaan. En nyt jaksanut ottaa enempää lähikuvia, mutta juuri samalla tavalla pitsikirjailut on tehty kuin esimerkiksi tässä kuvassa: http://4.bp.blogspot.com/-sUzkswIM4_Q/T05-wuPyw1I/AAAAAAAAA3k/jv7ma92MaH0/s1600/Kuvauspuku5.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen nyt tovin lueskellut näitä kommentteja ja surffanut koko viikon kaikissa niissä nettikaupoissa ja melkein tehnyt päätöksen tilata puku.

Kävin kattomassa eilen sen Milieu eestiläiset sivut ja aamupäivällä lukenut eestiläistä hääfoorumia missä kyseinen kauppa myös mainitaan. Nekin puvut tulevat Kiinasta mutta ovat melkein tuplasti kallimmat kun ne Kiinalaisten sivujen puvut, suurimmalla osalla oli hyviä kokemuksia kun ovat käyneet hakemassa puvun välittäjältä, siellä on saanut sovitettua yms., mutta oli myös yksi negatiivinen kommentti jossa puku ei vastannut odotuksia ja siihen oli kuulemma ystävällinen ja avulias käytös loppunut..., oli parista muustakin sivusta pari kauhutarina mutta suuremmaksi osaksi oli positiivista palautetta.

Itsekin näitä Milieu:n sivuja tullut kahlattua (löytyy kuvat sellaisista "sutturoista", joita ei muualla ole). Kävin myös eestiläisellä hääfoorumilla google translatorin kanssa ja näitä em. kommentteja ovat, eli liike tilaa kiinapukuja ja ottaa katteet. Tässä vielä tuo foorumikeskusteluja tässä toinen. Ja samoilta sivuilta vielä yleistä keskustelua netistä tilatuista mekoista tässä.

muoks. google translator ei tullut mukaan linkkeihin, mutta osaatte varmaan itsekin :)

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei yanette! Kiitos kuvista, on kyllä kaunis puku :) Oliko tämä mekko heillä myynnissä ebay:ssa vai tilasitko oman kuvan mukaan? Kuinka olit heihin yhteydessä? Laitoin heille ebayn kautta viestiä pari viikkoa sitten, enkä ole kuullut heistä mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei yanette! Kiitos kuvista, on kyllä kaunis puku :) Oliko tämä mekko heillä myynnissä ebay:ssa vai tilasitko oman kuvan mukaan? Kuinka olit heihin yhteydessä? Laitoin heille ebayn kautta viestiä pari viikkoa sitten, enkä ole kuullut heistä mitään.

Hei! Mekko oli myynnissä ebayssa: http://www.ebay.com/...=item3cc84be623

Tuolla sivun alareunassa on kohta "ask a question", josta kysyin ensin toimitusaikaa ja sen jälkeen ostin mekon :) Luulen etteivät he ebayn kautta tee oman kuvan mukaan pukuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin 14.9 JenJen Houselta hunnun ja alushameen hitaimmalla toimitusajalla, ja ne ovat nyt jo matkalla minulle. Täytyy kyllä sanoa, että jos ei muuta niin ainakin nopeaa toimintaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia aliexpressiltä? Löytyi aivan ihana puku sieltä, vakavasti harkinnassa että tilaisi. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa, täällä uusi kirjoittelija foorumille! :)

Olen kahlannut läpi koko tämä keskusteluketjun. Huh, paljon luettavaa erilaisista kokemuksistanne!

Meillä on mieheni kanssa häät suunnitteilla 3.8.2013 ja olen ajatellut tilata hääpuvun netistä ja mitä ilmeisemmin Kiinasta. Ystäväni tilasi n. vuosi sitten hääpukunsa Dinodirectiltä onnistuneesti (voi kuinka kaunis puku olikaan!!!). Kovasti katselin jo aikaa sitten pukuja Dinolta itsekin, mutta heillä taannoin tyhjentyi valikoima/varasto ja parhaillaan sinne tulee pikku hiljaa lisää pukuja. Toistaiseksi siellä ei kuitenkaan ole mieleistäni pukua....

Mistä siis kannattaisi tilat hääpuku? Ainakin Wedingo näyttäisi olevan täysin huijausyritys teidän toisten kokemusten perusteella... entäpä esim. Tidebuy? Tai jokin muu? En oikein tiedä mihin luottaisi...

