Jump to content
Naimisiin.info

Kuka maksaa sormukset?


Guest noviisi

Recommended Posts

  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

minä maksoin molempien kihlat, koska minulla oli sillä hetkellä enemmän rahaa tilillä. mutta koska meillä on yhteinen talous, mielestäni tuo meni yhteisistä rahoista. luonnollisesti miehellä on loppukuun aikana sitten enemmän rahaa käytettävissään, joten hän maksaa meidän kaikki ruokaostokset, auton tankkaukset, mahdolliset vaateostokset yms. tasan menee joka tapauksessa.

samoin vihkisormus/sormukset maksetaan sitten aikoinaan yhteisistä säästöistä, joten ihan sama, kumpi siellä kassalla korttia vinguttaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meillä ollut yhteiset rahat jo kolmisen vuotta, ja häitä varten meillä on yhteinen erillinen tili, jonne olemme molemmat kesätyörahojamme säästäneet, joten sieltä maksettiin myös sormukset :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä minä maksoin - tosin lähinnä sen takia, kun tilattiin nuo renkaat ulkomailta ja minä olen se, jolla on PayPal-tili. Sulho sitten tasasi tilannetta makselemalla ruokakaupassa tovin sen jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Meillä maksettiin sormukset (kihlat ja morsiamen vihki) yhdessä, kuten muutenkin kaikki häihin liittyvä. Arkielämässäkin hoidetaan yhteiselämän kulut yhdessä. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä avokkini maksoi mun kihlan jonka oli ostanut jo ennen kosintaa ja mä maksoin hänen :). Vihkisormukset tai siis lähinnä mun sormus maksetaan hääkassasta :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä mies oli hankkinut sormukseni salaa ennen kosintaa, joten luonnollisesti myös maksoi sen. Minä kustansin hänen sormuksensa sitten viikkoa myöhemmin. Ja sulho kuulemma haluaa maksaa vihkini, vaikka yhteistalouttahan tässä varsinaisesti eletään.

Link to comment
Share on other sites

Ei ollut hankkinut etukäteen, mutta maksaa molemmat kihlat (tilauksessa tällä hetkellä). Vihkisormus maksetaan luultavasti yhdessä, kuten hääkulut tullaan muutenkin maksamaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä kihlasormukset ostettiin periaatteessa puoliksi, ts. miehen kihla oli hieman kalliimpi kun mun sillä sen sormus on suurempi. Hinta pistettiin puoliksi.

Vihkisormuksen maksoi mies, mutta se lasketaan hääbudjettiin joten menee yhteisistä rahoista.

Link to comment
Share on other sites

Meillä mies maksoi kihlat. Vihkin maksamisesta ei olla puhuttu vielä, mutta luulen, että maksan sen ainakin suurimmaksi osaksi itse, sillä tuloni ovat isommat kuin miehen. (OT onpa kiva, että mulla on mies jolle enemmän tienaava nainen ei ole ongelma!!)

Link to comment
Share on other sites

Meillä sulhanen maksaa minun sormukseni ja minä maksan hänen vihkinsä. Meillä siis jo ikuisuuden sormessa olleet halvat kihlat jotka heivataan kaappiin, siksi sulhasellekin tulee vihki.

Link to comment
Share on other sites

Meillä mies maksoi aikoinaan kihlat, hankkikin kyllä ne salaa kosintaa varten joten siihen olisi ollut aika mahdotonta osallistua :D ja nyt hän osti minun tulevan vihkini, itselleen ei vihkiä erikseen halua. Vaikka meilläkin toki kaikki menot yhdessä maksellaan niin tässä asiassa hän piti sitä itsestään selvänä että sormukset hän maksaa. Enkä sitten lähtenyt tätä päätöstä kyseenalaistamaan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kihlat maksoimme yhdessa. Vihkisormukseni haluaa Sulho seka valita etta maksaa... Hieman jannittaa etta mitahan saan, mutta onneksi miehella hyva maku :)

Link to comment
Share on other sites

Mies maksoi kihlat, kun yllätyksenä ne hankkikin. Vihkisormukset sitten maksetaan hääkassasta, joka on kylläkin tähän mennessä yksin mun säästämä :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me maksoimme toistemme sormukset ja otettiin tismalleen samanlaiset. Tosin miehellä tietysti hieman isompi ja tätä myöten kalliimpi :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...