Jump to content
Naimisiin.info

Hääpuvun uusiokäyttö


Anilize

Recommended Posts

Minä aijon pistää häämekkoni sellsen sovitus nuken päälle sisustus elementiksi! :) Sitten kuhan saadaan oma talo (ei tänne kerrostalo kämpppään mahdu) ja mulle semmonen peilillinen kampauspöytä, niin siihen viereen puku sopii. Tosin mun puku ei ole valkonen vaan hopea, niin ei ole kellastumis vaaraa.;)

Link to comment
Share on other sites

Mäkin olen miettinyt mitä puvulleni tekisin. En halua myydä sitä ja värjääminen ei onnistu. Aion ehkä erottaa yläosan alaosasta ja näin korsettimaista yläosaa voi käyttää jonkun muun hameen kanssa. Yläosa on musta ja alaosa valkoinen.. Eli toisaalta puku ei ole kovin hää-mäinen. Itsellä on tarvetta iltapuvulle vuosittain niin olis kiva päästä käyttämään sitä toistekin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mä värjäsin just tällä viikolla omani ihan omassa pesukoneessa ja hyvä tuli. Puku on ihan kokonaan jotain keinokuitua, koristeet puuvillaa. Materiaalien erilaisuudesta tuli kiva efekti, ku koristeet on tummat ja puku samansävyinen, mutta huomattavasti vaaleampi. Otin riskin, mutta nyt on hyvä mieli, ku on puku uusiokäytössä, eikä menny 400€ kertakäyttötuotteeseen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Woodwoman

Itse olen mietiskellyt tätä asiaa aika lailla, ja kiva olisi nähdä jotain ennen-jälkeen -kuvia onnistuneista (hahah, miksei epäonnistuneistakin!) muunnoksista. Minun pukuni ei ole valkoinen, joten väriongelmaa ei ole, mutta haluaisin muuttaa puvun mallia radikaalisti siksi, että

a) Se on malliltaan periaatteessa "tanssiaispuku", eli helmaa on selkeästi enemmän kuin yksinkertaisemmissa iltapuvuissa, ja on vaikea keksiä tuollaiselle puvulle juurikaan käyttötarkoituksia jälkeenpäin.

b ) Ehkäpä vielä tärkeämpänä pointtina: en halua, että on kaikille häissämme olleille ja minut puku päällä uudestaan näkeville heti selvää, että päälläni on hääpukuni ihan sellaisenaan. Haluan, että häämme ovat tälle puvulle ainutlaatuinen special occasion. :)

Ajattelin alunperin helman kaventamista, mutta mietin, että lyhennyttäminen (ja muu muokkaaminen, mä en tajua itse ompelusta mitään) esim. polvimittaan tekisi siitä jo ihan eri vaatteen, ja samalla puku saisi uuden elämän erilaisten juhlien merkeissä.

Siispä, onko millaisia kokemuksia vastaavasta? :) Miltä näytti? Onko tullut käytettyä? Muuttuiko puvun ilme reilustikin?

Muokattu: , käyttäjä: Woodwoman
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Huumorimielellä, täältä löytyy monta monta tapaa uusiokäyttää hääpuku:

http://myexwifesweddingdress.com/

Blogia pitää mies, jonka vaimo lähti ja jätti hääpukunsa ex-miehelleen sanoen "tee sillä mitä ikinä haluat" ja mieshän sitten alkoi keksimään kaikenlaista. :grin: En kyllä suosittele kokeilemaan näitä, jos haluat pukusi vielä olevan käyttökunnossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 7 months later...

Mäkin olen ajatellut tehdä mekolle jotain. Itselläni on prinsessamainen isohelmainen valkoinen mekko. Olin ajatellut lyhentää sen polvimittaiseksi. En vaan tiedä, tuleeko sitä käytettyä, sillä siinä on nyörit takana, eli tarvitsen aina jonkun survomaan minut mekkoon. Nyörithän voisi vaihtaa vetoketjuun, mutta tulee kyllä pirun kallis mekko jos noin paljon muutoksia alkaa tekemään. Ajattelin soittaa mekon myyneeseen kauppaan, että mitä mieltä ovat.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Itse ajattelin lyhennyttää häämekon polvipituiseksi. Se on sifonkia joten onnistuisi hyvin koska laskeutuu niin hyvin. Toinen kiva idea olisi tehdä hääpuvusta kastemekko jos joskus tulee lapsia, mutta toisaalta, meillä on suvussa kiertänyt kastemekko ja nykyään ajattelemme ettemme kastaisi lastamme. Joten varmaan tuo lyhentäminen olisi se oma juttu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Nostelen vanhaa ketjua. Itse olen pohtinut puvun muokkaamista esim lyhyemmäksi mekoksi. Googlen avulla olen löytänyt vain yhden ompelimon pääkaupunkiseudulta, joka mainostaa tekevänsä/tehneensä näitä (ja hänkin toistaiseksi äitiyslomalla). Olisiko kellään kokemusta tai vinkkiä ompelijoista/ompelimoista, joilta asiaa voisi tiedustella?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itse myös painiskelen aiheen kanssa. Oma pukuni on valmiiksi polvipituinen ja kotelomallinen, joten sen voisi hyvinkin uusiokäyttää mallinsa puolesta. Toisaalta on se sen verran jäykkä ja juhlava, etten tiedä tulisiko sitä oikeasti käytettyä ja värjääminenkin tuntuu aika riskialttiilta. Itse ei uskalla värjätä ja tulee kai aika kalliiksi alkaa värjäyttää. Onko kokemuksia värjäämisestä? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Itseä harmittaa kun arvokas puku makaa likaisena ja käyttämättömänä kaapissa. Itsellä ei tule kysymykseen puvun lyhentäminen. Puku ei ole sellainen, että sitä esim. lyhennettynä enää käyttäisin. Olen miettinyt asiaa pääni puki: miten hyödyntää tuo puku. Alan kallistua siihen, että leikkelen sen kankaiksi ja ompelen siitä muuta. Alkaa tuntua, ettei se säilöämisellä parane.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minäkin olisin kiinnostunut näkemään millaisia mekkoja on hääpuvuista saatu tehtyä. Kannattaako edes harkita mekon muokkaamista? On se vaan niin rakas, että vaikea luopua. Olisiko kellään suositella ompelijaa, joka olisi tehnyt hääpukujen muokkauksia pääkaupunkiseudulla?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...