Gadian

Hortensia hääkimpussa (kuvia)

15 viestiä aiheessa

Koska hortensialle ei ollut omaa ketjua niin pakko aloittaa, sillä hortensia on yksi lempikukkiani ja todella kaunis hääkimpussa.

Tässä oma pääosin hortensiaa sisältävä kimppuni helmikuulta. Mukana myös jaloleinikkiä, tulppaania, oksaruusua ja freesiaa.

JohannaHannu-452.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää kuvia! Tietääkö joku, miten hortensiaa saa elokuussa? Kun suosikkiani orkideaa saa aika nihkeästi, niin ajattelin, että kimppu voisi olla vihreää hortensiaa höystettynä muutamalla valkoisella orkidealla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kun on kaunis kimppu. :-X Vasta tänään "löysin" tuon hortensian ja sitten innoissani olen sitä googlaillut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin osa Hortensialajikkeista on tutkimustyöni mukaan parhaimmillaan elo-syyskuussa. Olenkin valinnut Hortensian omaan kimppuuni. The Knot sivusto on mun mielestä ihan mahtava.

Saa etsittyä oikeastaan mitä vaan.

Tässä inspiraatiokuvia erilaisista Hortensia-kimpuista.

http://weddings.theknot.com/Real-Weddings/Hydrangeas_Bridal-Bouquets/results.aspx?type=3&Specific%20Detail=Hydrangeas&Wedding%20Details=Bridal%20Bouquets

(Mun mac ei nyt suostu yhteisymmärrykseen lisätä nuo kuvat linkeiksi tai oikeiksi kuviksi..täytyy kokeilla myöhemmin windows koneella)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihania kuvia! Itse olen myös ajatellut hortensiaa omaan hääkimppuuni sekä pöytäasetelmiin. Kimpussa olisi valkoista hortensiaa ehkäpä ruusujen kanssa ja pöytäasetelmissa puolestaan sinistä. Googlettamalla tosiaan löytyy mitä ihanimpia kuvia ja tässä muutama oma suosikkini:

Kukkia1

Kukkia2

Kukkia3

Kukkia4

Itseäni alkoi vähän huolestuttamaan tuo kukkien hinta, tiedättekö yhtään mitä hortensiat mahtavat kustantaa kesällä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Gadian, tuo on aivan fantastinen kimppu. Kyllä hortensiat vaan ovat kauniita. *huokaisee*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saako hortensiaa ollenkaan helmikuussa? Jos saa niin osaako kukaan sanoa hintaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rakastuin hortensiaan sitten sen verran paljon, että pitihän sitä omaan kimppuunikin saada.

Mukana myös neilikkaa ja harsokukkaa.

kimppu.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kanssa jotenki hurahtanu hortensiaan meidän häiden pääkukkana! Väri olisi täysin yksivärinen voimakas fuksia, kaikki kukat tulee olemaan täysin fuksiaa, ja hortensiasta saa paljon volyymia!

En vaan yhtään tiedä että onko niitä saatavilla alokuussa juuri ton värisinä, ja mitä ne maksaa??

banks_bouquet2_400X400.jpg

Tässä kimpussa värit oikein, mutta en ehkä halua ollenkaa ruusuja, ehkä hortensiaa ja pioneita sekottaisin...

3149869812_59877ddd0b.jpg

Muokattu: , käyttäjä: GwenMari

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hinnasta elokuussa en osaa sanoa, ihan kovin edullista se ei ole oikein koskaan. Oma kokemus hortensian väreistä on se, että voi olla aika haasteellista saada presiis tiettyä sävyä, koska hortensian väri voi vaihdella aika lailla. Pionin kausi on yleensä ohi elokuussa, joten sen tilalle kannattaa harkita jotain muuta. Tuo kimppu josta on kuva, on mielestäni jaloleinikistä, kukonharjasta ja callasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen haaveillut sinisistä ja valkoisista hortensioista, mutta mitä enemmän noista näen kuvia sitä enemmän alan olla sitä mieltä, että mikä hyvänsä noista olisi ihana.
Miksi päättäminen on niin hankalaa? Haaveilu on melkein hauskempaa. :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: sessan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen päättänyt sitoa hääkimppuni itse ja nyt suosikeiksini ovat nousseet pioni, neilikka ja hortensia. Muiden hintaluokan ja saatavuuden jo tiedänkin, mutta kuinka on hortensian laita? Paljonko maksaa leikkokukkana ja onko hyvin saatavilla kesäkuun lopulla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä esimerkkiä valkoisesta hortensiasta:

 

kimppu_zpsf17190c7.jpg

 

Kuva: Johan Hagström, 2012.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pari kuvaa, lähteet linkkeinä

 

IMG_0816_p.jpglwBh5Czv9qO5gP1EKG-w35aLo4ltF4lEWtwcgk-sbouquet.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään