Jump to content
Naimisiin.info

sormustyyny


Haaveileva

Recommended Posts

Mäkin tein itse, vanhasta vaaleanpunaisesta taftista. Täytteeksi koristetyynyn sisusta ja päälle ompelin vielä rusetin, josta lähtee pitkä satiininauha, johon siis itse sormus pujotetaan. Helkutin nätti tuli vaikka itse sanon, ja säästin 30 euroa (ylikin) ! :)

Suosittelen siis itse tekemään, jos on yhtään näprääjätyyppiä!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Miten, onko kellään ollut sormustyynyä?

Minun ajatukseni on ensi vuoden häihini, että saisin mieheni siskon tytön kantamaan sormustyynyä, mistä olette semmoisen ostaneet/tehneet?

Pakko kertoa tässä kohtaa tapaus lapsuudesta! Äitin serkun häissä morsiamen pieni veli "kantoi" sormusta sormustyynyllä. H-hetkellä sormusta vain ei ollut mistä ottaa :girl_impossible: Neuvokas morsian tempaisi sormesta äidin perintönä saamansa sormuksen ja seremonia hoidettiin loppuun kuin ei mitään. Kirkon pihaa haravoitiin koko valtavan hääväen voimin, mutta sitä ei löytynyt.

Onneksi kirkkoherra oli jälkeenpäin komentanut poikansa vielä hakupuuhiin ja sormus löytyi. Ja onneksi sitä ei löytäneet jotkin vieraat ihmiset, harakat tms....Että olkaahan tarkkoina niiden lasten kanssa, vaikkei tuossa olisi hukkunut kuin rahaa niin oman päiväni se ainakin olisi pilannut (näissä häissä onneksi morsian ei ollut yhtä niuho)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mä ajattelin myös tehdä itse tuon sormustyynyn, meille tulee molemmille sormukset niin voiko ne pujottaa samaan nauhaan vai laittaisinko erillisiin nauhoihin kiinni? kumminko sen kanssa on sitten helpompi toimia? jos laitan kahdet nauhat niin silloin ei toinen tipahda kun toisen avaa, mutta kestääkö sitten liian kauan näpräämisessä? meillä kyllä on kirkko varattu tunniksi joten sen puolesta sillä ajan kululla ei ole niin väliä... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anna-morsian

Now and Foreverin facebook (www.facebook.com/nowandforeverhaat) sivuilla oli tosi villejä ideoita "sormustyynyksi"! Hauskaa että joskus asioita ajatellaan ihan uudella tavalla :girl_haha: jostain tosi villistä jutustahan voi sitten itselleen keksiä jotain sopivan hillittyä :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

mä ajattelin myös tehdä itse tuon sormustyynyn, meille tulee molemmille sormukset niin voiko ne pujottaa samaan nauhaan vai laittaisinko erillisiin nauhoihin kiinni? kumminko sen kanssa on sitten helpompi toimia? jos laitan kahdet nauhat niin silloin ei toinen tipahda kun toisen avaa, mutta kestääkö sitten liian kauan näpräämisessä? meillä kyllä on kirkko varattu tunniksi joten sen puolesta sillä ajan kululla ei ole niin väliä... :)

Eikö ne sormukset (jos tulee molemmille) anneta samaan aikaan papille, kun se ne siunaa tms? Pappi sitten antaa sormukset morsiusparille vuorollaan... Mielestäni meillä oli näin, jos oikein muistan... Tosin voi olla, että jännityksen takia muistankin väärin... :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Piparkakkuprinsessa
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Sormustyyny tulee meille! :D Mut kertokaapa tälle typerykselle, et solmitaanko se sormus tuohon vain sillain et

pujotetaan sormus toiseen nauhaan ja sit nauhat vaan rusetille? vai onko tossa joku "etiketti"??

hih, tyhmiä kysymksiä ei kuulemani mukaan ole olemassakaan, mutta tämä kysymys saattoi tehdä poikkeuksen.. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Loppupelissä metsästin ja metsästin mutten löytänyt oikein hyvää. Mielestäni hinta olisi ollut kohtuuton jos olisin tilannut netistä, joten päädyin tekemään sen itse. Ja oli halpa! :D 40 e bolerosta teetinkin olkaimet pukuuni joten käytin lopun kankaan sormustyynyyn:

n. 20 cm kertaa 20cm palat, sisälle laitoin pumpulia jonka otin eräästä vanhasta tyynystä ja ulkopuolelle tein "rusettimaisen" koristeen johon vielä muutama pikkusiskon laatikosta pöllimä helmi ja se oli siinä.

Ja olin niiiiin tyytyväinen!! onnistui aivan yli odotusten vaikka itse sanonkin :D mutta ei tosiaankaan vaikea itse tehdä.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Minä haluaisin hieman erilaisen sormustyynyn. Jotakin tämän tapaista esimerkiksi...

ringbearer-flower-pillow-francoise-weeks.jpg

Tosin erivärisistä kukista ja mieluiten ruusuista.

Ketä teillä on tuonut sormukset alttarille? Meille kun ei tule morsiustyttöjä tai -poikia, niin mietein voisiko kaasoni tuoda tuon alttarille ja viedä bestmanille. Kaaso kuitenkin tulee vasta minun kanssa kirkolle, joten hän menee ennen minua sisälle.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Täältä tulee myös vähän hölmö kysymys, mutta mites jos ei ole ketään suloista lasta kantamaan sormustyynyä, niin onko bestman sitten pidellyt sitä? Vai onko siinätapauksessa sormukset olleet vain rasiassa, jonka bestman sitten kaivaa taskusta? :D... vai miten sen nyt kuuluukaan mennä... :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Täältä tulee myös vähän hölmö kysymys, mutta mites jos ei ole ketään suloista lasta kantamaan sormustyynyä, niin onko bestman sitten pidellyt sitä? Vai onko siinätapauksessa sormukset olleet vain rasiassa, jonka bestman sitten kaivaa taskusta? :D... vai miten sen nyt kuuluukaan mennä... :girl_haha:

 

En tiedä, miten sen kuuluu mennä, mutta ainakin miehen siskon häissä bestman piteli sormustyynyä käsissään.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Auttakaa nyt puupäätä.. Onko tuo sormustyyny "välttämättömyys"? Löysin hienon (ja halvan :D ) sormustyynyn, mutta en vain tiedä mitä sillä tekisin :D Tai kun.. Ei meille ole tulossa morsiusneitoa tai sulhaspoikaa ja jotenkin karski bodari-bestman ei istu mun silmiin pitsityyny käsissään alttarilla.. Oonko nyt ihan tylsä jos en sormustyynyä hanki?

Link to comment
Share on other sites

Meidän sormukset tuli kultasepältä nätissä, yksinkertaisessa rasiassa, ja olivat siinä säilössä. Perinteistä satiinityynyä en olisi huolinut. Kaikenlaisia persoonallisia ideoita näkyy blogeissa, Pinterestissä ym. pilvin pimein, ja jonkun sellaisen olisi voinut toteuttaakin, mutta ei sitten lopulta koettu tarpeelliseksi. Tuskin kovin moni edes huomaa tyynyä tai sen puuttumista, eli voi mielestäni huoletta jättää pois, jos siltä tuntuu!

Muokattu: , käyttäjä: mehitähti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...