Redrika

Millainen hääkimppu talvimorsiamella? (kuvia) UUSI

37 viestiä aiheessa

Kuvia ja keskustelua aiheesta Millainen hääkimppu talvimorsiamella? :)

Vanhan ketjun satoa:

Talvella on mahdollista tilata mm. näitä kukkia ;)

Valkoista: amaryllis, kamelia, neilikka, narsissi, freesia, kurjenmiekka, perhoskämmekkä, orvokki, ruusu, lumikello

Pinkkiä: amaryllis, vuokko, kamelia, neilikka, krysanteemi, kanerva, perhoskämmekkä, ruusu, tulppaani

Lilaa: vuokko, freesia, kanerva, perhoskämmekkä, orvokki

Keltaista: neilikka, narsissi, gerbera, jasmiini, lilja, mimosa, orvokki, ruusu, tulppaani

Oranssia: krysanteemi, freesia, gerbera

Sinistä: vuokko, kurjenmiekka, orvokki

Onkohan tuota Stephanotis-kukkaa saatavilla talvella?

Stephanotis on suomeksi tuoksuköynnös. Ainakin ruukkukasvina sitä on saatavilla ympäri vuoden satunnaisesti. Sesonki on keväällä. Morsiustähti eli Bouvardia on aika samanlainen, hieman pienempi vain. Niitä pitäisi olla saatavilla läpi vuoden. Molemmat kukat tuoksuvat.

Mikähän lie noiden erilaisten marjojen saatavuus? Lumimarjaa tai kuismanmarjaa olen haaveillut kimppuuni.

Lumimarjaa ei ainakaan valitettavasti saa talvella, sen aikaa on syksy. Itse haaveilin lumimarjakimpusta, mutta koska niitä ei ollut saatavilla päädyin lempikukkaani kallaan. Kallan pitäisi kai olla erittäin kestävä.

Mikään kukka ei kestä pakkasta mitenkään eli jos pidät kimppua suojaamattoma - 10 asteen pakkasessa hetkeä pitempään, on se mennyttä kalua. Joissain kukissa paleltuminen näkyy nopeammin ja joissakin hitaammin. Eli talvihäissä ei kannata minkään kimpun kanssa kävellä kirkosta ulos, jos haluaa sen säilyvän myös juhlaan. Niin ja kimppu pitää viedä kirkkoonkin pakattuna/suojattuna, samoin vieheet yms. kukat. Eikä niitä voi säilyttää/kuljettaa kylmissä autoissa jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimppu helmikuun pakkasilla:

kukat3.jpg

Tulppaanit kesti hyvin, vaikka eihän oikeastaan ollut yhtään kylmä...

DSCN5545.jpg

Oon miettinyt, että haluaisin kimppuni sekä sulhasen vieheen tulppaaneista. Onko kokemusta, pehmeneekö tulppaanin varret päivän mittaan? Kukat kun ei ole vedessä koko aikaa..

En ole kukkaekspertti, joten en ole aivan varma mitä tarkoitat varsien pehmenemisellä, mutta itselläni oli tällainen kimppu viikko sitten, ja ihan hyvänä pysyi, mitä nyt loppuillasta pari kukkaa vähän lerpsotti, eikä ollut vedessä koko päivänä. Sulhasen viehe oli neilikasta.

kimppu2.jpg

kimppu.jpg

Minulla oli kokovalkoinen kimppu kallasta, valkoisesta ruususta, tuoksuköynnöksen kukasta (nuppuja) ja jaloleinikistä, koristeena hiukan hopealankaa sekä varteen kiedottu valkoista satiininauhaa.

Kimppu kesti hyvin koko päivän iltaan asti myös ulkokuvaukset, vaikka päivä oli erittäin kylmä ja tuulinen.

Hiuskukkani ja sulhasen viehe olivat kallaa ja tuoksuköynnöksen kukkaa. Ne eivät kestäneet ihan yhtä hyvin kuin kimppu, mutta pitkälle iltaan kuitenkin.

Kuva kimpusta täällä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Etsiskelen eri kukkavaihtoehtoja helmikuisiin häihini. Vaihtoehtoina ovat ruusut tai tulppaanit joita varmasti saa silloin mutta tietääkö kukaan saako pioneita helmikuussa? Olisi niin ihana kukka, kuulin myös että jotkut ruusut ovat pionien näköisiä. Osaako joku vinkata tarkemmin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helmikuussa olisi tarkoitus mennä naimisiin ja iltavihkimisen takia, kuvat otettaisiin ennen kirkkoa. Ja koska talvihäät oli meidän unelma, talvi tulisi mukaan myös kuviin ja näin siis kuvaus olisi ulkona. (sormet ristissä että on lunta siis)

mutta nyt kimpun suunnittelun aika. MIKÄ KUKKA KESTÄÄ NOPEAT KUVAUKSET ULKONA?? olin haaveillut orkidea kimpusta, mutta vinkit kertoo, että se on arka kukka ulkokuvauksiin. Onko se sitten mentävä perinteisellä ruusulla?

Jos siis on tyyliin 30 astetta pakkasta, niin silloinhan ei kuvia ulkona oteta ;) ei nyt hulluja olla kuitenkaan.... antakaa vinkkejä ja kokemuksia. En haluaisi astella kirkkoon paleltuneen puskan kanssa.

Onko tyhmää jättää kukkapuska pois ulkokuvista kokonaan`??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät viikkoa ennen teitä, ja ajattelin ihan callakimpun teettää. Olen saanut hyvinkin ristiriitaista tietoa siitä, miten eri kukat kestävät pakkasta, ilmeisesti mikään laji ei kovinkaan hyvin. Mulle on tärkeintä, että kimppu kukoistaa kuvissa (kuvaus ennen vihkimistä). Jos nuukahtaa ulkona pakkasessa, niin sitten nuukahtaa. Toivon kuitenkin, ettei hääpäivälle osu kovat pakkaset.

Muokattu: , käyttäjä: Arby

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perinteisesti pionien aika on kesällä touko-heinäkuussa eli helmikuu on niille liian aikainen. Varmaankin jostain niitä voi saada, mutta hinta voi olla sitten aivan järkyttävän paljon. Leinikillä on myös sama muotokieli ja niitä on hyvin tarjolla kevättalvella, mutta koko on tietenkin pienempi. Jotkut ruusut saattavat olla niin kerrostuneita, että ovat saman tyyppisiä, mutta usein ovat ehkä puutarhakukkien puolellea. Parhaiten asiasta tietää varmaan kukkakauppa. He osaavat sanoa mitä on mahdollisuus tilata liikkeeseen.

Pahinta kukille taitaa olla se, että niitä vaihdellaan kylmästä lämpimään. Silloin usein pakkasvioitukset alkavat näkyä. Pakkasta parhaiten kestää varmaankin tulppaani. Orkideoja ei kannata viedä ollenkaan ulos, koska niitä ei kannata edes säilyttää kylmiössä kuten muita leikkokukkia.

post-29536-129171816087_thumb.jpg

post-29536-129171817073_thumb.jpg

post-29536-129171818214_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan onko tulppaania saatavissa jo tammi-helmikuun vaihteessa??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvin pitäisi löytyä tulppaaneja. Kävin marraskuun puolella kyselemässä kukkakaupassa omaan kimppuuni liittyen ja silloinkin löytyi jo tulppaaneja eri väreissä. Monestihan tulee jo tuossa tammi-helmikuun vaihteessa ostettua tulppaaneja kotiin ihan marketeista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan saako unikkoa tilattuna leikkokukkana ja helmikuussa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites katajan oksat, onko kukaan koskaan kokeillut? Mul on piha täynnä niitä.. ja haluaisin jotain "talvista", nyt kun pakkasta on kunolla.?.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle floristi sanoi, ettei mikään kukka kestä kylmää ja on aivan sama millaisen mallinen kimppu on - se ei vaikuta kestävyyteen. Eräs toinen kukkakauppias kyllä sanoi, että tiivissä, pyöreässä kimpussa pakkasen puremat eivät näy niin helposti.

Alun perin ajattelin tulppaanikimppua sen kestävyyden vuoksi (vaikka tämäkin ajatus on nyt jo tyrmätty), mutta koska juhlapaikalle tulee tulppaaneja niin hylkäsin ajatuksen. Minun kimpustani tulee siis pyöreän mallinen ja siihen tulee valkoista ruusua, neilikkaa, freesiaa ja vihreää krysanteemia. Sopii oikein hyvin kevättalven juhliin! :girl_sigh:

Tulppaanit ovat kyllä edullisia varsinkin helmikuussa. Esimerkiksi meidän juhlapaikalle tulevat tulppaanit maksavat n. 0,60 e/kpl.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimppu2.jpg

Kimppu.jpg

(Kimpusta oli vaikea saada oikean sävyisiä kuvia, joten pahoittelen kuvien laatua)

Mun kimppu :-X Oli juuri sellainen kuin toivoin, häät pidettiin tammikuussa. Näytin siis floristille netistä tulostamani kuvan kimpusta ja teki lähes identtisen. Kimppu maksoi 60 e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun hääkimppu helmikuun häistä. Kimppu oli aika hyvin peiteltynä hallaharsolla siirtymisten aikana ja kesti tosi hyvin koko päivän. Aivan ihana, rakastin kimppuani valtavasti! :-X

JohannaHannu-452.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Gadian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä mun kimppuni helmikuisista häistämme. (Kuva otettu kimpusta häistä seuraavana päivänä, siks jo vähän rupsahtanut). Hyvin kuitenki kesti kimppu, vaikka pakkasta oliki. Suojasin papereilla kukat kun ulkona piti sitä kantaa.

7730921.t.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin kyselemässä kimppujen hintoja jo hyvissäajoin ennen häitä (Häät helmikuussa 2012). Samalla kyselin, että mitkä kukat kestää pakkasta. Myyjä vastasi, että puuvartiset kukat kestää paremmin pakkasta kuin muut, joten vaihtoehtoina oli esimerkiksi perus neilikat ja ruusut. Tylsää.

Tylsää siksi, että olin miettinyt hääkimppuuni liljoja tai muita "vähän erilaisia" kukkia.

No, nyt olen kuitenkin miettinyt, että kun jokatapauksessa kimpusta on tulossa yksinkertainen, niin mikseivät muka valkoiset neilikat siihen kävisi. Valkoisten kukkien lisäksi kimppuun tulee joko turkoosia ja hopeaa koristetta, tai sitten pelkkää turkoosia koristetta. Häiden teemavärinä siis turkoosi, valkoinen ja hopea :)

Onko ideoita turkoosiksi HILLITYKSI koristeeksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen myös vieraillut kukkakaupassa, josta tilaamme kukkajutut. Floristi kehui kukkavalintaani (neilikka), että se kestää huomattavasti paremmin kylmää kuin esimerkiksi ruusu. (hän sanoi, että erityisesti valkoisessa ruusussa paleltuminen näkyy hyvin selvästi).

EDellinen kirjoittaja kysyi vinkkejä hillittyyn turkoosiin koristeeseen: miten olisi turkooseja helmiä? tai turkoosilla nauhalla kukan varret sidottu yhteen (siis useamman sentin matkalta tai jopa koko varren osuudelta).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen myös vieraillut kukkakaupassa, josta tilaamme kukkajutut. Floristi kehui kukkavalintaani (neilikka), että se kestää huomattavasti paremmin kylmää kuin esimerkiksi ruusu. (hän sanoi, että erityisesti valkoisessa ruusussa paleltuminen näkyy hyvin selvästi).

EDellinen kirjoittaja kysyi vinkkejä hillittyyn turkoosiin koristeeseen: miten olisi turkooseja helmiä? tai turkoosilla nauhalla kukan varret sidottu yhteen (siis useamman sentin matkalta tai jopa koko varren osuudelta).

Kiitos ideoista! Turkoosia nauhaa olen miettinyt itsekkin. Se olisi tarpeeksi hillitty. Turkoosi värinä on vaan hirvittävän vaikea, kun kaikki koristeet ja puvut jne.. on vähän eri sävyä, ja sekös pilkunviilaajaa sitten ottaa pannuun :D Mutta jospa häistä ei tekisi täydellisiä turkoosit koristeet, vaan joku ihan muu asia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä mun kimppuni helmikuisista häistämme. (Kuva otettu kimpusta häistä seuraavana päivänä, siks jo vähän rupsahtanut). Hyvin kuitenki kesti kimppu, vaikka pakkasta oliki. Suojasin papereilla kukat kun ulkona piti sitä kantaa.

7730921.t.jpg

Aivan ihana kimppu! :) Jotain tämän tyylistä haluaisin kans itselleni helmikuun häihin, eri väreillä ja koristeilla ehkä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hei, joulun alla on häät ja mietin mitä kukkia on silloin saatavilla? haaveilen valko-kelta-oranssi-vaaleanpuna-vaalean sinisestä kimpusta... paljon maksaa erityisesti tilatut kukat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee ylihuomenna yksinkertainen anilliinin värisistä neilikoista koottu (pienehkö) kimppu, jossa pitkät heinävarret. Varsiosaan on kiedottu valkoista nauhaa. Hinta noin 25 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kahden vaiheilla: joko valkoinen tai punainen kimppu. Hääpuvun väri ei ole vielä varmistunut, mutta harmaa olisi mun makuun eniten.

Kumpikohan sopis paremmin harmaan kanssa, punainen vai valkoinen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyisiköhän morisamilta lisää ideoita talvihäiden kukista ja kimpuista?

Itseä kiinnostavat kukat, joita ehkä (toivottavasti) saattaa talvella saada ovat ainakin tulppaanit. Pioneista tykkään myös, mutta ne voi varmaan samantien unohtaa, olisiko mitään vastavanlaista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olisin talvihäihini halunnut valkoisia pioneita, jotka hauskasti muistuttavat hieman lumipalloja, harmi vaan niitä saa vasta kesällä.. Omaan kimppuuni tahtoisin valkoisia papukaijatulppaneita, sen lähemmäksi pionia ei taida helmikuussa päästä :) Onko kenelläkään kokemusta tulppaaneiden pakkasen kestävyydestä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään