Jump to content
Naimisiin.info

Sähköurut kirkossa?


Miiuska123

Recommended Posts

Meille kävi niin, että kun meidät vihitään, niin vihkikirkosta on viety oikeat urut pois uusien alta. Uusia urkuja ei ole mahdollista saada vihkimiseen, koska niitä kuulemma rakennetaan ainakin kuukauden tai kaksi. Kysyin sitten, että eikai musiikkia nyt pidä soittaa jostain mankasta / vastaavaa, niin mulle sanottiin että kirkossa on silloin väliaikaisesti sähköurut. Tämä on nyt vähän tyhmää, mutta mitä se tarkoittaa? :girl_sad: Eikai kyse ole sellaisista pienestä sähköpianosta jollaisella soittaa aina ala-astelaiset tytöt?

..Miksi piti olla niin tyhmä ja en kyseenalaistanut asiaa jo kun soitin kirkkoherran virastoon! No, kai siinä nyt menee ihan sanattomaksi kun sanotaan ettei oo urkuja. Osaako kukaan nyt sanoa mitään, auttakaa. :girl_sad:

Link to comment
Share on other sites

En ole asiantuntija, joten ihan oikeat kanttorit/urkurit voivat korjata, mutta olen ymmärtänyt, etteivät sähköurut kuitenkaan ihan hirveästi eroa ääneltään normaaleista uruista. Joissakin kirkoissa on ihan vakituisesti sähköurut, muistan kun olin jossain kirkkoesittelyssä, jossa kanttori selvitti, että näin hänen hommansa on helpottunut huomattavasti sunnuntaiaamuna, kun ei tarvitse tulla mielettömän aikaisin kirkolle virittämään urkuja. Sähköuruista lähtee siis "ihan oikea" ääni, eli mun mielestä sun ei kannata olla huolissasi :)

Link to comment
Share on other sites

Kiitos tiedosta :girl_smile: helpotti jo paljon tuo tieto ^^ pelkäsin ihan tosissaan, että siellä istuu alttarin vieressä joku piiparinen ja soittaa jotain pientä sähköpianoa :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...