Jump to content
Naimisiin.info

Sello musiikkia vihkimiseen?


Tuive

Recommended Posts

Heips!

Sellistin näkökulmasta kivoja biisejä: Bachin Air ja soolosellosarjoista joku osa on kivoja jos tykkää kirkollistyyppisestä klassisesta musiikista. Sopii kirkkoon ja siviiliin tuomaan arvokasta tunnelmaa. Soolosellosarjat on tarkoitettu soitettavaksi ilman säestystä, jolloin pianistista ei tarvitse huolehtia.

Muita: Elgarin Salut d'amour on romanttinen laulu. Saint-Saensin Joutsen on tunnettu ja klassikko... Ja oikeastaan mikä tahansa tuttu sävel soi aika ihanasti sellolla, ainakin mun mielestä ;) Itse olen soittanut kaikenlaisia biisejä sellolla pianosäestyksen kanssa ja useissa häissä. Repertuaariin kuuluu mm. Hymni rakkaudelle, Muisto, Put your head on my shoulder ym. Pianisti kuuluu ehkä yleensä kuvaan mutta tietty kaikkea voi soittaa yksinkin.

Toivottavasti löytyy kivaa musiikkia vihkimiseen!

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vinkeistä! Tuo Elgar on tulossa, mutta Bachin Air, on meillä ollut äidin hautajaisissa, joten sitä EN halua! Toinen kappale voisi olla vaikka Love storyn teema, tai käymme yhdessä ain tms. Mutta mistä niihin saa sellon nuotit? Olenko ymmärtänyt oikein, että sellolle täytyy olla omat nuotit?

Link to comment
Share on other sites

Sellisti lukee pääsääntöisesti f-avainta mutta sellistin soittokyvyistä riippuen hän voi lukea mitä avainta vain! Ehkä kannattaa soittajan kanssa jutella mistä nuotit vai hankkiiko hän ne itse. Usein pitkään soittaneet osaavat soittaa pianonuotistakin/tehdä siitä oman nuotin, jos vain viitsivät. Kirjastosta kannattaa tietty kurkata minkälaisia nuotteja sello-osastolla on...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei,

Meillä on suulaistyttön häät heinäkuussa 2012 ja löytyis Joutsenen sellonuotit (taito) , mut pianonsäestysnuotit puuttuu. Löytyisikö joltain pikaisesti linkki -kopio tms. jotta saatais säestys kukaan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...