Jump to content
Naimisiin.info

Kaduttiko morsiuspuku? (yhdistetty)


Morsian 6.8.2011

Recommended Posts

Toimitusajat ovat melko hurjia: arvelivat tälle puvulle toimitusajan olevan noin 12-16 viikkoa... Onneksi olin ajoissa liikkeellä!

No en nyt sanoisi noinkaan :P Oman puvun tilausaika oli 6kk

Link to comment
Share on other sites

Suosittelisin kyllä ostamaan sen oman unelmapuvun, jos mitenkään mahdollista ja sopii jotenkin budjettiin. Esim. aloittajan mainitsema 300 eur (hintaero) kuluu hääjärjestelyissä yllättävän helposti "kaikkeen turhaan". Mielummin kannattaa tinkiä jostain muusta kuin puvusta, sillä mikään ei häissä ole kamalampaa kuin morsian joka selvästi ei viihdy puvussaan.

Sen oikean tunnistamisesta: Mulla ei missää vaiheessa prosessia (sovitin lähemmäs 100 pukua) tuntunut mikään puku "siltä oikealta", joten valitsin pukuni muilla perusteilla.

On hyvinkin normaalia, että se oma kaapissa odottava puku epäilyttää. Jos mahdollista, kannattaa pukua sovittaa uudelleen ja ottaa siitä uusia kuvia, yleensä auttaa. Mutta jos koko elämä menee siihen, että puku tuntuu väärältä, kannattanee harkita puvun vaihtoa.

Toimitusajasta: Mun puvun tilausaika oli sellaiset 5kk.

Muokattu: , käyttäjä: Arby
Link to comment
Share on other sites

Minulle kävi niin, että menin katselemaan hääpukuja ja sitten ensimmäinen puku olikin SE unelmien puku! Tuota pukua en oikein olisi edes halunnut sovittaa, koska se oli niin kallis ja väärän sävynen. Myyjän ja kaason toiveesta sitten sovitin pukua, lähinnä mallin miettimisen takia. Sovitin muutamaa muutakin, mutta eihän siitä mihinkään päästy, että eka puku oli paras ja aivan ihana. Hääpukuun oli tarkoitus laittaa noin 500€, mutta puku maksoikin vannehameen kanssa noin 1000€. Puvun ovh. oli 1950€ ja sain sen erittäin hyvään hintaan, koska se oli viimeinen (ja kaksi numeroa liian suuri).

Mietin vuorokauden puvun ostoa ja sovitusta seuraavana päivänä menin ja ostin sen. :) pukua sis varattiin mulle vuorokausi.

Pukua täytyy vielä pienentää, mutta se oli kyllä täydellinen! Pienennyksestä tulee kyllä muutama satku lisää hintaa...

Puku on erilainen kuin oli ajatellut. No tottakai, koska puhe oli 500€ puvusta ja nyt minulla onkin vaatekomerossa melkein 2000€ puku. Puvussa on piiiiitkä laahus, helmikirjailu edessä ja laahuksessa sekä ihana rypytys edessä. Voi voi kun häät on vasta elokuussa! Haluaisin sovitella pukua koko ajan!

Ihmeellistä oli se, että mieheni tai siis tuleva mieheni oli sitä mieltä, että kerta se puku on niin täydellinen niin sittenhän se on ostettava. Olin varma, että hän olisi ollut ostoa vastaan, koska pukua täytyy vielä pienentää mutta ei.. Ihmeellistä! :)

Niin ja kengät ja pussukkakin on jo ostettu ja nekin löytyi ekalla sovituksella ja samasta liikkeestä kuin puku (Mariankadun Bridal House). Tosin ostin pussukan ja pienen laukun, koska laukku oli samaa kuosia kenkien kanssa, mutta ei välttämättä omiin häihin käypä. Eli omiin häihin pikkupussukka ja toinen laukku mätsäävien kenkien kanssa muihin juhliin. :))

Eli häät on elokuussa ja mulla on jo puku, kengät ja pussukka. :) Ja mieluummin maksoin puvusta suunniteltua enemmän kuin pukisin päälleni puvun mikä olisi ok tai joku mihin on tyydytty. Haluan näyttää ja tuntea itseni täydelliseksi omana hääpäivänäni. Tinkiä voi muustakin. <3

Muokattu: , käyttäjä: Lilla My
Link to comment
Share on other sites

Se kävi kyllä itselläkin mielessä, että hintaeroa alkuperäiseen pukuun olisi ollut "vain" 300e... mutta tiedän että meidän hääbudjetti on korkeintaan 3000e (mieluummin allekin), niin ehkä siksi se hinta pisti miettimään. Vieläkin kyllä emmin ja haaveilen siitä puvusta... todella turhauttavaa... :( mutta pitää pukea puku jonka ostin päälle ja ottaa kuvia, voi sitten kuvista katsella näyttääkö se päällä hyvältä vai ei... :flirt:

Sekin huolettaa että jos nyt laittaisin puvun myyntiin, millä hinnalla sen saisin myytyä ja ehdinkö enää tilata sitä unelmieni pukua...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Minun pukuni oli täydellinen ja ihana ja unelmieni täyttymys kunnes näytin sitä äidilleni ja kommentti oli:

Jos vielä laihtuisit pari kiloa ni sit ois hyvä.

Nyt lässähti koko ilo ihanasta puvusta, mietin vaan koko ajan et sitte näytän koko ajan nii läskiltä...aion puottaa pari kiloa..

Harmittaa oiskeesti niin paljon,ko aioin olla niin täydellinen häissäni kun olla saattaa ja tuntu niin lupavalta, se puku oli niin kaunis. eikä se kadutakkaan muuten, kuin vain se tunne et näytän raskaana olevalta valaalta tungettuna ihan liian pieneen pukuun... tekis mieli itkeä!!!! :´´´´(((((((

Link to comment
Share on other sites

Oma pukuni ei kaduta. Puku on unelmieni puku. Tosin oli kukkarolle kallis mutta muuta en olisi oikeastaan voinut ajatella tai olisi jäänyt harmittamaan. :)

Link to comment
Share on other sites

November: Jos itse tunnet olevasi kaunis puvussasi, silloin olet juuri sitä! :) Minun omiin häihin on enää kaksi viikkoa aikaa ja en ole pukuani vaihtanut. Olen sovittanut pukua ja pidän puvustani! :D nyt vain olen haaveillut pukuuni huntua.. mutta valitettavasti hunnut on niin kalliita ja toisaalta huntu peittäisi kampauksen... joten taidan tyytyä siihenkin että en laita huntua.. ostin ihanan tiaran, siihen näyttävä kampaus.. eiköhän se ole siinä :)

Tuo raha on sellainen juttu, että kaikilla sitä ei ole niin paljon että saisi kaiken mitä haluaa... ainahan velaksi voi ostaa, mutta kun itse ei mielellään velaksi osta jos ei ole pakko. Mutta vieläkin vaihtaisin pukuni jos olisi rahaa, mutta tiedän näyttäväni kauniilta myös omassa puvussani... ja H-hetki vain lähestyy, jännittää!! :gpari:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei!

 

Olin kaksi viikkoa sitten etsimässä hääpukua itselleni. Kokeilin liikkeessä ensin pukua josta minulle tuli The Dress olo. Puku oli erikoinen ja hauska, persoonallinen suorastaan. Yläosassa oli strassikoristelua, lievä sweetheart pääntien, selässä röyhelöitä ja myös edessä. Meinasin pillahtaa itkuun ja tuli todella voimakas The Dress olo. Halusin kuitenkin kokeilla vielä toista pukua että päätökseni varmistuu.

Toinen puku istui paremmin, se oli kaunis ja tunsin itseni puvussa nätimmältä. Pähkäilin ja päätin valita puvun jossa näytin nätimmältä.

 

Jälkeen päin valittu puku tuntuu tylsältä ja mietin valitsinko oikein. Maksoin jo puolet puvun hinnasta ja saan puvun vasta kesäkuussa. Lisäksi asun toisella paikkakunnalla ja hääliikkeeseen matkaa 500km eli en pääse kokeilemaankaan pukua. Ärsyttää tälläinen jahkailu.

 

Mietin jo pitäisikö soittaa liikkeeseen ja kysyä voinko vielä perua koko homman tai sitten jos hankkisin pukuun jotain bling blingiä. Se jäi valitusta puvusta nyt puuttumaan.... :S.

 

http://www.seremonia.fi/fi/morsiuspuvut_EglantineCreations.htm

 

The dress olo tuli Etamine puvusta, mutta Embelliessä tunsin itteni nätimmäksi. Kuvat tosin hämää, päällä oli paljon nätimpiä.

 

Mitä te tekisitte?

Link to comment
Share on other sites

Äh, eilen makutuomarina ollu kehui että se oli tosi kaunis ja elegantti ja tiiän että tunsin itteni siinä sillon tosi kauniiksi, mutta onko normaalia että näin paljon miettii ja pähkäilee et oliko se se joku. Ääää

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Miten minisportille kävi?

 

Huomaan kans että puvun valinnan jälkeen ei ainakaan kannata katsella mitään Friin hääpukuohjelmia, koska siinä alkaa itsekin tottua olkaimettomaan merenneitoon ja erilaisiin tylliunemiin :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...