Ancora

Mistä metallihohtoharmaata kartonkia?

12 viestiä aiheessa

Auttakaa morsiota hädässä :girl_smile:

Ajatuksena painattaa hyvin simppelit kutsut, tummahkon harmaalle metallihohtokartongille. Väri siis ei hopea, vaan tummempi (mustempi) harmaa. Niin, että voi kuitenkin painaa tekstit mustalla.

Kävin paikallisessa painotalossa asioimassa, ja siellä eräässä mallikirjassa täydellinen kartonki. Sitä siis saisi tilaamalla, mutta tilattava erä "teollisuuskokoinen" ja hintana n.1500e!!!!!!! Eli ehkä ei.. :girl_impossible:

Kahlasin läpi askartelukauppojen linkkejä, ja joissain metallihohtokartonkeja olikin, mutta kaikki liian vaaleita, lähinnä hopeisia.

Onko kenelläkään tullut moista harmaata omissa etsinnöissään vastaan?

Jos, niin olen kiitollinen vinkeistä!

Olenkohan vähän myöhässä liikenteessä, häihin aikaa vajaa 4 kk...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Isekin olen samanlaista etsinyt! Now and Foreveriltä löytyi useampi hopea korttipohja ( ja hinnat ei todellakaan ollut tuota luokkaa), mutta ehkä ei ihan tarpeeksi tummaa. Mietitään niitä nyt kuitenkin mustalla painatuksella. Tilaa malleja sieltä, hinta ainakin kohdillaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jees, nuo olen itsekin paikantanut, mutta omaan makuun siis liian vaaleita...

Onko olemassa jotain "kartonkitukkua" tmv.?

Mistä painotalot hommaavat kartonkinsa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ostanut upeaa kimaltavaa tummanharmaata kartonkia Turun Presentosta! On nimeltään Italy Pearl Black, mutta siis väriltään tuollainen tummanharmaa, että mustat lasertulostukset näkyvät vielä kuitenkin paperin pinnassa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin kokeiluja varten Sinooperista aika tummanharmaata metallinhohtoista paperia. Hylkäsin vaihtoehdon kun en itse halunnut näin tummaa (ja tulostusväri vaihtui mustasta muuksi), mutta jos pääset asioimaan Sinooperissa, kannattaa tarkistaa löytyisikö sieltä sopivaa :) Hinta taisi olla 0,60 € / arkki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia vinkeistä! Turku on vähän kaukana, enkä presenton nettisivuilta ainakaan moista bongannut. Luulen, että hyppään auton rattiin ja suuntaan lähimpään sinooperiin.

Suunnitelmakin on muutamassa päivässä vähän päivittynyt, ehkä sittenkin vanhahtavaa mattaharmaata ja siihen painatus kiiltävällä mustalla. Taitaa vaan tulla kiiltävän mustan painatus seuraavaksi ongelmaksi monissa painotaloissa, ainakin tässä meidän paikallisessa...

Miten perus simppeli voikin yhtäkkiä olla niin vaikeaa :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsupolitiikka päivitetty. Löysin vantaan sinooperista juuri sitä täydellisen metallihohtoharmaata, mutta paksuhkona paperina. Kartonkiversiosta ei tietoa, sinooperin palvelu ei vakuuttanut. Noh, suunnitelmat uusiksi ja täydelliset paperit mukaan. Yhdistän ne nyt mustiin korttipohjiin ja säästän myös painotalon, koska papereille onnistuu printtaus itsekin. :girl_wink: Homma hanskassa siis, reilu viikko vielä aikaa taiteilla kutsut postituskuntoon :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuolla on jotain, eri kokoja ja kuoriakin:

http://www.lcipaper.com/RE9C-10DS.html

Auttakee blondia! Miten nuo koot menee tuolla? Lähinnä siis nuo neliön muotoiset, joissa on jotain minulle epäloogisia mittoja mainittuna?

Mitat ovat tuumina eli kerrot 2,5 niin saa senttejä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuolla on jotain, eri kokoja ja kuoriakin:

http://www.lcipaper.com/RE9C-10DS.html

Auttakee blondia! Miten nuo koot menee tuolla? Lähinnä siis nuo neliön muotoiset, joissa on jotain minulle epäloogisia mittoja mainittuna?

Mitat ovat tuumina eli kerrot 2,5 niin saa senttejä.

No niinpä tietenkin! :girl_haha: Kiitokset avusta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuolla on jotain, eri kokoja ja kuoriakin:

http://www.lcipaper.com/RE9C-10DS.html

Auttakee blondia! Miten nuo koot menee tuolla? Lähinnä siis nuo neliön muotoiset, joissa on jotain minulle epäloogisia mittoja mainittuna?

Mitat ovat tuumina eli kerrot 2,5 niin saa senttejä.

No niinpä tietenkin! :girl_haha: Kiitokset avusta!

Jos tarkkoja ollaan, niin tuuma on 2,54cm... Jollekkin voi olla tärkeä tieto, ettei sitten yritä 4mm liian pieneen kuoreen ahtaa korttia... :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään