Mrs M.

Mitä säilytät häistäsi?

32 viestiä aiheessa

:girl_sigh: Tämä on itsellä ajankohtainen juttu. Kaikkea ei tietenkään voi säilyttää, muuten joka paikka täyttyisi hääroinasta :girl_wink:

Itse ajattelin kerätä häistä pieniä muistoja, joita voi ihastella vuosien kuluttua. Itse aijon laittaa muistolaatikkoon seuraavat asiat:

-Yhden sydänkoristeen meidän hääpöydästä. Siinä ei ollut muita koristeita kuin lasisia sydänkiviä sekä hääkimppu.

-Sulhasen varavieheen

-Ystävältäni saamani viuhkan, jolla vilvoitin itseäni kirkossa vihkimisen aikana

-Yhden maljakon

-Yhden timanttineulan, joita käytettiin pöytäkoristeissa ja hääpöydän liinan kiinnittämisessä

-Yhden kutsun, ohjelman ja paikkakortin

-Ensimmäisen uudella nimellä tulleen postin kirjekuoren

-Yhden karkkibuffetin kipon, johon joku vieraista oli kirjoittanut terveisensä meille ja vienyt sen lahjapöytään (IHANA yllätys! :-X )

-hunnun

-tiaran

-vieras- & lahjalistan

-printattuna hääblogini kirjoitukset häiden järjestämisestä

Nämä ainakin. Muokkaan listaa, jos huomaan jonkun puuttuneen.

Toki jäähän meille valokuvat ja muistot, mutta ihana sitten joskus vanhana katsella noita koristeita ja muistella miltä ne näyttivät ja esitellä niitä mahdollisesti lastenlapsille. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tallessa on:

- hääpuku kenkineen ja koruineen

- morsiuskimppu ja viehe sekä yksi pöytäkimppu

- yksi hääkarkkipurkki etiketteineen

- yksi kutsukortti liitteineen

- yksi ohjelmalehtinen

- yksi kiitoskortti kuvineen

- onnittelukortit

- vieraslista, pöytäkartta ja kaikki mahdolliset häiden järjestelyyn liittyneet tiedostot sähköisessä muodossa

Paperitavarat ovat menossa valokuva-albumiin (kunhan saan sen tehtyä :rolleyes: ) - ja lisäksi kotona on pari maljakkoa sekä korkeat hurrikaanilyhdyt kynttilöineen, mutta niitä on tarkoitus käyttää eikä vain säilöä muistoina. Myös sulhasen frakki roikkuu kaapissa, ja jos sille suinkin tulee käyttöä, niin senkin voi hyvin kaivaa esiin.

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on jemmassa pinkki Victoria´s Secret-laatikko :girl_blum: jonne olen säästänyt kutsun, kiitoskortin, onnittelukortit, pöytäkartan, häissä meistä esillä olleet valokuvat ja varoilla olleen mammani vanhan pitsisen nenäliinan. Laatikko alkuperäissisältöineen on aikoinaan mieheltä saatu tuliainen :)

Häiden suunnitteluun liittyviä dokkareita on varmaan vieläkin koneella omassa kansiossaan jonkin verran.

Puku on myös tallella ja valokuvat albumissa.

Lisäksi käytössä on vieläkin, 14 kk häiden jälkeen, iltapalalta jääneitä servettejä ja muutama maljakko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on yhdessä laatikossa vierailta saadut kortit, yhdet kappaleet erinäisiä paperituotoksia (mm. kutsu, kirkko-ohjelma, paikkakortti ja kiitoskortti), hiuksissa ollut fascinator, häälaukku, pari kuittia, häitä edeltävän päivän muistilappu ja cd, johon poltin kaikki häihin liittyvät tiedostot.

Puku on tallessa, kuten myös hääkengät, jotka tosin eivät olleet valkoiset, joten niitä aion käyttää myöhemminkin. Karkkibuffaan hankitut astiat sekä koristelussa käytetyt maljakot ja kynttilänjalat ovat ihan normaalikäytössä nykyään. Se oli tarkoitus jo ostettaessa, joten niitä ostettiin vähän ja harkiten.

Tärkein muisto on valokuvat, jotka ehkä joskus tulevaisuudessa saan albumiinkin asti :girl_wink:.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Keräsin häätavaraa muistojen laatikkoon, joka sisältää ainakin:

- kutsun

- yhden paikkakortin

- yhden menu/ohjelmakehyksen

- kiitoskortin

- vieraiden onnittelukortit

- hiuksissani olleet helmipinnit ja helmipannan

- vieraskirjan

- molempien polttarikansiot

- miehen viehe

- sanomalehdestä leikatut kuulutusilmoitus & vihki-ilmoitus

- hääsuunnittelukansio

- häissä saamiamme esineitä joilla muistoarvoa, mutta joilla ei muuten tee mitään, esim. kaksi kiveä joihin maalattu silmät :)

+ paljon muuta mitä ei nyt muistu mieleen :)

Hääkengät on tallessa jatkokäyttöä varten, samoin häihin hankkimani korut :-X Takapihalla myös käytössä kaksi isoa lyhtyä jotka ostettiin häitä varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saatiin yhdessä ohjelmanumerossa kaasoni hienoksi askartelema (kenkä)laatikko. Taidankin sinne säilöä muistoksi mm. kutsukortin, pöytäkortin ja muuta pientä :girl_smile: Näin saan säilytettyä sekä laatikon, että muita muistoja.

Idean sain tästä ketjusta, KIITOKSIA siitä! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koristeita ja askartelumateriaalin ylijäämää lahjoitin pian häiden jälkeen paikalliseen päiväkotiin. Muun tavaran kanssa en pidä mitään kiirettä. Katson ajan kanssa miltä alkaa tuntumaan minkäkin kohdalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä teen hääkirjaa ja sinne kerään esimerkit koristeista, kutsu -ja kiitoskortit, käsiohjelman ja paikkakortin. Sitten säilytetään myös yksi tienvarsikyltti. Hääkirjaan tulee lisäksi lahjalista ja saadut lahjat, kutsuvieraslista, budjetti ja menot, kertomus hääpäivästä ja suurennoksia hääkuvista sekä kopio häävideosta. Olen myös tehnyt polttarikansion ja kohta pääsen tekemään hääalbumia. Ainiin ja säästän myös kakkukoristeen, muutaman tuikun pöytäkoristelusta, karkkibuffetkulhon ja ensimmäisenä hankkimani hääparinallet. :girl_sigh:

Muokattu: , käyttäjä: Cressie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin häälahjaksi tosi kiva vaalea laatikko, joka on Victorian ja Danielin hääoheistuotteita. Laatikko on koristeltu kruunuin ja 2010 vuosiluvulla, joka on myös meidän vuosiluku. Siitä tulee mun häämuistolaatikko.

Laitan muistolaatikkoon

-Pari hopeista koristetta hääpöydiltä

-Meidän häälehden, joka sisältää menun ja ohjelman

-Pöytänumerokortin

-Kaikki onnittelukortit jotka saatiin

-Nauhaa kaasojen rannekukkakoristeesta

-Ihana kirje, jonka sulhon sisko kirjoitti meille häiden jälkeen

-Nuotit laulusta, jonka ystävä meille lauloi

-Runo, jonka kaaso teki meille

-Runo, jonka sulhanen luki mulle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-kaikki onnittelukortit

-vieraskirja

-hääkakunkoristeen, joka on itse tekemäni

-yhden kappaleen pöytäohjelmaa ja paikkakorttia

-yhden kappaleen kutsukorttia

-sanomalehdestä leikatun hääkuvan

Hmm, oliskohan siinä ollut kaikki. Suurin osa koristeista ja asustesta sekä puku on jo myyty. Tällä hetkellä häämuistolaatikko on niinkin romanttinen kuin häitä varten ostettujen karjalanpiirakoiden laatikko, ehkä sen vois joskus vaihtaa tai vaikka päällystää nätimmäksi. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen koonnut häämuistojenlaatikkoon:

- kaikki kortit

- muutaman pöytäkoristeen (oksilla roikkuneita blingejä)

- yhden hääkellon joita vieraat kilisyttivät kirkonportailla

- kutsun

- kirkko-ohjelman

- kiitoskortin

- yhden kappaleen painetuista menu/ohjelmalapuista (jokaisella vieraalla oli oma)

- mun ja miehen plaseerauskortit

- meidän pöydässä koristeena olleen linnunpesän lintuineen

- lisäksi mun häihin ostamani korvakorut ja riipus talletetaan muistojenlaatikkoon. Ajatuksena on, että puen ne hääpäivinä jos ja kun menemme ulos syömään

- pari puhetta

- häämatkalta kerättyjä simpukoita

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vielä ei ole laatikkoa hankittuna, mutta on tarkoitus säästää:

*hääpuku,vannehame, toinen sukkanauhoista jää muistoksi

*kengät, laukku ja bolero pääsevät käyttöön myöhemminkin mutta säilytetään

*vieraskirjaan joka on oikeasti valokuva albumi, kerätään naamakuva jokaisesta vieraasta ja jokainen vieras saa piirtää/kirjoittaa postikortin joka liitetään kuvan kans yhteen, samaan albumiin mahtuu varmaan ainaki osa juhlien kuvista

*yksi kutsu

*yksi juhlainfo (en halua käyttää sanaa juhlaohjesääntö kun se kuulostaa niin määräilevältä)

*yksi kiitoskortti

*morsiuskimppu ja sulhon viehe

*jos saadaan puheet paperilla niin ne

*mun ja miehen paikkakortit

*ehkä jopa ns.näytekappaleet hääkarkeista (meille tulee buffetti mutta nättiin pussiin yks joka laatua.)

*onnittelukortit

*yksi saippuakuplapullo

*noutopöytään menevän ison menutaulun kehykseen laitetaan hääkuva olohuonene seinälle, juhlissa ollut teksti sisältä muistojenlaatikkoon...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla säästössä on seuraavat:

-hääpuku, kengät, korut, laukku

-kutsu

-kiitoskortti

-pöytäkolmio (jossa menu, ohjelma, pöytänumero)

-mun ja miehen paikkakortit

-pöytäkartta yhä kehyksessään (tämä lähinnä se takia etten oo jaksanu vielä purkaakaan :D ja voi olla että jääkin noin)

-kimppu ja heittokimppu (joka unohtui kotiin ja jäi siis heittämättä, heitin juhlapaikan kukista väsätyn kimpun)

-kaikki häiden järjestämiseen liittyvät sähköpostit (saatan printata joskus nivaskaksi mukaan muistojen laatikkoon)

Muutakin varta vasten häihin hankittua tavaraa on tallessa mutta ne ovat uudessa käytössä, eikä sinänsä pelkkiä muistoesineitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä aion hankkiutua turhimmista "hörsöistä" eroon, joko roskiin vaan, tai sitten myydään eteenpäin. Tuli hankittua PALJON kaikkea hääkrääsää!

Muuten aion säilyttää pieniä yksittäisiä juttuja, kuten 1 pusukellon, hääohjelman, hääsivujen käyntikortin, 1 kpl hääkutsuja, hääpuvun, korut, kengät yms...

Pienimpiä "romuja" kerään häävalokuvaalbumiin koristeeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on iso valkoinen laatikko, jonka ostin jo ennen häitä, että mihin säästän kaikkea kivaa (ja varmaan vähän turhaakin ;))

Nyt siellä on:

riisikori ja minipussi riisiä (sydänriisiä)

Huiskutusleikin kortit

Huntuni :-X

hääkenkälaatikko ja hääkengät

Sukkanauha (mulla oli kahden sukkanauhan setti)

1kpl lahjoja jotka vieraille jaettiin

Sinettimme

Teen kirjasen johon tulee kaikki versiot suunnitelluista kutsuista, paikkakorteista yms ja yhdet kappaleet kaikkia toteutuneita askarteluja. Kaikki mahdollinen askartelu reksvisiitta. Laitan kirjaan myös kuvat kaikista sovittamistani/haaveilemistani hääpuvuista, koruista, hunnuista, kampauksista, meikeista yms. Kirjasen talletan laatikkoon myös.

Hääkimpusta mahdolliset kuivatettavat kukat kuivatin, myös sulhasen viehe in kuivatettuna.

Korut säilytin, (ja toistaiseksi vielä laukun + boleron).

... jokapaikassa lojuu edelleen hääkamaa... saa nähä mitä kaikkea muuta säilytän... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullakin on oma laatikko, johon olen kerännyt häihin liittyviä tavaroita :)

- Missinauha ja tehtävälappuja polttareista

- Hääkutsu

- Servettejä häistä (painatettiin niihin meidän nimet ja hääpäivämäärä)

- Lastat, joissa vieraiden nimet (liittyi leikkiin)

- Runo, jonka mies teki morsiammenryöstön aikana

- Kortteja vierailta

- Pääsylippuja häämatkalta

- Kuulokkeet, joita jaettiin häämatkalla turistibussissa

Ja sitten laatikon ulkopuolella olevat tavarat, jotka ovat myös säilössä:

- Hääpuku

- Kengät

- Laukku

- Alusasu

- Hääkimppu

Muokattu: , käyttäjä: Kellen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tallessa on hääpuku, kengät,korut, tiara, sukkanauha, häälaukku, hääkutsu, hääservetti, häihimme ostamat kynttilänjalat, hääkortit, muistoja häämatkalta. Näitä en aio heittää pois. Hääkimppu + sulhasen viehe on kuivatettuna äitini luona, koska hän ei halunnut niitä pois heitettäväksi. Itse en olisi niitä säilyttänyt.

Jäljellä toki on vielä jotain hääkoristeita mutta ne pyrin myymään pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aion säilyttää hääpuvun, kengät ja laukun :-X Hääkutsun, hääkortit ja hääkimpun ( itse askartelin silkkikukista että jää muistoksi) Koristeista saatan jättää jokaista muutaman talteen muistoksi mutta muut pyrin myymään pois :curtsey:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on säästössä:

- Huntu ja hääkäsineet

- Kutsukortti

- Hääalbumi, johon tulee hääkuvia

- Hääkirja, johon saimme täyttää infoa häiden suunnittelusta

- Hääkakun koriste

- Vierailta saadut onnittelukortit

- Polttarikansiot

- Häiden vieraskirja

- Blogini kirjoitukset häiden suunnittelusta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin säästää myöhempiä muisteluhetkiä varten:

 

- hääpuku, kengät, huntu, hiuskoriste ja laukku

- kutsu, painetut servetit, kakun koriste + pöytäkoristeista yhden kappaleen jokaista

- vieraskirja, polttarikansiot

- polttariasusteet

- morsiuskimppu

- onnittelukortit

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin säilyttää:

 

-Hääkengät

-Hääpuvun

-Yhden kutsukortin

-Vieraskirjan

-Hääkakun koristeen

-Onnittelukortit

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse säiltytän

 

- yhden kutsukortin

- kiitoskortin

- hääkakun koristeen

- vieraskirjan

- onnittelukortit

- pöydissä olleen karkkipussukan

- meidän häälasit

- servetit joissa meidän nimet ja päivämäärä (jäi yli jonkin verran)

- korut jotka oli päälläni hääpäivänä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me säilytämme

- minun hääpuvun

- ylimääräisen sukkanauhani

- minun hääkenkäni

- miehen puvun

- kakunkoristeen

- yhden kutsukortin kuorineen

- yhden kiitoskortin kuorineen

- vieraskirja-aikakapselin purkin & lappuset, jotka odottavat vielä kymmenisen kuukautta lukemista :grin:

- hääpäikkyni printattuna,

- karkkibuffettia varten ostamani maljakot ja

- lahjapöytään teettämäni taulun meistä.

 

Hyllyyn jäivät myös ylimääräiset kelluvat kynttilät, mutta ne poltamme syksyn pimetessä/talvella häitä muistellen. :grin::wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille jaa muistoksi ainakin nama:

 

- Save-the-date-kortteja muutama seka leimasin, jolla ne tehtiin

- Kutsu enganniksi ja kutsu suomeksi

- Hiuskoristeeni ja muut korut

- Huntu

- Minun alsuvaatteeni (tulee varmasti kaytettya viela uudestaankin)

- Sukkanauha, jonka kaaso oli minulle hommannut, ja jota ei kuitenkaan heitetty

- Haakenkani ehka (ne oli tarkoitus itse asiassa varjayttaa, mutta menivat aika likaiseksi ja korot karsivat hieman myos...)

- Vierailta ja myos joiltain muilta ihmisilta saaut onnittelukortit

- Miehen puku, solmio ja kengat jaavat toki miehelle kayttoon

- Paikkakorttimme

- vaaleanpunainen tekonahkapiiska, jonka kaaso oli jattanyt haayohuoneeseemme yllatykseksi  :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kortit, vieraskirjalaput, yhdet hääkarkit, hääparin nimikyltin, koristeita ( on kivoja muistoja kun ne laittaa omaan kotiin)...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään