KiiaMaj

Onko avecit välttämättömät?

36 viestiä aiheessa

Etikettiin toki kuuluu, siis jos on kyseessa kolmen ruokalajin istuva illallinen, mutta minusta kukin paattakoon omakohtaisesti miten tekee. Meilla oli kolmen ruokalajin seisovapoyta, ja avecit tarjosimme kahvin ja kakun kanssa. Me itse tykkaamme seka (kerma)likoorista, etta brandysta ja konjakista, ja meista oli kiva ne tarjota. Meille tuosta ei hirveasti lisakustannuksia edes synynyt, kun juomat haettiin itse Tallinkilta. Meilla oli 84 vierasta, joista ehka nelja ala-ikaista. Nelja litraa Baileysia taisi menna kokonaan, tai lahes kokonaan, Brandya jai puoltoista litraa (sitakin oli nelja).  

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kermalikööri ja/tai konjakki kahvin kera. :)   Ei kuitenkaan ole välttämätön. Mies kuitenkin haluaa niin suotakoot se hänelle. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille todennäköisesti tulee avecit :) Tulee perus konjakki, joku kermalikööri ja sitten extrana miehen "mieliksi"/ehdotuksesta joku tumma rommi :D(mihen lempijuoma)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee avecit, kuuluu minusta juhlamenuseen. Ja kun Viron puolelta hakee, niin tulee edullisemmaksi. Hankintalistalla on joku konjakki ja sen vaihtoehdoksi likööri, mahdollisesti lakka- tai mustikkalikööri.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös avecit, päättää juhlavan aterian kivasti. Ja veikkaan että moni aikuisvieras on tyytyväinen. :) Ja itsekin mielummin nautin mahdolliset alkoholijuomat ruokajuomina ja avecina, kuin esim illalla. Inhoan oluita, siidereitä, lonkeroita...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ole ollut yksissäkään häissä, joissa olisi kahvin kanssa ollut tarjolla aveceja. Ideanahan avecit kahvin kera on kyllä ihan hyvä.

 

Meille noita ei tule. Minun puolestani sellaiset voisi tullakin, mutta mies on halunnut että häät on kokonaan alkoholittomat (lukuunottamatta tervetuliaismaljoja ja niitä kulauksia jotka itse otetaan pikareista hääpaikalle saavuttuamme) joten ne jää ottamatta. Minua tuo nyt ei tosin haittaa/kiusaa, kun en itsekään niin alkoholista perusta. Eipähän tule alkoholista niin suurta menoerääkään kun se jää melkeinpä kokonaan uupumaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule avecia. A-oikeudellisessa paikassa alkumaljoista, ruokaviineistä ja boolista kertyy jo sellainen lasku, että en halua omaan laskuumme juottaa vieraita sen enempää. En usko että kovin moni edes avecia kaipailee. Sitä paitsi mä vihaan konjakkia :ph34r:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee avecit, varmaan konjakki, jallu ja baileys. Itse en väkeviä juo mutta mielestäni silti kuuluu asiaan. Mutta haluan että ne lasketaan aika tarkkaan ettei jotkut ala juomaan väkeviä pitkin iltaa koska siitä ei hyvä seuraa kun saaressa olemme.. Itse haluan tehdä häissäni muutakin kun vahtia juopuneita miehiä etteivät huku.. 

Eli muuten viini on vahvin mutta yksi avec per naama kahvin kera mielestäni kuuluu asiaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän mielestä avecit kuuluu mukaan automaattisesti. Meil on tulossa konjakkina Meukow ja liköörina Baileys, molempia on ostettu 2litraa.Tiukille voi mennä, mutta ollaan laskettu sen varaan, että osa aikuisista ei kuitenkaan juo alkoholia ollenkaan ja tarjotaan vain yksi kierros. Muuten meillä on tulossa perussetti juomia, siiderit, oluet, lonkerot, punkku ja valkkari ja alkuun kuoharit :)

Olen kyllä ollut häissä joissa ei ole tarjottu avec-juomia ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ehdottomasti halutaan avecit mukaan. Koska hankitaan muutenkin kaikki alkoholit itse, ei se ollut kovinkaan suuri vaiva tai rahanmeno siihen päälle. Meille tulee konjakki (Larsen XO) sekä Baileys. Lisäksi bonuspullona meillä on Bowmoren 15 yo darkest -viskiä, koska sulhanen on suuri viskinystävä, ja sitähän sitten piti saada :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään