Jump to content
Naimisiin.info

Millä perusteella valitsitte hääpäivän?


matte

Recommended Posts

Halusin että Pohjoiskarjalaiset sukulaiseni pääsisivät hääjuhliimme jotka pidetään Helsingissä, ja koska kesällä kaikilla on lomaa ja olen muutenkin haavelluit aina kesähäistä, päätimme mieheni kanssa yhdessä että hääjuhla pidetää heinäkuun 19. 2014, lauantai kun sattuu sopimaan kaikille parhaiten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 646
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Varsinainen hääpäivämme (maistraattivisiitti) on vanhempieni hääpäivä (vuodelta -81). Varsinainen hääjuhla on sitten seuraavana päivänä. Isolta osin päivän (7.6) valintaan vaikutti myös tiedossa olevat tapahtumat; edellisviikonloppu on koulujen päättäjäiset (=ylioppilasjuhlia, lapsiperheet ei pääse jne), seuraavana on iso tapahtuma johon noin puoli sukuani osallistuu, juhannus nyt on muuten vain poisluettu ja heinäkuu annetaan muiden lomailla, niille viikonlopuille on ihan riittävästi aktiviteettia ilman häitäkin.

Sään puolesta vähän hirvittää, mutta pitää toivoa parasta ja saattaahan sitä heinäkuussakin sataa vaikka rakeita jos oikein huono tuuri käy :) Mutta jotenkin sitä haluaa kunnioittaa pitkää liittoa, jota on saanut läheltä todistaa ja toivoa, että oma kestäisi yhtä vahvana saman ajan ja toki vielä pidempäänkin.

Link to comment
Share on other sites

Valitsimme hääpäiväksi tapaamisemme vuosipäivän. :) Ensin mietimme sulhasen syntymäpäivää (menimme kihloihin samana päivänä kun minulla oli synttärit), mutta päädyimme kuitenkin tuohon vuosipäivään. Parempi näin niin saadaan juhlistettua synttäreitä sitten erikseen eikä tarvitse hääpäivään sotkea.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oltiin alusta asti puhuttu, että kesällä 2015 ne häät sitten on.

 

23.8 on kihlajaispäivämme, ja kun katseltiin kalenteriamme, huomattiin 23.5. ihanteellisimmaksi meille. Naureskeltiin myös, että eipä tule miehellä olemaan vaikeuksia päivän muistamisessa kun tuo 23. päivä näköjään on nyt valikoitunut meille joka paikkaan... :)

Link to comment
Share on other sites

Me sovimme miehen kanssa että häät pidettään 2015 kesällä. Tarkkaa päivämäärää ei ole vielä lyöty lukkoon kun ei olla vielä aivan varmoja millaset häät lopulta pidetään millanen tila tarvitaan jne... No joo mutta mä haluaisinkin aikastaa häitä vuodella. Ois ihana mennä naimisiin jo tänä vuonna   :gpari: MUTTA mun rakkain parhain ja tärkein kaverini viettää miehensä kanssa kaveri hääjuhlat nyt tänä kesänä. Eli menivät naimisiin pienimuotosesti lapsen ristiäisissä ja itse juhlat on sitten kesällä. Mä en halua ängetä samalle kesälle meidän häitä. En vaan tahtos oottaa vielä puoltatoista vuotta :girl_cray2:

Link to comment
Share on other sites

Meillä vaikutti hääpäivän valintaan

- numerot 14022014

-ystävänpäivä. Olemmehan mieheni kanssa parhaat ystävät

-hääpäivän jälkeen pääsee heti seuraavana päivänä Krabille häämatkalle

-hääpäivä on helppo muistaa ja sitä on kiva juhlistaa ystävänpäivisin, kun muutkin ovat rakkauden/ystävyyden huumassa.

(Ystävänpäivinä on myös helppo ostaa sulholle jotain pientä kivaa hääpäivälahjaksi, kun kaupat pullollaan kaikkea sydänjuttuja) :-X

Link to comment
Share on other sites

Meillä on myös vihkiminen ystävänpäivänä, eli 14.2.14.

 

Syitä päivän valintaan oli 

- seurustelun vuosipäivä

- viikonpäivä perjantai, jolloin maistraatissa on vihkimispäivä.

- sulhasen on helppo muistaa päivämäärä jatkossa :D

 

Toinen vaihtoehto olisi ollut 10.10, joka on kihlajaispäivän vuosipäivä,

mutta todettiin, että mitä aikaisemmin, sen parempi :)

Link to comment
Share on other sites

Me mietittiin ensin että  mihin vuodenaikaan haluttaisiin häät. Mietittiin lähinnä kesää tai talvea (tammi-helmikuu). Sitten kun päädyimme siihen, että haluamme rennot häät niin tulimme siihen tulokseen että ainoa vaihtoehto meille on kesähäät meidän mökin lähellä, silloin pääsemme paljain varpain naimisiin <3

 

Heinäkuun totesimme parhaaksi ajaksi (=varmin hyvä sää, sikäli kun se nyt Suomessa on koskaan varmaa). Minun velipuolen piti mennä naimisiin 5.7. joten todettiin että ei se seuraava vkloppu ettei tule ylimääräistä stressiä vaan siitä seuraava, eli 19.7. (meidän perheessä siis ei pidetä ongelmana sitä että häät olisi lähekkäin kunhan ei nyt samaan aikaan)  :girl_haha: Siinä sitten mietin että ihanaa, numero 19 on ollut minulle aina tosi lämminhenkinen. Siis siihen ei liity mitään pointtia, jostain syystä vain pidän kovasti numerosta 19. 

 

Sitten kun olimme jo alustavan varauksen tehneet niin kävi ilmi että miehen kummipojalla on rippijuhlat 20.7.  :girl_cray2:  Mietittiin jo että siirrettäisiin viikolla jompaan kumpaan suuntaan (velipuoli siirsi heidän häitä vuodella kun alkoivat odottaa vauvaa) mutta sitten se tuntui tosi pahalta. Oltiin molemmat jo asennoiduttu että meidän hääpäivä on tuo 19. päivä ja sanoinkin miehelle että hänen pitää päättää koska minulla ei ole mitään järkevää perustetta olla siirtämättä, paitsi että MÄ EN HALUA. Mutta tietty miehellä on parempi syy siirtää jos haluaa. 

 

Lopulta jouluaattona puhuttiin asiasta sulhon perheen kanssa ja he olivat sitä mieltä että pidetään kiinni siitä mitä ollaan sovittu, aina voi olla jotain muuta sitten jollain muulla toisena viikonloppuna. Keskustelu päättyi kun tuleva appiukkoni otti kännykän esiin, kirjoitti 19.7. meidän hääpäiväksi kalenteriin ja ilmoitti ettei osaa siirtää kalenterimerkintöjä  :girl_haha:  

 

Eli näin meillä  :girl_in_love:

Link to comment
Share on other sites

Päätettiin häistä joulukuussa ja soitettiin haluttuun juhlapaikkaan, jossa sattui olemaan peruutusaiks kesäkuussa. Puol vuotta on ihan sopiva aika suunnitella häitä jaei sillä hääpäivämäärälläkään oo musta mitään väliä.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on ollut haaveena, että hääpäiväkseni saisin saman päivämäärän kuin vanhemmillani ja isovanhemmillani. Myös tapaamisemme sattui tuolle samalle päivämäärälle. Nyt harmittaa, kun mun unelmahääpäivämäärä osuu seuraavan kerran lauantaille vasta vuonna -21 ja edelliseen lauantaille osuneeseen päivään joskus muutama vuos sitten sulho ei oikein vielä innostunut vaikka ollaan oltu yhdessä jo ikuisuus. Maistraatissa en halua naimisiin ja juhlat haluan pitää, niin itelleni oli melkeimpä sama mikä päivä se sitten on. Ens kesänä 28.6. on meidän päivä. Haluttiin lämpimään aikaan ja sulho oli sitä mieltä että alkukesästä ettei koko kesä mene häiden suunnitteluun ja pilalle sen takia ja itellä töiden puolesta alkukevät on pahinta aikaa joten tuo juhannuksen jälkeinen viikonloppu valikoitui meidän päiväksi.

Link to comment
Share on other sites

Haluttiin pitää häät toukokuussa, muttei kuitenkaan lakkiasviikonloppuna. Pari lauantaita karsiutui perheenjäsenten työkuvioiden takia, eikä haluttu häitä heti vapun jälkeenkään vielä, joten jäljelle jäi 10.5. 

Link to comment
Share on other sites

Näin alustavasti hääpäiväksi ollaan ajateltu 15.8.2015. Kirkkoa emme ole vielä voineet varata, sillä paikkakuntamme seurakunnalla on käytäntö, että marraskuussa saa alkaa vasta varaamaan ensi vuoden kesäksi kirkkoa. Tuo päivä tulee varmasti olemaan suosittu, mutta teemme kyllä kaikkemme, että kyseisenä päivänä vihkiminen onnistuisi. Halusimme pitää kesällä häät ja ajankohdaksi valikoitui sitten elokuu. Valitsimme 15 pvän, kun tajusimme, että vuosikin on 2015. Emme kuitenkaan pety, jos kyseistä päivää emme saa, mutta toki sen haluaisimme ensisijaisesti, kun sitä päivää on ajatellut hääpäivänään jo niin kauan :)

Link to comment
Share on other sites

13. on täällä jonkinlainen onnennumero ja on mm. tatuoitu mieheni kyynärvarteenkin. Lisäksi 13. päivä vaihdettiin ihka ensimmäinen suudelma :) näistä sitten päädyttiin päivämäärään 13.6.2015, joka on lauantai...

Link to comment
Share on other sites

Päätettiin aluksi vuosi 2015, sitten sulho antoi päivämäärän kohdalla vapaat kädet. Katselin kalenteria ja ehdotin 6.6.. :) Tämä sopi sulholle, sillä hänen syntymäpäivänsä on edellisenä päivänä.. Helppo muistaa hääpäivä tulevaisuudessa? :D

Link to comment
Share on other sites

Halusimme hääpäiväksi kesälauantain 2014 ja koska tiesimme molempien kesäloman sijoittuvan heinäkuun puoliväliin, tuntui 19.7. sopivalta.

Link to comment
Share on other sites

Halusimme kesähäät, varsikin sulhanen :) Valitsimme heinäkuun, koska se on sään puolesta melkoisen lämpövarma ja kesä on yleensä kauneimmilaan. Osuu vaan ikävästi lomakauteen, mutta kutsut vaan ajoissa postiin. Itse olen malttamaton, joten halusin mahdollisimman aikaisin :D

Link to comment
Share on other sites

Meidän hääpäivä valikoitui kihlapäivän mukaan. Tänä vuonna siis kihlapäivämme sijoittuu sopivasti lauantaille, joten ei sitä kauaa tarvinnut miettiä, kun selvää oli että vuosi 2014 me mennään naimisiin :)

Link to comment
Share on other sites

Kosinta tapahtui elokuussa 2013 ja kun meillä on tällainen parittomien vuosien teema, tavattiin -11 ja kihlat -13 joten päätettiin heti että naimisiin -15. Elokuun häitä suunnitellaan ja päivät sattuu niin hauskasti että kihla ja vihkipäivät ovat peräkkäin  :D

Link to comment
Share on other sites

Meidän 4v kihlajaispäivä on 23.5 ja kun päätettiin että häät järjestetään 2015 niin tuo päivä tuntui hyvältä. Meidän tytöt on syntynyt toinen 23.päivä ja toinen toukokuussa joten tässä päivässä on myös molempien lasten syntymäpäivää. Kaikin puolin meille hyvä päivä sanoa tahdon :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä on kaksi eri seremoniaa. Suomen juhla valikoitui joulun ympärillä olevista viikonlopuista, ja 10.1 oli kaikkein käytännöllisin sekä meille, että ulkomailta tuleville vieraille. Aussilan häät ja se virallinen vihkiminen pitää taas järjestää ennen Suomessa tapahtuvaa avioliiton siunausta ja kun huomasin 6.12 olevan lauantai, ehdotin sitä miehelle. Musta on kiva ajatus mennä naimisiin itsenäisyyspäivänä ja saada samaan syssyyn siis kesähäät. :) Joulukuun alussa täällä ei myöskään pitäisi olla vielä ihan hirmuhelteet, eli kaikinpuolin täydellinen ajoitus. Vihkimisen jälkeen lennämme Suomeen nauttimaan joulusta ja sitten häät, osa 2. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mies on nuorena päättänyt että menee naimisiin ennenkuin täyttää kolmekymmentä..

Joten vihille astellaan vajaa viikko ennen miehen 30v-syntymäpäiviä, 18.7.2015  ^_^

Muokattu: , käyttäjä: Balafre
Link to comment
Share on other sites

Mainitsin aikaisemmin että menemme ensi vuonna 6.6.2015, mutta tuli mutkia matkaan raha-asioissa niin menemme 6.6.2016 , maagiset numerot, helppo muistaa ;) Tuli sitä odottelua lisää vuosi , eli nyt vähän yli 2 vuotta aikaa että naimisiin mennään, odotan innolla , mutta se hössötys saa sitten varmaan odottaa !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 Kun me kihlauduttiin lokakuussa 2013, me sovittiin, että mentäisiin naimisiin talvella 2015. Vuoden 2014 talvi olisi tullut liian pian, ja muutenkin oli tiedossa, että meidän häiden bestman vietti omia häitään tammikuussa 2014. Meidän hääpäiväksi valikoitui sitten tammikuun 2015 eka lauantai, koska se oli kivan lähellä uutta vuotta. Mun omat vanhemmat ovat menneet aikoinaan naimisiin 30.12, ja halusin oman hääpäivän olevan mahdollisimman lähellä sitä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...