Lisäys: olen nyt surffaillut lukuisilla nettisivuilla ja esim. Jenjenhouselta ja Tidebuylta saattaisin löytää mieleisen hääasun. Onko kenelläkään kokemusta Light in the boxista tai Lilly wedding -nettikaupoista?

Muokattu: , käyttäjä: -Muru-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen tilannut Tidebuysta iltapuvun. Samaan tilaisuuteen tilasi pukunsa myös ainakin viisi kaveriani ja kaikki erittäin tyytyväisiä. :) Kahdessa-kolmessa viikossa tulivat kaikkien puvut, omani oli ainut joka jäi tulliin. Tästä huolimatta oli huomattavan halpa laatuun nähden. Laatu muuten todellakin oli jopa parempaa kuin tavallisissa juhlapukuliikkeissä. Oman iltapukuni nyöritettävä, korsettimainen yläosta oli niin jämäkä monien kangaskerrosten ja luiden vuoksi, etten pystynyt valumaan yhtään epäryhdikkääseen asentoon. ;)

Kahden tuttuni, jotka tilasivat saman pukumallin, puku ei ollut yhtä laadukas. Ne olivat juhlapukuliikkeiden tavallista tasoa, eivät siis missään nimessä laaduttomia! Oma pukuni oli n. 50e kalliimpi, en tiedä, oliko sitten niin pieni hintaero merkittävä.

Niin tyytyväinen olin, että aion tilata sieltä hääpuvunkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ olivatko iltapuvut valmispukuja vai mittatilauspukuja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa, täällä uusi kirjoittelija foorumille! :)

Olen kahlannut läpi koko tämä keskusteluketjun. Huh, paljon luettavaa erilaisista kokemuksistanne!

Meillä on mieheni kanssa häät suunnitteilla 3.8.2013 ja olen ajatellut tilata hääpuvun netistä ja mitä ilmeisemmin Kiinasta. Ystäväni tilasi n. vuosi sitten hääpukunsa Dinodirectiltä onnistuneesti (voi kuinka kaunis puku olikaan!!!). Kovasti katselin jo aikaa sitten pukuja Dinolta itsekin, mutta heillä taannoin tyhjentyi valikoima/varasto ja parhaillaan sinne tulee pikku hiljaa lisää pukuja. Toistaiseksi siellä ei kuitenkaan ole mieleistäni pukua....

Mistä siis kannattaisi tilat hääpuku? Ainakin Wedingo näyttäisi olevan täysin huijausyritys teidän toisten kokemusten perusteella... entäpä esim. Tidebuy? Tai jokin muu? En oikein tiedä mihin luottaisi...

Lisäys: olen nyt surffaillut lukuisilla nettisivuilla ja esim. Jenjenhouselta ja Tidebuylta saattaisin löytää mieleisen hääasun. Onko kenelläkään kokemusta Light in the boxista tai Lilly wedding -nettikaupoista?

Haapukuni ensimmaisiin haihini oli Lilyweddingista, ja pidin siita todella! Muutamia kuvia loytyy blogistani:

http://sugarantelope.blogspot.com/2011/09/wedding-dress-from-china-confessions-of.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta Zarabridalista, Fbridalista tai Bridal2012?? Löysin puvun mistä olen haaveilut mutta esim Fbridal sivusto mietityttää koska sivua ei ole päivitetty...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia aliexpressiltä? Löytyi aivan ihana puku sieltä, vakavasti harkinnassa että tilaisi. =)

Itse olen tilaillut muita tuotteita Aliexpressiltä ja sieltä tilatessa täytyy aina muistaa, että se on iso nettikauppa jossa on paljon eri myyjiä, ja siksi puvun laadusta ei voi varmistua ennen kuin itse puvun näkee. Kannattaa katsoa minkälaista palautetta myyjä on saanut, se kertoo jo paljon. Lisäksi Aliexpressilla on Buyer Protection, joka tarkoittaa sitä, että myyjä jolta tuotteen tilaa, saa Aliexpressilta rahat tilauksesta vasta sen jälkeen, kun asiakas on varmistanut sivuilla, että tuote on saapunut ja on tuotteeseen tyytyväinen. Jos puku ei saavu ollenkaan tai on huonolaatuinen / ei sellainen kun on sovittu, rahat saa takaisin Buyer Protectionin kautta.

