Guest noviisi

Kuka maksaa sormukset?

370 viestiä aiheessa

Miten teillä maksettiin sormukset? Onko tässä jotain yleisiä tapoja, jos miehelle hankitaan vain yksi sormus ja naiselle kaksi, miten kustannukset jaetaan?

Toki taloudet jossain vaiheessa pistetään yhteen, eikä silloin tarvitse miettiä, kumpi maksoi ja mitä, mutta jos/ kun kihlausaikana taloudet vielä ovat erilliset, miten kustannukset on jaettu? Mies maksaa naisen sormukset ja nainen miehen, molemmat maksaa omansa, mies maksaa kaiken??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies maksoi kummankin kihlasormukset. Hän halusi tehdä niin ja miusta se oli ihan reilua, koska hän oli silloin töissä ja minä en. Lisäksi kihlasormuksemme (keltakultaiset 3mm rinkulat ilman mitään ylimääräistä) maksoivat yhteensä vain 160€.

Vihkisormukset meidän on tarkoitus ostaa toisillemme, eli minä maksan sulhon sormuksen ja hän minun. Periaatteessa meidän rahat ovat jo nyt aika yhteiset, mutta tuossa onkin ajatus tärkeämpi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sormukset maksettiin yhteisistä säästöistä. Vihkisormuksesta en sitten tiedä, mutta eiköhän tässä talous ole jo sen verran vahvasti yksi, että samalla kaavalla menee sitten sekin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies maksoi sormukset. Kosinnan yhteydessä ojennetusta Kinder-munasta ei sormusta löytynyt, joten kultasepänliikkeeseen oli lähdettävä :) Olin iloinen, että sain valita itse sormuksen. Valitsin valkokultaisen sormuksen, jossa on viisi pientä timanttia.

Muokattu: , käyttäjä: heidi2012

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee molemmille vain yksi sormus. Minä maksan mieheni sormuksen ja mies maksaa minun sormuksen.

Muokattu: , käyttäjä: ASM

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies maksoi sormukset ja maksaa vihkisormukset myös :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me maksettiin toistemme kihlasormukset. :girl_smile: Vihkistä ei ole vielä tietoa, että miten maksaminen menee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies maksoi kihlasormukset ja nykyään on yhteinen talous elikkäs vihkisormus menee yhteisistä rahoista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies maksoi molempien kihlasormukset. Aluksi oli ajatuksena, että maksetaan nuo kihlat puoliksi, mutta ukko-kulta sitten ilmoittikin, että hän haluaakin maksaa koko lystin, koska hänen mielestään "niin kuuluu tehdä". :) Mun vihki (miehelle ei varmaan tule toista sormusta) maksetaan sitten aikanaan yhteisistä hääsäästöistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kummatkin maksoi oman sormuksensa. Jos en olisi ollut töissä silloin, mies olisi varmasti maksanut molemmat. Minä taas en halunnut miehen tuhlaavan, kun pystyin hyvin maksamaan omani. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies halusi maksaa molempien sormukset. Vihkiä miehelle ei tule, vaan kihlasormus toimii myös vihkinä, mutta mun vihkisormuksen maksu katsotaan sitten kun sen aika tulee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies maksoi kihlat, hän on myös ostanut vihkisormukseni valmiiksi. Vihkisormus kuitenkin taidetaan laittaa yhteiseen hääbudjettiin, joten hän "saa omansa pois", toisin sanoen vihki menee yhteisistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on aikanaan hankkinut ja maksanut molempien kihlasormukset, ja mun vihkisormuksen hän myös hankkii ja maksaa. Itselleen ei aio hankkia toista sormusta. Ja mulle niin kihla- kuin tuleva vihkisormus tulee yllätyksenä (mieltymyksistä toki tietoinen :)).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies maksoi minun sormuksen ja kosi yllätyksenä. Kosinnan jälkeen minä maksoin miehen sormuksen, vaikka meillä yleisesti ottaen ''yhteiset'' rahat onkin. Vihkisormusten kulut otetaan yhteiseltä tililtä :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä maksettiin toistemme kihlasormukset. Minulla tulee tähän kihlaan myös vihkipäivä, joten toinen sormus taitaa ollakin sitten huomenlahja. Koska sormukselle ei ole budjettia niin mietimme maksupolitiikkaa tilausvaiheessa. Alustavasti kuitenkin on niin, että miehen pussista tämä toinen sormus maksetaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdotin että maksettais meidän vihkisormukset puoliksi, mutta mies halusi maksaa ne kokonaan itse (tosin sillä varauksella että jos haluan ihan superkalliin sormuksen joka menee reippaasti yli sen budjetista niin mä maksan sen ylimäärän - näin ei kuitenkaan käynyt, sillä mulla on suhteellisen vaatimaton maku ja unelmasormukseni hinta jäi reilusti alle miehen kipurajan). Kihlasormuksia me ei hankittukaan ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä molemmat maksoi omat kihlasormuksensa.

Minoon sen verran ylypiä, etten antanu miehen maksaa munkin sormusta :lol:

Vihkisormus hankittaneen sitten hääkassasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies maksoi kihlasormukset ja maksaa luultavasti myös vihkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies maksoi mun kihlasormuksen, hänelle ei kihlaa tullut ollenkaan. Vihkit mies kuvitteli maksavansa itse molemmat jostain syystä ja venytti korukauppaan menoa koska kuvitteli tarvitsevansa siihen älyttömästi rahaa. Mulle ei ois tullut rehellisesti sanottuna mieleenkään, että hän maksas omankin sormuksensa. Eikö sen pitäs olla lahja minulta? :huh: (ei mulla siis mitään ole niitä pariskuntia vastaan, joilla mies on maksanut kaikki sormukset, kaikki tekee niinku itsestään luontevimmilta tuntuu). Eli sitten mentiin ostamaan vihkit ja mies siis makso minun ja minä hänen, eikä tarvittu hirveää rahavuorta kumpikaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies maksoi molempien kihlasormukset, jotka tosin maksoivat yhteensä vain 200 euroa. Minun vihkisormukseni maksetaan todennäköisesti yhteisestä hääbudjetista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies maksoi molempien sormukset, minulla kun ei ollut rahaa. Erillisiä vihkisormuksia ei varmaankaan tule.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kyllä periaatteessa ollu kokoajan yhteiset rahat mutta mies tienaa enemmän joten hän on oikeestaan ostanut kaikki..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies maksoi mun kihlan ja minä hänen, tämä järjestely minun toiveestani. Minun vihkisormukseni maksaa sulho, hänelle vihkiä ei tule.

Muokattu: , käyttäjä: Arby

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä minä maksoin oman kihlasormukseni ja mies maksaa omansa. Mies olisi halunnut maksaa molemmat, mutta meillä minä käyn töissä ja mies opiskelee joten halusin maksaa omani itse :) Vihkisormukset maksetaan todennäköisesti sitten yhdessä. Oma kihlasormukseni oli myös sen verran kallis, jonka takia myös halusin itse maksaa sen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään