mm8

Kuinka monta pukua sovitit?

107 viestiä aiheessa

Kävin yhdessä liikkeessä ja sovitin viittä pukua. Toinen oli se, jonka halusin. Mietin kolme kuukautta, katselin tuhansia kuvia ja halusin sen edelleen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdessä liikkeessä kävin, ja kahta pukua sovitin.. ja se oli sitten siinä :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuopiossa sovitin varmaankin 10 eri pukua, ainakin. Helsingissä sovitin varmaankin 15 eri pukua, mutta niistä se miun puku löyty jostain puolivälistä. Mikään muu puku ei näyttäny melkein miltään tuon omani jälkeen, joten se sitten lähti mukaan Joensuuhun. Ja onhan tuossa isoin laahus, mitä oon livenä nähny. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kävin vain yhdessä liikkeessä ja sovitin kymmentä pukua. Niiden joukosta löytyi se täydellisyys :-X

Aikaa sovitteluun meni tasan tunti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sovitin varmaan noin 25 eri pukua, kävin 6 eri liikkeessä.

Osa puvuista ei istunut ollenkaan ja heti sai ottaa pois, osa taas oli heti niin hyviä että siinä olisi voinut alttarille kävellä. Lopuksi sitten vähän arpomalla niistä kaikista hyvistä päätyi yksi mukaani.

Aluksi oli kyllä selvästi tiedossa millaisen puvun haluan, mutta eri malleja kokeillessa toiveet ikäänkuin unohtuivat ja vain sillä oli merkitystä miltä puku itselläni näytti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

5 liikettä, ja yhteensä lähemmäs 40 pukua, joista vain YKSI herätti tunteita, että tämäntyyppinen se voisi olla. Kuitenkin yksi kuva oli mielessä koko ajan, joten lähtipä se sitten tilaukseen sovittamatta, kun ei missään sitä saanut sovittaa... :girl_sigh: Riskillä mennään, mutta totesimme, ettei se voi mennä pieleen... :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla löytyi täydellinen puku noin 10 kokeilun jälkeen. En kyllä ole vielä ostanut sitä, mutta olen 99% varma että that's the one. Harmi ettei pukuliike antanut ottaa valokuvaa puvusta... Aluksi ihmettelin että miten sen muka voi tietää, että mikä puku on paras. Mutta kun katsoi itseään peilistä THE PUKU päällä, niin kyllä se hymy oli sen verran leveä, että sen tietää... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhteensä kokeilin neljää pukua, joista ensimmäinen oli Se, vaikkakin kahden puvun väliltä pähkäilin.

Ja menin vain katsomaan millainen puku mulle passaisi.... :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihastuin 2. pukuun jota sovitin, mutta halusin varmuuden vuoksi sovittaa vielä muutamaa muuta. 20. puku olis se oikea. Sen jälkeen en halunnut sovittaa enää mitää muuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En käynyt sovittamassa pukuja ollenkaan. Tiesin, että sen tyylistä, jota haen, ei löydy kaupoista valmiina, joten puku oli siksi pakko teettää. Lisäksi olen sieltä pullukammasta päästä, joten en viitsinyt lähteä pukuliikkeisiin pahoittamaan mieltäni missimittaisille suunniteltujen pukujen takia. Jo pari-kolme vuotta sitten löysin kuvan puvusta, joka oli niin ihana, ettei muut puvut enää näyttäneet minun silmissäni miltään sen rinnalla, ja tuon kuvan perusteella pukua lähdettiin suunnittelemaan, ja lopputulos oli juuri oikeanlainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpa kaikki löytäneet pukunsa helposti! Olenko mä ainoa, jolle puvun valitseminen oli tosi vaikeaa?

En itse edes laskenut, mutta sovitin varmasti useita kymmeniä pukuja eri liikkeissä puolen vuoden aikana ennen kun tein lopullisen päätöksen. Jotenkin oli sellainen olo, että haluan saada kattavan käsityksen siitä mitä on tarjolla ennen kun pystyn päättämään, ja että sitten vasta voin olla varma että olen valinnut parhaan vaihtoehdon. Ja kyse ei todellakaan ollut siitä, etteikö kauniita ja minulle istuvia pukuja olisi ollut runsaasti tarjolla! Sovitin paljon kauniita pukuja, joista mikä tahansa olisi varmasti sopinut hääpuvuksi. Mutta se valinnanvaikeus...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

heheh :D mentiin äidin kanssa vain kokeilemaan, että mikä malli mahtaisi minulle sopia. sitten ostinkin 2. puvun jota kokeilin.. en ole sitä tyyppiä, että käy kaikki merkit ja mallit läpi. en myöskään ollut aikaisemmin tutustunut pukuihin kuvien kautta. vaitsemani puku vain sattui olemaan tyyliä, jota olen ihaillut esim amerikan muodin huipulle ohjelmassa tehdyissä puvuissa.

/muoks. tarkoitus oli alunperin ostaa vain joku suht sopiva käytettynä, mutta ei sen puvun jälkeen voinut enää muita miettiä.

Muokattu: , käyttäjä: roma

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeilin ainoastaan yhdessä liikkeessä pukuja varmaan 10 erillaista. Ja kaikki ihan erillaisia. Olisin ostanut käytettynä tai vuokrattuna, mutta sopivaa kokoa ei ollut koko 42-46 mallista riippuen ja myös siksi oli hankalaa koska olen 1,5 vuodessa tiputtanut painoa 40 kg ja sitä löysää nahkaa löytyy. Mutta liikkeen omistaja löysikin mulle sen puvun joka sitten jäi mulle. Uutena ostin ja eipä olut edes kallis. Ja ennen kaikkea peittää tuossa mahan kohdalta kaikki makkarat ja löysät nahat.

En kyllä osannut kuvitella että sellaisen puvun ostaisin koskaan :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeilin yhtä pukua, jonka myyjä minulle toi. Tiesin jo pukua pukiessa, etten halua sellaista, mutta koon takia kokeilin... Tilasin samasta liikkeestä mittatilauspuvun pienillä muutoksilla. En siis ollut nähnyt tulevaa pukuani ennen kuin se oli tullut tilauksesta...mutta se oli juuri sellainen kuin halusin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Loppujen lopuksi sovitettuja pukuja taisi tulla jopa yli 15, en tarkalleen muista, mutta noissa luvuissa pyöritään. Näistä muutamat olivat täysin väärän kokoisia ja ne otettiin pois oikeastaan saman tien kun olin saanut ne päälleni. Osaa pohti sitten kauemmin ja osaa vähemmän aikaa. Lopulta ostamani puku oli kolmannen sovituskerran ensimmäinen puku, eli noin kymmenes puku päälläni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taisin sovittaa yhteensä 17 pukua kahdella eri kerralla, elokuussa ja joulukuussa. THE puku oli lopulta ensimmäisellä kerralla viimeisenä sovittamani puku eli yhteensä n. 10. päällä. Oli silti hyvä käydä nyt joulukuussa uudella sovituskierroksella varmistamassa että ensimmäisellä kerralla sovittamani puku oli juuri se oikea, harmi vaan ettei sitä ollut enää sovitettavana toista kertaa. Puku oli onneksi jättänyt lähtemättömän muistijäljen niin pystyy sen pohjalta tilaamaan. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sovitin kaikkiaan kahtatoista pukua. Mikään puku ei ollut todella huono ja periaatteessa olisin voinut valita niistä melkein minkä tahansa. The puku oli muistaakseni kahdeksas, mitä sovitin ja olin kyllä jo siinä vaiheessa varma, että etsintä on päättynyt. Sovitin vielä neljää, koska ne oli jo rekistä raahattu minulle sovitettavaksi, mutta niistä mikään ei sykähdyttänyt samalla tavalla. Päätös oli lopulta todella helppo, ja jos olisin mennyt ensimmäisenä liikkeeseen, mistä pukuni lopulta löysin, ei muualla olisi tarvinnut käydäkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edit. poistettu

Muokattu: , käyttäjä: Daliya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-

Muokattu: , käyttäjä: emk

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sovitin yhteensä kuutta pukua ja "yllättäen" ensimmäinen puku oli se johon päädyin.. :give_heart:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin ihan asiasta kukkalaatikkoon, mun oli pakko tulla vaan sanomaan että toi 07072012:n "kuva" sai makoisat naurut aikaiseksi meikäläiselle, KIITOS illan piristyksestä. :DDD En tiennyt että liikkuvaa kuvaakin saa tuohon :DDDD Ja mitä itse ketjun aiheeseen tulee. En ole vielä yhtäkään pukua sovittanut...uskoisin että haluan kokeilla muutamaakin erilaista mallia ihan vain uteliaisuuden vuoksi, miltä mikäkin näyttäisi. Pidän tietystä kermakakkumaisuudesta, mutta en näkisi pahana jos eteen osuisi jotain tyyliltään TÄYSIN toisenlaista...aika näyttää. :)

Muokattu: , käyttäjä: i_sabel

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En sovittanut yhtään ainutta pukua, ostamanikin puvun nykäisin päälle ekan kerran vasta kun posti oli sen kotiin kantanut (onneksi oli sopiva hahah). Suunnitelman mukaan tilasin netistä, jotta ei tarvitsisi astua varpaallakaan morsiusliikkeen hyeenatätien ahdisteltavaksi. Ja toisekseen, en olisi haluamaani kuitenkaan mistään liikkeestä löytänyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sovitin ennen omaani muistaakeni 8, eli 9 oli se oikea. Ja ensimmäisestä liikkeestä missä olin. Myöhemmin stressissäni menin toiseen liikkeeseen sovittamaan että löytyykö parempaa ja sielä sovitin varmaan 6 pukua. Ja numero 9 pitää (onnen numeroni muutenkin)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään