Jump to content
Naimisiin.info

Erittäin herkkä- ja kuivaihoisen meikkauttaminen ammattilaisella


Guest Woodwoman

Recommended Posts

Tilitin tästä jo tuonne Helsinki-ketjuun, mutta jospa kuitenkin aloitan ihan oman aiheen tälle myös, siltä varalta, että kohtalontovereita ja hyviä vinkkejä löytyy ko. ketjun ulkopuolella.

Minulla on herkkä ja kuiva iho. Kun sanon "herkkä ja kuiva iho", en nyt tosiaan tarkoita sellaista perusihmisen määritelmää herkästä ja kuivasta ihosta, vaan ihan oikeasti diagnosoidusti herkkää ja kuivaa. Sellaista, joka ärsyyntyy tavallisista meikkivoiteista ja erityisesti muista ihovoiteista, joka saattaa odottamattomasti olla läikikäs, punoittava, kuiva ja muutenkin hemmetin hankala. Usein mun iho on ihan hyväkin, tasaisen värinen ja pehmeä, mutta jos osuu tulemaan juuri se huono kausi (tuurilla vielä häästressi vaikuttaa), se on sitten mitä on - näyttää huonolta ja tuntuu tosi ikävältä, kutisevalta ja turvonneeltakin. Päivän mittaan perusmeikki pysyy tuollaisella iholla usein aika huonosti ja kasautuukin ikävästi.

Siispä, tämän takia ja muutenkin haluan toki ammattimeikkaajan käsittelyyn hääpäivänäni. Ongelma onkin nyt lähinnä se, mistä löytää sellainen rautainen ammattilainen, joka osaisi huomioida ihoni - sekä siten, että osaisi taidokkaasti peittää mahdollisen katastrofitilanteen, ja siten, että käytetyt tuotteet olisivat hyvin allergianeutraaleja. Onnekseni silmämeikin suhteen en ole kovin herkkä, vaan niiltä osin pystyn käyttämään normaalejakin tuotteita, mutta esim. meikkivoide yms. ovat hyvin ongelmallisia. Mitään ihovoidetta en voisi koskaan käyttää kokeilematta ensin viikkokausien ajan, joten nuo kosteusvoideasiat hoidan kyllä itse etukäteen ennen meikkaamista...

Ovatko muut painineet vastaavan ongelman kanssa, menikö meikkaus hyvin ja löytyikö Se Oikea tekijä?

Link to comment
Share on other sites

Enpäs muuten olekaan! Noin muuten perusteiltaan ei toki uutta tarjonnutkaan (sopivat tuotteet kotikäyttöön kun on tietysti etsitty ja löydetty, nyt on ongelmana vain tämä palvelutarjonta), mutta pari ihan hyvää etsintäkohdetta tästä taas saatiin. :) Kuten jokin taho, joka käyttää noita Ben Nye -tuotteita. Mulla on vähän se, että en oikeastaan haluaisi kuitenkaan viedä omia tuotteitani mukana tai ostaa sellaisia ekstrajuttuja (erityisesti peittämään tarkoitettuja) joita en normaalisti välttämättä tarvitse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Itselläni tuo ylläoleva linkki ei toiminut. Sanoi, ettei se löytynyt? Sijaitseeko sillä "salaisella alueella", jonne minulla ei ole vielä oikeuksia? Ja nostetaan nyt samalla tätä keskustelua ylös, eli onko kohtalo tovereita?

Itselläni on allergiaa ja herkkyyttä kaikenlaista ja ihonhoitotuotteita en muutenkaan käytä. Mikä neuvoksi? Eräs kaveri vinkkasi, että Grimasin meikit olisivat allergiavapaita, että niitä mahdollisesti minäkin uskaltaisin käyttää. Voisin pikkuhiljaa alkaa kokeilla, häihin kun on vielä yli vuosi aikaa. Mutta muita vaihtoehtoja?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mulla hiukan sama vika. Iho on muuten hyvässä kunnossa ja tasaisen värinen (mikäli ei ärsyynny), mutta niin kuiva ja herkkä kaikelle hajusteelle. En käytä edes puuteria tai meikkivoidetta koskaan, kun ne ärsyttävät/kuivattavat ihoa liikaa. Ohi aiheen suosittelen peruspäivämeikkiin lähes hajutonta Diorin Hydralife värivoidetta, joka ei kuivata ihoa, eikä myöskään jätä sitä kiiltäväksi. Ihan must meikkipussissani! Toinen must: Joe Blascon allergiatestatut ja laadukkaat tuotteet. Myös Blascon meikkivoide menee, mutta jos meikkisienessä on silikonia/kumia, se voi ärsyttää myös ihoa. Hyvä huomio, jonka Stokkan myyjä kertoi. Stokkalla ainakin on Joe Blasco-meikkaaja, jota itse harkitsen. Meikkaisin mielelläni itse, mutta kotona minulla on vain vesiliukoisia silmämeikkejä. Joe Blascon kakkueyeliner on todella hyvä ja sillä saa upeat kissansilmät. Mutta jos pillityskohtaus iskee, se on kuin vesiväri :) Jotenkin jostain kumman syystä ei haluaisi yhtään stressata hääpäivänä. Toisaalta voi sitäkin joutua stressaamaan, onnistuuko meikkaajan tekemä meikki. Mielestäni kannattaa todella valita vankan kokemuksen saanut ammattilainen. Kun kyselin häämeikkausmahdollisuuksista nuorelta kampaajalta, hän oli vähän että apua, ai että sellainen iho..kyllä sitten tarvitsee kunnolla harjoitella... hmmm... :D 

Link to comment
Share on other sites

Olen allerginen myös parabeeneille, se rajoittaa aika paljon. Grimasin meikkejä olen nyt tutkinut ja monet niistä ovat parabeenittomia. Pitää vielä tutkia enemmän ja tutustua suomalaisten ja ulkomaalaisten ekokauppojen valikoimiin. Luultavasti helpointa ehkä ostaa allergiaystävälliset perusmeikit itselleen ja testailla ennen häitä. Tässä on vielä vuosi aikaa joten varmasti ehtii huomata mikä sopii ja mikä ei. Mutta en meikkaa itseäni muutenkaan vapaa-aikana, joten ei ole tarkoitus kovasti meikata hääpäivänäkään. Puuteri ja kevyt silmämeikki sekä huolitellut huulet riittävät varmasti. Tarkoitus on näyttää kuitenkin omalta itseltään. Jotenkin sitä vaan ajattelee automaattisesti, että no pitäähän se käydä meikattavana, mutta toisaalta, jos oma iho asettaa näin paljon rajoituksia, niin helpompi meikata itse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...