Kukaton hääkimppu (kuvia) UUSI


-Mii-

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Olen ainakin juuri nyt hirmuisen ihastunut ajatukseen joko marjakimpusta tai hääkimpusta, jossa on käytetty marjoja "kukkina". Tässäpä muutama kuva... ikävä kyllä vain kovin vähän löytyi pelkistä marjoista tehdyistä kimpuista.

HMImage8568.jpg

3336944167_9175ba4310.jpg

Tiedetään, tämä ei ole kukaton kimppu, mutta varsin epätavallinen kuitenkin. Mielestäni ihana! :girl_in_love:

flower+bouquet.jpg

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee täysin "kukattomat" häät. Ehkä.... Siis jos vain saan kukkia tehtyä riittävästi koristeeksikin. Hääkimppua varten olen jo tehnyt suodatinpussiruusuja, mutta muusta koristelusta puuttuu vielä jonkin verran. Täältä kyllä löytyi noiden ruusujen kaveriksi vaikka mitä ihania kukkia ja muita. Taas sai ihan liikaa ideoita ja ajatuksia, joita pitäisi alkaa toteuttamaan. Ei saisi edes kurkata tätä foorumia ennen kuin on edelliset ideat saanut toteutettua. :girl_in_love:

Link to comment
Share on other sites

Ai vitsi, nää on kyllä aivan älyttömän ihania! Näitä katsellessa alkaa tulemaan sellanen fiilis että joku tämmöinen kimppu voiskin olla meille talvihäihin tosi hyvä vaihtoehto (tosin sit en sais kuolaamiani kalloja :girl_sigh: ). Ei ainakaan tartteis murehtia et millai kestää pakkasta ja miten sais kimpun säilymään kauniina. Tuota ei kyllä tohtis kimpunheitossa viskata! Tosin pienemmästä vastaavasta heittokimpusta jäis sen saajalle sitten pysyvämpi muisto kuin oikeista kukista :girl_in_love: Voi kun riittäis kädentaidot värkätä tollasia!!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Itse olen teettänyt kimpun. Lähetin suunnittelijalle kuvan puvustani ja kerroin lempivärini :) Oma mielikuvitus ja taidot eivät riittäisi kimpun tekoon, tosin hienoahan se olisi jos itse olisi kyennyt sen tekemään. :unsure:

Paikka on merikulman idylli. En saa linkitettyä osoitetta kun vastailen puhelimen kautta. Googlen avulla löytää kyllä paikan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 7 months later...

Ooh! Alkoipa kutkuttaa tämä vaihtoehto! Häitämme juhlitaan lokakuun loppupuolella, joten kaikenmoisia säilyvyys- ym. onglemia saattaisi siis olla luvassa tavallisten kukkien kanssa. Täytyy ehdottomasti alkaa tehdä prototyyppejä. Alkuun olin suunnitellut pelkkää auringonkukkaa "kimpukseni", mutta eipä taida enää tuossa vaiheessa moista saada..nyt olenkin siis kallistumassa helmikimpun puoleen! Katsotaan mitä siitä tulee..täytyy laittaa kuvia, jos toteutuksen asteelle jotain julkaisukelpoista saa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Minuakin kiinnostavat nämä kukattomat kimput.

 

Viime syksynä löysin sattumalta Turusta helmikauppa Blingin. Heillä oli hyllyllä pari sellaista kankaasta ja koruista tehtyä kimppua ja niitä olisi kuulemma voinut tilata omien koru- ja väritoiveiden mukaan. Ne eivät kuitenkaan olleet aivan sen tyylisiä kuin mitä olin ajatellut (kimppu oli pallon muotoinen ja siinä oli aika pitkä varsi) ja hintaakin oli jonkin verran, joten pohdin vielä pitäisikö kuitenkin tehdä kimppu itse. Blingin kimput olivat kuitenkin nättejä ja varmasti jollekulle mieluisia, joten suosittelen tsekkaamaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Todella kauniita nämä! En edes tullut ajatelleeksi, ennen kuin tämän ketjun avasin, ettei kimpussa ole pakko käyttää kukkia :D Tekisi mieli itse koettaa värkätä jonkinlainen kukaton kimppu, ihan koemielessä. Jos siitä ei tule hyvä niin ehdin mainiosti vielä muuttaa suunnitelmia ja teetättää tai ostaa sittenkin kukkakimpun :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Askartelin itse huovasta simppelin, pienehkön kimppuni. Lopputulos on sympaattinen; saa nähdä, ehdinkö kyllästyä siihen lokakuisiin häihimme mennessä, mutta ainakin jos juhlat olisivat jo huomenna, voisin ihan hyvillä mielin mennä vihille tuo kimppu kädessä. :)

Minullekin on tärkeää kimpun säilyvyys rakkaana muistona, plus säästettiinpä aika pitkä penni. Myös pöytäkoristekukat teen todennäköisesti itse kreppipaperista.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kukaan: Kiitos! En ottanut suoraan mallia mistään ohjeesta, mutta olen toki selannut internettiä ja saanut inspiraatiota erinäisistä lähteistä - esimerkiksi Something Turquoisen kimppuohjeesta otin vinkkiä pariin kukkaan (calla lily ja ranunculus). Kimpussa on myös tosi helppoja pyöriteltäviä ruusuja, joihin löytyy ohjeita vähän joka paikasta, ja hetken mielijohteesta pari villalangasta kieputeltua tupsua tuuheutta tuomassa. :D Sitten loput on vain kokeilun kautta kehitelty, nappikoristeilla tai ilman. Lämpöliimapyssy käteen vaan ja kukkasia väsäämään!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä meinaan myös tehdä itselleni kukattoman kimpun. Samaan konkurssiin meinasin tehdä myös kaikki juhlapaikan kukat kukattomiksi. Onneksi lähellä on ihmisiä, jotka ovat taitavia käsistään ja auttavat mielellään. Itsekin hirveän mielelläni teen ja tykkäänkin, mutta jostain syystä mun tuotokset näyttää usein aika kamalilta. Olen nyt tovin katsellut suodatinruusujen ohjevideoita ja alan luottaa siihen, että sen mäkin voisin saada näyttämään hyvältä. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...