Jump to content
Naimisiin.info

Benfin Oy - kokemuksia??


mariah84

Recommended Posts

Onko kenelläkään kokemusta Benfin Oy nimisestä kultasepänliikkeestä??

Myyvät tuotteita huuto.netissä ja itse liike sijaitsee tietääkseni Helsingissä. Myyvät tuotteita "tukkuhinnalla" TODELLA halvalla. Tuotteen kohdalla on yleensä ilmoitettu väri- ja puhtausluokitus yms. sekä tuotteen ovh.

Halvat hinnat houkuttelevat mutta herättävät myös epäilystä tuotteiden laadusta/luotettavuudesta.

Link to comment
Share on other sites

itseasiassa laitoin itse e-mailia kyseiseen paikkaan ja kyselin hieman eräästä tietystä sormuksesta. Vastaukset eivät vakuuttaneet... Vastaus hinnoista oli että hän tekee itse korut ja voi siksi myydä halvemmalla koska välikäsiä ei ole, mikä kuulostaa tietysti ihan järkevältä. Sormuksen puhtaus- ja väriluokkakyselyyn hän kuitenkin vastasi vain, että ne ovat "keskilaatua" ja vakuutti että tuotteet ovat varmasti sitä mitä kuvauksessa luvataan. "Keskilaatu" ei ikävä kyllä vastannut kysymykseeni ja kun tiedustelin tarkempaa luokitusta vastaus oli suurinpiirtein että "jos viet korun muualle tarkistettavaksi/arvioitavaksi, he voivat antaa eri puhtaus yms -luokituksen koska valmistan koruni itse (voivat olla siis eri mieltä asiasta)"... Pakko sanoa että tämä pisti epäillyttämään koska kyllähän hiukan isommilla kivillä on melko selvät luokittelut, jotka asiantuntija osaa määritellä timantin värin ja sulkeumien mukaan. Kysymykseen kiven hionnasta en saanut lainkaan vastausta. Kyseisestä sormuksesta lupasi vielä kyselyiden päätteeksi 300e alennusta!!

En tällä perusteella tietenkään mene sanomaan että laadussa "huijataan" tai vastaavaa mutta omistajan sähköpostivastaus ei minua vakuuttanut tämän asiantuntijuudesta. Vertailukohteena mainittakoon, että kysyin eräältä Savonlinnassa sijaitsevalta kultasepältä yhdestä tietystä sormuksesta, ja sain tarkat vastaukset karaateista, puhtaus- ja väriluokituksesta, sormuksen leveydestä yms yms ja lisäksi hän mainitsi että kullan hinnan jojoillessa hinta voi esim vuoden päästä poiketa hiukan nykyisestä.

Kerrothan kokemuksistasi happygirl jos vierailet Benfin Oy:n liikkeessä. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

^ Kyllä tosiaan ne liikkeet ja sepät, joilla ei mitään salattavaa ole kertovat mukisematta käyttämiensä raaka-aineiden tiedot. Tuon kertomattomuuden ja ympäripyöreyksien käyttö viittaa kyllä kovasti siihen, etteivät tuottee ihan "parasta A-luokkaa" ole eli esim. kivien hionta, puhtaus ja väri eivät ihan kärkikastia ole. En siis epäile, että huijaisi mitenkään, jos jostain saisi tietää mitä laatuluokitusta kivet ovat, mutta se ettei laatuluokituksia haluta kertoa viittaa siihen, että kovin kummoisista kivistä ei ole kyse.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vierailin tällä viikolla kyseisessä liikkeessä ja hiukan kyllä itseänikin nyt mietityttää kivien laatu yms. Liikkeessä oli useita kauniita sormuksia ja myyjä oli oikein ystävällinen. Hän (eli omistaja), joka tekee korut siis itse, on aika iäkäs ulkomaalaistaustainen mies. Palvelu oli hyvää ja liikkeessä oli oikein mielyttävä sovitella sormuksia. Hinnat olivat tosi huokeita ja myös sormuksen teettäminen on mahdollista. Esillä olevissa sormuksissa ei kuitenkaan ole minkäänlaista laatu/väri yms. luokitusta. Ainoat tiedot mitkä ovat esillä ovat hinta ja karaatit. Löydettyäni mieleisen sormuksen kysyin myyjältä, että minkä laatuisia kivet ovat. Hän otti käteensä suurentavan luupin ja katsoi kiveä hetken ja sanoi että kivet ovat SI-laatua. Tämä asia itseäni hieman jäi mietityttmään. Tietääkö joku, että voiko luokituksen tosiaan nähdä noin nopeasti ja vaikka jos voisikin, niin miksi ne tiedot eivät ole avoimesti esillä koruissa, niin kuin muissaliikkeissä yleensä on.. ? Nyt sitten pähkäilen, että uskallanko ostaa sormustani sieltä vain en...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Älkää ostako sieltä liikkeestä mitään!!

Itse kävin viime kevaanä sieltä sormuksen ostamassa hinnan houkutuksen voimalla ja tarkistutin sen. Lopputulos oli se, että luvatusta 0,50ct:n sormuksesta puuttui 0,10ct. Ja se on aika paljon se!

Eli lupaukset ei pidä paikkaa timanttien painosta eikä myöskään laatuluokituksesta. Valutyö on surkeaa ja lopputulos kokonaisuutena vielä heikompi. Näin minulle tarkastaja kommentoi sormusta.

Jos haluatte ihanimman päivän muistoksi jotain ikuista, niin ostakaa "normaalista" kultaliikkeestä kotimainen timanttisormus niin ei tarvitse tulla pettymään ja kuluttamaan aikaa myyjän kanssa riitelemiseen.

Link to comment
Share on other sites

hieman hämärää touhua...

Itse olen päättänyt hankkia sormukseni morris & lindblomista. kaveri haki sieltä timanttisormuksensa, samoin hänen veljensä vaimo hommasi vihkisormuksen sieltä. netistäkin olen löytänyt pelkkiä kehuja kyseisestä paikasta! ja jos Turun tehtaanmyymälästä suoraan tilaa niin pitäisi olla myös suht edullista verrattuna moneen muuhun.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...