Miten rastakampaus hääpäivänä?


Aig

Recommended Posts

Kesän 2012 morsian täällä hei!

Olisi kiva saada tähän ketjuun kuvia erilaisista hääkampauksista rastahiuksiin.

Tässä mietinnässä on, että annanko omien rastojeni olla (häiden ajankohtana yltävät varmaan johonkin hieman alle puolen selän), otanko päheät kuitulisäkkeet vai teenkö radikaalin ratkaisun ja astelen avioon kaljuna :)

Link to comment
Share on other sites

Millainen puku sulla on? Onko ihan perinteinen valkoinen morsiuspuku vaiko jotain erilaisempaa?

Mulle tuli ekana mieleen joku kaunis huivi tms pantamaisestj, joka vetäisi pötikät pois kasvojen edestä roikkumasta. Tai sitten jos niitä saisi jotenkin nostettua ylös?

Sofi Oksanen tuli mulle ekana mieleen. Tässä kuva Sofista linnanjuhlissa: http://static.yle.fi/linnanjuhlat/2007/galleria/7/sofi_oksanen.jpg

Tässä vielä toinen kuva Sofista:

http://www.wsoy.fi/img/authors/oksanen_sofi_uusi.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mulle tulee mitä luultavammin vihreä puku, mallista ei vielä aavistustakaan.

Tuo Sofin tukkahan on ihan pelkkää lisäkettä, minun rastani ovat siis oikeaa hiusta. Vaikka lisäkkeitä ottaisin hääpaiväksi, ottaisin luonnonmateriaalia pelkästään "jatkeeksi". On mun makuun nuo muovihiukset jotenkin, noh, muoviset :D.

Link to comment
Share on other sites

Guest Minimorsio

Hmm, musta ainakin tuntuu, että rastoista voi solmia vaikka mitä mielenkiintoista! Eipä netistäkään paljon kuvia rastapäisistä morsiamista taida löytyä (kauhean rajoittunutta! :girl_sad: ), mutta sinuna ottaisin yhteyttä johonkin kampaajaan, joka rastoja paljon tekee. Missä omat rastasi tehtiin, voisiko sieltä löytyä jotain vinkkejä? Luulisi, että sellaisissa kampaamoissa on rastakampauksiin törmätty ennenkin.

Link to comment
Share on other sites

Pikkumyy, vitsi että on vinkeä kampaus :)!

Mulla vähän ongelma tässä on se, että mun rastat on "luomurastat", eli ihan itsekseen takkuuntuneet, eli eivät siis sievän tasapaksut. Tekotukalla tämäkin onneksi paikattavissa, mutta melko paksu pehko tulee kyllä sitten.

Meinasin jonkinmoisen nutturan väkerellä, ja koristeeksi murattia tms.

Link to comment
Share on other sites

Tuo Sofin tukkahan on ihan pelkkää lisäkettä, minun rastani ovat siis oikeaa hiusta. Vaikka lisäkkeitä ottaisin hääpaiväksi, ottaisin luonnonmateriaalia pelkästään "jatkeeksi". On mun makuun nuo muovihiukset jotenkin, noh, muoviset :D.

Ai on?! :D Ei kato asiaan vihkitymätön tiedä noista mitään :)

Link to comment
Share on other sites

Edellisessä "Neljät häät Amerikassa" -sarjassa (Four Weddings US Season 1 – Episode 6) oli yksi morsian jolla oli rastat ja kolmekin eri nutturakampausta jakson aikana. En suoraan löytänyt mistään parempilaatuisia kuvia, niin laittelen tähän muutaman jotka ruutu.fi-sivulta sain. Ja ekassa kuvassa sulhasenkin rastat nutturalla.

Omat häät:

gallery_25154_758_8589.jpg

Vieraana:

gallery_25154_758_11592.jpg

"Voittajan" julkistuksessa:

gallery_25154_758_3457.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Lenore
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mulla on kanssa pitkät rastat. Oon kovasti jo miettiny miten ne häihin laittais. Ennen kun nämä otin puolitoistavuotta sitten kävin pitkään samalla tutulla kampaajalla, joka osas laittaa tosi hyvin aina mun hiukset. Ehkä kysyn häneltä, että laittaisko se nämä. Netistä löytyy tosi vähän kuvia rastahääkampauksista, jos joku löytää niin linkittäkään toki!

Mun hääpuvussa on vaaleanpunainen nauha vyötäröllä, joten mietin josko hiuksiin laittaisi vaaleanpunaisen ruusun koristeeksi. Etuhiukset haluan ylös kiinni, tortuksi ja varmaan osa tukasta saisi olla kiinni ja osa auki. Eniten mietityttää, että kuinka sen saa sitten kunnolla pysymään kiinni. :D Rautalangalla pystyy kuulemma tekemään vaikka mitä kun sen pujottaa rastan sisään. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Minulla oli vanhojentanssien aikaan rastat, ja ne olivat juhlapäivänä ihanalla suurella nutturalla! Nuttura ei ollut tiukka pallo, vaan todella kaunis, pyöreä ja luonnollinen. Kampaajani teki sen. Seassa oli myös pari tekokukkaa. :) Rastat ylettyivät olan yli ja olivat kokonaan omaa hiusta. Kävin kerran muistaakseni juttelemassa lyhyesti jiuksista kampaajan kanssa. Muistaakseni kampaajani toteutti sen niin, että hän laittoi muutaman tukun rastoja ristiin pinneillä ja sitten pujotteli loput nutturaan. Tulos oli todella ihana. :)

Link to comment
Share on other sites

Mä sanoisin että ehdottomasti pidä rastat :) Itselläni on ollut pitkät rastat, ja niistähän saa vaikka minkälaista kampausta, jotka ei ainakaan minun mielestäni ole tippaakaan vähemmän juhlalliset kuin avoimista hiuksista tehdyt, päinvastoin.

Luulen myös, että hienon kampauksen tekeminen rastoista voi olla jopa helpompaa kuin avoimista hiuksista, eli en usko että kampauksen teko vaatii kampaajalta mitään erityistä rastakokemusta.

Link to comment
Share on other sites

Minunkaan kampaajani ei ollut aikaisemmin tehnyt rastoihin kampauksia, ainakin muistelisin niin. Kun minulla vielä oli rastat laitoin ne usein itsekin saman tyyppiselle nutturalle. :) Myös jotain kaveriahan voisi pyytää tekemään, varsinkin sellaista jolla ehkä on itsellään rastat?

Link to comment
Share on other sites

Minunkaan kampaajani ei ollut aikaisemmin tehnyt rastoihin kampauksia, ainakin muistelisin niin. Kun minulla vielä oli rastat laitoin ne usein itsekin saman tyyppiselle nutturalle. :) Myös jotain kaveriahan voisi pyytää tekemään, varsinkin sellaista jolla ehkä on itsellään rastat?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 8 months later...

Kiva kun löysin tän topicin uudelleen. Oon joskus aiemmin vilkaissut, mutta nyt on ajankohtasempi kun kohta on jo häät ja pitäisi vähän tietääkin, että mitä haluaa. :D Mulla siis pitkät rastat (täyttää parin viikon päästä 7 vuotta!) ja toivon niin kovasti, että näistä sais jonkinlaisen kivan kampauksen taiottua. Kampaaja ehdotti hiuskukkia, ja että hiusten pituutta hyödynnettäisiin jotenkin, ei siis pelkkää nutturaa. Hmm. Voin laittaa teille kuvan tänne sitten kun olen ollut koekampauksessa 2,5 viikon päästä tai sitten varsinaisesti hääkampauksesta juhannuksen jlkn. :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Minun hääkampaukseni teki Helsingin Kaisaniemessä Villi Vaniljan Mareena (http://www.villivanilja.fi). Hintaa tuli, varsinkin kun oli pyhäpäivä, mutta voin kyllä silti oikein lämpimästi suositella Mareenaa, erittäin ammattitaitoista hommaa! Ja kampaus hiuskukkineen oli aivan ihana, ehdottomasti yksi päivän onnistuneimmista yksityiskohdista. Laitan linkkejä kuviin, kunhan kerkeän. :)

Muokattu: , käyttäjä: yael
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...