Muokattu: , käyttäjä: yanette

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellää kokemuksia Missy Bridal nimisestä nettikaupasta? Löysin sieltä montakin ihanaa pukua, mutta tilaaminen epäilyttää kun en googlettamalla löytänyt firmasta mitään mainintaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku aiemmin kyseli kokemuksia Jasmine's Bridal Shopista. Tästä vinkistä innostuneena tutustuin sivuihin ja innostuin kovasti. Sivut ovat todella selkeät, pukuja voi selata suunnitelijan mukaan ja kuvia on paljon. Lisäksi heillä on paljon blogissa kuvia jo tehdyistä puvuista. Laatu näyttää todella hyvältä ja kopion vastaavuus alkuperäiseen mielestäni hyvä.

Hinnat eivät ole kaikista halvimmat, mutta minusta se kertookin jo jotakin työn ja kankaiden laadusta. Tilauslomake on hyvin selkeä ja puku tulee normaalina tilauksena 10 viikossa. Olen ollut heihin pari kertaa yhteydessä ja vastaus on tullut nopeimmillaan tunnin sisällä. Lisäksi he kirjoittavat erittäin hyvällä englannilla, koska ainakin osa työntekijöistä on amerikkalais-kiinalaisia. Amerikkalaiset morsiamet käyttävätkin kommenttien perusteella heitä eniten ja ovat lähettäneet kuvia omista häistään. Olen ollut todella vakuuttunut heidän toiminnastaan tähän saakka ja päädyinkin tilaamaan sieltä tämän mekon: http://www.jasminesb...tdetail&id=9653. He ovat tehneet tämän mekon ennekin (http://www.jasminesb...com/blog/?p=263), mutta asiakas on halunnut siihen a-linjan sijaan merenneitomallin. Lisäksi hän on pyytänyt shampanjan väriset helmikirjailut, jotka näyttävät mielestäni keltaisilta. Itse haluan juuri alkuperäisen mallin mukaisen version. Nuken päällä olevassa mekossa ei ole nyöritykset kunnolla laitettuna, kun ensikatsomalta säikähdin niiden ulkonäköä. Itsekin haluan nyörit, jos vaikka saattu laihtumaan...muutos ei maksa mitään. Mekon hintaan pitää vielä lisätä 30 dollaria postituskuluja 25 dollarin alushame. Omien mittojen mukaan tekemisestä ei veloiteta ekstraa. Mielestäni kaiken kaikkiaan kohtuu hinta, kun Suomesta ei näytä saavan pitsimekkoa alle tonnilla.

Kysyin heiltä keskiosan luiden määrästä ja kuulemma tulee 13-17. On varmasti tukeva! Nyt odotan kengät postista, mies mittailee ja pistän mekon tilaukseen :). Sitten pitääkin jännittää vuoden vaihteeseen saakka! Toivottavasti hyvä vaikutelma ei petä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko osallistua keskusteluun tälläkin foorumilla. Olin viikonloppuna mieheni kaverin häissä, jossa morsian oli tilannut pukunsa suoraan Kiinasta, nettikaupasta. Kyllähän puku kaukaa näytti suht. ok:lta, ja laatutiedottoman katsojan silmissä mielestä luultavasti myös läheltä katsottuna. Mutta jokainen, joka yhtään ymmärtää materiaalien, ykistyiskohtien, kuten helmien, kirjailun, ym. tai puvun istuvuuden päälle ,näki heti, että halpa Tarjoustaloversiohan se morsiamen päällä oli. Tuskin kukaan tätä kuitenkaan morsiamelle suoraan sanoi (mikä on sääli), ei edes kaasot. Kaikkihan aina morsiamen pukua kehuvat kohteliaisuudesta, vaikka todellisuudessa olisivat purskahtamassa nauruun. Itse kun en morsianta kovin hyvin tunne, en puvun valintaankaan tietenkään osallistunut. Mutta jos olisin, olisin todellakin sanonut, että arvosta itseäsi ja hääpäivääsi edes sen verran, ettet tuollaisessa puvussa mene vihille.

Ihmetyttää ihan suunnattomasti, eivätkö ihmiset nykyään yhtään arvosta häitään, kun ostavat ihan järkyttäviä, tuulipukukankaista lapsityövoimalla ommeltuja pukuja itselleen. Moni ei varmasti ostaisi arkivaatteitakaan jostain Halpahallista, mutta morsiuspuvun kyllä! Itse en ainakaan omissa häissäni olisi halunnut olla naurunalaisena ja pukea ylleni piraattiversiota, jonka joku 5-vuotias työhön pakotettu lapsi olisi pimeässä ja ahtaassa tehtaassa minua varten ommellut. Jos morsiuspuvun valinnassa raha on se tärkein valintakriteeri, ollaan hakuteillä. Ymmärrän hyvin, ettei kaikilla ole varaa 1000 euron hääpukuun, mutta pukuja saa edullisesti alennuksestakin ja käytettyinä. Ja toisaalta monessa muussa, vähemmän tärkeässä asiassa, kuten manikyyreissa ja hääkuljetuksissakin voi säästää. Puku on kuitenkin se, joka tekee morsiamen.

Ja oletteko ikinä miettineet, että kohta hääpukuja ei enää kukaan suunnittele, kun valmistajat menevät konkkaan sen takia, että jälleenmyyjillä ei ole enää tarvetta aitoja pukuja tilata? Ja kuka maksaa enää suomalaisten eläkkeet ja teidänkin tulevien lapsienne lapsilisät, kun kaikki verorahat menevät ulkomaille? Tuntuu, että ihmisillä (varsinkin nykymorsiamilla) on realiteetit ihan hukassa. Pakko saada 1500 euron arvoisen Maggie Sotteron kopio, vaikka omat häät vietettäisiin jossain liikuntahallissa koripalloverkkojen alla. Eikä minulla siis todellakaan ole mitään liikuntahallihäitä vastaan, mutta hieman pitäisi miettiä kokonaisuutta. Ennen mietittiin, mikä tyyli, malli ja hintaluokka kenellekin sopii. Nyt pyritään kaikki viettämään häitä ns. rikkaiden ja kuuluisien tapaan, mutta huonolla menestyksellä. Sori vaan vuodatus, mutta nykymorsiaimet voisivat hieman ajatella, mitä Kiina-kopiot oikeasti tarkoittavat, ja kuinka moni ihminen näiden kopioiden takia on joutunut ja joutuu kärsimään. Oli aika, jolloin oli tendikästä saada Mustamäen torilta ostettu piraatti-CD tuliaisiksi Tallinnassa käyneeltä sukulaiselta. Mutta oikeasti, nyt on kyse yhdestä elämän tärkeimmästä päivästä, hääpäivästä, jota pitäisi mielestäni arvostaa niin paljon, ettei kulkisi alttarille tuulipukukankaasta valmistetussa valkoisessa jätesäkissä, jonka pintaan on liimattu vino rivi muovisia "timanttikoristeita".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Et selvästikään ole itse vielä tilanteessa missä joudut tekemään tälläisiä valintoja. Häät maksavat keskimäärin 8 000€ Suomessa. Jos unelmiesi hääpuku maksaa Suomessa 1700€ ja saat sen netistä 300€ niin haluat silti maksaa 1 400€ enemmän koska se tuo Valtion kassaan euroja? Eihän kyse ole siitä että olisi pakko saada yli 1000€ pukua mutta kun olet kiertänyt ns. Ale myynnit ja käynyt Virossa hääpukuliikkeissä ja ainoastaan mielessäsi on se yksi aivan ihana puku joka on tehty juuri sinulle, mutta sinulla ei ole varaa siihen aitona niin sitten ehkä ymmärrät miksi morsiammet joutuvat tilaamaan muualta kuin kotimaastaan puvun. Epäilen että olet itse Suomessa toimiva hääpukuliikkeen myyjä jolta on asiakkaat loppuneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku aiemmin kyseli kokemuksia Jasmine's Bridal Shopista. Tästä vinkistä innostuneena tutustuin sivuihin ja innostuin kovasti. Sivut ovat todella selkeät, pukuja voi selata suunnitelijan mukaan ja kuvia on paljon. Lisäksi heillä on paljon blogissa kuvia jo tehdyistä puvuista. Laatu näyttää todella hyvältä ja kopion vastaavuus alkuperäiseen mielestäni hyvä.

Hinnat eivät ole kaikista halvimmat, mutta minusta se kertookin jo jotakin työn ja kankaiden laadusta. Tilauslomake on hyvin selkeä ja puku tulee normaalina tilauksena 10 viikossa. Olen ollut heihin pari kertaa yhteydessä ja vastaus on tullut nopeimmillaan tunnin sisällä. Lisäksi he kirjoittavat erittäin hyvällä englannilla, koska ainakin osa työntekijöistä on amerikkalais-kiinalaisia. Amerikkalaiset morsiamet käyttävätkin kommenttien perusteella heitä eniten ja ovat lähettäneet kuvia omista häistään. Olen ollut todella vakuuttunut heidän toiminnastaan tähän saakka ja päädyinkin tilaamaan sieltä tämän mekon: http://www.jasminesb...tdetail&id=9653. He ovat tehneet tämän mekon ennekin (http://www.jasminesb...com/blog/?p=263), mutta asiakas on halunnut siihen a-linjan sijaan merenneitomallin. Lisäksi hän on pyytänyt shampanjan väriset helmikirjailut, jotka näyttävät mielestäni keltaisilta. Itse haluan juuri alkuperäisen mallin mukaisen version. Nuken päällä olevassa mekossa ei ole nyöritykset kunnolla laitettuna, kun ensikatsomalta säikähdin niiden ulkonäköä. Itsekin haluan nyörit, jos vaikka saattu laihtumaan...muutos ei maksa mitään. Mekon hintaan pitää vielä lisätä 30 dollaria postituskuluja 25 dollarin alushame. Omien mittojen mukaan tekemisestä ei veloiteta ekstraa. Mielestäni kaiken kaikkiaan kohtuu hinta, kun Suomesta ei näytä saavan pitsimekkoa alle tonnilla.

Kysyin heiltä keskiosan luiden määrästä ja kuulemma tulee 13-17. On varmasti tukeva! Nyt odotan kengät postista, mies mittailee ja pistän mekon tilaukseen :). Sitten pitääkin jännittää vuoden vaihteeseen saakka! Toivottavasti hyvä vaikutelma ei petä!

Kiva kun laitoit Jasmines Bridal Shopista viestiä, itsekin laitoin juuri sinne sähköpostia. Toivottavasti puvustasi tulee ihana! Milloin odotat saavasi puvun? Olisi todella kiva kuulla kokemuksistasi täällä (taidan itsekin tilata sieltä)! Ymmärsinkö oikein että tulee maksaa 50% ennakkoon ja jos pitää puvun niin loput 50%? Ja että tulee maksaa extraa jos tilaa paremmalla kankaalla ja on lisäksi mahdollisuus valita kokeneempi ompelija ja maksaa 55% enemmän? Lisäksi pitäisi maksaa erikseen vetoketju ja napit?

Täällä peukut pystyssä toivotaan että tulee hyvä puku!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Et selvästikään ole itse vielä tilanteessa missä joudut tekemään tälläisiä valintoja. Häät maksavat keskimäärin 8 000€ Suomessa. Jos unelmiesi hääpuku maksaa Suomessa 1700€ ja saat sen netistä 300€ niin haluat silti maksaa 1 400€ enemmän koska se tuo Valtion kassaan euroja? Eihän kyse ole siitä että olisi pakko saada yli 1000€ pukua mutta kun olet kiertänyt ns. Ale myynnit ja käynyt Virossa hääpukuliikkeissä ja ainoastaan mielessäsi on se yksi aivan ihana puku joka on tehty juuri sinulle, mutta sinulla ei ole varaa siihen aitona niin sitten ehkä ymmärrät miksi morsiammet joutuvat tilaamaan muualta kuin kotimaastaan puvun. Epäilen että olet itse Suomessa toimiva hääpukuliikkeen myyjä jolta on asiakkaat loppuneet.

Hei vaan. Suomessa myytävien hääpukujen myyntimäärät eivät minua itse asiassa juurikaan kiinnosta. Ajatella, että joku ihminen voi ihan oikeasti vain olla sitä mieltä, että kopiot näyttävät halvoilta ja, että piratismi on laitonta ja väärin kaikissa tilanteissa. Mielestäni on noloa kulkea kadulla väärennetty Burberry-huivi kaulassa tai kopio iPhone kädessä. Ruotsissa oli ihmisten hengenlähtö lähellä piratismin takia, kun värjättyä sianlihaa myytiin naudanlihana.

En myöskään valitsisi vihkisormuksekseni isoa zirkonikivisormusta vain, koska muuten en saa isoa "timanttia". Ottaisin mielummin aidon sormuksen kokonaan ilman kiviä. En myöskään haluaisi, että joku toisi minulle häälahjaksi Tarjoustalosta ostetun "Mariskoolin", jonka jokainen laatu- ja materiaalitietoinen tunnistaa heti kopioksi.

Asiat vain ovat niin, että aidon (ns. alkuperäisen) tuotteen on joku suunnitellut alusta loppuun. Tuotteeseen on panostettu kaikissa tuotantoketjun vaiheissa, koska sen halutaan erottuvan muista vastaavista postiivisessa mielessä. Nämä kaikki vaiheet vaativat työtunteja, rahaa ja investointeja. Tämän takia alkuperäisen tuotteen hinta on erilainen kuin kopion. Näin sen vain menee.

Ollen kyllä mennyt itsekin muutama vuosi sitten naimisiin, eikä oma pukuni ollut kopio, vaan tarjouksessa ollut mallikappale (ovh. 2000 euroa ja itse maksoin puvusta 800). Toki olin netistä eri valmistajien pukuja katsellut, mutta vasta liikkeissä eri pukuja kokeiltuani aloin hahmottamaan, mikä tyyli itselleni oikeasti sopi. Ostamaani pukua en ollut netistä entuudestaan ihaillut, mutta kun kaunis ja minulle sopiva puku liikkeestä löytyi, sen ostin.

Ja miten voit tietää, että puku on unelmiesi puku, jos et ole kaikkia maailman pukuja päässyt yllesi sovittamaan? Tuote kuin tuote näyttää hyvältä fotoshopatun mallin päällä, mutta se on taitolaji, että ymmärtää ja näkee, mikä itselle parhaiten sopii. Markkinoinnin tarkoituksenahan (hääpukufirmojen kuvien) on myydä mielikuvia, ajatuksia siitä, millainen haluaisit olla, ei siitä millainen oikeasti olet. Moni menee juuri tässä mielessä metsään, kun etsii viikko- ja kuukausikaupalla netistä toinen toistaan upeampia kuvia hääpuvuista ja lähtee sitten fanaattisesti toteuttamaan päähänpinttymäänsä täydellisestä.

Ja valitan, mutta itse arvostan ensijaisesti laatua. Tosin täytyy sen verran myöntää, että olen nähnyt myös ns. aitoja hääpukuja, jotka ovat olleet ihan älyttömän halvan näköisiä. Varmaan kopiopuvuissakin on ihan ok-kappaleita, mutta suurin osa niistä on säälittävän näköisiä leikkaa-liimaa-teoksia. Mutta, jos tämänkaltainen mekko jollekin riittää ja on siinä valmis vihille menemään, niin siitä vaan. Toivottavasti rakkaus sentään on aitoa! Se naimisiin menossa kuitenkin on se tärkein asia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Et selvästikään ole itse vielä tilanteessa missä joudut tekemään tälläisiä valintoja. Häät maksavat keskimäärin 8 000€ Suomessa. Jos unelmiesi hääpuku maksaa Suomessa 1700€ ja saat sen netistä 300€ niin haluat silti maksaa 1 400€ enemmän koska se tuo Valtion kassaan euroja? Eihän kyse ole siitä että olisi pakko saada yli 1000€ pukua mutta kun olet kiertänyt ns. Ale myynnit ja käynyt Virossa hääpukuliikkeissä ja ainoastaan mielessäsi on se yksi aivan ihana puku joka on tehty juuri sinulle, mutta sinulla ei ole varaa siihen aitona niin sitten ehkä ymmärrät miksi morsiammet joutuvat tilaamaan muualta kuin kotimaastaan puvun. Epäilen että olet itse Suomessa toimiva hääpukuliikkeen myyjä jolta on asiakkaat loppuneet.

Tätä ajatusmaailmaa olen aina välillä ihmetellyt, että sitä päivitellään aina kun vaikka Nokia irtisanoo satoja ihmisiä ja siirtää tuotantoa ulkomaille tms. Kamala juttu, suomalaisia jää työttämäksi jne. Periaatteessa ulkomailta pukujen tilaaminen on ihan sama asia. Mitä enemmän niitä pukuja tilataan ulkomailta, sen vähemmän suomalaisilla liikkeillä riittää asiakkaita. Sen seurauksena joku suomalainen pienyrittäjä (jolla tuskin on mennyt muutenkaan yhtä hyvin kuin Nokian pomoilla) joutuu lopettamaan elinkeinonsa, jää työttömäksi ja tyhjän päälle.

Pienyrittäminen on todella vaikeaa suomessa, eikä kiinasta halvalla tilattavat vaatteet valitettavasti auta asiaa ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Puku on kuitenkin se, joka tekee morsiamen.

En tiedä oliko tämä kirjoitus kaikessa paatoksessaan ihan vaan provo, mutta tälle lauseelle kyllä pyrskähdin nauramaan. Puku ei tee miestä - eikä kyllä (onneksi) morsiantakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Et selvästikään ole itse vielä tilanteessa missä joudut tekemään tälläisiä valintoja. Häät maksavat keskimäärin 8 000€ Suomessa. Jos unelmiesi hääpuku maksaa Suomessa 1700€ ja saat sen netistä 300€ niin haluat silti maksaa 1 400€ enemmän koska se tuo Valtion kassaan euroja? Eihän kyse ole siitä että olisi pakko saada yli 1000€ pukua mutta kun olet kiertänyt ns. Ale myynnit ja käynyt Virossa hääpukuliikkeissä ja ainoastaan mielessäsi on se yksi aivan ihana puku joka on tehty juuri sinulle, mutta sinulla ei ole varaa siihen aitona niin sitten ehkä ymmärrät miksi morsiammet joutuvat tilaamaan muualta kuin kotimaastaan puvun. Epäilen että olet itse Suomessa toimiva hääpukuliikkeen myyjä jolta on asiakkaat loppuneet.

Tätä ajatusmaailmaa olen aina välillä ihmetellyt, että sitä päivitellään aina kun vaikka Nokia irtisanoo satoja ihmisiä ja siirtää tuotantoa ulkomaille tms. Kamala juttu, suomalaisia jää työttämäksi jne. Periaatteessa ulkomailta pukujen tilaaminen on ihan sama asia. Mitä enemmän niitä pukuja tilataan ulkomailta, sen vähemmän suomalaisilla liikkeillä riittää asiakkaita. Sen seurauksena joku suomalainen pienyrittäjä (jolla tuskin on mennyt muutenkaan yhtä hyvin kuin Nokian pomoilla) joutuu lopettamaan elinkeinonsa, jää työttömäksi ja tyhjän päälle.

Pienyrittäminen on todella vaikeaa suomessa, eikä kiinasta halvalla tilattavat vaatteet valitettavasti auta asiaa ollenkaan.

juu, mutta minusta on turha tulla tanne kauheasti jeesustelemaan asiasta. Vai oletteko kiinnittaneet huomiota missa lahes kaikki tavarat ja vaatteet nykyaan tuotetaan? Niin juuri, Kiinassa tai muualla kauko-idassa. Suora kopio jonkun valmistajan puvusta on toki vaarin, mutta kylla Kiinassa tehdaan muitakin kuin piraattipukuja. Lapsityovoima on kamala asia, mutta mistas tiedatte missa ne henkkamaukan tai seppalankaan ratit on tehty? Myos esim. Gap on paljastunut aiemmin lapsityovoiman kayttajaksi, kuten hyvin moni muukin lansimainen suuryritys. Ja vaikka joku firma ei kayttaisikaan lapsityovoimaa, mista tiedatte millaiset olot ja palkat tyontekijoilla on? Entapa raaka-aineiden alkupera? Onko puuvillan tuottajille esim. annettu reilu diili, vai onko heidat suorastaan ryostetty? Mista tiedatte, minkalaisissa oloissa Sotteron tai muiden merkkien haapukuja tehdaan Kiinassa, silla monet johtavat haapukuvalmistajatkin valmistavat tuotteensa tuossa halvan ja tehokkaan tyovoiman luvatussa maassa. Jos ette osta muuta kuin eettisia tuotteita, joiden alkuperan tiedatte raaka-aineita myoten, on ihan turha tuomita toisia kovin kovalla kadella. En sano, etteiko asioita pitaisi kyseenalaistaa tai etteiko kannattaisi suosia kotimaista, mutta ei kannata ihan hirveasti tuomita muita. Ja vaikka lainasin Pesukarhun tekstia (koska siita oli luontevaa lahtea kommentoimaan asiaa), niin tama oli pitkalti suunnattu myos frouva09:lle. T. morsian, joka osti morsiuspukunsa suomalaisesta kivijalkaliikkeesta Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Et selvästikään ole itse vielä tilanteessa missä joudut tekemään tälläisiä valintoja. Häät maksavat keskimäärin 8 000€ Suomessa. Jos unelmiesi hääpuku maksaa Suomessa 1700€ ja saat sen netistä 300€ niin haluat silti maksaa 1 400€ enemmän koska se tuo Valtion kassaan euroja? Eihän kyse ole siitä että olisi pakko saada yli 1000€ pukua mutta kun olet kiertänyt ns. Ale myynnit ja käynyt Virossa hääpukuliikkeissä ja ainoastaan mielessäsi on se yksi aivan ihana puku joka on tehty juuri sinulle, mutta sinulla ei ole varaa siihen aitona niin sitten ehkä ymmärrät miksi morsiammet joutuvat tilaamaan muualta kuin kotimaastaan puvun. Epäilen että olet itse Suomessa toimiva hääpukuliikkeen myyjä jolta on asiakkaat loppuneet.

Tätä ajatusmaailmaa olen aina välillä ihmetellyt, että sitä päivitellään aina kun vaikka Nokia irtisanoo satoja ihmisiä ja siirtää tuotantoa ulkomaille tms. Kamala juttu, suomalaisia jää työttämäksi jne. Periaatteessa ulkomailta pukujen tilaaminen on ihan sama asia. Mitä enemmän niitä pukuja tilataan ulkomailta, sen vähemmän suomalaisilla liikkeillä riittää asiakkaita. Sen seurauksena joku suomalainen pienyrittäjä (jolla tuskin on mennyt muutenkaan yhtä hyvin kuin Nokian pomoilla) joutuu lopettamaan elinkeinonsa, jää työttömäksi ja tyhjän päälle.

Pienyrittäminen on todella vaikeaa suomessa, eikä kiinasta halvalla tilattavat vaatteet valitettavasti auta asiaa ollenkaan.

juu, mutta minusta on turha tulla tanne kauheasti jeesustelemaan asiasta. Vai oletteko kiinnittaneet huomiota missa lahes kaikki tavarat ja vaatteet nykyaan tuotetaan? Niin juuri, Kiinassa tai muualla kauko-idassa. Suora kopio jonkun valmistajan puvusta on toki vaarin, mutta kylla Kiinassa tehdaan muitakin kuin piraattipukuja. Lapsityovoima on kamala asia, mutta mistas tiedatte missa ne henkkamaukan tai seppalankaan ratit on tehty? Myos esim. Gap on paljastunut aiemmin lapsityovoiman kayttajaksi, kuten hyvin moni muukin lansimainen suuryritys. Ja vaikka joku firma ei kayttaisikaan lapsityovoimaa, mista tiedatte millaiset olot ja palkat tyontekijoilla on? Entapa raaka-aineiden alkupera? Onko puuvillan tuottajille esim. annettu reilu diili, vai onko heidat suorastaan ryostetty? Mista tiedatte, minkalaisissa oloissa Sotteron tai muiden merkkien haapukuja tehdaan Kiinassa, silla monet johtavat haapukuvalmistajatkin valmistavat tuotteensa tuossa halvan ja tehokkaan tyovoiman luvatussa maassa. Jos ette osta muuta kuin eettisia tuotteita, joiden alkuperan tiedatte raaka-aineita myoten, on ihan turha tuomita toisia kovin kovalla kadella. En sano, etteiko asioita pitaisi kyseenalaistaa tai etteiko kannattaisi suosia kotimaista, mutta ei kannata ihan hirveasti tuomita muita. Ja vaikka lainasin Pesukarhun tekstia (koska siita oli luontevaa lahtea kommentoimaan asiaa), niin tama oli pitkalti suunnattu myos frouva09:lle. T. morsian, joka osti morsiuspukunsa suomalaisesta kivijalkaliikkeesta

Komppaan. Samalla tavalla ne isot ja nimekkäät muotitalot käyttävät halpatyövoimaa tarjoavien ompelupajojen palveluita, mutta sillä erolla, että he lätkäisevät tuotteilleen ihan helvetilliset hintalaput, joissa sitä ilmaa kyllä riittää.

Minä tilasin aikanaan kauniin pukuni Kiinasta, koska en Suomen nimekkäimmistä liikkeistä löytänyt sellaista, jota hain. Se ei todellakaan ollut kopio mistään puvusta, vaan yhdistelmä asioista, joita pukuuni halusin. Ja syy miksi tilasin Kiinasta oli se, etten halunnut teettää pukua täällä parilla tuhannella yhtä päivää varten. Ja olen sitä mieltä, että kukaan ei todellakaan olisi arvannut, mistä pukuni on hankittu ellen olisi sitä rehellisesti kysyttäessä kertonut. Pukuni löytyy kyllä tältäkin foorumilta, niin saa käydä tiirailemassa, kuinka hirveältä ja päälleliimatulta se näyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.