Guest Marian

Hääpuvun värien erot

16 viestiä aiheessa

Siirränpä tämän kysymyksen tänne:

Ehkä hieman tyhmä kysymys, mutta haluaisin tietää mitä eroa on norsunluu (ivory) ja valkoisella värillä?

Haluaisin tämän puvun:

Hääpuku

Osaatteko kuvan perusteella sanoa onko se ihan vain valkoinen vai norsunluun värinen?

Niin ja kumpi väri tuohon pukuun sopisi paremmin?

Entäs vaaleahiuksiselle ja vaaleaihoiselle?

Taittaako norsunluu johonkin väriin?

Onko se lämmin vai kylmä väri?

Jos esimerkiksi on helposti punastuva, niin minkävärinen valkoinen kannattaisi valita, ettei se korostaisi punaisuutta yhtään enempää?

Onko norsunluu hääpuvussa suositumpi/yleisempi väri kuin ihan pelkkä valkoinen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ivory on sellainen keltaisen valkoinen. Tai ainakin minun silmissäni. Ja itse en tahtonut keltaista hääpukua. :girl_haha: Itse olen todella vaaleaihoinen ja hiukset on hieman punertavat (oikeasti vaaleat) ja minun mielestäni valkoinen sopi minulle huomattavasti paremmin kuin ivory, kerma tai shampanja.

Tuo on vähän hankala sanoa mikä väri sopii kenellekin, se kun riippuu niin monesta asiasta ja lopuksi se on kiinni mekon pitäjän omasta mielipiteestä. :girl_sigh: Toiset voi ajatella että vaaleaihoisen ei kannata ottaa täysin valkoista mekkoa, ettei synny haamuefektiä (koko morsian on ihan väritön). Minä taas olen sitä mieltä, että jos iho on lähes vitivalkoinen jo valmiiksi, keltaiseen poikkeavat värit näyttävät päällä vielä entistä kellertäviltä. Toisaalta, haluaahan jotkut ihan oikeasti beigen tai keltaisen mekon häihin. :girl_smile:

Ivory on huomattavasti suositumpi väri kuin valkoinen, itse monia liikkeitä valkoisen mekon perässä juosseena voin sanoa että keskimäärin yhtä morsiuspukuliikettä kohti heiltä löytyy 1-3 valkoista mekkoa. :girl_impossible: Ja nekin saattaa olla ihan väärää kokoa. Toki tilausmyyntinä on mahdollista saada eri värejä.

Tuo mekko näyttää varmasti hyvältä kumpanakin värinä, mutta kyse on siitä, kumpi näyttää paremmalta sinun päälläsi.

Kannattaa käydä ihan sovittelemassa paikan päällä hääpukuja ja niin saat nähdä tarkat värisävyt, sekä sen, kumpi sopii sinulle paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ok, kiitos vastauksesta tinakeiju!

Juuri kävin sovittelemassa hääpukuja viikonloppuna, mutta en sitten tajunnut katsoa minkä värisiä ne mekot olivat.

Myyjä kun vaan kantoi koko ajan uutta mekkoa sisään :D

Pitää vielä käydä katsastamassa värejä ihan paikan päällä.. Olen tilaamassa mekon netin kautta ulkomailta, joten en pääse kyseistä mekkoa sovittamaan, mutta pitää käydä jotain vastaavaa kokeilemassa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Hyvät pointit Tinakeijulla, lisäisin vielä tähän vain, että ivoryn ja valkoisen väri saattaa vaihdella aika paljonkin pukuvalmistajasta riippuen. Lisäksi se, miltä väri näyttää riippuu myös jonkin verran puvun materiaalista. Mulla esimerkiksi on ivoryn värinen hääpuku, mutta se on melko lähellä valkoista. Sovitin muutamaa paljon "keltaisempaakin" ivorya. Sovittamalla siis selviää mikä itselle parhaiten sopii.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli itsellä vielä sellainen mieleen, että näyttääkö tuo ivory lumea vasten sitten likaiselta, jos se on enemmän keltainen?

Olen menossa naimisiin 1.1.11 ulkona ja silloin toivon mukaan olisi lunta maassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on talvihäät ja monen hääpukuliikkeen myyjät olivat sitä mieltä, että ivory saattaa näyttää "tunkkaiselta" tai "likaiselta" puhtaanvalkoista lunta vasten. Minulle on tulossa diamond white -sävyinen puku, joka sopii hyvin jos on vaalea ja punaisuuteen taipuva iho.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon vastauksista, tämä helpotti valintaa :) Taiden päätyä tuohon valkoiseen, etten näytä epäpuhtaalta morsiamelta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mulla oli ivory puku, joka ei ollut yhtään keltainen eikä edes näyttänyt likaiselta lunta vasten, vaikka meidän viralliset muotokuvammekin ihan vastasataneiden kinosten keskellä otettiin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullakin on ivoryn värinen puku, ja mun päällä se näyttää pikemminkin valkoiselta...:) Eli riippuu hyvin paljon omasta ihonväristäsi ja puvun valmistajasta. Valmistajien värierot ovat välillä huikeita vaikka "sama väri" olisikin kyseessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle on jostain syystä muodostunut sellainen käsitys, että off white on jostain valkoisen ja ivoryn väliltä.. Mun oma puku on off white, eikä se ole valkoinen, mutta ei myöskään ivory. Eli yhden valmistajan yhden mallin perusteella sanoisin näin. Valistuneemmat opastakoon tarkemmin ;)

Off white sopi mulle paremmin kuin valkoinen tai ivory - valkoinen korosti liikaa kalpeaa ihoa ja ivory näytti hieman likaiselta. Kokeilin useiden valmistajien pukuja ja lähes kaikissa toistui sama ongelma. Olen päätynyt siihen tulokseen, että puvun väri on hyvä, kun unohtaa ajatella sitä puvun väriä :lol: Muistin kysyä oman pukuni väriä vasta ostamisen jälkeen, koska sävy oli niin hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkään en miettinyt puvun väriä ennen ostoa, mut nyt on juuri tuollainen off white varauksessa. :D Mietin vaan näin jälkikäteen hunnun värin takia, sopiikohan sen kanssa lähes puhdas valkoinen huntu? No sen näkee kun sovittaa. Olin siis ostanut häähumussa hunnun etukäteen (käytettynä) ja nyt löysin täydellisen puvun, saa nähdä joudunko vielä myymään ensimmäisen hunnun pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Off-white - taitettu valkoinen

Optical white/white - puhdas valkoinen

ivory - yksi tapa ilmaista että puku on taitettu valkoinen

diamond white/porcelain - toinen tapa ilmaista että puku on taitettu valkoinen.

off-white ja ivory ovat siis käytännössä suunnilleen sama, ivory usein ehkä vähän lämpimämpi. Diamond white/porcelain on melkein valkoinen pienellä lämmöllä, koska ihan white on aina kylmä.

Usein off-white käytetään silloin kun puvussa on useita hiukan eri värisiä materiaaleja, tms pitsit, tyllit, jotain missä on eri materiaalista nauhoja tms.

Muokattu: , käyttäjä: Pesukarhu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos, Pesukarhu! Kiva saada tarkempaa tietoa ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä asiaa on tullut tutkittua hieman.. Taas tulee pitkä sepustus, mutta tässä vapaasti käännetty kollaasi: jenkkilän ohje jostain lehtijutusta ja nettisivuilta. Kommentoikaa! :) Hieman minusta oli ristiriidassa sitten tuon suomalaiskommentin kanssa.

Hääpukujen eri värit – mikä sopii minulle?

”Pääsääntöisesti, lämmin kellertävä valkoinen elävöittää hyvin kalpeaa ihoa. Keskivärisen ihon omaavan täytyy ensin määrittää, onko iho pohjasävyltään oliivin värinen vai vaaleanpunainen. Oliivi ja kelmeä (kalpea) näyttää parhaalta kylmissä valkoisissa, joissa on lievä vaaleanpunainen pohjasävy, joka tekee raikkaan ja hehkuvan vaikutelman ilman, että kelmeys korostuu. Etsi sävyjä ”rum white; silk white; ja champagne” (rommi, shamppanja). Jos olet pohjasävyltäsi vaaleanpunainen tai sininen, etsi kylläisiä ivoryn ja kermaisen valkoisia pukuja, joissa on keltainen pohja. Nämä sävyt tasoittavat ihon punertavuutta ja antavat persikkaisen ja kermaisen hipiän hehkua näyttämättä punaiselta.”

Onko ihonvärini lämmin vai kylmä?

Tämä selviää parhaiten katsomalla käsivarsien suonia - jos ne näyttävät sinisiltä, luultavasti olet viileä. Jos ne näyttävät vihreiltä, olet todennäköisesti lämmin. Yleensä lämpimän ihon sävyissä on pohjana kulta (keltainen) tai persikkainen (oranssi) sävy, kun taas viileän ihon sävyjä ovat siniset ja hennon vaaleanpunaiset.

Yksi hyvä testi on myös sitoa hiukset sivuun ja pitää palaa keltaista kangasta vasten kasvoja - tämä joko saa sinut hehkumaa tai tekee sinusta kalpean. Vastaavasti kokeilemalla sinistä kangasta, vaikutuksen tulisi olla päinvastainen.

Useat eri värit:

Kermanvärinen

Väriltään rikkaampi kuin valkoinen tai norsunluu, hieman voin värinen.

Sopii:

Punapäille, jotka näyttävät hyvältä tummissa kermanväreissä

Keskiväriset, joilla on vaaleanpunainen pohjasävy

"Jotta kermanvärinen puku näyttäisi hyvältä, sen tulee muodostaa kontrasti ihoon: ihon pitää olla joko paljon tummempi tai paljon kalpeampi. Pysy kaukana kermanvärisistä puvuista, jos sinulla on kellertävä iho."

"Kermanväriset morsiuspuvut yleensä sopivat oliivin väriselle iholle sekä kevyesti ruskettuneille. Se vaikuttaa tuovan eloa ihoon ja saa puvun näyttämään yltäkylläiseltä ja kalliilta. En laittaisi tyypillistä ”English Rose” (kalpea) –ihoista kermanväriseen pukuun, sillä se saa kalpean näyttämään kulahtaneelta ja kummitusmaiselta.”

Norsunluu, ivory

"Ivoryä” on todella montaa sävyä ja väri riippuu kankaasta. Morsiamelle, jolle sopi ivoryn värinen satiini, ei välttämättä sovi ivoryn värinen tafti. Ivory sopii monelle ihonvärille ja se on ehkä eniten myyty väri. Ivoryn kanssa sopivat hyvin myös muut värit, kuten kulta, hopea ja vaaleanpunainen.”

Sopii:

Kalpea iho + tummat hiukset

Iholle, jossa on vaaleanpunainen pohjasävy

Tummalle iholle

Vältä kellertävää norsunluuta, jos sinulla on oliivi-iho

Luonnonvalkoinen, off-white

Luonnollisen näköinen valkoinen, kalkin värinen, ei kirkkaan valkoinen tai maidon värinen. "On olemassa paljon erilaisia ​​valkoisia sävyjä – esim. ”antiikkivalkoinen”, ”cappuccino” ja ”latte”. Pidän latte-sävystä, koska se on valkoisen ja norsunluun sekoitus- valkoinen hitusella lämpöä."

Sopii:

Useimmille ihonväreille (muu kuin hyvin vaalea)

Useimmille hiusväreille (erityisesti tumma blondi ja brunette)

Kirkkaan valkoinen

Puhtaan, kirkkaan valkoinen hääpuku, joskus väriä kutsutaan myös timantiksi tai optiseksi valkoiseksi. Keinotekoiset kankaat ovat yleensä kirkkaampia kuin silkki.

Sopii:

Brunetit, joilla on keskisävyinen iho

Ruskettuneelle ja oliivin sävyiselle iholle

Mustille

Vältä: jos olet hyvin kalpea. Käy vaikka suihkurusketuksessa!

Moni suomalaismorsian, varsinkin vaaleaihoinen ja -hiuksinen, pelkää puhtaanvalkoisen morsiuspuvun kalpeutta korostavaa vaikutusta, mutta helsinkiläisen morsius- ja iltapukuliike Meslewin omistajan ja väri- ja pukeutumisasiantuntijan Leena Koukkarin mukaan turhaan: väri on suomalaisiholle juuri se paras mahdollinen! ”Suomalaisen naisen iholle sopii ensisijaisesti helmenvalkoinen hääpuku, sillä se kirkastaa kasvot. Kermanväriset ja muut kellertävät puvut sitä vastoin korostavat suomalaisiholle tyypillistä punakkuutta ja mahdollista atooppisuutta sekä ihon keltaisuutta.”

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään