Aiko

Dokumentaarinen hääkuvaus, hinnat jne. (yhdistetty)

94 viestiä aiheessa

Hei Pétillant, oliko valokuuvaaja ammattikuvaaja vai harrastekuvaaja? Toki tällä ei ole minulle väliä jos kuvauksen taso on sama. Itse en tosiaan ole saanut tuota 900 euroa edullisempaa tarjousta, paitsi kuvaajilta jotka eivät ole kovinkaan paljon kuvanneet häitä. Olen selannut paljon valokuvaajien sivustoja ja tietenkin vaatimustasoni on noussut kun olen nähnyt miten hyviä kuvat voivat olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Vedenpisara!

Kuvaaja oli harrastekuvaaja. Hän on kuvannut paljon häitä ja muita perhekuvia sekä kai jonkin verran tapahtumia..(?). Hänellä on tietenkin kuten muillakin, valokuvablogi sekä linnki facebookissa johon tutustuin ennen kuin sovittiin kuvaamisesta. Kuvat kyllä vakuuttivat tyylillään.

Olin itsekin kysellyt monilta sekä ammatti- että harrastelijakuvaajilta hintoja ja toiseksi edullisin tarjous oli n. 650 euroa. Tämän harrastekuvaajan kotisivut eivät vakuuttaneet. Kuvat oli jotenkin tavanomaisia ja kuvattava kohde aina tylsästi keskellä kuvaa :D Onneksi jaksoin vielä kysellä.

Muokattu: , käyttäjä: pétillant

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä 8h dokumentaarinen kuvaus Helsingissä maksaa 1390e.

Sama meillä ;)

Meille tulee sama kuvaaja kuin teille, mutta saimme varattua hänet hintaan 1190 eur (hintaero johtunee siitä, että meillä on talvihäät).

Nythän ko. kuvaaja on tosiaan jo nostanut hintoja entisestään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei voi muuta sanoa, kuin hirvee hinta paperilappusista. Tulostaako hän ne kuvat seteleille ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei voi muuta sanoa, kuin hirvee hinta paperilappusista. Tulostaako hän ne kuvat seteleille ?

Ei ne paperilappuset maksa kuin 9 senttiä / kappale. Työ maksaa. Ja osaaminen. Näkemys. Vai olisko 36 € mielestäsi sopiva summa 8h kuvauskeikasta? Digikuvaushan on ilmaista. Mistä näitä riittää....

Jos tuli yllätyksenä niin yritystoimintaa harjoitetaan pääasiassa rahan ansaitsemista varten. Hyväntekeväisyysjärjestöt on eri juttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä halvin tarjous ammattilaiselta oli 650 €. Siihenkin sisältyi suunnittelupalaveri, ennen vihkimistä kuvaus miljöössä, vihkiminen ja 5 tuntia itse juhlan kuvausta, joitakin kuvia kehitettynä ja loput dvd:llä jotta voimme kehittää mitä itse tahdomme. Ei tosin pääkaupunkiseudulla. Kallein taisi maksaa 930 €.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä 8h dokumentaarinen kuvaus Helsingissä maksaa 1390e.

Sama meillä ;)

Meille tulee sama kuvaaja kuin teille, mutta saimme varattua hänet hintaan 1190 eur (hintaero johtunee siitä, että meillä on talvihäät).

Nythän ko. kuvaaja on tosiaan jo nostanut hintoja entisestään.

Juu talvihäistä johtuu,kun hän ottaa sesonkiaikana 200€ enempi ^^ Tosiaan hinnat nousi reippaasti vähän aika sitten. Onneksi varattiin hänet tarpeeksi aikaisin! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei voi muuta sanoa, kuin hirvee hinta paperilappusista. Tulostaako hän ne kuvat seteleille ?

Ei ne paperilappuset maksa kuin 9 senttiä / kappale. Työ maksaa. Ja osaaminen. Näkemys. Vai olisko 36 € mielestäsi sopiva summa 8h kuvauskeikasta? Digikuvaushan on ilmaista. Mistä näitä riittää....

Jos tuli yllätyksenä niin yritystoimintaa harjoitetaan pääasiassa rahan ansaitsemista varten. Hyväntekeväisyysjärjestöt on eri juttu.

Ja tuskinpa yksikään ammattilainen teettää asiakaskuviaan missään ifoloreilla. Taitaa hieman olla eroa pro-kuvilla kuin halvoilla nettifirmoilla... Ja tosiaan ne kuvaajat jotka myyvät työtään halvalla - kuinkahan moni niistä saa ansionsa pelkästään kuvaamisesta? Taitavat kuitenkin tehdä päätyötään muualla ja kuvaamista vain sivubisneksenä.

Nimim. aikanaan alalla työskennellyt ja sivusta nähnyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä kuvaa Harri Rauhanummi. Hinnat löytyvät hänen sivuiltaan: http://www.linnanjuhlakuva.fi

Meillä kuvaus maksaa muistaakseni 2000 euroa. Sisältää siis koko hääpäivän kuvaukset noin 12h + edellisen päivän kuvauksen maistraatissa noin pari tuntia (toki hintaan sisältyy myös kaikki muu työ kuten suunnittelupalaveri, kuvien editointi yms yms..).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos mahdollista, voisitteko mainita valokuvaajanne nimen vastauksissanne? :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varasin valokuvaajan vihdoinkin. Fiilis on ainakin hyvä. Valitsimme halvimman tarjouksen (900 e) Se sisälsi 12 tuntia kuvausta, kuvankäsittelyt, kuvat cd:lle ja nettigallerian yms.

Olen edelleen sitä mieltä, että tämä on hyvä sijoitus. Ja tämä on vain minun mielipiteeni. Ei kaikki koe,että valokuvaajan pitää olla ammattikuvaaja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maksettiin kuvaajalle muistaakseni 500 euroa, kuvaaja oli paikalla aamusta myöhään iltaan ja ennen vihkimistä otettiin potretit. Hintaan kuului myös matkat hääpaikkakunnalle (yli 100 km suuntaansa) ja kuvat käsiteltyinä ym. Oli siis harrastelija, joka opiskeli valokuvausta ja oli töissä jossain muualla. Oltiin todella tyytyväisiä :girl_smile: Ja tosiaan siis ihan muualla Suomessa, ei pääkaupunkiseudulla :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos mahdollista, voisitteko mainita valokuvaajanne nimen vastauksissanne? :flirt:

Valitettavasti se menee foorumin sääntöjen ulkopuolelle, sillä ketju muodostuu muuten kehumis/haukkumisketjuksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan samaa mieltä kuin aadis. Häissä tapahtuu niin paljon eikä hääpari näe tai koe kaikkea. Uskoisin, että ilman valokuvia kuva päivästä olisi aika hajanainen ja täynnä yksityiskohtia, joiden järjestystä on vaikea muistaa. Valokuvat tekivät päivästä kokonaisuuden ja tarinan, ja ne monessa kohtaa kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Ammattilainen osaa liikkua juhlissa niin ettei häntä juuri huomaa ja meillä tuli paljon tilannekuvia, joissa valokuvattavat eivät ole edes huomanneet, että kuva on otettu. Nämä ovat ihan parhaita...

Me maksoimme puoliammattilaiselle kaverin-kaverille 300 € erittäin laadukkaasta kuvauksesta, joten hinta-laatusuhde oli enemmän kuin kahdallaan. Kun on nähnyt kunnon laitteilla ja pokkarikameralla otettuja kuvia, ero on todella suuri enkä itse kestäisi katsoa vuosia myöhemmin huonolaatuisia peruvalokuvia yhdestä elämän tärkeimmistä päivistä.

Itse saimme valokuvauksen todella edullisesti, mutta olisin ollut valmis maksamaan siitä paljon enemmänkin. Jos miettii, mihin panostaa häissä niin mielestäni valokuvaus on yksi tärkeimmistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pääkaupunkiseudulla helmikuussa 2012 on häät. Kuvaaja on ammattilainen, kuuden tunnin dokumentaarinen kuvaus ja hinnaksi on sovittu 750 €. Varsin kohtuullista mielestäni. Ainakin tohon 1390€ verrattuna. Huh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olimme todella tyytyväisiä omiin kuvaajiimme.

Valitsin hieman tuntemattomamman kuvaajan Helsingistä ihan hänen muiden kuvaamiensa kuvien perusteella ja saatiin todella hienot kuvat.

Ekstrana oli että maksoimme vähän enemmän ja saimme hänen puolisonsakin kuvaamaan häitämme joka myöskin tuntuu olevan oikein pätevä kuvaaja, saamiemme kuvien laadusta päätellen. Meillä siis käytännössä kulki toinen kuvaaja itseni ja toinen kuvaaja sulhasen mukana. :)

Tarjosi myös mahdollisuutta siihen että olisimme saaneet alennusta jos hän olisi saanut käyttää kuvia myös itsensä mainostamiseen mutta olemme sen verran tarkkoja omasta yksityisyydestämme ettemme tarttuneet tarjoukseen.

Samalla kuvaajalla kävin kuvauttamassa myös huomenlahjakuvat jotka olivat myös juuri sellaiset ellei paremmatkin kuin olin toivonut(rehellisesti sanottuna en odottanut kovin suuria koska hinnat eivät olleet pilvissä mutta yllätyin lievästi sanottuna positiivisesti...)

Mutta voin suositella tuota dokumentaarista kuvausta koska nyt on mukava katsoa kuvia koko päivän ajalta kun silloin ei itse ehtinyt joka paikassa olemaan tai näkemään kaikkia tapahtumia kun meilläkin oli melko isot häät ja paljon vieraita - puhumattakaan siitä että itse oli vähän muissa maailmoissa koko päivän ajan. :)

Edit: Niin ja jos joku haluaa noita nimiä/tietoja vaihtaa keskenään, niin eikös tälläkin foorumilla varmaan löydy yksityisviesti-toiminto. :)

Muokattu: , käyttäjä: Kallatar

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dokumentaarinen kuvaus pääkaupunkiseudulla 8h alle 1300e. Ja päivä on nimenomaan sesonkiaikaa ja kuvaaja täälläkin kovasti kehuttu heppu. Itseasiassa odottelen vielä tarjouksen toiselta kuvaajalta joten saattaa hinta tippua satasen tahi kaksi mutta näillä näkymin näin.

Tärkeää on että kuvaaja maksaa eläkkeet, verot ja vakuutukset jotka nielasee tuosta osuudesta aika hirmuisen haukun, minkä kuka tahansa yksitysyrittäjä tietääkin. Tärkeää myös suunnittelupalaverit ennakkoon ja jälkieditointi ja käsittely. Eli maksamme tuon summan 8h sijaan varmaankin noin 30h.

Dokumentaarinen ihan must tänä päivänä. Ei mitään kaapin pohjalle katoavia studio-teko-hymyilyjä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen juuri varasin Nina Doddin meille kuvaamaan. Hinta 1193€, mutta jos saan loistavan tyypin ja hyvät kuvat, niin ei se ole mielestäni paha lainkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin varattua kuvaaja hintaan 350€, kuvaa vihkimisen ja pari tuntia juhlissa + potretit ulkona/sisällä. Seuraava tarjous oli 400/ 550€, mikä sekin oli ihan siedettävä. Varmaan ajankohta vaikuttaa meillä edullisuuteen, pahin sesonki ohi..

Hieman tietysti jännittää että millaisia kuvia tulee kun on niin "halpa", olemme kyllä vierailleet kuvaajan galleriassa ja pitäneet niistä kuvista siellä. Toivottavasti hinta ei kulje laadun kanssa tässä suhteessa :girl_wink:

Sitä kyllä jäin ihmettelemään että kaksi kuvaajaa vastasi yhteydenottoihin. Lähetin tarjouspyynnöt n. 10:lle eri taholle. Luulisi että vaikka päivä on varattu niin voisi sitten ilmoittaa siitä..? :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni 1000e on ammattikuvaajalta vielä kohtuullinen palkkio jos saa kunnon kuvat. Me ajattelimme kuitenkin panostaa vain ns "virallisiin hääkuviin", koska aika pienet häät emmekä halua vierasta kuvaajaa paikalle. Muutenkin meille tärkeintä on saada ikuistettua vähän erilainen muisto meistä kahdesta tärkeimpänä päivänämme, haluamme vähän laajemman kuvauksen parissa eri miljöössä.

Mutta ammattilaisen koko päivän työstä +jälkikäsittelyistä sekä valmiista kuvista en pidä hintoja mitenkään huimina, saamamme tarjoukset olivat 850-1200e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvauksen hinta on noin 1800 euroa. Ei olla vielä päätetty tarkkaa tuntimäärää, mutta luultavasti 10-11h se tulee olemaan... Valitsimme kuvaajaksemme Janne Miettisen, sillä hänen kuvansa ovat aivan upeita ja palvelu on ollut hyvää. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me maksetaan koko päivästä 1000€ ja tuo hinta sisältää myös kuvaajan matkakulut ym. Toi tosin on häämessutarjous jolla säästettiin jokunen satanen :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hirvee hinta kuvista...

1800 euroa on ilman muuta paljon rahaa, mutta joku muu saattaa laittaa sen verran hääpukuun, kun taas joku toinen selviää 800 euron puvulla. Kuvia kuitenkin katsellaan kymmenien vuosien ajan, eli niistä on iloa itselleen ja muillekin todella pitkäksi aikaa. Ja mitä olen lukenut häitään jo viettäneiden naikkareiden tarinoita, niin juuri valokuvaukseen panostaminen on ollut useimmiten häiden parhaita sijoituksia. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään