Guest eppispeppis

häät syyskuussa

90 viestiä aiheessa

Meillä tulossa häät syyskuussa 2012. Väreiksi olen ajatellut (tosin mies ei ole näistä vielä edes kuullut joten hänen mielipidettään on veilä kuunneltava) punertava liila, ruskea, luonnon valkoinen ja ripaus kultaa. Näitä sitten ajattelin käyttää mm kutsuissa ja koristeissa. Itse olen kauhean huono suunnittelemaan yhtään mitään visuaalista ja voi olla että mun ehdotelmat on ihan pyllystä, mutta näillä mennään ainakin toistaseksi. Voi olla että ruskea on se väri mikä tosta tippuu pois, mutta punertava liila olis ihan mun suosikki ja siitä yritän pitää kiinni. Oliskohan "punertavalla liilalle" joten fiksumpaa sanaa... :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

H@kkis: mulle ainakin ekana tuli mieleen punertavammasta liilasta "lyhyempänä" määritelmänä mieleen fuksia (/fuksianpunainen)..?? :)

Tsemppiä värimaailman suunnitteluun. Onneksi niitä viime hetken muutoksia voi aina tehdä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

H@kkis: mulle ainakin ekana tuli mieleen punertavammasta liilasta "lyhyempänä" määritelmänä mieleen fuksia (/fuksianpunainen)..?? :)

Tsemppiä värimaailman suunnitteluun. Onneksi niitä viime hetken muutoksia voi aina tehdä. :D

Hmm, fuksiakin näyttää googlen mukaan hieman liian pinkiltä. Ehkä fuksian ja tumman liilan välissä on se sävy mitä haen. Ajattelin kyllä tossa, että jos ei nyt löydä sit kaikkea sillä sävyllä mitä halua, niin voisin tehdä värityksen niin, että ottaisin tumman lilan, tumman aniliinin ja sitten ripuaksen kultaa. Sopis ehkä syksyhäihin, mutta täytyy varmaan kokeilla miten noi värit sopii sit yhteen ennen kun tekee päätöksiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syyskuu 2011 on hääpäivä täällä enkä minäkään innostu perinteisistä syksyväreistä vaahteranlehtien väreissä. Vielä kun juhlatilassa on eri tiloissa sinisiä ja sinapinkeltaisia verhoja...

Tänään häämessuilta tarttui idea ruskean ja turkoosin yhdistelystä. Netistä olen selannut erilaisia inspirationboardeja, jossa on yhdistelty erilaisia värejä. Googlen kuvahakuun inspiration board ja värit niin jo löytyy.

Kukkia en ole vielä miettinytkään! Vaikka tykkään auringonkukista niin en niitä välttämättä haluaisi.. Hankalaa.. Täytynee ostaa joku wedding flowers lehti tai marssia vaan lähimpään kukkakauppaan! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli vielä mieleen kun tässä ketjussa on enemmänkin syyskuun morsiamia niin missä vaiheessa aiotte laittaa kutsut menemään? Ennen kesälomia vai vasta elokuussa? Rsvp:lle ei siinä kohtaa tosin jää kauheasti aikaa.

Ajattelin, että jos kutsut lähettäisi kesäkuun alussa ja rsvp:t pyytää heinäkuun loppuun niin se voisi onnistua.

Mitä mieltä=

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meidän hääthän on nyt tosiaan vasta syksyllä 2012, mutta ajattelin laittaa kutsut kyseisen vuoden keväällä menemään. Eli esim toukokuussa pistän postiin ja rsvp on vaikka elokuun alussa. Häät siis syyskuun eka päivä. Parempi laittaa hyvissä ajoin kun jotkut voi suunnitella kesämatkojaan vielä syyskuullekkin ja on parempi että tietävät sitten ajoissa että se syyskuun eka olis nyt sit varattu. Kaverilla oli häät vvime vuoden elokuussa. Kutsut tulivat muistaakseni jo helmikuussa juurikin sen takia ettei vieraat ehdi suunnitella kesälomajuttuja sille viikonlopulle. Joten ajoissa vaan kutsujen kanssa liikkeelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin ajatellut laittaa kutsut myös keväällä postiin, tyyliin toukokuussa. Nyt vaan pitäisi päättää millaisen kutsun sitä laittaa/tekee.. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät 3.9.2011 :gpari:

Rakastan syksyn värejä ja luultavasti ne tulevat olemaan myös näkyvillä meidän juhlissa ja hääkimpussa. Tässä on kyllä vielä niin paljon aikaa että ehtiihän tuota vielä miettimään.. :girl_wink:

Tuo kutsukirjeiden lähettäminen onkin tosiaan mietittävä.. Kun tosiaan ihmiset saattaa lomailla vielä syyskuussakin, siis meillä on juurikin silloin kesäloma :grin:

Mietin vain että jos kutsut laittaa liian aikaisin niin unohtavatko ihmiset sitten vastata..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät 10.9. Olen ajatellut lähettää kutsut ennen kesälomia (toukokuussa tai kesäkuun alussa), ja rsvp olisi elokuun alussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on 17.9.2011 häät. Päävärinä tulee esiintymään lila/violetti mahdollisimman tummana, eli ei mitään laventelililaa. Siihen oheen sitten oranssia ja pikkuisen ruskeaa. Juhlapaikassamme on vaaleat puutuolit sekä tummanruskeat muovituolit. Siksi ruskea on myös huomioitu hieman väreissämme. Se ei tosin esiinny, kuin osassa tuoleja, hääkutsujen sydämessä sekä paikkakorttien sydämissä. Oranssit gerberat tulevat pöytäkukkasiksi ja tumman lilan kaitaliinan päälle pihlajanmarjaterttuja. Siinäpä melkein oranssin osuus. Ai niin, mahdollisesti saippuakuplapullojen rusetit tulee oranssista nauhasta, kun lilaa ei löytynyt. Lilaa löytyy kaitaliinojen lisäksi koristehiekkana kynttiläkupeista, maljakoiden ruseteista, kutsu-ja paikkakorteista, hääkimpusta ja hääpukuni kirjailusta. Kynttilät ovat suuressa osassa, sillä rakastan kynttilöitä pimeänä aikana. Liloja ja oransseja kynttilälyhtyjä olen haalinut, jos jostain alesta vaan on löytynyt. Voi sitten laittaa juhlapaikan terassille tai pihalle :girl_smile: Saa nähdä hukummeko lilaan tavaraan häiden jälkeen :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan Hilippa hääpäiväkaimoja :girl_haha:

Ite aateltiin laittaa kutsut kesäkuussa. Pitäis vain päättää mimmoset kutsut.. :grin:

Paljon on vielä suunnittelemista!

Me aateltiin laittaa koristukseksi juhlapaikalle ainakin pihlajaa, täällä pohjoisessa niissä on soppelisti ihanan väriset marjat just tuohon aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnittelut Okkanaiselle! :girl_wink:

Alkoi ihan nyt ahdistaa nuo kutsut.. Perhe tietää kyllä milloin häät on, mutta kaverit ei. Pitäisikö siis tosiaan laittaa ne kutsut jo kesäkuussa..

Apua! Tässähän tulee ihan sitten hoppu.. :girl_sigh:

Ja sitten kun ilmoittaa kavereille juhlista niin sen jälkeen kaikki höpisee vain häistä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen kanssa asiasta keskusteltuamme tulimme siihen tulokseen että kutsut lähtee sitten kesäkuussa.. :girl_smile:

Nyt sitten on alettava vissiin oikeasti töihin että ne saataisiin vieläpä postiin silloin. Kyselin mieheltä että onko hänellä jotain ajatuksia väriteemasta ( oletin että ei varmasti tule mitään kommenttia ) johon hän sitten tokaisi että on miettinyt tuota valkoista ja vaaleanvihreää... Niillä mennään sitten! :girl_wink:

Mitäpä mieltä, voiko noiden värien kanssa laittaa ruskeaa..? Minä kun niin rakastan ruskeaa ja voisin laittaa sitä joka paikkaan :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi apua...

Nyt tuli stressi kutsujen kanssa. Meillä häät 10.9.11 ja olin kuvitellut laittavani kutsut vasta heinäkuussa... Täytyy varmaan aikaistaa jo kesäkuuhun.

Väreinä meillä on valkoinen ja kulta. Syksyn väreistä ei niin välitetä. Kynttilöitä tulee meillekin paljon. :-X

On niin ihanaa ja samalla stressaavaa suunnitella ja miettiä kaikkea :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät jo juhlineena syysmorsiamena voin lohduttaa, että meillä kutsut lähtivät vasta heinäkuun puolivälissä. :) En oikein ymmärrä miksi syyshäihin kutsut pitäisi lähettää jotenkin erityisen ajoissa, kun silloinhan ihmisillä ei yleensä ole mitään lomamatkoja tai vastaavia, jotka saattaisivat estää häihin osallistumisen. Meilläkin lähes kaikki kutsutut saapuivat paikalle. Vastausta kutsuun pyydettiin meillä kuukautta ennen häitä, mikä minusta oli ihan riittävä. Näin ollen ihmisille jäi kuukauden verran harkinta-aikaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin juhlitaan häitä syksyllä 9.9.2011 :-X

Meillä on juurikin syksyn värit käytössä ja kamalasti kynttilöitä :)

Kutsut lähtevät toukokuussa koska meillä on häät perjantaina, joten halutaan

ilmoittaa hyvissä ajoin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäivä syyskuun lopulla ja pimeyttä karkottamaan olen ajatellut oranssia väriä. Kun näytin sulholle jotain kuvia oransseista kimpuista, niin sen mielestä vois olla punasia kukkasia mukana. Eli toiseksi väriksi tullee joku punainen. Toisaalta tykkään myös tummanruskeasta, mutta saa nyt nähdä tuleeko se mukaan. Ja vihreääkin mietin, mutta kun näytin vihreää kimppua sulholle tuli kommenttia, että toihan näyttää joltai salaatilta.. Eli ei pysty ottaa vihreetä ainakaan kimpussa kauheesti huomioon, ku voi alkaa naurattaa toisen salaatti-huomio alttarilla ;D Eli aika alkutekijöissä on suunnitelmat, mutta ehtiihän tässä vielä ^^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät 10.9.2011, seurustelumme kuusi-vuotispäivänä. :-X Itse en ole ajatellut syyskuun alkua vielä kovin syksyksi, etelässä on vielä puissa vihreät lehdet ja lämpöä voi olla yli 20 astetta. Toisaalta voi olla myös nollakeli ja räntäsade joten täytyy varautua moneen, kuten Suomen kesässä yleensäkin. ;) Vähän pelottaa oma aika ilmava ja kevyt hääpuku (sifonkia), mitenköhän siinä tarkenee... Illat on syyskuussa ihanan pimeitä ja tunnelmallisia, ulkotulet näyttää hienoilta. Mitähän muuta pitäsisi ottaa huomioon syyshäille?

Meillä on värinä fuksia, ja tykkään gerberoista, toivottavasti niitä saa syyskuussa?

Kutsut lähtevät meillä todennäköisesti kesäkuussa, malli on jo aika pitkälle mielessä. :) Syyskuussahan on jo alkanut lapsilla koulut, joten tuskin ainakaan lapselliset silloin enää lomailee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsut lähinnä taitaa olla muodollisuus enää siinä vaiheessa kun lähimmät ystävät ja tuttavat tietävät hääpäivän. Mutta kesäkuu lienee ihan hyvä kohta lähettää kutsut.

Meillä on alkanut väripaletti jo selkiintymään siten, että helmen/helmiäisen valkoinen on pohjalla ja siihen omenoiden värejä, vihreää, vähän keltaista ja oliivin vihreää. Vihreä kun on yksi lempiväreistä ja sopii tilankin väreihin suht hyvin.

Kynttilöitä tulee paljon pöytiin ja erkkereihin lyhdyt (juhlatilan erkkereissä ei saa polttaa kynttilöitä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät on 10.9. ja väriteema tulee olemaan oranssi, punainen, kulta..

Milloin te muut laitatte kutsuja menemään? Me meinattiin laittaa toukokuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Outsa83: Meillä sama hääpäivä, ajattelin laittaa kutsut postiin niin että ovat ennen Juhannusta perillä. Kerkeävät vieraat sitten saamaan tiedon ennen lomia, ja itse tapahtumaan on kuitenkin melkein 3kk vielä aikaa. Syyskuu on kuitenkin suurimmalla osalla jo "arkea", eli ei ole lomamatkoja ja kesätapahtumia kilpailemassa ajasta.

Meillä syksyä pyritään tuomaan sisään juhlasaliin niin paljon kuin vain mahdollista, eli jos tuohon aikaan pihlajanmarjat on jo komeina niin ainakin niitä oksia (ja vaahteran!) maljakoihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kans ilmottautuu syksyn morsian eli hääpäivämme tulee olemaan 24.9.2011

Värit häissämme ovat oranssi,ruskea,kulta ja jossain määrin vihreä

kynttilöitä tulee paljon ja koristuksessa käytetään pihlajanoksia ja vaahteran eli oikein syksyiset häät tiedossa.

Kutsut lähetetään varmaan kesäkuussa.

Muokattu: , käyttäjä: hattivatti1980

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:gpari:

Täällä tullaan juhlimaan myös syyskuussa, joten joitankin asioita on pitänyt miettiä eri tavalla, kuin kesähäissä kenties olisi tarvinnut. Meillä värit tulevat molempien toiveesta olemaan ns. sammalen vihreä, metsäinen ja syksyinen väri. Toki lisänä värejä sen aikaisesta luonnosta, pihlajanmarjat esimerkiksi.

Toivoa passaa, että keli tuolloin on suotuisa.. Ei räntäsadetta, vaan poutaa päivä ja illan pimetessä nuotioiden loimussa voi myös mieltänsä lämmittää.. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin häitä juhlitaan syksyllä (tosin ei syyskuussa), mutta ei kyllä haluta käyttää perinteisiä ruskan sävyjä somisteissa. Kumpikaan ei oikein niistä väreistä tykkää muutenkaan, niin miksi käyttäisimme niitä nytkään. Värimaailma on vähän auki vielä, mutta kynttilät, valkoinen ja vihreä lienevät ainakin mukana matkassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kanssa häät 3.9.2011. Väreinä on liilan eri sävyt. Toistuu korteissa, koristelussa, hääkimpussa ainakin. Kutsukortit on jo osittain tehty, sisätekstit puuttuu yms. Aatelin lähettää kutsut toukokuussa. Gerberoita pöytiin ja paljon kynttilöitä pimeneviin iltoihin ulos ja sisälle. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään