Guest Iitu1

Save-the-Date

86 viestiä aiheessa

En löytänyt aiempaa aihetta, joten aloitan uuden. Eli millaisia save the date -viestejä olette lähettäneet, jos siis olette lähettäneet? Mitä olette niihin kirjoittaneet? Olisi aika ajankohtainen juttu ja olis kiva vähän saada vinkkiä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy varmaan vähän tarkentaa tuota otsikkoa. Siis oletteko lähettäneet postikortteina? Onko tekstiviesti liian tylsä/arkinen tapa? Kun ajateltiin, että vaikka häät ovatkin lauantaina, mutta lähettäisimme silti STD-kortit niille, jotka eivät vielä häistämme tiedä. Kun voi tuona päivänä olla muitakin naimisiin menijöitä. Tänään tuli ilmi yhdet häät kaveripiirissä, jotka ovat samana päivänä kuin meidänkin. Johtuen siis tuosta 070707 :-/ Antakaa nyt vähän vinkkiä. Oliko jotain runon pätkää vai pelkästään päivämäärä? Voiko paikan ilmoittaa jo vai ilmoitetaanko vasta kutsussa? Voisko laittaa esim. että "Hei! Me mennään naimisiin 7.7.2007. Varatkaapa päivä kalenteriin." ?? Vai miten? Itsestä olisi niin kiva lähettää tekstiviestinä (kun ei olis oikeen aikaa mitään kortteja rustailla), mut onks se kuitenkaan ihan "sopivaa" :-? Help :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Mitä etua ajattelit, että STD-korttien lähettämisellä saisit? Tuolla yhdessä toisessa ketjussa keskusteltiin vähän tästä ja onhan se tietysti joillekin ulkomailta tuleville ihan kiva saada tieto ajoissa, että on aikaa järjestellä matkaa, mutta muuten en oikein ole tajunnut, miksi STD-kortti lähetettäisi? Se nimittäin voi tuntua vähän loukkaavaltakin, jos lähettäjä odottaa, että sillä että aikaisin kertoo asiasta, saa automaattisesti "ensisijan". Kyllähän niihin menoihin ja menemättä jättämisiin kuitenkin aika moni muukin asia vaikuttaa ja jos on lähetetty STD-kortti, moni voi kokea, että olisi pakko sitten mennä niihin häihin, vaikka suunnilleen oma lapsi menisi samana päivänä naimisiin: hän ei vaan tajunnut lähettää STD-korttia tai kertonut muuten aikaisin.

Itse kyllä vähän kiusaantuisin, jos sellaisen kortin saisin. Varsinkin, jos on kyseessä tuollainen "hauska" päiväys, jolloin moni tosiaan varmaan järjestää ne häänsä. Ehkä sen verran voisi vaikuttaa, että jos tulee kahdet ns. samantasoiset juhlat/menot päällekkäin, niin menisin sitten niihin, joista on tullut STD-kortti. Muuta vaikutusta sillä ei olisi minun "tärkeysjärjestykseen", mutta sen sijaan kiusallisia tunteita herättäisi kyllä :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Me lähetimme Save the date -kortit ja lähinnä siitä syystä, että kihlautumisen yhteydessä sovimme hääpäivästä. Halusimme antaa kaikille häihin kutsutuille kuvan meistä kihlautuneista ja kuvan yhteyteen kirjoitimme viestin siitä, että olemme kihlautuneet ja häitä vietetään ensi kesänä.

En koe loukanneeni ketään, eikä kukaan ole tietääkseni ollut kyllä kiusaantunutkaan. Olemme saaneet pelkästään positiivista palautetta Save the date- kortista ja siitä, että ilmoitimme kihlauksesta ja tulevista häistämme. Lisäksi kuva oli kaikkien mielestä kiva juttu. Meille tulee aika pienet häät ja kaiken kaikkiaan teetimme 25 kuvaa. Hintaa Save the date -korteille tuli siis 4,5 E! Joten ei kovin kallistakaan.

Tietenkään en oleta, että kaikki kuvan ja ilmoituksen saaneet tulisivat häihimme. Lähinnä halusimme ilahduttaa ystäviämme kuvalla ja ilmoituksella siitä, että menemme naimisiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meiltä lähti äskettäin simppelit std-sähköpostikutsut nimettömästä sähköpostiosoitteesta  8-) reilut 4 kk ennen h-hetkeä.

Std:n tarkoitus meillä on se, että ihmiset varaavat päivän kalenteristaan. Ei se tarkoita, että tämä meno on vieraillemme pakollisin sinä päivänä, mutta kyllä minä ainakin mieluusti tietäisin hyvissä ajoin läheisten ystävien tärkeistä päivistä joissa minun toivotaan ja joissa haluan olla läsnä. Ja kun ajankohta osuu monilla talvilomien ja laskettelureissujen lähelle, onpahan ainakin ollut ajoissa tiedossa meidän juhlat. Enkä tosiaan loukkaannu, jos ihmisillä silti on muuta menoa, enkä myöskään itse loukkaantuisi jos saisin std-kortin.

Meillä teksti oli hyvin yksinkertainen: juhlimme silloin ja silloin, varaathan päivän kalenteristasi. Juhlia vietetään Tampereella. Varsinainen kutsu tulee myöhemmin. Ei runoja tai muita lisiä :)

Mielestäni tekstiviestikään ei olisi liian arkinen tähän tarkoitukseen, me päädyimme kuitenkin nimettömään s-postiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mutta voiko ne nyt luulla, että se tuli väärään osoitteeseen, jos STD-viesti oli nimetön?

Ja mä olen sitten vissiin ylikiltti, sillä juuri tuo "varaathan päivän kalenteristasi" kuulostaisi "käskyltä", jota olisi vaikea olla noudattamatta, vaikka haluaisikin jostain syystä x.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mutta voiko ne nyt luulla, että se tuli väärään osoitteeseen, jos STD-viesti oli nimetön?

Ja mä olen sitten vissiin ylikiltti, sillä juuri tuo "varaathan päivän kalenteristasi" kuulostaisi "käskyltä", jota olisi vaikea olla noudattamatta, vaikka haluaisikin jostain syystä x.  :)

:-? :-? :-?

Siis miten vastaanottaja voi luulla että viesti tuli väärään osoitteeseen, jos lähettäjä on tuntematon? Meillä siis lähettäjän nimi ei paljasta keneltä viesti tulee, mutta spostin vastaanottajakentässä on kyllä saajan nimi tai nimet, viesti meni siis pariskunnista yleensä molemmille. Eikai siinä saajasta ole hirveästi epäselvyyttä. Anonyymi sähköposti tarkoittaa siis minulle spostia josta lähettäjää ei tunnisteta.

Meillä vielä suurin osa kutsuttavista tiesi, että ensi talvena juhlitaan, vain tarkempi ajankohta oli jätetty kertomatta. Niinpä he luultavasti arvaavat heti, keneltä viesti tulee.

Kielelliset ilmaukset voi usein tulkita monella tavalla, mutta enpä jaksa uskoa että std-viestiämme kukaan käskynä pitäisi. Luotan vieraidemme ajattelukykyyn ja siihen, että he osaavat tarvittaessa priorisoida meidän häitämme tärkeämmän tapahtuman etusijalle. Std-viestiinhän ei vielä vastata, häihin ilmoittaudutaan ihan normaalisti vasta kutsujen jälkeen. Eihän se tarkoita, etteikö mikään muu voisi mennä kalenterissa häiden edelle, jos myöhemmin tärkeitä menoja tulee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No tässäkin olemme ihmiset erilaisia, sillä itselleni tulee aina silloin tällöin ihan oikeasti väärään osoitteeseen tullutta mailia, joten jos minulla ei olisi mitään hajua ko. juhlasta etukäteen eli mikään kello ei soisi päässä, voisi se posti mennä ilman mitään noteerausta roskiin. Jos lähettäjä on tuttu, niin alkaisin kyselemään perään. Mutta asia on tietty eri, jos on jo kuullut jotain aikaisemmin, ja siitä sitten arvaa, että ahaa, tämähän koskee nyt niitä ja niitä häitä sitten varmaan ;).

Mutta lepo vaan ja varmasti ne teidän vieraat sitten osaavat yhdistellä asioita, jos/kun tiesivät etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei!

Mitä etua ajattelit, että STD-korttien lähettämisellä saisit? Tuolla yhdessä toisessa ketjussa keskusteltiin vähän tästä ja onhan se tietysti joillekin ulkomailta tuleville ihan kiva saada tieto ajoissa, että on aikaa järjestellä matkaa, mutta muuten en oikein ole tajunnut, miksi STD-kortti lähetettäisi? Se nimittäin voi tuntua vähän loukkaavaltakin, jos lähettäjä odottaa, että sillä että aikaisin kertoo asiasta, saa automaattisesti "ensisijan".

Tarkoitus ei ole hakea mitään etusijaa lähettämällä STD-kortit, vaan se olisi vain sellainen tiedotustyyppinen asia. Minä en koe sitä mitenkään käskevänä, voisin ehkä olla iloinen saadessani sellaisen viestin. Sitä paitsi oma työni on sellainen, jossa lomat on tiedettävä väh. 3-4 kk eteenpäin ja kutsuvieraiden joukossa on saman alan ihmisiä. Minusta tällainen helpottaisi heidän lomasuunnittelujaan, MIKÄLI he haluavat osallistua häihimme :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, kyllä ne toiset häät on vaan yksi esimerkki siitä, mitä menoja ihmisille voi sattua samalle päivälle. Kesäviikonloput ovat yleensä täynnä kaikenlaista mökkireissua, ulkomaanmatkaa juhlaa tai töitä. Kyllä minusta olisi mukava tietää läheiseni häistä mahdollisimman hyvissä ajoin, jotta voisin varata itselleni töistä vapaaksi kyseisen viikonlopun ja tietäisin olla sopimatta päivälle mitään. Enkä kuitenkaan velvollisuudekseni juhliin osallistumista kokisi. Minusta Save the date -viesti on hyvä tapa infota heitä, joille pikkulinnut eivät vielä häistä ole laulaneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan!

Me pistettiin ihan vain tekstiviestinä, koska menivät vain muutamille harvoille tiedoksi (jotka eivät  vielä tienneet)... elikkäs näin:

"##.##.## Sydän löysi sydämen.

##.##.## Vaihdoimme sormuksia merkiksi sen.

##.##.## Vannomme ikuisen rakkauden."

Toivomme teidänkin olevan mukana meille tärkeässä päivässä!

Virallinen kutsu tulee myöhemmin.

Tuossa vähän ideaa, lopullisella sanamuodollahan ei niin väliä ole. Tärkeintä, että viesti menee perille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Siis miten vastaanottaja voi luulla että viesti tuli väärään osoitteeseen, jos lähettäjä on tuntematon? Meillä siis lähettäjän nimi ei paljasta keneltä viesti tulee, mutta spostin vastaanottajakentässä on kyllä saajan nimi tai nimet, viesti meni siis pariskunnista yleensä molemmille. Eikai siinä saajasta ole hirveästi epäselvyyttä. Anonyymi sähköposti tarkoittaa siis minulle spostia josta lähettäjää ei tunnisteta.- - -

Kaikennäköistä roskapostia tulee niin paljon, että ainakin minulta menisi luultavasti tuollainen ilmoitus lukematta roskakoriin.. Itse en perusta nimettömistä viesteistä, oli tarkoitus mikä tahansa, joten jos lähettäjä on epämääräinen/epäselvä ja otsikon perusteella en osaisi yhdistää viestiä mihinkään juttuun, klikkaisin heti delete-nappia..  ::)

STD-kortti on ihan fiksu, jos ihmisiä tulee ulkomailta asti tai tiedetään, että vieraat joutuvat esim. työnsä takia järjestelemään viikonloppuvapaat tai lomat hyvissä ajoin. Jos ei ole mitään varsinaista syytä tuollaiselle ilmoitukselle, ilmoittaisin päivämäärästä ihmisiä tavatessani tai lähettäisin korkeintaan tekstarin/sähköpostin niille, joita tieto ei ehkä muuten tavoita. Liian virallisesta ilmoituksesta voisi tosiaan jäädä sellainen olo, että hääpari ilman muuta olettaa, että järjestän kaikki muut menoni kyseisten juhlien mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Siis miten vastaanottaja voi luulla että viesti tuli väärään osoitteeseen, jos lähettäjä on tuntematon? Meillä siis lähettäjän nimi ei paljasta keneltä viesti tulee, mutta spostin vastaanottajakentässä on kyllä saajan nimi tai nimet, viesti meni siis pariskunnista yleensä molemmille. Eikai siinä saajasta ole hirveästi epäselvyyttä. Anonyymi sähköposti tarkoittaa siis minulle spostia josta lähettäjää ei tunnisteta.

Minulla menisi tuo viesti suoraan roskapostien joukkoon ihan mail-ohjelmani roskapostiasetuksien takia (sis jos läh. tuntematon).

Std-korteista/viesteistä: Minulle niistä ainakin olisi hyötyä varsinkin kesähäiden osalta. Ensi kesäksi on tiedossa kolme/neljä ystäväpariskuntaa(ei kaikkein läheisimpiä tosin) jotka ovat menossa naimisiin. Jos he pitävät vähän isommat juhlat uskon että meidät on kutsuttu mutta jos keskikokoiset/pienet en usko että olemme kutsuttujen joukossa. Ensi kesäksi on myös tiedossa pari tapahtumaa joihin pitää ilmoittautua tässä pikapuolin ja joihin valmistautuminen on perjaatteessa jo aloitettu ja niitä ei voi sitten oikein perua ja yhdet näistä häistä on samana viikonloppuna. Eli ainakin tässä tilanteessa olisin erittäin kiitollinen std viestistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla menisi tuo viesti suoraan roskapostien joukkoon ihan mail-ohjelmani roskapostiasetuksien takia (sis jos läh. tuntematon).

Ensi kesäksi on myös tiedossa pari tapahtumaa joihin pitää ilmoittautua tässä pikapuolin ja joihin valmistautuminen on perjaatteessa jo aloitettu ja niitä ei voi sitten oikein perua ja yhdet näistä häistä on samana viikonloppuna. Eli ainakin tässä tilanteessa olisin erittäin kiitollinen std viestistä.

Myös minun sähköpostini heittää nimettömät vietit roskapostien joukkoon.

Minulla on sama tilanne ja niin on myös monilla häävieraillamme, joten lähetämme Save the Date-kortit loppukeväästä, että ihmiset tietävät syyshäistämme. Kaasoiluhäätkin ovat vähän ongelmalliseen aikaan, koska päälle osuu työkuvioita, mutta onnistun olemaan maassa, koska tiesin häistä riittävän ajoissa etukäteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vierailla on sitten ollut huonot spämmifiltterit :) tai sitten se riitti, että meillä oli lähettäjän nimenä "Herra ja Rouva N" sekä viestin aiheena otsikko joka liittyi häihin.

Aika monta vastausta viestiin tuli eli viesti oli mennyt ainakin monille perille, ja olemme myös saaneet kiitoksia hauskasta ideasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en oikeasti käsitä että miksi? Selittäkää, neuvokaa  :-[

Eikö niitä varsinaisia kutsuja voi vain laittaa tarpeeksi etuajassa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me teimme Save the Date magneetit itse.

Varina oli teemaamme sopiva burgundy ja magneetiksi leikkasimme magneettitarra nauhasta palat pienen pakettikortin malliseen pahvin takaosaan.

Teksti yksin kertainen jossa nimemme ja haapaivamaara seka paikkakunta

                Save The Date

(tahan tuli calla lily kuva jonka sulhanen piirsi)                                                                        

            Morsian & Sulhanen                                                                                                          

              paivamaara.2008                                                                

                  Paikkakunta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä en oikeasti käsitä että miksi? Selittäkää, neuvokaa  :-[

Eikö niitä varsinaisia kutsuja voi vain laittaa tarpeeksi etuajassa?

No me lahetetaan Save the date-kortit siksi etta haat pidetaan ulkomailla ja haluamme etta vieraat saavat asiasta tiedon hyvissa ajoin jotta voivat sumplia lomansa jne. Kutsuja ei voi lahettaa ennenkuin kaikki yksityiskohdat ovat selvilla ja se tarkoittaa meidan tapauksessa noin 2kk ennen h-hetkea joka olisi liian myohaan.

Muokattu: , käyttäjä: Fifi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähetettiin ihan vaan STD-meilit joissa linkki meidän häänettisivuille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä nää Save the Date -kortit lähtee postiin ihan sen takia, että tulijoita on ulkomailta ja häät on heti joulun ja uuden vuoden jälkeen. Juhlapaikan edustajakin ehdotti sitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, tasta aiheesta tuntuu olevan ihmiset erimielta..mulle tama on ollu aikamoinen yllatys. :huh::unsure:

Meidan save the date kortit lahti matkaan vahan aikaa sitte (noin vuosi ennen haita). Asutaan Englannissa ja haat on suomessa. puolet vieraista siis varaa lomat ja matkat yms ajoissa.

Mulle ei tulis mieleenkaan kiusaantua kenenkaan kutsusta haihin, ei save the date kortista eika varsinaisesta kutsusta. onkohan mahdollista etta kiusaantuminen ei niinkaan ole kutsusta vaan kutsuttavasta kiinni. siis tarkoitan sita etta onko kutsuttu ollu laheinen kyseiselle haaparille vai ei? jos mun laheinen ystava tai sukulainen menee naimisiin, mun on vaikea kuvitella etta siita kiusaantuis.

...mut jos kyseessa ei oo niin laheinen ihminen etta valttamatta haluais menna kyseisiin haihin, jos on save the date kortin saanu ajoissa, ymmarran etta voi tulla semmonen tunne etta todella pitais jattaa paiva vapaaks ja haihin on mentava, vaikka mika ois...eika sen takia voi jattaa menematta kyseisiin haihin. jos nain on, nain omasta puolesta sanoisin etta jattakaa vaan menematta, save the date kortti tai ei.luonnollisesti on kohteliasta ilmoittaa etta ei tule, mutta en usko etta kukaan morsian kyselee etta minkas takia sita ei sit tulla. en mina ainakaan.

meilla std kortit laitettiin menemaan ajoissa juuri siksi etta niin moni kuin haluaa pystyy tulemaan...itsella kavi kerran niin etta kutsu tuli niin myohassa etta ei ollu mahiksia ottaa lomaa/lentoja/matkarahoja niin pienella varoitus-ajalla, harmitti ihan sikana koska olisin muuten halunnu menna,

tassa meidan kortti (parempi kuva paikyssa)

post-2590-1210013848_thumb.png

Muokattu: , käyttäjä: Mini-Me

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ajattelimme laittaa joulukorttina save the date kortin, sillä lähipiirissämme on paljon vuorotyötä tekeviä tai muuten matkustavia ihmisiä, jolloin heidän on hyvä tietää etukäteen, että jotain erikoista on kesällä, heinäkuun alussa, tapahtumassa. Emmekä ajatelleen ko. kortteja laittaa kaikille vaan vain lähipiirille. Monilla on työpaikoissa lomatoiveet ja vapaatoiveet esitettävä hyvinkin jopa pari kuukautta aikaisemmin, jolloin 8 viikkoa ennen häitä lähetetty hääkutsu voi jo olla myöhässä, jos kutsun saaja ei olekaan asunnossaan paikalla juuri silloin kun kutsu luukusta tipahtaa tai vaikka posti hidastelee... Itse en ole koskaan std-korttia saanut, mutta en kokisi sitä pahana vaan nimenomaan vieraiden huomioon ottamisena.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ymmärrän noi STD-kortit jos ollaan tosissaan menossa ulkomailla naimissiin ja vieraillekin on hyvä antaa vähän aikaa tehdä mahdolliset matkaa ja majoitusta koskevat varaukset. Mutta jo sihan täällä Suomenmaassa mennään naimisiin, niin mihin sitä tarvitaa?? Se ei ole mitään muuta kuin taas yksi amerikkalainen tapa joka on rantautunut tännekin. Ja mun mielestä jotenkin niin naurettava tapa. Mutta kuten sanottu me kaikki ollaan erilaisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt myös menee vähän ohi tämä, että miksi ihmeessä lähetetään jotain save the date-viestejä ihmisille neljä kuukautta ennen häitä ja sitten vielä kutsut erikseen perään? Sen tosiaan ymmärrän, jos tulee paljon ulkomaisia vieraita, ja heille halutaan häistä ilmoittaa ajoissa, jotta matkan voi varata. Me ole mme ajatelleet vain lähettää kutsut noin 3 kk ennen häitä, eli toukokuussa, kun häät ovat elokuussa. Tietenkään kaikki vieraat eivät eri syistä häihimme saavu, mutta mitä sitten? En usko, että tekstiviesti tai sähköposti: varaa tämä päivä kalenteristasi, sitä muuttaa. En edes ollut kuulluut tällaisesta ennen tälle sivustolle tuloa, mutta täällähän tietysti kaikkein innokkaimmat hääihmiset ovatkin. Tätä hommaa en nyt kuitenkaan ymmärrä. Voiko joku selittää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me lähetettiin ihan vaan STD-meilit joissa linkki meidän häänettisivuille.

Näin myös me, melko tasan puoli vuotta ennen H-hetkeä. Tämä oli hyvä tapa jakaa hääsivustomme linkki, ja noin muuten ihmettelijöille todettakoon, että osa vieraistamme tulee ulkomailta ja joutuu järjestelemään lomansa ja matkansa selvästi aiemmin kuin varsinaisten kutsujen lähettäminen antaa myöten. Lisäksi suurin osa kotimaisistakin vieraistamme haluaa ilman muuta tulla häihimme (kyse ei siis ole mistään ennakkosijan varaamisesta) - mutta matkustaa / harrastaa / viettää sosiaalista elämää aktiivisesti, joten heillekin on kiva, että tietävät olla järjestämättä jotakin muuta juuri samaan aikaan (plus Suomessakin on sen verran pitkiä etäisyyksiä, että pitää varata esimerkiksi lentoja ja hotelleja, mikä ei välttämättä onnistu pyhien aikaan lyhyellä varoajalla).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään