nimen vaihto & lääkereseptit


in-na

Recommended Posts

Olin itse juuri ennen häitä uusimassa muutamaa reseptiä, ja kysyin samalla siltä lääkäriltä tästä asiasta.

Se sanoi, että nimi niissä resepteissä on melkein turha, että sotun perusteella ne apteekissa katsoo.

Kävin sit häiden jälkeen jotain reseptiä apteekista hakemassa, ja ei ne siellä mitään sanoneet kun tungin reseptin vanhalla nimellä, ja kela-kortin uudella. Ihan normaalia arkea niille apteekkitädeille ja -sedille. Varsinkin ku ottaa huomioon sen, että reseptit on voimassa ainakin vuoden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kuutamolla

Mulle sano apteekissa, että voisit vaikka ens kerraksi vaihtaa tuon nimen jos haluat. Sano sitte vaan, että "voinpa minäki sen kyllä tehä" ja veti vaan viivan vanhan yli ja kirjotti uuden yläpuolelle. Että ei ollu ongelmia!

Link to comment
Share on other sites

Vähän OT mut tuli tosta mieleen et kun muutin miehen perässä uuteen paikkakuntaan ja kun vein reseptejä uusittavaksi tk:hon, tyttönimellä, niin ne tuli takaisin kun potilastietoja ei löytynyt koneelta. Oon asioinu siellä paljon potilaana, omalääkäri on myös tilannut mun potilaskertomukseni edellisestä kotikunnasta. Onko tosiaan niin että ne katto nimellä sielt koneelta niit reseptei??? Luulis et sotulla!

En jaksanu sillo asiaa hoitaa, ja nyt se on jääny. Ne lääkkeet ei oo siis ajankohtasia nyt, niin siks ei kiire :D

Link to comment
Share on other sites

Niin kauan kuin reseptillä haetaan ns normaaleja lääkkeitä eikä esim. pkv eli pääasiassa keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä tai huumeiksi luokiteltuja ( silloin tosin eri resepti) niin eipä apteekissa juuri olla kiinnostuneita nimestä. Olen itse hakenut esim miehen lääkkeitä ja e-pillereitä hakiessa en edes näytä kelakorttia kun ei sillä mitään tee ja noiden katukauppa ei taida oikein kukoistaa :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

minäkin haen edelleen tyttönimellä olevalla reseptillä ja uudella kelakortilla reseptilääkkeeni. eipä ole haitannut lainkaan, olen vain sanonut lääkkeitä hakiessa että menin naimisiin, siksi on eri nimi.

nyyssönen, potilastiedot on kyl sellasia, ettei ne liiku kovin nopsaa kuntarajojen yli. mulla kesti saada kaikki potilastiedot n. puoli vuotta muuton jälkeen. ja silti edelleen välillä lekurit kyselee, esim. silmäleikkauksestani, jossa kävin joskus lapsena..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...