Keijukaismorsian

Luomua ja/tai lähiruokaa pitopalvelulta?

18 viestiä aiheessa

Hei!

Onko jollain kokemuksia pitopalveluista, jotka suosisivat luomua tai lähiruokaa? Tai edes sellaisista pitopalveluista, jotka painottavat menun valmistuksessa luomua jos asiakas niin toivoo?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Annin juhlapalvelulta mekin ollaan pyydetty tarjous, mutta jos löytyisi vielä luomumpi yritys niin sitä parempi:) Annin juhlapalvelua on kyllä kehuttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos asuu pääkaupunkiseudulla ja haluaa tukea nuorten työtä voi ruuat tilata ravintolakoulu perhosta. Perholle on myönnetty joutsenmerkki, ja heiltä saa mielestäni luomua ja ainakin lähiruokaa (lähellä tuotettua)Siellä myös kierrätetään kaikki ja käytetään järkevästi kaikkea vastuuntuntoisesti. Näin minulle kerrottiin kun otin kyselin. Itse olin hurjan tyytyväinen kun tilasin viime kesänä poikani suuriin yo- juhliin sieltä ruuat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päätettiin sitten ottaa Merirosvot lokakuun häihimme pitopalveluksi. Aluksi kommunikaatio oli hieman epämääräistä, eikä odotukset olleet kovin korkealla ennen koemaistatusta. Joihinkin viesteihin vastattiin viiveellä, ja ensimmäinen koemaistatus peruttiin vain pari tuntia ennen itse maistatusta.

Tänään käytiin sitten vihdoinkin maistelemassa ruokia, ja se oli positiivinen yllätys! Ruokalajit ovat melko yksinkertaisia, mutta ruoka oli erittäin maukasta ja palvelu hyvää. Omat toivomukset otetaan hyvin vastaan ja saa paljon ideoita muunteluihin. Myös käytännön järjestelyihin tuli vinkkejä. Nyt on ihan hyvä fiilis, ja toivotaan, että häissä ruuat on sitten yhtä hyviä kuin tänään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, juhlat on juhlittu ja ajattelin jakaa kokemukseni Merirosvot-pitopalvelusta ja heidän vastuullisen vihreästä illallisesta.

Aloitetaan siitä positiivisesta. Ruoka oli todella hyvää ja sitä kehuttiin runsaasti. Saatiin järkättyä sulhasen toivoma savulahnalevite (me hoidimme savukalan pitopalvelulle), ja muutenkin joustoa oli ruokien suhteen paljon. Ideoita riitti, ja pääsimme maistamaan ruokia hyvissä ajoin ennen häitä. Hääpäivänä suunnittelemamme aikataulu piti.

Kuitenkin itse juhlissa oli hieman toivomisen varaa. Olimme maksaneet ylimääräistä tarjoilijasta, jonka tehtävänä oli toimia salin puolella (tämä ei siis kuulunut ruuan hintaan): hän veisi viinipullot pöytiin, vaihtaisi tyhjät viinipullot uusiin, täyttäisi vesikannuja ja veisi astioita pois. Kaikki ei kuitenkaan mennyt ihan nappiin: tarjoilijaa ei vihkimisen jälkeen näkynyt tuntiin, ja viinit tulivat sitten tuntia toivottua myöhemmin pöytiin (vasta ruokailun yhteydessä; pitopalvelu vetosi kiireeseen ennen juhlia koska bändi oli tiellä, mutta pitopalvelu kuitenkin tiesi, että bändi tulisi viemään tilaa, eivätkä he sanoneet, ettei se käy tai että he tarvitsevat enemmän aikaa), ja illan mittaan bestman ja anoppi täyttivät jonkin verran vesikannuja ja toi uusia viinipulloja pöytiin. Pitopalvelu oli myös tekemässä lähtöä, kun pöydissä oli vielä melko paljon astioita jäljellä.

Muutenkin oli hieman toivomisen varaa pienissä asioissa: linjastossa oli kaksi puolta (ruokia otettiin samoista tarjoiluastioista), mutta ruokia varten oli vain yhdet ottimet. Vieraita oli yli 80. Lihapullien kermakastike oli linjaston toisella puolella, ja kalan kastike vain toisella. Ruokaa oli hieman niukasti, tosin kaikkia ruokia oli kun vieraat ottivat ruokaa ensimmäistä kertaa. Jotkut vieraat jäivät ilman kalaa, koska he olivat ajatelleet ottaa sitä vasta santsikierroksella. Pitopalvelun tarjouksessa luki, että hintaan kuuluu buffetpöydän liinat ja somisteet. Kuitenkin hääpäivänä minulle soitettiin ja kysyttiin, eikö meillä ole liinoja. Oltiin myös pyydetty pitopalvelua ostamaan kertakäyttölaseja iltaa varten. He olivat kuitenkin unohtaneet sen. No, liinat ja kertakäyttöastiat järjestyivät sitten kuitenkin.

Summa summarum: ruoka oli hyvää, ja suurin piirtein kaikki toimi hyvin. Vieraat eivät ehkä huomanneet mitään tavallisesta poikkeavaa, muutama vain sanoi, että ruokaa olisi voinut olla enemmän. Jäi sellainen fiilis, että pitopalvelu oli ehkä hieman kokematon hääruokailun järjestelyissä. Jos luomuruokamenyy kiinnostaa ja tämä pitopalvelu vaikuttaa muuten hyvältä vaihtoehdolta, suosittelisin, että käytte esim. hääviikolla ihan kaikki yksityiskohdat kasvotusten pitopalvelun edustajan kanssa läpi, ettei tule yllätyksiä hääpäivänä.

Otimme myös pitopalvelun kautta suklaalähteen ja hedelmäpuun. Nämä olivat hyvin suosittuja! Suklaalähde tosin piti melko paljon meteliä, joten on hyvä varautua esim. taustamusiikilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuleva pitopalvelu tulee juhlapaikan kautta eli Jyväskylässä kuokkalan kartano, juhlapalvelu wiivi. Heillä on ideana tehdä niin paljon kuin mahdollista lähiruokana. Siitä tekevätkö keikkaa tuon paikan ulkopuolella en tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään suosituksia/kokemuksia Turun alueen luomu/lähiruokapitopalveluista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me päädyimme Merirosvoihin juurikin luomu- ja lähiruoan vuoksi.

Ruoka on mielestämme juhlien tärkein asia, joten jännitimme lopputulosta paljon, mutta ihan turhaan.

Ruoka oli huikean hyvää, kauniisti esillä ja sitä oli varattu reilusti. Vieraat kiittelivät, kun oli hieman erilainen menu, kuin

häissä yleensä. Meillä oli tuo "luomuillallinen", mutta siitä oli jätetty mm. riisit ja lihapullat pois ja lisätty muuta. Kaikkiin

vaihtoihin ja muihin ehdotuksiimme suhtauduttiin hyvin ja yhdessä ideointi oli helppoa.

Meillä pelasi kommunikointi ja yhteistyö muutenkin hyvin. Olimme itse aktiivisia ja kyselimme paljon (tyhmiäkin) ja pidimme huolta siitä,

että meidän aikataulumuutoksista ym. pitopalvelu on perillä hyvissä ajoin. Loppujen lopuksi kävi niin, että olimme itse juhlapaikalla

n. puoli tuntia liian aikaisin, mutta Merirosvot hoitivat kämmimme hienosti ja saimme alkumaljat lähes heti ja ruokailun aloitusta aikaistettiin. Juhlassa tarjoilu pelasi, käytetyt astiat kerättiin nopeasti pois. Oli myös todella kiva, että pitopalvelun edustaja pysytteli buffetpöydän lähellä vieraiden ottaessa ruokaa, jotta erityisruokavalioasiat ym. saattoi helposti varmistaa. Kokki myös esitteli vieraille menun ja kertoi raaka-aineiden alkuperästä, mikä lähiruoassa on aina hauska kuulla :)

Lämpimät suosittelut !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääköhän joku luomu (tai/ja lähiruoka) painotteista tai vaihtoehdon omaavaa pitopalvelua Pirkanmaan seudulla? http://boona.fi/ Bööna on yksi, mutta ei kuulemma lyö lukkoon vielä palveluitaan kesälle 2014. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääköhän joku luomu (tai/ja lähiruoka) painotteista tai vaihtoehdon omaavaa pitopalvelua Pirkanmaan seudulla? http://boona.fi/ Bööna on yksi, mutta ei kuulemma lyö lukkoon vielä palveluitaan kesälle 2014. 

 

Häihimme tuleva Souper mainitsi että ainakin menuumme kuuluvat lihat ovat lähitiloilta tilattuja. Pitopalvelu on muutenkin vaikuttanut erittäin yhteistyökykyiseltä, joten voisin kuvitella että luomukin onnistuisi. Kannattaa ainakin kysyä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helsinki/pääkaupunkiseutu: Myös meille luomu- ja lähiruoka oli maun ohella tärkeimpiä kriteereitä. Valitsimme Espoolaisen Nordic Food cateringin ja voi poijjat mikä napakymppi! Yritämme koko ajan keksiä uusia kemuja jotta voisimme taas tilata ruoat Nordic Foodilta :D Heidän buffaan valmistamat kalaruokalajit, salaatinkastike, blinit ja lampaankareet olivat niin hyvänmakuiset, monet vieraatkin kehuivat parhaaksi maistamakseen hääruokasi ikinä :) Hinta oli 50 €/hlö mutta aivan sen arvoista kun vielä tiesi tukevansa pientuottajia. Talvisten häidemme alkumaljaksi he tekivät herkulliset, kuumat mojitot, johon ostimme itse kustannustehokkaasti rommit.

 

Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että kokki itse hoitaa myyntipuolen, eikä hän myy itseään kovin vakuuttavasti ja voi vaikuttaa joustamattomalta. Jos siis jaksaa vähän aluksi vääntää niin loppupeleissä ruoka on erinomaista ja myös tarjoilijat hoitivat työnsä asiantuntevasti. :') Taisivat jopa pestä astioita joista oltiin sovittu, että hoidamme itse myöhemmin. Ainut harmittava juttu oli nätti mutta kuivahko jälkiruokakakkua, joka oli tilattu NordicFoodin kumppenilta. Noh, kuka sen notkuvat buffan jälkeen jälkiruokaa edes kaipasi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lozzine, oliko 50e henkilöhintaan laskettu mukaan kaikki ylimääräisetkin kulut, kuten kuljetukset, tarjoilijat jne.

Vai tuliko vielä 50e/hlö hinnan päälle lisäkustannukset?

 

Kiitos, Mari :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään suosituksia/kokemuksia Turun alueen luomu/lähiruokapitopalveluista?

 

Ainakin siskoni häissä ollut Pikkasen purtavaa -pitopalvelu (Nousiainen) oli tehnyt upeat salaatit lähituottajien antimista ja leiponut leivät itse, oli siis todellakin hinta-laatusuhde kohdillaan! (: Myös meille tuleva Hakkisherkku (Paimio) suosii lähituottajia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään