Jump to content
Naimisiin.info

tanssikurssin käyneet...


-neeze-

Recommended Posts

tai muuten vain tanssitaitoiset/asiasta jotain tietävät:

kummalla jalalla sulhanen lähtee ja mihin suuntaan?? itse olen jonkin verran tanssinut näitiä perus valsseja yms. mutta ei mitään tietoa kuinka tuo aloitus tehdään ns. oikeasti.. sulhanen on tästä asiasta nyt ottanut itselleen stressin koska joutuu todennäköisesti tanssimaan muidenkin kun mun kanssani ja miettii että on sitten tosi noloa jos lähtee väärään suuntaan, vaan eikö se ole niin että mies vie (oli tanssi sitten mikä hyvänsä)???

meillä siis tanssiharjoituksia aloitellaan pikku hiljaa nyt kun valssikin on löytynyt ja lyöty lukkoon, saa nähdä kuinka meidän käy, mies kun on notkea kuin rautakanki mutta onneksi on vielä aikaa :D

Link to comment
Share on other sites

Guest morsmaikku110611

Jaa...vaan onko sittenkään noin?

Mulle ainakin opetettu,että nainen lähtee taakse oikealla ja siis vastaavasti mies eteen vasemmalla jalalla.

Itse olen aina näin tanssinut ja sen takia ei koskaan ole varpaita tallottu puolin tai toisin.

Link to comment
Share on other sites

kummalla jalalla sulhanen lähtee ja mihin suuntaan??

Kysymys on sinäänsä tarpeeton, sillä tokihan miehen kuuluu ohjata naisen paino ennen tanssin alkua vastakkaiselle jalalle kuin se jolla nainen lähtee liikkeelle. Eli mies voi periaatteessa lähteä kummalla jalalla tahansa ja mihin suuntaan vaan ilman että varpaat on vaarassa. Se on sitä "viemistä" y'know. ;)

Tanssitunneilla yleensä sovitaan että nyt kaikki lähtee tietyllä jalalla tiettyyn suuntaan, jotta homma pysyisi jotenkin kasassa. Vapaamuotoisessa tanssahtelussa kukin lähteköön liikkeelle millä jalalla haluaa.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se yleissääntö vaan on niin että mies lähtee VASEMMALLA eteenpäin ja nainen astuu oikealla taakse (ainakin näin on tanssitunnilla sanottu). Jos vielä epäröit niin esim

videosta se näkyy hyvin (n.0:33 kohdalla). :)

edit//typot

Muokattu: , käyttäjä: Kitty*
Link to comment
Share on other sites

Alan kallistua Supin kanssa samalle kannalle, että valssin voi aloittaa millä jalalla hyvänsä, kunhan vain daami lähtee sillä saman puolen jalalla. :girl_smile: Googlettamalla ja YouTube-videoita katsomalla saa nimittäin ihan ristiriitaista tietoa: toisissa neuvoissa ja opetusvideoissa lähdetään liikkeelle vasemmalla ja toisissa oikealla jalalla. Tanssikurssilla, jota itse kävin koko viime syksyn, opetettiin että mies lähtee OIKEALLA eteen (annettiin jopa muistisääntö miehille: valssi ei ala vasemmalla), mutta Kittyn tanssitunneilla näköjään on neuvottu juuri päinvastoin. :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Hassua, miten tällaiset "itsestään selvät" asiat unohtaa, kun vastaus pitäisi antaa.. Musta tuntui, että kummallkin jalalla olen aloittanut, vaikka ei se niin ole.. :D Mutta kai se on yleensä, että miehet vasemmalla askel eteen ja naiset oikealla askel taakse. Ja eiköhän häävalssin/-tanssin kohdalla onneksi kaikki katsojat yleensä ymmärrä, että hommaa jännittää usein todella paljon ja tanssi ei ehkä ala kovin sujuvasti..

Mielestäni näissä videoissa asiat on selitetty aika selkeästi, jos treeniä haluaa. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...