nellen

Miten pitää juomat kylmänä?

31 viestiä aiheessa

En haulla löytänyt vinkkejä tai omaa ketjua sille, että miten voisi pitää juomat kylmänä, kun ne ovat tarjolla. Olisi mukavaa, jos saisi oluet, siiderit ja lonkerot pidettyä kylmänä, kun ne ovat tarjolla ja odottavat juomapöydässä juojaansa, mutta miten sen voisi tehdä siististi ja tyylikkäästi, eli ilman rumia muovipaljuja. Hyviä vinkkejä ja vaikka kuviakin peliin :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole toteutuksesta kuvaa mutta meinattiin laittaa Ikeasta ostettuihin valkoisiin tynnyreihin tölkit. Meillä on pojan huoneessa kaksi noita eli toiseen tulee oluet ja toiseen siiderit ja lonkerot. Sisälle tulee jonkin verran vettä ja paljon jäitä ja tölkit, ulkopuolelle kahvoihin tulee teema väreihin sopivat pyyhkeet ja sitten hommataan kumpaakin tynnyriin saunakauhat tai vastaavat joiden avulla tölkin voi onkia tynnyristä.

07937_PE084662_S3.jpg

Tälläset meillä siis on nytten, on isot tynnyrit eli mahtuu hyvin pari kolmekin laatikkoa juomaa sisälle ellei enemmänkin. Tilavuus on 40litraa.

57402_PE162985_S3.jpg

0087041_PE215974_S3.JPG

Nämä on pienempiä eli 16litrasia.

Muokattu: , käyttäjä: Vihqu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Meillä on suunnitelmissa samanlainen :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ajateltiin laittaa juomat jäihin tällaisiin lasikulhoihin. Näiden halkaisija on 36cm, yritetään kuumeisesti löytää jostain vielä laakeampia. Mutta kyllä nämäkin menee paremman puutteessa :)

18516_PE103465_S3.jpg

edit: tarjoilijat pitää huolen, että juomia on koko ajan tarjolla, ei laiteta kaikkia kerralla jäihin. Jääkaapista sit täyttöä.

Muokattu: , käyttäjä: Cybella

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaas tätä!

Mitä muita ratkaisuja olette käyttäneet tai suunnittelette juomien kylmänä pitämiseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa kylmälaitteita vuokraavasta yrityksestä lasiovellinen jääkaappi ja pyöreä kylmäallas.

Ulos sitten jäällä täytettyjä Ikean valkoisia paperiroskiksia, ettei tarvitse sähköjohtoja ulos vedellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

EliJan, voisitko vaikka yksärillä kertoa mistä firmasta teillä oli vuokralla nuo kylmälaitteet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Enhän mä näköjään osaa mitään yksäriä laitella, ni laitetaan tänne yleiselle..

Häät on vasta ensi kesänä, joten mitään yksityiskohtaisempaa tietoa ei oo, miten homma sitten käytännössä toimii, lähinnä ison jääkaapin kuljetus siis.

Mutta tärkeintä on, että juomat pysyvät kylminä :)

Juomalaitepalvelu(Lauri Lindblom) nimisestä paikasta on varattuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta EliJan! Luinpas huolimattomasti viestisi, selvästihän siinä lukee että teille on tulossa jne... Tuo juomalaitepalvelu vaikuttaa hyvältä, ja hinnatkaan ei ole ollenkaan suolaiset! Tuollainen kylmätynnyri olisi varmasti kätevä, ja sinne mahtuukin aika paljon. Kaapin kuljetus voi tosiaan olla hankalaa. Tuolta sivuilta bongasin myös mehuaseman, joka olis täydellinen boolin tarjoiluun! Eli kiitos paljon firmavinkistä!

Eilen googlailemalla löysin sellaisen firman, kuin Suomen Jääpala. Sieltä voi tilata jäitä ja vuokrata pakastimen. Tuollainen kylmätynnyri tosin olis paljon kätevämpi kuin pakastin, ei tarttis siirrellä juomia edestakaisin. Tuo Suomen Jääpala olis siitä hyvä, että toimittavat pakastimet ym. paikan päälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen miettinyt siskoni häitä varten että hommattaisiin isoja kukkaruukkuja joihin jäitä ja juomat, näin voidaan häiden jälkeen hyötykäyttää astiat kun ovat ruukkuja. Onneksi omissa häissä on tod näk niin kylmä että jos ei jääkaapit ja viinikaappi riitä niin ulos juomat vaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi valntakriteereistä kun juhlapaikkaa valitsimme oli, että pitää olla tarpeeksi iso kylmähuone juhlapaikalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä kestä :)

Itse kanssa tuota jääpala-asiaa miettinyt ja kyseisen firman sivuilla vieraillut, myös niitä mehuannostelijoita katselin, mutta

päädyin perinteisempään malliin, että teen itse isoja koristeltuja jää"lohkareita" booliin, jääpalat kylmänä pitoon kannattanee ostaa/käydä jostain

ravintolasta hakemassa.(Niiden, jotka aikovat tarjota juomia jääpalajäähdytyksestä, kannattaa varata pyyhkeitä tms. juoma-astioiden tykö,

ettei tarvitse märkiä tölkkejä juhlapukuihin pyyhkiä ;) )

Talvihäät olisivat olleet kyllä fiksu ratkaisu, säästää monissa jutuissa pitkän pennin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on juhlapaikalla iso "kylmävarasto", jossa siis pystyy säilyttämään myös ruoat. Juomia pidetään siellä ja sitten esim. bestman (tai kuka milloinkin ehtii) niin tuo sieltä aina kerralla jonkin verran juhlasalin puolelle niin eivät ehdi lämpiämään ennen kuin menevät parempiin suihin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi että! Loistava vinkki EliJan! Täytyykin puhua miehen kanssa että olisko toi mehuasema meidän häitä varten! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan mietitty mieheni kanssa,miten saadaan pidettyä juotavat kylminä häiden ajan? Meille on tulossa häihin pitopalvelu,mutta hankimme itse alkoholipitoiset juomat häihin. Vieraita meillä on n.90 ja häät ovat nyt heinäkuussa. Jos jollain on hyviä ideoita, otan niitä erittäin mielelläni vastaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitopalvelulta voi varmaan kysyä ainakin sellaisia isoja styroksisia kylmäarkkuja, jotka sitten täytetään jäällä. Jääkuutiotkin pysyvät sellaisessa kylmänä yli vuorokauden :) en tiedä, ottavatko sitten lisähintaa tai haluavatko ne viedä muiden astioiden kanssa mukanaan kun poistuvat, mutta kyllä varmaan kysyä kannattaa..! Juomat ovat ihan nätin näköisiäkin upotettuna jäihin :)

Tai sitten voittehan katsoa, josko juhlapaikkanne läheisyydessä olisi joku maakellari tai tyhjä kaivo?

Sitten on tietenkin ihan jokin pieni jääkaappi, en kyllä tiedä hintoja tai mitä sillä tekee sitten juhlan jälkeen :D niin tai mahtuuko sellaiseen kaikki juotavat...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta essi. Luulen vaan,että meidän pitopalvelulla ei vältämättä ole ylimääräisiä kylmälaukkuja. Kyseessä aika pieni yhden naisen yritys. Olen miettinyt myös joidenkin kylmäastioiden tms. vuokrausta... Onko kellään vuokrauksesta kokemuksia? Pidämme häät Pohjois-Pohjanmaalla niin täältäpäin mahdollisia vuokrauspaikkoja tms. olis kiva saada. Kiitos jo etukäteen. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tän vuokrapaikan bongasin jostain hääpäikystä. Kokemusta ei ole, mutta vaikuttaa ainakin ihan hyvältä ja kohtuuhintaselta http://www.juomalait...ralaitteet.html

muoks. Tosin nyt tuola näkyy lukevan ettei ota uusia varauksia 1.6. - 12.8.2012 väliseksi ajaksi :girl_sad:

Muokattu: , käyttäjä: Mikaste

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys, mutta eikö hääpaikalla varmasti ole tarpeeksi jääkaappitilaa? Meidän hääpaikassa oli pitopalvelun tarpeille yksi iso jääkaappi, ja lisäksi meille oli ihan tyhjillään yksi jääkaappi omia juomia ja iltapalatarpeita varten. Vietiin aamulla juomat jääkaappiin ja pyydettiin pitopalvelun väkeä viemään niitä juomapöydälle vähän ennen juhlien alkamista. Bestman kantoi illan aikana lisää juomia jääkaapista joten tarjolla oli koko ajan kylmää juomista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpaikalla on kaksi jääkaappia,mutta oletan,että pitopalvelu tarvitsee molemmat jääkaapit ruokien säilytykseen. Pitänee kysyä pitopalvelulta,paljonko jääkaappitilaa he tarvitsevat ruuilleen. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hankitaan jääkaapit erikseen juomille ja jäät paikallisista ravintoloista.. Kyselkää. kyä niitä luulis jostain irtoovan, jos ei omista jääpalakonetta ja baari-jääkaappeja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Auton tupakansytyttimestä virtansa saavia kylmälaukkuja ja -laatikoita saa halvimmillaan muutamalla kympillä ja niille on varmaankin käyttöä häiden jälkeenkin.

Vielä edullisempi keino on hankkia juomien jäähdyttämiseen saavi tms. iso muoviastia ja tehdä pari päivää ennen häitä pakastimen täydeltä isoja jääpaloja (tyhjissä karkki- tai jäätelörasioissa, isoissa pakasterasioissa, ämpäreissä,...), jotka kuljettaa juhlapaikalle vasta hääpäivänä kotona jääkaapissa olleiden juomien kera. Juomatölkithän voi olla tarjollakin siinä saavissa, jos sen koristelee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon ollu pari kertaa häissä, joissa juomat on laitettu kottikärryyn ja kärry on ollu täynnä jäätä. Luulen, että toimii hyvin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiitos kaikille hyvitä ideoista... :D Tod.näk. saadaan osa juomista pidettyä jääkaapissa ja lisäksi on käytössä kylmälaukkuja ja esille laitetaan juomat astioihin joissa on jäitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

...

Muokattu: , käyttäjä: NeNNi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään