Jump to content
Naimisiin.info

Itse kirjoitetut valat


<ansku>

Recommended Posts

Tätä oon miettinyt pitkään... Onko kenenkään omissa häissä ollut tai oletteko olleet muiden häissä, joissa morsiuspari sanoo sormusvalansa omin sanoin eikä papin toistamana? Ainakin leffoissa tällaista olen nähnyt, ja haluaisin myös meidän vihkitilaisuudessamme näin tehtävän. Onko siis kuinka yleistä, ja saako niin edes tehdä/saako vihkikaavasta poiketa?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tätä oon miettinyt pitkään... Onko kenenkään omissa häissä ollut tai oletteko olleet muiden häissä, joissa morsiuspari sanoo sormusvalansa omin sanoin eikä papin toistamana? Ainakin leffoissa tällaista olen nähnyt, ja haluaisin myös meidän vihkitilaisuudessamme näin tehtävän. Onko siis kuinka yleistä, ja saako niin edes tehdä/saako vihkikaavasta poiketa?

Voi, ihan samaa ollaan mietitty täällä ja olen yrittänyt kaivaa ja kaivaa, mutta ei ainakaan kovin yleistä taida olla?

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodwoman

Ainakin meille on tulossa itse kirjoitetut valat. Koettiin hieman kylmäksi ja ankeaksi toistella vain muiden laatimia sanoja, joten päätettiin ottaa molemmille oma rakkaudentunnustushetki siinä sormusten vaihtamisen yhteydessä. Sormusvalahan ei ole pakollinen osa kaavaa muutenkaan (kuten eivät sormukset ylipäätään), joten oletan, että myös kirkollisessa vihkimisessä sen saa jättää pois ja korvata omallaan. Meillä on vihkiminen juhlapaikalla maistraatin toimesta, joten kirkkoasioista en ole ottanut selvää.

Saas vaan nähdä, missä määrin sanat juuttuu kurkkuun, tai mieleen ei äkkiä muistukaan mitään järkevää... :grin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...